Slechts 1,15 euro extra per maand

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MatthiasL
Starter
Starter

Hey,

Is dit eigenlijk wettelijk?

Belgacom biedt sedert 1 maart 2010 meer volume, snelheid en mailboxvolume aan en dat is allemaal goed en wel.
Maar mag Belgacom dan zomaar de prijs van het internet verhogen?

1,15 euro extra per maand omdat Belgacom beslist om uw internetvoorziening aan te passen. En als je dit niet wenst of nodig hebt?
Waarschijnlijk heeft iedereen wel zoiets ondertekent als hij/zij het contract aanging met de provider, maar toch?

Alvast bedankt voor uw reactie.

PS:
Onderaan de brief:
"Verkiest u geen gebruik te maken van deze nieuwe formule? Dan kunt u uw abonnement kosteloos stopzetten via een aangetekend schrijven."
Met andere woorden: betalen of geen internet.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

belgacom heeft zeker het recht om prijzen aan te passen.
1,15 € meer wat krijgt u allemaal in de plaats : hogere snelheden, meer volume, mailbox van 1 GB.
dat stelt die prijsstijging toch niets voor.
en als u niet akkoord gaat, kan u kosteloos opzeggen. Dat u dan zonder internet valt, is uw eigen keuze.
Er is aanbod genoeg in ons Belgenlandje
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ulixes
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Prijsverhoging gaat pas in vanaf 1 april.
Je kan gratis je abonnement opzeggen, of downgraden naar een lager abonnement.
Dit kan je doen via aangetekend schrijven OF door het te melden in een belgacomwinkel.

Wat is het probleem?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hollebollegijs schreef:belgacom heeft zeker het recht om prijzen aan te passen.
1,15 € meer wat krijgt u allemaal in de plaats : hogere snelheden, meer volume, mailbox van 1 GB.
dat stelt die prijsstijging toch niets voor.
en als u niet akkoord gaat, kan u kosteloos opzeggen. Dat u dan zonder internet valt, is uw eigen keuze.
Er is aanbod genoeg in ons Belgenlandje
En wie daar allemaal geen nood aan heeft?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

wie dat niet nodig heeft, kan een trapje lager gaan naar een internet comfort voor 27,00 € + BTW.
dus voor ieder wat wils.

wel veel minder volume, 8GB. Maar dat is afhankelijk van elk zijn persoonlijk gebruik
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

'k Vind het ook maar veel geblaat voor niks. Er zijn genoeg alternatieven (zelfs binnen Belgacom zelf als snelheid/volume minder van belang is).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

hollebollegijs schreef:wie dat niet nodig heeft, kan een trapje lager gaan naar een internet comfort voor 27,00 € + BTW.
dus voor ieder wat wils.

wel veel minder volume, 8GB. Maar dat is afhankelijk van elk zijn persoonlijk gebruik
Maar iemand die aan 25 GB genoeg heeft?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

utopieke,

van u had ik niet anders verwacht hoor. moeilijk mannake :-)

ik zie het probleem niet. wat is nu 1 €? Daar gaat ge nie van sterven.
Jaren klagen en zagen dat het internet niet snel genoeg gaat, en nu hier een 'eerste' grote stap werd gezet, is het nog altijd niet goed, omdat het amper 1 eurootje meer gaat kosten. Voor u zal het nooit goed zijn, zelfs mocht het 1 euro goedkoper worden.

Trouwens zoals anderen al gezegd hebben, alternatieven genoeg.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dat staat duidelijk in de algemene voorwaarden.
Ik geloof artikel 23.
Ik zie eigenlijk het probleem niet, want als je niet akkoord bent mag je kosteloos opzeggen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ulixes
Plus Member
Plus Member

Lord Utopia schreef:
hollebollegijs schreef:wie dat niet nodig heeft, kan een trapje lager gaan naar een internet comfort voor 27,00 € + BTW.
dus voor ieder wat wils.

Internet Comfort + Multi&Security (5€) -> goedkoper dan het huidige GO-abo, 28GB volume en 12/1Mbit
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

ulixes schreef:
Lord Utopia schreef:
dus voor ieder wat wils.

Internet Comfort + Multi&Security (5€) -> goedkoper dan het huidige GO-abo, 28GB volume en 12/1Mbit
combinatie is niet toegelaten.

bij comfort enkel volume packs te verkrijgen - 1GB voor 1,00 €
ulixes
Plus Member
Plus Member

Ah, wist ik niet. Wel jammer dan, want daar laat Belgacom dan toch een gat vallen.
Toch zeker voor bestaande klanten die niet (of slechts met veel moeite :roll: ) iets als Generation Internet kunnen nemen (gunstige prijs).
Lord Utopia
Erelid
Erelid

hollebollegijs schreef: ik zie het probleem niet. wat is nu 1 €? Daar gaat ge nie van sterven.
Jaren klagen en zagen dat het internet niet snel genoeg gaat, en nu hier een 'eerste' grote stap werd gezet, is het nog altijd niet goed, omdat het amper 1 eurootje meer gaat kosten. Voor u zal het nooit goed zijn, zelfs mocht het 1 euro goedkoper worden.

