Vanaf april opname digicorder mogelijk van op afstand

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vanaf april zal het mogelijk zijn voor alle klanten bij Telenet met een digicorder om programma's op afstand te programmeren. Dat laat Telenet weten op een persconferentie en via Twitter. Ook is de kabelaar bezig met het ontwikkelen van apps voor op de iPhone en Adroid.

Iets waar een hele groep klanten al langer op het wachten waren: programmeren van films, programma's en shows op afstand. Vanaf april is het mogelijk bij Telenet. De klant heeft enkel een internetaansluiting en een Telenet digicorder nodig. Het programmeren wordt gedaan via tv.be, de online tv-gids van Telenet. Het product is gratis beschikbaar.

Op termijn zullen applicaties volgen voor mobiele toestellen zoals op de iPhone, Android of Windows Mobile.

Video op UB Frontpage
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wie zit daar in Godsnaam op te wachten...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Wie zit daar in Godsnaam op te wachten...
Ik. En zowat half twitterend-Vlaanderen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Lijkt mij ook wel handig. Waar wacht Belgacom op om hetzelfde te doen? :)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Maja, mijn insziens enkel maar nuttig als je iets vergeten te programmeren bent (en het je te binnen schiet als je al niet meer thuis bent)...
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Bon is misschien handig maar daar zit ik nu ook niet op te wachten.

Ik neem als ik nog iets opneem nog op zen old fashion op videocassette zolang da oud bakske nog gaat blijf ik da nog gebruiken.

Digicorder voorlopig nie nodig :-D .
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TomG schreef:Maja, mijn insziens enkel maar nuttig als je iets vergeten te programmeren bent (en het je te binnen schiet als je al niet meer thuis bent)...
"Shit, ik zit nog op het werk en ben te laat voor Familie!"

Nu heb je een oplossing voor dat probleem :)
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Vind dit een leuke toevoeging . Hun interface gaat ook enorm veranderen . Ziet er beter uit . Hopelijk gaat de snelheid van de software ook wat mee omhoog .
http://telenet.be/2674/0/1/nl/thuis/tel ... imenu.html
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:
Ik. En zowat half twitterend-Vlaanderen.
2 man dus :p van kwikkenborn en ..

allé is wel plezant dat een politicus interesse heeft in technologie, .. maar of dat dit juist goed is of .. valt nog te bezien.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 92 keer

fieldoxide schreef:Vind dit een leuke toevoeging . Hun interface gaat ook enorm veranderen . Ziet er beter uit . Hopelijk gaat de snelheid van de software ook wat mee omhoog .
Inderdaad het was/is 'k zou het niet weten want 'k heb het buiten gekegeld schandalig, en dit was één van de redenen.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik (en ik twitter niet)
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Bedankt: 22 keer

Hopen dat ze dat wat getest hebben, ik wil niet dat ik verschillende programmas niet heb opgenomen omdat dat niet mogelijk is door een software bug.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lord Utopia schreef:De klant heeft enkel een internetaansluiting en een Telenet digicorder nodig. Het programmeren wordt gedaan via tv.be, de online tv-gids van Telenet. Het product is gratis beschikbaar.
Zou dit ook werken indien je digicorder niet interactief aangesloten is ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

philippe.deleye schreef:
Lord Utopia schreef:De klant heeft enkel een internetaansluiting en een Telenet digicorder nodig. Het programmeren wordt gedaan via tv.be, de online tv-gids van Telenet. Het product is gratis beschikbaar.
Zou dit ook werken indien je digicorder niet interactief aangesloten is ?
Philippe.
Natuurlijk niet :). Zonder Internetaansluiting ga je hem ook niet vanop afstand kunnen programmeren.
KK
Elite Poster
Elite Poster

fieldoxide schreef:Vind dit een leuke toevoeging . Hun interface gaat ook enorm veranderen . Ziet er beter uit . Hopelijk gaat de snelheid van de software ook wat mee omhoog .
Zolang het in Java geschreven is vrees ik ervoor dat de snelheid niet veel zal verbeteren.
philippe_d
Moderator
Moderator

Yargo schreef:
philippe.deleye schreef:Zou dit ook werken indien je digicorder niet interactief aangesloten is ?
Philippe.
Natuurlijk niet :). Zonder Internetaansluiting ga je hem ook niet vanop afstand kunnen programmeren.
Ja, dat is me wel duidelijk, dat je aan de remote kant een Internetaansluiting nodig hebt.
Maar je hebt hiervoor thuis toch geen internet aansluiting nodig ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je digicorder is niet idividualiseerbaar zonder netwerkverbinding over een telenet-internet-lijn. Je kan met andere woorden niet vanaf het Internet een digicorder benaderen. Andersom kan een smartcard wel controleren of hij/zij actief is, maar da's enkel 'lezen', vanuit de digicorder geïnitieerd.
Yargo
Pro Member
Pro Member

philippe.deleye schreef:
Yargo schreef:
philippe.deleye schreef:Zou dit ook werken indien je digicorder niet interactief aangesloten is ?
Philippe.
Ja, dat is me wel duidelijk, dat je aan de remote kant een Internetaansluiting nodig hebt.
Maar je hebt hiervoor thuis toch geen internet aansluiting nodig ?
Philippe.
meon schreef:Je digicorder is niet idividualiseerbaar zonder netwerkverbinding over een telenet-internet-lijn. Je kan met andere woorden niet vanaf het Internet een digicorder benaderen. Andersom kan een smartcard wel controleren of hij/zij actief is, maar da's enkel 'lezen', vanuit de digicorder geïnitieerd.
Ik heb wel een HD Digicorder, maar geen Telenet Internet, maar Dommel. Toch kan ik alles ( interactief ) met mijn HD Digicorder doen, omdat ie met een UTP kabel aan de Telenet modem hangt. Ik ga er dus vanuit dat je ook geen Telenet Internet abbonement zal moeten hebben om van die nieuwe functie gebruik te kunnen maken. Dat ie aan de Telenet modem hangt zal wel voldoende zijn ( dat is trouwens ook gewoon internet, maar je kan er niet echt mee surfen via de pc ).
TL@
Pro Member
Pro Member

Hopelijk is het dan niet even tergend traag zoals de rest van de digicorder. Dat toestel is echt hopeloos traag.

