Dommel internet + Belgacom discoveryline ervaringen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb al met verschillende mensen gepraat die dommel klant zijn gepaard met een BGC discoveryline
die opeens last krijgen van problemen terwijl hun dommel signaal actief is..

nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om discoverylijnen te verstoren als strategie om te concureren

graag al uw ervaringen hier
cowke
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mei 2007, 15:11

Dat lijkt me heel raar hoor.

Ik heb dezelfde opstelling en heb eigenlijk nog nooit last gehad. Belgacom is misschien wel machtig maar ik denk nu niet dat ze specifiek discoverylines gaan 'ambeteren'. Dat er problemen voorkomen is normaal he, ieder netwerk heeft wel eens problemen.

In ieder geval bij mij gaat het nog steeds goed, heb het nu al een paar jaar en enige probleem dat ik ooit heb gehad was een kapotte vdsl kaart(denk dat die technieker zei dat het dat was) in de centrale en dat was de dag erna opgelost. Eerst dommel gebeld en die hadden mij doorgestuurd naar bgc (omdat het internet wel ging maar de telefoonlijn dood was).

Mvg
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

lotuspsychje schreef:Ik heb al met verschillende mensen gepraat die dommel klant zijn gepaard met een BGC discoveryline
die opeens last krijgen van problemen terwijl hun dommel signaal actief is..

nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om discoverylijnen te verstoren als strategie om te concureren

graag al uw ervaringen hier
jongens, hoe is het mogelijk.
weer beschuldigingen richting Belgacom.
Userbase is er niet veel op verbeterd tegenover een jaar geleden, maar dat even ter zijde.

Zoals eerder gezegd, technische problemen kunnen zich altijd voordoen, zowel bij dommel als belgacom of eender welke provider.

het kan in dit geval ook volledig bij dommel liggen. daar al eens bij stil gestaan?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

hollebollegijs schreef:
lotuspsychje schreef:Ik heb al met verschillende mensen gepraat die dommel klant zijn gepaard met een BGC discoveryline
die opeens last krijgen van problemen terwijl hun dommel signaal actief is..

nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om discoverylijnen te verstoren als strategie om te concureren

graag al uw ervaringen hier
jongens, hoe is het mogelijk.
weer beschuldigingen richting Belgacom.
Userbase is er niet veel op verbeterd tegenover een jaar geleden, maar dat even ter zijde.

Zoals eerder gezegd, technische problemen kunnen zich altijd voordoen, zowel bij dommel als belgacom of eender welke provider.

het kan in dit geval ook volledig bij dommel liggen. daar al eens bij stil gestaan?
ken je het verschil tussen een vraag en een beschuldiging?

het zijn gewoon feiten dat er opeens vreemde dingen gebeuren met discoverylijnen op alternatieve isp's

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 17&start=0

en dan hebben we nog ander machtsmsibruiken

http://www.tik.be/belgacom_opnieuw_in_d ... agden_bank
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Nee der is geen policy om discovery lijnen te storen. :lol:
Wordt zelfs streng op gecontroleerd, zelfs als ge per ongeluk iet verkloot aan andere operators hun lijnen kunde het direct komen uitleggen.
(1 keer kan gebeuren, 2e keer lachen ze ni mee, 3e keer dop :wink: )
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

De mensen die "storing" hebben op hun Discovery line, zijn dat toevallig Cityconnect gebruikers? Dit is een serieuze vraag he, als je niet zeker bent dat het gerelateerd is niet antwoorden.

Reden: Dommel Cityconnect = ADSL2+ Annex M (indien Annex M geactiveerd is), daarvan is bekend dat het storingen veroorzaakt op de analoge telefoonlijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Dit is wel straf, de wereld op zijn kop zelfs ! Het is namelijk zo dat Belgacom strikt de standaard(en) volgt en dat de "andere operatoren" het niet (altijd) zo nauw nemen i.v.m. met deze standaarden. Zo is het bekend dat bepaalde operatoren zich niet te veel aantrekken van lijn- en spectrumprofielen, terwijl ze wél op hetzelfde kopernetwerk zitten! Zo zijn er gevallen bekend van storende profielen van OLO's (Other Licensed Operator) die het koperpaar van Belgacom storen !! En dus niet omgekeerd, zoals de TS probeert aan te geven !
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb ook dommel als isp met netconnect en een discolijn nu al 3 jaar klant en nog nooit problemen gekregen met die combinatie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

yama schreef:Ik heb ook dommel als isp met netconnect en een discolijn nu al 3 jaar klant en nog nooit problemen gekregen met die combinatie.
idem. geen problemen... alleen vind ik het aan dure kant voor wat het is (35+10)... en concurrentie heeft niet stil gestaan
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Nic0Las
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 okt 2006, 18:02

Een bedrijf als Belgacom kan (en wil) het zich niet permitteren met kwaad opzet lijnen te gaan saboteren om de concurrentie een hak te zetten.
Nogal straf dat je daar aan denkt zelfs.. :roll:
Ik heb al 4 jaar Discovery line + Dommel Netconnect, geen problemen gehad. (Toch geen die te maken hadden met de discovery line)
Gebruikersavatar
monty_burns_007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 maa 2010, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Er zijn wel alternatieven op het ADSL gebied, doch voor de fysische kabel moet je nog steeds bij monopolist belgacom langs (discovery line).

Zelf heb ik een discoveryline en een dommel account (6mbit). Doch mijn snelheid is bij dommel gelimiteerd op 1mbit/sec (110 kb/sec) doordat mijn modem 6,5 km verwijderd is van de centrale. Onvoorstelbaar, ik woon echter midden in het centrum van een dichtbevolkt dorp (breendonk).

Als je dan vraag aan Dommel om bij belgacom deze trage verbinding op te laten lossen (bv. op een dichter gelegen centrale) doen ze niks aangezien belgacom hier ook niks aan doet.
Uitspraak dommel: "Belgacom investeert niet meer in ADSL" "enkel naar VDSL"

Gevolg : ofwel ga je weg bij dommel, maar bij andere ADSL providers geld dan hetzelfde probleem.
Het andere alternatief is het duurdere telenet kabel.

Waarschijnlijk als je internet neemt bij belgacom zullen ze misschien toch iets doen aan die lange afstand tot centrale.
Toont nog es aan dat je eigenlijk bij de monopolist MOET blijven.

Het andere alternatief is het duurdere VDSL waarbij men beweert glasvezel tot in je straat te kunnen gebruiken.

Eigenlijk zou er dus een wettelijk max. afstand mogen zijn bij een discovery line zodat er steeds een min. gegarandeerde comfortable snelheid is.
Misschien een volgend verbeteringspunt voor Vincent van Q. ?

Een teleurgestelde ADSL klant.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”