graag naar voIP/Skype maar........

Plaats reactie
hansl
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:18

eindelijk hak ik de knoop door en stap over op internetbellen...hoop ik. Na heel wat tijd op sites gezocht te hebben heb ik nog een paar vragen:

-als je een skype/voIP-telefoon hebt die met usb op de computer wordt ingeplugd, kan je dan gewoon blijven doorwerken op de computer terwijl iemand anders gaat bellen?

Zoja, welk eenvoudig en goed toestel met usb aansluiting is dan aan te raden dat zeker ook op Apple werkt? Ik hoef niet vooral naar Skypegebruikers te bellen of met webcam te werken maar wil wel een skyabonn. om naar vaste toestellen in het buitenland te kunnen bellen. (n.b. Kun je ook gebeld worden via Skype, (Skypein)? In sommige landen, bv. Nederland, kan dat niet)

Zonee, dan blijft er niet veel keuze over aan toestellen. Het toestel moet dan aan de router. Zoiets als de Dualphone 3088.

Ik wil mijn vaste lijn houden. Belgacom heeft Scarlet opgekocht en met Scarlet One kan ik internet en telefonie op een aanvaardbaar tarief brengen (van 700€ per jaar naar 480+100€ eenmalig). Daar komt dan wel 60€aan Skypeabonn bij. Bij ScarletOne schijnt een doos er geïnstalleerd te worden in huis. Weet iemand of daarin dezelfde router-telefoon (bv. Dualphone 3088) kan worden ingeplugd?

In een later tijdstip wil ik kijken of ik helemaal van de Belgacom/Scarlet telefoondienst af kom. Ik las iets over een mogelijkheid om je vertrouwde nummer nomadisch te maken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zou eens kijken naar bvb weepee.org of 3starsnet.be.
Daar kan je een gewoon zonaal nummer nemen waarop je kan bellen en gebeld worden.

Qua toestel vind ik dat USB niet zo geschikt is. Je kan via een ATA (bv http://www.voipshop.nl/products/voip-ad ... er-ata.htm) bellen bvb. Je plugt deze in op je router, andere kant hang je een gewoon telefoontoestel aan en hup je belt via internet. Zeer makkelijk!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”