Hallo,
Ik heb een vraag over generation internet (favorite) van Belgacom.
Wij zijn nu al meer dan een jaar Belgacom ADSL GO tegen 41 euro per maand. We zouden graag overstappen naar generation internet, omdat we daar minder voor moeten betalen per maand en een hogere downloadlimiet krijgen + VDSL + gratis BBOX.
Nu lijkt dat toch een moeilijke bevalling te zijn:
- in een belagcom verkooppunt wilde ik eind januari overschakelen van ADSL naar GO. Dat ging helemaal geen probleem zijn. Zij konden dat voor ons regelen. Eersgisteren belde ik naar belgacom om eens te checken of ons internet al veranderd was en zij wisten me te vertellen dat we een internet PLUS abbonement hadden aangevraagd via die winkel. De vriendelijke dame annuleerde de aanvraag ook maar meteen. Ze wist mij ook te vertellen dat ik mijn abonnement van Go moest opzeggen en na een maand opzegtermijn mijn generation favorite kon aanvragen als nieuwe klant.
- Vandaag bel ik naar de belgacom helpdesk om nog eens te dubbelchecken of dit klopte. Deze keer vertellen ze mij daar dat dat toch overschakelen moeilijk ligt en dat generation internet enkel voor nieuwe klanten is voorbestemd.
Online generation internet bestellen via de belgacom website is trouwens ook niet mogelijk momenteel. Via 'uw telecom adviseur' gaat het dan weer wel blijkbaar.
Kan iemand ons raad geven over een overschakeling. Is het nu wel of niet mogelijk? En zitten we na die maand opzeg twee weken zonder internet of met andere mogelijke miserie met nieuwe aansluitingen/modem/verborgen kosten?
Zijn er mensen die al succesvol overgeschakeld zijn van ADSL GO naar generation internet? En hoe hebben jullie dat aangepakt? Via website, belgacom helpdesk/verkooppunt?
groet,
ballengerard
generation internet (favorite)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
mei 2009 belgacom plus
septemper 2009 belgacom generation
maart 2010 belgacom intens
heel veel bellen en via e sevices nen email sturen en dreigen naar telenet te gaan
wel erbij zeggen dat je akkoord bent je contact met 1 jaar te verlengen en afziet van de promo dus dat he bereid bent 34€ te betalen ipv 29€
plots zal je prijs hebben en zeker als je einde contact bent
en zeker de moet niet laten zakke n als het bij de eerste keer niet lukt
septemper 2009 belgacom generation
maart 2010 belgacom intens
heel veel bellen en via e sevices nen email sturen en dreigen naar telenet te gaan
wel erbij zeggen dat je akkoord bent je contact met 1 jaar te verlengen en afziet van de promo dus dat he bereid bent 34€ te betalen ipv 29€
plots zal je prijs hebben en zeker als je einde contact bent
en zeker de moet niet laten zakke n als het bij de eerste keer niet lukt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bij mij is het als volgt gelukt:ballengerard schreef: Zijn er mensen die al succesvol overgeschakeld zijn van ADSL GO naar generation internet? En hoe hebben jullie dat aangepakt? Via website, belgacom helpdesk/verkooppunt?
- Ik heb via de site Generation besteld zonder vaste lijn (activatie gratis, Bbox gratis, versturen via Kiala gratis)
- Ik heb hiervan een e-mail bevestiging gekregen (met een leveringsdatum).
- Ik heb onmiddellijk gebeld naar de klantendienst om mijn aanvraag "uit te leggen".
- De bedoeling was om die Generation - zonder vaste lijn - op mijn 2de paar te laten installeren (op mijn eerste paar zat er Internet Go + vaste lijn (ISDN).
- Bij de on-line bestelling heb ik dus geen klantnummer gegeven, noch het bestaand telefoonnummer vermeld.
- De klantendienst heeft mijn aanvraag volledig in het systeem "bewerkt" (opnieuw geintrocuceerd ??). Ook de leveringsdatum aangepast (deze die op de e-mail stond bleek onmogelijk te zijn).
- Op de voorziene datum is een technieker (kort) langs geweest om alles te checken. Ik had de Bbox2 zelf al aangesloten en ingesteld met de nieuwe accountgegevens.
- Daarna heb ik mijn Internet Go op de eerste lijn, inclusief telefoon, opgezegd (ISDN nummers geporteerd naar WeePee Voip).
Gedurende de korte tijd dat ik 2 abonnementen had (enkele weken) had ik beide accounts in mijn e-services:
fb321*** (Go) en fc645*** (Generation). Dit gaf me de nodige tijd om alle e-mail aliassen en webruimte over te zetten van de ene account naar de andere.
- Op mijn volgende rekening stond natuurlijk wel de activatiekosten en de Kiala verzending (waarschijnlijk omdat de afwikkeling van deze aanvraag via de klantendienst gebeurde). Maar met mijn e-mail bevestiging van de "on-line" bestelling in de hand ben ik naar de Belgacom winkel gegaan, waar ze deze kosten onmiddellijk in het systeem hebben geannuleerd. Enkele dagen later had ik de creditnota in de bus.
Geen idee of dit de ideale werkwijze was, maar in iedere geval succesvol.
Een goede reden om het VDSL signaal op het 2de koperpaar te laten zetten was misschien wel omdat op mijn eerste paar een ISDN signaal aanwezig was.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ik zit ook met dit probleem, ik wil al sinds september overstappen eigenlijk. Opzeggen was niet mogelijk, mn contract loopt nog tot maart.
