telefoon,dig.tv,internet Belgacom?Dommel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Siesje
Starter
Starter

Ik geraak er niet meer aan uit!!!! Heb dus effe jullie hulp nodig. Ik betaal mij blauw aan een pack van Belgacom. Wil overstappen nu ze hun prijzen zullen aanpassen. Voor digitaal tv kan ik niet anders dan bij Belgacom (zit hier met reignet dus geen telenet nodig). Heb hiervoor discovery line nodig 9.25 euro + abo op dig tv van 18.50 euro. Ik wil ook kunnen bellen+internet. Heb momenteel de b-box 2 (adslmodem) en 12mbps (theoretisch) en 35 gb downloadlimit. Ben er tevreden mee, meer hoeft niet. En nu komt het: welke formule zou ik het best nemen?? Is combinatie dig.tv Belgacom + adsl ander provider mogelijk? Alvast bedankt voor de info!
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Enige mogelijkheid indien je Belgacom tv wil houden en een andere internet provider is Scarlet. En indien je toch dommel of dergelijke wil zul je wel een 2de koperpaar moeten hebben en een 2de lijn. Dus dan betaal je wel veel volgens mij.

Belgacom doet zijn volume omhoog maar misschien kun je een abonnement minder (Internet Comfort) en toch met Belgacom blijven. Dan heb je ook 12Mbps download en een volume van 8GB. En 1 euro per GB extra valt ook wel goed mee, + je bespaart met deze laatste optie ook. Dan betaal je 32,50 euro voor interenet. De Go is ongeveer 10 euro duurder...

Indien je een B-box of Philips hebt weet ik niet of het mogelijk is om de SIP zelf in te stellen? Met een Philips modem misschien wel met een B-box niet volgens mij. Dan zou je eventueel gratis kunnen bellen indien je de SIP (voip) van voipbuster gebruikt. Je laat dan 1 keer geld op en je kan 180 dagen gratis bellen naar alle vaste lijnen als ik mij niet vergis?

Meer info: http://www.belgacom.be/boost
en http://www.voipbuster.com
Afbeelding
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

beste ,

Bij veel appartementen die nog op een reignet zitten kan je ofwel :

1) Een ouder model van Telenet Digicorder aankopen die geen Modem verbinding nodig heeft : hiermee kan je dan ook digitaal kijken. Je kan hiermee
dan echter geen Films bestellen of de beroemde RODE knop bedienen. Je betaald dan rond de 13 € aan de kabelmaatschappij.Indien je dan bij Base
een Home pack 4 abbo neemt http://www.base.be/nl/internet/producten/home-pack-4 (Telefoon + internet) kost je dat 35 € + 13 € = 48 € /maand

Voordeel =
-Geen extra UTP kabel naar decoder...
-Onbeperkt downloaden bij Home Pack 4
Nadeel =
-4 Mbps (niet echt meer van deze tijd :-D )

2) Een Scarlet One Pakket nemen (telefoon + internet + BGC TV) die je 50 €/maand kost waarbij Digitaal TV inbegrepen zit.

Voordeel =
-20 Mbps (vanaf 1 maart)
-Tv kan je overal plaatsen door bv. met CPL stekkers te werken.
Nadeel =
-Software BGC decoders is nog niet echt optimaal maar ze werken er aan
-100 GB limiet

Dit zijn 2 voorbeelden om relatief goedkoop te blijven....(er zijn er zeker nog meer...)
Is combinatie dig.tv Belgacom + adsl ander provider mogelijk?
2 de koperpaar zal je duur uitkomen.
Siesje
Starter
Starter

Ok, mercikes!! zal mij nu verder informeren over Scarlet One! :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

hardyscript schreef: Nadeel =
- ...
-100 GB limiet
Voor de meeste normale gebruikers denk ik dat een 100 GB limiet niet als een nadeel, maar eerder een voordeel kan beschouwd worden.
Ikzelf heb tot op vandaag slechts 8GB gebruikt van mijn 100GB deze maand, heb er nog 92 GB over ;)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”