Vanaf april opname digicorder mogelijk van op afstand
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Vanaf april zal het mogelijk zijn voor alle klanten bij Telenet met een digicorder om programma's op afstand te programmeren. Dat laat Telenet weten op een persconferentie en via Twitter. Ook is de kabelaar bezig met het ontwikkelen van apps voor op de iPhone en Adroid.
Iets waar een hele groep klanten al langer op het wachten waren: programmeren van films, programma's en shows op afstand. Vanaf april is het mogelijk bij Telenet. De klant heeft enkel een internetaansluiting en een Telenet digicorder nodig. Het programmeren wordt gedaan via tv.be, de online tv-gids van Telenet. Het product is gratis beschikbaar.
Op termijn zullen applicaties volgen voor mobiele toestellen zoals op de iPhone, Android of Windows Mobile.
Video op UB Frontpage
Iets waar een hele groep klanten al langer op het wachten waren: programmeren van films, programma's en shows op afstand. Vanaf april is het mogelijk bij Telenet. De klant heeft enkel een internetaansluiting en een Telenet digicorder nodig. Het programmeren wordt gedaan via tv.be, de online tv-gids van Telenet. Het product is gratis beschikbaar.
Op termijn zullen applicaties volgen voor mobiele toestellen zoals op de iPhone, Android of Windows Mobile.
Video op UB Frontpage
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik. En zowat half twitterend-Vlaanderen.Goztow schreef:Wie zit daar in Godsnaam op te wachten...
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Bon is misschien handig maar daar zit ik nu ook niet op te wachten.
Ik neem als ik nog iets opneem nog op zen old fashion op videocassette zolang da oud bakske nog gaat blijf ik da nog gebruiken.
Digicorder voorlopig nie nodig .
Ik neem als ik nog iets opneem nog op zen old fashion op videocassette zolang da oud bakske nog gaat blijf ik da nog gebruiken.
Digicorder voorlopig nie nodig .
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
"Shit, ik zit nog op het werk en ben te laat voor Familie!"TomG schreef:Maja, mijn insziens enkel maar nuttig als je iets vergeten te programmeren bent (en het je te binnen schiet als je al niet meer thuis bent)...
Nu heb je een oplossing voor dat probleem
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Vind dit een leuke toevoeging . Hun interface gaat ook enorm veranderen . Ziet er beter uit . Hopelijk gaat de snelheid van de software ook wat mee omhoog .
http://telenet.be/2674/0/1/nl/thuis/tel ... imenu.html
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
2 man dus van kwikkenborn en ..Lord Utopia schreef:Ik. En zowat half twitterend-Vlaanderen.Goztow schreef:Wie zit daar in Godsnaam op te wachten...
allé is wel plezant dat een politicus interesse heeft in technologie, .. maar of dat dit juist goed is of .. valt nog te bezien.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Inderdaad het was/is 'k zou het niet weten want 'k heb het buiten gekegeld schandalig, en dit was één van de redenen.fieldoxide schreef:Vind dit een leuke toevoeging . Hun interface gaat ook enorm veranderen . Ziet er beter uit . Hopelijk gaat de snelheid van de software ook wat mee omhoog .
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zou dit ook werken indien je digicorder niet interactief aangesloten is ?Lord Utopia schreef:De klant heeft enkel een internetaansluiting en een Telenet digicorder nodig. Het programmeren wordt gedaan via tv.be, de online tv-gids van Telenet. Het product is gratis beschikbaar.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Natuurlijk niet . Zonder Internetaansluiting ga je hem ook niet vanop afstand kunnen programmeren.philippe.deleye schreef:Zou dit ook werken indien je digicorder niet interactief aangesloten is ?Lord Utopia schreef:De klant heeft enkel een internetaansluiting en een Telenet digicorder nodig. Het programmeren wordt gedaan via tv.be, de online tv-gids van Telenet. Het product is gratis beschikbaar.
Philippe.
Zolang het in Java geschreven is vrees ik ervoor dat de snelheid niet veel zal verbeteren.fieldoxide schreef:Vind dit een leuke toevoeging . Hun interface gaat ook enorm veranderen . Ziet er beter uit . Hopelijk gaat de snelheid van de software ook wat mee omhoog .
