Cityconnect problemen, max. 1 computer met internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Vega
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:41

Ik heb sinds vorige week Cityconnect plus, het probleem was ten eerste dat met de instellingen van Dommel (1483 bridged, ...) slechts met 1 computer een internetverbinding kon maken. de naam van het netwerk werd op die computer ook veranderd van "philips" naar "philips2", indien er al een andere computer verbonden was die wel internet had, kreeg deze computer geen internet, en kreeg het de naam "philips3" of "philips4". De computer die dan wel internet had kreeg geen toegang tot de router zelf (192.168.1.1), computers die wel verbonden waren met het netwerk, maar geen internet hadden doordat er al een computer internetverbinding had, kregen nog wel toegang tot de router.

Ik vond dat niet normaal, dus ik bel naar Dommel, ze overlopen de instellingen, klopte allemaal, dan zeggen ze dus "het zal dan de modem wel zijn, het is een Belgacom modem, dus kan het zijn dat die niet volledig compatibel is met onze dienst. Wij raden persoonlijk de D-Link 2640b aan". Zo gezegd, zo gedaan, ik koop de D-link 2640b.

Vanmorgen aangekomen, aangesloten, de instellingen van Dommel erop gezet, weer hetzelfde probleem... Ik kan met 1 computer op het internet als er nog geen andere aangesloten is, maar andere computers kunnen daarna niet meer verbinden. De computer die wel toegang heeft tot het internet raakt niet meer in het menuscherm van de modem.

Het lag dus duidelijk niet aan de modem, maar waaraan dan wel? Ik heb het vertrouwen in het tech team van Dommel ondertussen verloren, ze lijken er evenveel van te kennen als ikzelf.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Je zet je modem dus in bridged opstelling. Wat wil zeggen dat je PPPOE connecties start vanaf je pc('s). Right?

Ik vermoed dat door je modem bridged te zetten, er ook geen DHCP server meer op je router draait, maw je via je LAN geen ip adres meer verkrijgt. Dat kan verklaren waarom je dan niet meer in je router kan.
Vega
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:41

Alvast bedankt voor je snelle reactie.

Hoe zou ik dit dan kunnen oplossen?
Skelton
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jun 2008, 22:42

Je dient een router achter je modem te plaatsen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Die D-Link is blijkbaar al een modem en router in één.

Ik snap niet echt waar je precies op doelt met de opstellingen die je beschrijft. Maak je nu een PPPOE connectie op iedere pc of niet? Wat zou anders het nut moeten zijn van je modem in bridging te plaatsen?
Vega
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:41

De modem is ook een router zoals Tom zegt.

Ik gebruik de instellingen die Dommel heeft doorgemailt:

connection details:

adsl-number:.......... 03........
news-server:.......... news.dommel.be
news-login:........... [email protected]
news-pass:............ .....
pop3-server:.......... pop.dommel.be
smtp-server:.......... relay.dommel.be
webmail:.............. webmail.dommel.be
wan-ip:............... 83.101.....

advanced modem/router settings:

protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
password: not needed
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75


In de modem/router moet ik bij de ADSL settings enkel "Bridged 1483", "VCI 8/35" en "encapsulation LLC" invullen, de rest lijk ik niet te hoeven gebruiken (ook geen nameservers). PPPoe maak ik dus geen gebruik van, en op mijn computers maakt het toch niet uit als ik draadloos verbind, dan hoef ik toch niet te kiezen of ik via PPPoe of Bridged verbinding maak, gaat dit dan niet automatisch?
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Volgens mij is die Bridged 1483 het probleem.
Wat zijn de andere mogelijkheden ?
MER ?
Vega
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:41

Andere mogelijkheden zijn PPPoE/PPPoA, Dynamic IP Address en Static IP Address.

Als ik Dynamic IP Address aanklik, dan moet ik deze ook nog invullen:

Host Name :
Connection Type : 1483 Bridged IP LLC
MTU : 1500

VPI : 8
VCI : 35


Host name is niet ingevuld, zou ook niet weten wat ik daar desnoods moet invullen.
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Waarom kies je dan niet voor static IP address ?
Cityconnect heeft toch een static IP address.
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Sorry, moet dus zijn :

dynamic IP-Address
Host naam = leeg
- Connection type = 1483 Bridged IP LLC
MTU=1492
VPI = 8
VCI = 35
Vega
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:41

Perfect, nu werkt het! In theorie had mijn oude Philips modem dus ook nog perfect gewerkt, heb ik dus 60 euro betaald omdat Dommel niet het juiste advies kon geven...

Achja, over een jaartje ben ik daar weer weg ^^

Iedereen bedankt voor de hulp :)
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Dommel is beste een goede provider. Goede prijs/kwaliteit.
Heb al wat ervaring met andere helpdesken (Scarlet en Telenet) en die waren echt niet beter hoor.
Vega
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:41

Het probleem is dat mijn internetaccount pas 10 februari actief was, maar ik betaal al wel facturen vanaf 13 januari, 13 februari ging dus mijn 2e maand in, dus betaal ik voor een maand dat ik helemaal geen internet had, heb verschillende keren Dommel gecontacteerd, het enige wat ze ondertussen hebben gedaan is de einddatum van het contract verschoven naar 13 April 2011 (god weet waarom, ben daar nu nog mee bezig om dat gewoon naar 13 januari terug te krijgen), maar van de facturen zeggen ze dat ze daar niets aan kunnen doen.

Zal dus vooral uit principe zijn dat ze me bij de 2 problemen niet hebben kunnen helpen, dat ze me bij 1 nog 60 euro extra hebben laten betalen voor een modem die ik niet nodig had, voor een ander een maand internet aanrekenen die ik niet gebruikt heb en dan ook nog is de einddatum 3 maanden hebben verschoven.

