Belgacom heeft zich met de huidige snelheidsverhoging terug naar de middeleeuwen gekatapulteerd. De sync van de modem is niet mee verhoogd. Waardoor je terug een groot snelheidsverlies krijgt als je BTV kijkt en internet. Back to the old ADSL lijn dus. Wat je van VDSL2 toch niet zou mogen verwachten. Daar men met deze technologie veel hogere snelheden kan verkrijgen (tot 50 of tot 100?)
De zoveelste flater van Belgacom.
Ze hebben nu ook hun Flop-Knop.
Met VDSL2 terug naar ADSL toestanden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Snelheid met BTV aan
Door de sync niet mee te verhogen is er een verschil tussen de aangegeven (en dus niet meer gegarandeerde) snelheidswaarden en wat men effectief krijgt. We zullen het op zich niet voelen of zien, maar het ADSL principe is binnen geslopen op de VDSL2 lijnen. Met name een groot verschil tussen wat men publiceert en wat men krijgt.
Kan heel eenvoudig opgelost worden door de sync te verhogen.
Door de sync niet mee te verhogen is er een verschil tussen de aangegeven (en dus niet meer gegarandeerde) snelheidswaarden en wat men effectief krijgt. We zullen het op zich niet voelen of zien, maar het ADSL principe is binnen geslopen op de VDSL2 lijnen. Met name een groot verschil tussen wat men publiceert en wat men krijgt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik zit bij Scarlet en ben ook van ADSLnaar VDSL2 overgezet.
Tot vorige week kreeg ik 11 Mb (voor een lijn van 12), nu krijg ik 15 Mb.
Wetende dat ik een paar maanden geleden amper aan 3 Mb raakte, en ik nog steeds dezelfde prijs betaal, zie ik niet in waarom ik zou klagen.
15 Mb is echt wel een mooie snelheid.
Tot vorige week kreeg ik 11 Mb (voor een lijn van 12), nu krijg ik 15 Mb.
Wetende dat ik een paar maanden geleden amper aan 3 Mb raakte, en ik nog steeds dezelfde prijs betaal, zie ik niet in waarom ik zou klagen.
15 Mb is echt wel een mooie snelheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Er wordt niks gegarandeerd op consumer lijnen. Daarvoor moet je een veelvoud (10-vouden) betalen.Muziekbos schreef:Snelheid met BTV aan
De sync gaat trouwens binnenkort naar 30 Mbit. Dus best eens forum afschuimen vooraleer nieuw zaagblad te monteren.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Sommigen hebben toch nooit beetje geduld
Laat Belgacom hun werk doen wat omschakeling betreft
Beter wa langzamer dan zonder zitten door softwareproblemen
We hebben toch reeds de verhoging van volume de rest zal wel volgen
Die paar Mb aan snelheid is toch niet de hoofdzaak ofwel soms ?
Ik ben heus tevreden nu hoor met da volume verhoging want weet hoe da aanvoelt aan 64kb te zitten soms
Laat Belgacom hun werk doen wat omschakeling betreft
Beter wa langzamer dan zonder zitten door softwareproblemen
We hebben toch reeds de verhoging van volume de rest zal wel volgen
Die paar Mb aan snelheid is toch niet de hoofdzaak ofwel soms ?
Ik ben heus tevreden nu hoor met da volume verhoging want weet hoe da aanvoelt aan 64kb te zitten soms
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Als die 2Mbit echt uitmaken, neem dan een apart TV abo van Telenet ipv onnozelheden uit te kramen over middeleeuwse toestanden
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Hoe komen jullie aan zo grote snelheden ? toch niet met ADSL GO ?
Ligt dat aan mijn oude Philips modem dat ik maar 7,5 haal...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Blijkbaar worden de snelheden gecapt op 18 tot een maximum van 19. Dat voor een VDSL2 technologie die gegarandeerde snelheden kan halen.cptKangaroo schreef:Als die 2Mbit echt uitmaken, neem dan een apart TV abo van Telenet ipv onnozelheden uit te kramen over middeleeuwse toestanden
De sync snelheden zijn nog niet aangepast in de modem. Dit betekent dat we terug bij af zijn met de aloude ADSL toestanden. Als je televisie bekijkt zakt je internet snelheid razendsnel. Iets wat toch niet meer zou mogen met de VDSL2 technologie.
Belgacom boost het internet met de handrem op
Het gaat hier om het principe, van beloftes die Belgacom niet lijkt te gaan halen.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Telenet werknemer oid?
De snelheden gaan omhoog, het volume gaat omhoog.
En dan klagen over middeleeuwse toestanden.
Binnenkort worden die profielen aangepast en dan haal je je snelheid hoor.