-
- Moderator
Ja, dat is me wel duidelijk, dat je aan de remote kant een Internetaansluiting nodig hebt.Yargo schreef:Natuurlijk niet . Zonder Internetaansluiting ga je hem ook niet vanop afstand kunnen programmeren.philippe.deleye schreef:Zou dit ook werken indien je digicorder niet interactief aangesloten is ?
Philippe.
Maar je hebt hiervoor thuis toch geen internet aansluiting nodig ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je digicorder is niet idividualiseerbaar zonder netwerkverbinding over een telenet-internet-lijn. Je kan met andere woorden niet vanaf het Internet een digicorder benaderen. Andersom kan een smartcard wel controleren of hij/zij actief is, maar da's enkel 'lezen', vanuit de digicorder geïnitieerd.
-
- Pro Member
- Bedankt: 1 keer
philippe.deleye schreef:Ja, dat is me wel duidelijk, dat je aan de remote kant een Internetaansluiting nodig hebt.Yargo schreef:Natuurlijk niet . Zonder Internetaansluiting ga je hem ook niet vanop afstand kunnen programmeren.philippe.deleye schreef:Zou dit ook werken indien je digicorder niet interactief aangesloten is ?
Philippe.
Maar je hebt hiervoor thuis toch geen internet aansluiting nodig ?
Philippe.
Ik heb wel een HD Digicorder, maar geen Telenet Internet, maar Dommel. Toch kan ik alles ( interactief ) met mijn HD Digicorder doen, omdat ie met een UTP kabel aan de Telenet modem hangt. Ik ga er dus vanuit dat je ook geen Telenet Internet abbonement zal moeten hebben om van die nieuwe functie gebruik te kunnen maken. Dat ie aan de Telenet modem hangt zal wel voldoende zijn ( dat is trouwens ook gewoon internet, maar je kan er niet echt mee surfen via de pc ).meon schreef:Je digicorder is niet idividualiseerbaar zonder netwerkverbinding over een telenet-internet-lijn. Je kan met andere woorden niet vanaf het Internet een digicorder benaderen. Andersom kan een smartcard wel controleren of hij/zij actief is, maar da's enkel 'lezen', vanuit de digicorder geïnitieerd.
Hopelijk is het dan niet even tergend traag zoals de rest van de digicorder. Dat toestel is echt hopeloos traag.
Ik neem nu toch weinig op (mijn vrouw wel), meeste dingen die ik wil zien, komen rechtstreeks op de Popcorn (zonder reclame en nooit met een deel van het vorige programma erop)
Ik neem nu toch weinig op (mijn vrouw wel), meeste dingen die ik wil zien, komen rechtstreeks op de Popcorn (zonder reclame en nooit met een deel van het vorige programma erop)
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik. Ik kijk gewoon dagelijks in de metro wat er mogelijks intressant is, en vanaf dan kan ik het gewoon op het werk instellen ook gezien we weinig "op het moment zelf" kijken...Goztow schreef:Wie zit daar in Godsnaam op te wachten...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Moderator
Hoe kan Telenet dan bepaalde optie paketten activeren op de Digicorder? Zonder netwerkverbinding kan je die opties niet via de digicorder bestellen (geen interactiviteit), maar je kan ze wel telefonisch bestellen, en ze worden dan door Telenet geactiveerd. Dus toch op een of andere manier "individualiseerbaar" ??meon schreef:Je digicorder is niet idividualiseerbaar zonder netwerkverbinding over een telenet-internet-lijn.
Philippe.
-
- Premium Member
- Bedankt: 25 keer
Dit gebeurt door de Smartcard , je moet het bezien dat er constant een datastroom over de coax loopt met alle gegevens betreffende de aanwezige smartcards op die node. Uw smartcard leest enkel wat er voorbijkomt en pikt op wat bij hem hoort.philippe.deleye schreef:Hoe kan Telenet dan bepaalde optie paketten activeren op de Digicorder? Zonder netwerkverbinding kan je die opties niet via de digicorder bestellen (geen interactiviteit), maar je kan ze wel telefonisch bestellen, en ze worden dan door Telenet geactiveerd. Dus toch op een of andere manier "individualiseerbaar" ??meon schreef:Je digicorder is niet idividualiseerbaar zonder netwerkverbinding over een telenet-internet-lijn.