Wie weet, misschien zijn de limieten van Telenet over een jaar nog wat verschoven, dan ziet zo'n shake er verdomd aantrekkelijk uit ;-)
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Vega schreef:Wie weet, misschien zijn de limieten van Telenet over een jaar nog wat verschoven, dan ziet zo'n shake er verdomd aantrekkelijk uit ;-)


Inderdaad, alleen nog 2 nadelen (voor mij)... geen vast ip adres, poorten onder de 1000? zijn geblokkeerd.
Anders was ik al overgestapt :bang:
Vega
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:41

bmantra schreef:
Vega schreef:Wie weet, misschien zijn de limieten van Telenet over een jaar nog wat verschoven, dan ziet zo'n shake er verdomd aantrekkelijk uit ;-)


Inderdaad, alleen nog 2 nadelen (voor mij)... geen vast ip adres, poorten onder de 1000? zijn geblokkeerd.
Anders was ik al overgestapt :bang:

Bij Dommel hebt ge toch ook geen vast IP adres dacht ik? En is dat erg dat poorten onder 1000 ofzo geblokkeerd zijn?
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

als je een webserver enzo draait is dat wel eens nadelig, maar is perfect op te vangen door een paar omwegen :-)
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Vega schreef:Bij Dommel hebt ge toch ook geen vast IP adres dacht ik? En is dat erg dat poorten onder 1000 ofzo geblokkeerd zijn?

Ik heb cityconnect plus. En ja, ik vind dat knap vervelend dat je bvb geen webserver op poort 80 kan draaien. Zeker als je achter op je werk achter een proxy zit die alleen poort 80 en 443 toelaat... :?
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Waarom zou je geen webserver kunnen draaien op poort 80?
Hier werkt dat toch (speedconnect +)


Poort 80 geforward in je router?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

bmantra schreef:
Vega schreef:Bij Dommel hebt ge toch ook geen vast IP adres dacht ik? En is dat erg dat poorten onder 1000 ofzo geblokkeerd zijn?

Ik heb cityconnect plus. En ja, ik vind dat knap vervelend dat je bvb geen webserver op poort 80 kan draaien. Zeker als je achter op je werk achter een proxy zit die alleen poort 80 en 443 toelaat... :?


Er zijn geen poorten geblokkeerd hoor. Heb zelf cityconnect plus ;)
JimmyNeuron
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2010, 16:04

Vega schreef:Perfect, nu werkt het! In theorie had mijn oude Philips modem dus ook nog perfect gewerkt, heb ik dus 60 euro betaald omdat Dommel niet het juiste advies kon geven...


Hey Vega, kun je nu met meerdere pc's op internet via die D-Link? Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar heb uiteindelijk een router/modem van Linksys gekocht om dit op te lossen :?
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Vega schreef:Perfect, nu werkt het! In theorie had mijn oude Philips modem dus ook nog perfect gewerkt, heb ik dus 60 euro betaald omdat Dommel niet het juiste advies kon geven...

Achja, over een jaartje ben ik daar weer weg ^^

Iedereen bedankt voor de hulp :)


Wat was nu de oplossing? De instellingen zoals "user_rudy" ze voorsteld?
Vega
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:41

Sorry voor de late reactie. Ja, de instellingen die Rudy gaf werkten prima voor mij met de D-Link modem.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Thanks :)
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:Er zijn geen poorten geblokkeerd hoor. Heb zelf cityconnect plus ;)


Ja hoor, maar ik had het over de poortenblokkades bij telenet en belgacom. Ik zei dat ik al lang op een telenet shaker was overgestapt als je daar alle poorten kon gebruiken en een vast ip-adres kreeg. :wink:
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Ik heb hetzelfde probleem als JimmyNeuron. Met één PC verbinden op internet lukt (maar dan geraak ik niet meer in de menu van de router).

Ik gebruik de juiste instellingen:

Connection type = 1483 Bridged IP LLC
MTU=1492
VPI = 8
VCI = 35

Eén ding waar ik niet zeker van ben, is of ik nu "dynamic IP" gebruik, waar stel ik dat in bij de d-link dsl-2640B router/modem?

Alvast bedankt.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Ah, waarschijnlijk koos ik voor Bridge ipv Dynamic IP, dat zal het probleem geweest zijn (ik kon zo slechts met 1 pc op internet).

Dommel zou voor de DSL-2640B misschien ook een handleiding op hun site kunnen zetten (voor hun fritzbox en sagem doen ze dit wel) want blijkbaar komt dit probleem vaker voor...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

ldw schreef:want blijkbaar komt dit probleem vaker voor...
Dit is niet echt een probleem. Gewoon kwestie van in te stellen. In de activatiemail die je krijgt van Dommel is alles duidelijk genoeg... Voor mij toch...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik heb vandaag een CityConnect (Lite) geconfigureerd op een Philips SNA6600 (de blauwe BGC)

Ik moet toegeven dat het nogal wat zoeken was om een home netwerk internet toegang te geven.
In het begin gezocht met "1483 bridging" maar ik bleef met slechts 1 PC internet toegang krijgen.

Uiteindelijk in ATM-VC1 met MER (=MAC Encapsulated Routing) en met de hand toevoegen van IP Adress,
Subnet Mask en Default Gateway op gebruikelijke settings 192.168.1.1 resp.255.255.255.0 en aanvinken
van DHCP alles werkt na SAVE SETTINGS. Oh ja, ook met de hand Trained Mode op "G.992.5" instellen.

Deze Philips SNA6600 modem/router kan dus perfect op CityConnect werken.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”