Ik neem nu toch weinig op (mijn vrouw wel), meeste dingen die ik wil zien, komen rechtstreeks op de Popcorn (zonder reclame en nooit met een deel van het vorige programma erop)
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik. Ik kijk gewoon dagelijks in de metro wat er mogelijks intressant is, en vanaf dan kan ik het gewoon op het werk instellen ook :-) gezien we weinig "op het moment zelf" kijken...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator

meon schreef:Je digicorder is niet idividualiseerbaar zonder netwerkverbinding over een telenet-internet-lijn.
Hoe kan Telenet dan bepaalde optie paketten activeren op de Digicorder? Zonder netwerkverbinding kan je die opties niet via de digicorder bestellen (geen interactiviteit), maar je kan ze wel telefonisch bestellen, en ze worden dan door Telenet geactiveerd. Dus toch op een of andere manier "individualiseerbaar" ??
Philippe.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 25 keer

philippe.deleye schreef:
meon schreef:Je digicorder is niet idividualiseerbaar zonder netwerkverbinding over een telenet-internet-lijn.
Hoe kan Telenet dan bepaalde optie paketten activeren op de Digicorder? Zonder netwerkverbinding kan je die opties niet via de digicorder bestellen (geen interactiviteit), maar je kan ze wel telefonisch bestellen, en ze worden dan door Telenet geactiveerd. Dus toch op een of andere manier "individualiseerbaar" ??
Philippe.
Dit gebeurt door de Smartcard , je moet het bezien dat er constant een datastroom over de coax loopt met alle gegevens betreffende de aanwezige smartcards op die node. Uw smartcard leest enkel wat er voorbijkomt en pikt op wat bij hem hoort.

doe eens de test , neem uw smartcard en plaatst deze bij iemand anders (familie of zo) die ver van u af woont , daar zal u geen beeld hebben.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

mja die smartcard is gelinkt aan serienr van je digibox/kabelmodem zekerst?

nu ik vind het ook maar triestige boel; zou pas leuk zijn dat "telenet" het voor je zou opnemen...
en je dus een soort "video on demand" start als je thuis bent met je digibox...
dan moet je dus geen digicorder 24/24h laten draaien
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Vraag het mij ook af, doe dat al jaren met Plinux.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:
Vraag het mij ook af, doe dat al jaren met Plinux.
en die laat waarschijnlijk toe dat je het "lokaal" doet en niet via "tv.be"
Kortom Telenet & Partners weten perfect wat je opneemt en kan op basis daarvan je gerichte reklame sturen voor NetGemist en consoorten voor als je het per ongeluk vergeet te programmeren...

lossen ze hiermee trouwens ook de "herhalingen" uit van FlexView enzo?
eg ik wil "david" opnemen maar niet de versie van zondag...
of ik wil de simpsons opnemen maar niet de herh van de herh van de herh
of...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

niet dat deze feature voor mij interessant is, maar wou ff opmerken dat het zou niet mogelijk zijn (praktisch, niet theoretisch) om het deze te implementeren zonder dat telenet volledige controle heeft over hun digicorders
Ghost_27
Starter
Starter

Toch 1 digitale TV provider die moeite doet om z'n software ietwat in orde te krijgen!

Ondertussen blijven Belgacom klanten op hun honger zitten met prehistorische software waarbij zelfs de meest simpele update teveel gevraagd is. Meer dan een maand later nog altijd geen spoor van de beloofde update bij veel klanten waaronder mezelf.

En zelfs met die update loopt de gebruiksvriendelijkheid van Belgacom nog mijlenver achter op Telenet.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Ghost_27 schreef:Toch 1 digitale TV provider die moeite doet om z'n software ietwat in orde te krijgen!

Ondertussen blijven Belgacom klanten op hun honger zitten met prehistorische software waarbij zelfs de meest simpele update teveel gevraagd is. Meer dan een maand later nog altijd geen spoor van de beloofde update bij veel klanten waaronder mezelf.

En zelfs met die update loopt de gebruiksvriendelijkheid van Belgacom nog mijlenver achter op Telenet.
bij de meest simple update worden al je opnames gewist.... :-/
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef:
Ghost_27 schreef:Toch 1 digitale TV provider die moeite doet om z'n software ietwat in orde te krijgen!

bij de meest simple update worden al je opnames gewist.... :-/
Tiens... nog niet voorgehad?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

helmuteke schreef:Dit gebeurt door de Smartcard , je moet het bezien dat er constant een datastroom over de coax loopt met alle gegevens betreffende de aanwezige smartcards op die node. Uw smartcard leest enkel wat er voorbijkomt en pikt op wat bij hem hoort.
Of dit effectief gekoppeld is aan de smartcard is een andere vraag... maar men kan perfect je decoder individueel benaderen, en bijvoorbeeld programmeren met dergelijke techniek als men er software op voorziet die dergelijk data inleest. Enige nadeel is dat dit éénwegs communicatie is, en je dus geen feedback kan krijgen over bijvoorbeeld conflicten in je planning. Dus ook al is het enigsinds mogelijk, een correct interactief toestel zal een betere user experience geven.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”