(dan kan je beginnen zeuren over een paar kilobit verschil)
Memmer
De snelheden gaan omhoog, het volume gaat omhoog.
En dan klagen over middeleeuwse toestanden.
Binnenkort worden die profielen aangepast en dan haal je je snelheid hoor.
(dan kan je beginnen zeuren over een paar kilobit verschil)
Memmer
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Niemand gaat de volle synchronisatiesnelheid halen, er zit altijd wat verlies op. Ik heb thuis adsl 12Mbit en haal 10 effectief.qless schreef:Muziekbos: Je hebt nog geluk, ik heb een 16,5 profiel, dus ik haal maar 15,5 netto....
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
De snelheden worden gecapt in de BAS op 20 Mb voor zowel de Go als de Plus (favorite/intense). Waar haal je het vandaan dat VDSL2 een technologie is die gegarandeerde snelheden kan halen ? Kijk misschien een op Wikipedia. Zeer binnenkort wordt de syncsnelheid verhoogt naar 30 Mb. Als je dan naar 2 SD of een HD kanaal aan het kijken bent zakt de surfsnelheid helemaal niet. Voor de rest reageer ik niet want veel van je uithalen zijn het niet waard.Muziekbos schreef:Blijkbaar worden de snelheden gecapt op 18 tot een maximum van 19. Dat voor een VDSL2 technologie die gegarandeerde snelheden kan halen.
De sync snelheden zijn nog niet aangepast in de modem. Dit betekent dat we terug bij af zijn met de aloude ADSL toestanden. Als je televisie bekijkt zakt je internet snelheid razendsnel. Iets wat toch niet meer zou mogen met de VDSL2 technologie.
Het gaat hier om het principe, van beloftes die Belgacom niet lijkt te gaan halen.
-
- Starter
Bij mij klopt hier toch echt iets niet als ik zo jullie snelheden bekijk.
Ik heb het duurste van belgacom (plus) en ze zeggen dat dat 18mbs is. Nu weet ik da dat theoretisch is en niet haalbaar maar momenteel
haal ik volgens speedtest 5,13Mb/s dl en 0,41Mb/s ul. En dat is dan lager dan average isp result staat daar. is da niet raar dat da lager is terwijl ik het duurste heb???
Ik heb het duurste van belgacom (plus) en ze zeggen dat dat 18mbs is. Nu weet ik da dat theoretisch is en niet haalbaar maar momenteel
haal ik volgens speedtest 5,13Mb/s dl en 0,41Mb/s ul. En dat is dan lager dan average isp result staat daar. is da niet raar dat da lager is terwijl ik het duurste heb???
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Hoger dan 12 is enkel op het VDSL2 netwerk, dus jij staat nog op ADSL/2+borisdeboskabouter schreef:Bij mij klopt hier toch echt iets niet als ik zo jullie snelheden bekijk.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Jij hebt Adsl2+ die anderen hebben ook een GO maar dan op VDSL2, dus ligt niet aan uw modem _ wel een andere technologie eh.Matthias_VL schreef:Hoe komen jullie aan zo grote snelheden ? toch niet met ADSL GO ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Voor wanneer zou dat zijn ? (Puur informatief)quistnix schreef:De snelheden worden gecapt in de BAS op 20 Mb voor zowel de Go als de Plus (favorite/intense). Waar haal je het vandaan dat VDSL2 een technologie is die gegarandeerde snelheden kan halen ? Kijk misschien een op Wikipedia. Zeer binnenkort wordt de syncsnelheid verhoogt naar 30 Mb. Als je dan naar 2 SD of een HD kanaal aan het kijken bent zakt de surfsnelheid helemaal niet. Voor de rest reageer ik niet want veel van je uithalen zijn het niet waard.Muziekbos schreef:Blijkbaar worden de snelheden gecapt op 18 tot een maximum van 19. Dat voor een VDSL2 technologie die gegarandeerde snelheden kan halen.
Ik haal nu 15-16mbit down en 1,7-1,8up (Intense). Met een HD kanaal op haal ik nog maar 6,8mbit ofzo. Met een SD kanaal 12-13mbit.
In de modem zie ik een sync van 21 en een beetje mbit. Maar haal dus niet de volle 20mbit. Is dat een zogenaamd 16mbit profiel dan ? Waarom doet men dat als de modem toch op 21 synct? Niet om te klagen, ik vraag het mij gewoon af.
Zijn dat wat normale waardes ? (met/zonder tv aan ?)
-
- Elite Poster
misschien een slotje op dit topic.
heeft volgens mij nog weinig zin.
heeft volgens mij nog weinig zin.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.