Philippe.
doe eens de test , neem uw smartcard en plaatst deze bij iemand anders (familie of zo) die ver van u af woont , daar zal u geen beeld hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
mja die smartcard is gelinkt aan serienr van je digibox/kabelmodem zekerst?
nu ik vind het ook maar triestige boel; zou pas leuk zijn dat "telenet" het voor je zou opnemen...
en je dus een soort "video on demand" start als je thuis bent met je digibox...
dan moet je dus geen digicorder 24/24h laten draaien
nu ik vind het ook maar triestige boel; zou pas leuk zijn dat "telenet" het voor je zou opnemen...
en je dus een soort "video on demand" start als je thuis bent met je digibox...
dan moet je dus geen digicorder 24/24h laten draaien
-
- Elite Poster
en die laat waarschijnlijk toe dat je het "lokaal" doet en niet via "tv.be"silencer schreef:Vraag het mij ook af, doe dat al jaren met Plinux.Goztow schreef:Wie zit daar in Godsnaam op te wachten...
Kortom Telenet & Partners weten perfect wat je opneemt en kan op basis daarvan je gerichte reklame sturen voor NetGemist en consoorten voor als je het per ongeluk vergeet te programmeren...
lossen ze hiermee trouwens ook de "herhalingen" uit van FlexView enzo?
eg ik wil "david" opnemen maar niet de versie van zondag...
of ik wil de simpsons opnemen maar niet de herh van de herh van de herh
of...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
niet dat deze feature voor mij interessant is, maar wou ff opmerken dat het zou niet mogelijk zijn (praktisch, niet theoretisch) om het deze te implementeren zonder dat telenet volledige controle heeft over hun digicorders
Toch 1 digitale TV provider die moeite doet om z'n software ietwat in orde te krijgen!
Ondertussen blijven Belgacom klanten op hun honger zitten met prehistorische software waarbij zelfs de meest simpele update teveel gevraagd is. Meer dan een maand later nog altijd geen spoor van de beloofde update bij veel klanten waaronder mezelf.
En zelfs met die update loopt de gebruiksvriendelijkheid van Belgacom nog mijlenver achter op Telenet.
Ondertussen blijven Belgacom klanten op hun honger zitten met prehistorische software waarbij zelfs de meest simpele update teveel gevraagd is. Meer dan een maand later nog altijd geen spoor van de beloofde update bij veel klanten waaronder mezelf.
En zelfs met die update loopt de gebruiksvriendelijkheid van Belgacom nog mijlenver achter op Telenet.
-
- Elite Poster
bij de meest simple update worden al je opnames gewist.... :-/Ghost_27 schreef:Toch 1 digitale TV provider die moeite doet om z'n software ietwat in orde te krijgen!
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Tiens... nog niet voorgehad?skynetbbs schreef:bij de meest simple update worden al je opnames gewist.... :-/Ghost_27 schreef:Toch 1 digitale TV provider die moeite doet om z'n software ietwat in orde te krijgen!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Of dit effectief gekoppeld is aan de smartcard is een andere vraag... maar men kan perfect je decoder individueel benaderen, en bijvoorbeeld programmeren met dergelijke techniek als men er software op voorziet die dergelijk data inleest. Enige nadeel is dat dit éénwegs communicatie is, en je dus geen feedback kan krijgen over bijvoorbeeld conflicten in je planning. Dus ook al is het enigsinds mogelijk, een correct interactief toestel zal een betere user experience geven.helmuteke schreef:Dit gebeurt door de Smartcard , je moet het bezien dat er constant een datastroom over de coax loopt met alle gegevens betreffende de aanwezige smartcards op die node. Uw smartcard leest enkel wat er voorbijkomt en pikt op wat bij hem hoort.