Ja, akkoord. Maar ondertussen stijgen de prijzen opnieuw.
Belgacom had eens een statement kunnen zetten door die extra euro niet te vragen. :wink:

Dat is wat ik bedoel.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
hollebollegijs schreef: ik zie het probleem niet. wat is nu 1 €? Daar gaat ge nie van sterven.

Ja, akkoord. Maar ondertussen stijgen de prijzen opnieuw.
Belgacom had eens een statement kunnen zetten door die extra euro niet te vragen. :wink:

Dat is wat ik bedoel.
kijk dat is nu eenmaal een prijspolitiek die gevoerd wordt.
Bij de internet plus , de nieuwe intense zakt de prijs zelfs met een 1,00 €, net zoals de budget (nieuwe Start).
MatthiasL
Starter
Starter

hollebollegijs schreef:utopieke,

Belgacom maakt van deze wijziging gebruik om hun tarieven te verhogen en dit vind ik niet correct.
Het gaat niet om die ene euro. Tga om het principe.

Ze kondigen met alle toeters en bellen aan dat ze de service gaan verbeteren en in de kleine letters vind je dan terug dat je meer moet gaan betalen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

MatthiasL schreef:
hollebollegijs schreef:utopieke,

Belgacom maakt van deze wijziging gebruik om hun tarieven te verhogen en dit vind ik niet correct.
Het gaat niet om die ene euro. Tga om het principe.

Ze kondigen met alle toeters en bellen aan dat ze de service gaan verbeteren en in de kleine letters vind je dan terug dat je meer moet gaan betalen.
zeurpieten

belgacom doet een geweldige aanpassing in zijn abonnementen en jullie struikelen over 1,00 €.
voor mij is dat moeilijk doen om moeilijk te kunnen doen
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Bij Telenet veranderen ook al die dingen zoals bij belgacom zonder een meerkost.
mja belgacom wordt ieder jaar steeds maar duurder ....
Bijlagen
Telenet geen cent meer!.jpg
(18.19 KiB) 44 keer gedownload
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Ons internet en telecom behoort reeds tot de duurste, hoogste en minst flexibele van Europa, en nu wordt er ons opnieuw een prijsstijging door de strot geramd.
Alle motivaties om deze prijsstijgingen te verantwoorden zijn volledig ongegrond en behoren enkel tot de graai politiek van Belgacom. Hun doelstelling is de bevolking uit te persen tot de laatste druppel.
Wat zal het volgende excuus worden bij de volgende prijs verhoging?
Modbreak:
Zoals Jan_B al aangeeft, dit is nodeloos en onterecht gebash.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Muziekbos schreef:Hun doelstelling is de bevolking uit te persen tot de laatste druppel.
In alle eerlijkheid vind ik dit soort statements toch helemaal buiten proportie.

Als je Belgacom echt niet kunt luchten, ga er dan gewoon weg.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Neem nu mijn Nonkel: Hij heeft Internet Light van Belgacom. Door de grote afstand naar de centrale haalt hij maar 3,3 Mbps. En frekwent drop-outs. Daarom dacht ik een lager profiel te vragen. VDSL2 of ADSL2 e.d. zijn er niet beschikbaar.

Met de nieuwe formules heeft hij al voldoende met Internet Start. Voor slechts 18,99€ heeft hij dan 2 Mbps. Dat zal beter (stabieler ) zijn voor hem.

Ik ga nu echter voorstellen om naar Telenet te over te stappen. Voor die 18,99 € heeft hij daar 4 Mbps. Dus veel beter dan nu en slechts iets meer dan de helft van de prijs !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Jan_B schreef:
Muziekbos schreef:Hun doelstelling is de bevolking uit te persen tot de laatste druppel.
In alle eerlijkheid vind ik dit soort statements toch helemaal buiten proportie.

Als je Belgacom echt niet kunt luchten, ga er dan gewoon weg.
Telkens ze een aanpassing doen verhogen ze hun prijzen. Een koe kan men niet eindeloos blijven melken. Onze prijzen zijn nog altijd veel te hoog, ze zouden moeten dalen in plaats van te blijven stijgen.

Wat is het volgende excuus van Belgacom om hun prijzen nogmaals te verhogen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Muziekbos schreef: Een koe kan men niet eindeloos blijven melken.
In België wel. Want het is áltijd amper een halve of volle euro.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb nu al een paar jaar een Belgacom Pack.... en heb die decoder voor TV indertijd aangekocht, de modem er voor niks bij gekregen. ( oude Philips model ) Decoder blijft soms hangen, modem is beschadigd....

Nu zie ik de nieuwe promoties van de packs ...
Zijn die ook voor bestaande klanten ?
Kan op ieder moment opzeggen, maar ik zou opnieuw intekenen, zo ik gratis die b-box krijg... maar iemand op het werk zei dat
je eerst abonnement moet opzeggen, minstens 6 maanden moet wachten en dan pas als nieuwe klant kan worden ingeschreven.

Voor telefonie werk ik via 3starsnet, maar hier beweert men ook dat voip niet is te gebruiken met de B-box van Belgacom...
Mensen met soortgelijke ervaringen ? :-)
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
Blijkbaar zie je enkel en alleen het negatieve van Belgacom ? Wat i.v.m. de packs ? Wat met de promotie dat Belgacom TV gratis is indien je bvb. telefoon en internet hebt bij Belgacom ? Jouw reactie is zeer kort door de bocht.
ulixes
Plus Member
Plus Member

Belgacom TV gratis? Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt.
Voor 52€ per maand heb je een pack met classic line en internet go.
Het pack met dezelfde producten én belgacom tv kost 60,15€ / maand.
Dus gratis of 8€ / maand? =)
lucky99
Starter Plus
Starter Plus

ik heb bbox via vdsl2 en telefoon via 3starsnet (1.5 jaar ) geen noemenswaardige problemen. Werk wel enkel via siemens pack telefoon met een kostprijs van ong 60€ per jaar voor grats bellen naar vaste lijnen (voor ons genoeg minuten inbegrepen) en tot nu toe een 3 de keer 15 € geladen voor bellen naar gsm.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

ulixes schreef:Belgacom TV gratis? Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt.
Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

quistnix schreef:
ulixes schreef:Belgacom TV gratis? Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt.
Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil ?
Ipv "slimme" opmerkingen te maken kan je hem ook op zijn eventuele fout wijzen.
ulixes
Plus Member
Plus Member

Waar zit de fout dan? Dat je in het pack telefoon + internet ook nog multi&security krijgt?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:
Blijkbaar zie je enkel en alleen het negatieve van Belgacom ? Wat i.v.m. de packs ? Wat met de promotie dat Belgacom TV gratis is indien je bvb. telefoon en internet hebt bij Belgacom ? Jouw reactie is zeer kort door de bocht.
Gratis bestaat niet. Je betaalt altijd die BTV mee. Belgacom misleidt gewoon het volk door er het woord 'gratis' op te plakken en dus het volk te gebruiken en te misbruiken.
Als het gratis is waarom is er dan een verschil tussen een pack met en zonder BTV?
Wat is "maar" een 1,15? dat is wel 46,39 frank!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Alleen de zon, die is gratis.
Onlangs nog een statement gelezen van iemand die zei dat je eerst 50 euro moet betalen en dan gratis een modem kreeg. :roll:
Laatst gewijzigd door TomG 26 feb 2010, 09:43, in totaal 1 gewijzigd.
Twen
Member
Member

Sorry, maar ik begrijp de ganse discussie niet.
In augustus 2009 betaalde ik voor: telefoon + internet go 60,15€. In september 2009 betaalde ik voor: telefoon + internet go + tv 60,15€.
Ik veronderstel dat mijn tv gratis is. 60,15€ - 60,15€ = 0
Of denk ik fout??? :-) :-D :lol:

1,15€ is inderdaad 46,39 BEF maar ik krijg er wel 50GB voor in de plaats.
Deze maand betaalde ik nog occasioneel 5€ voor 5 GB extra.

Dus 1,15€ is inderdaad een koopje voor wie regelmatig een beetje moet bijkopen maar een slechte zaak voor wie, maand in maand, toekomt met zijn 25GB.

Eerlijk is eerlijk. :wink: :wink: :wink:

Groetjes Twen
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

QFT!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
viking01
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Matthias_VL schreef:Ik heb nu al een paar jaar een Belgacom Pack.... en heb die decoder voor TV indertijd aangekocht, de modem er voor niks bij gekregen. ( oude Philips model ) Decoder blijft soms hangen, modem is beschadigd....

Nu zie ik de nieuwe promoties van de packs ...
Zijn die ook voor bestaande klanten ?
Kan op ieder moment opzeggen, maar ik zou opnieuw intekenen, zo ik gratis die b-box krijg... maar iemand op het werk zei dat
je eerst abonnement moet opzeggen, minstens 6 maanden moet wachten en dan pas als nieuwe klant kan worden ingeschreven.
Neem best even contact op met de commerciele dienst van Belgacom. Na contact met hun werd mijn aangekochte Zyxel VDSL modem gratis vervangen door een b-box2. Bel even en vraag wat het zou kosten om de apparatuur te vervangen door recente toestellen, en vraag of ze een geste kunnen doen en dit eventueel gratis willen leveren.

Mvg,

-Eric-
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”