Kheb zoals proximusboy zegt ook al mails gestuurd via e-services, nergens antwoord op gehad. En ik zou het idd niet erg vinden om de promo te laten vallen, maar zou wel graag die bbox2 hebben, zodat we die later niet moeten kopen (ik denk niet dat die philips-modem adsl2 of vdsl aankan?)
De methode van philippe lijkt mij effectief, maar nogal riskant denk ik, vooral als je er niet zoveel van kent...:s
Dusja ik zoek ook nog een manier hoe de overstap het vlotst verloopt, hoe ik een bbox2 krijg zonder de rest van de promo (eventueel), en hoe ik ervoor zorg dat ik geen weken zonder internet zit.
Kheb zoals proximusboy zegt ook al mails gestuurd via e-services, nergens antwoord op gehad. En ik zou het idd niet erg vinden om de promo te laten vallen, maar zou wel graag die bbox2 hebben, zodat we die later niet moeten kopen (ik denk niet dat die philips-modem adsl2 of vdsl aankan?)
De methode van philippe lijkt mij effectief, maar nogal riskant denk ik, vooral als je er niet zoveel van kent...:s
Dusja ik zoek ook nog een manier hoe de overstap het vlotst verloopt, hoe ik een bbox2 krijg zonder de rest van de promo (eventueel), en hoe ik ervoor zorg dat ik geen weken zonder internet zit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb momenteel Plus (einde abbo), en zou ook willen overstappen op de Internet Generation.
Net naar de klantendienst gebeld, en die wist me te vertellen dat dat enkel voor NIEUWE klanten was, niet voor bestaande.
Ze stelde me de GO voor (duurder EN minder volume).
Een andere mogelijkheid zou zijn om mijn abbo op te zeggen (1 maand opzeg), vervolgens minimum 2 weken te wachten en dan de generation aan te vragen
Grrr
Net naar de klantendienst gebeld, en die wist me te vertellen dat dat enkel voor NIEUWE klanten was, niet voor bestaande.
Ze stelde me de GO voor (duurder EN minder volume).
Een andere mogelijkheid zou zijn om mijn abbo op te zeggen (1 maand opzeg), vervolgens minimum 2 weken te wachten en dan de generation aan te vragen
Grrr
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Daar komt ook nog de prijs van een telefoonlijn bij, of niet ?
Heb nu Plus zonder vaste lijn
Heb nu Plus zonder vaste lijn
Ik heb het net nog even geprobeerd op de site van Scarlet om een abonnement te bestellen en inderdaad als je geen Belgacom lijn hebt betaal je 10 euro per maand
Netline - tevreden - Fritz!Box blijkt beter te werken dan Gigaset SX762 voor VOIP - 6 Mbps
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nieuw abonnement nemen op naam van je partner (= nieuwe klant) ?devastator schreef: Net naar de klantendienst gebeld, en die wist me te vertellen dat dat enkel voor NIEUWE klanten was, niet voor bestaande.
Zoals hierboven beschreven, probeer "Generation zonder vaste lijn" te bestellen op je 2de paar.
Daarna bestaand abo op eerste paar opzeggen (telefoon op eerste paar houden indien je dat wenst)
Proberen waard ?
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
mensen ik heb toch al gezegd blijven proberen er zal wel iemand willen helpen
Ik heb ook een mail of 6 en ne keer of 10 moeten bellen maar het lukt.
scarlet is zeker geen oplossing
Ik heb ook een mail of 6 en ne keer of 10 moeten bellen maar het lukt.
scarlet is zeker geen oplossing
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik kreeg Generation aangeboden toen ik van plan was op te stappen bij belgacom (en ben er toen ook op in gegaan, was wel nog de 'oude' generation van 50gb). Dit was wel op het einde van mijn contractperiode, maar je kan altijd dreigen met overstappen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
vriendin van mij heeft ook generation gekregen vandaag toen ze dreigde naar telenet te gaan.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik overweeg over te stappen naar Generation Internet
momenteel heb ik wel nog een Belgacom Discoverlijn die dan overbodig zou worden, kan ik die opzeggen en Generation Internet bestellen?
momenteel heb ik wel nog een Belgacom Discoverlijn die dan overbodig zou worden, kan ik die opzeggen en Generation Internet bestellen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
1. Ik heb net online generation internet willen bestellen, maar ik heb het bij de laatste bevestiging afgebroken omdat er nergens vermeld stond dat het eerste jaar de prijs 29 EUR is ipv 34 EUR. Heeft iemand dit ook reeds gemerkt?
2. Ik heb op de site van BGC gezien dat VDSL2 beschikbaar is op mijn adres. Betekent dit dat ik vanaf 1/3 (morgen dus) automatisch VDSL2 krijg als ik generation internet bestel?
Bij het afbreken van de registratie kreeg ik een scherm om mijn telnr in te geven, zodat BGC me zou kunnen contacteren. Dus hopelijk krijg ik dan meer uitleg. Ik heb gezien dat de actie nog tot 21/3 loopt, dus ik heb nog wel eventjes tijd
1. Ik heb net online generation internet willen bestellen, maar ik heb het bij de laatste bevestiging afgebroken omdat er nergens vermeld stond dat het eerste jaar de prijs 29 EUR is ipv 34 EUR. Heeft iemand dit ook reeds gemerkt?
2. Ik heb op de site van BGC gezien dat VDSL2 beschikbaar is op mijn adres. Betekent dit dat ik vanaf 1/3 (morgen dus) automatisch VDSL2 krijg als ik generation internet bestel?
Bij het afbreken van de registratie kreeg ik een scherm om mijn telnr in te geven, zodat BGC me zou kunnen contacteren. Dus hopelijk krijg ik dan meer uitleg. Ik heb gezien dat de actie nog tot 21/3 loopt, dus ik heb nog wel eventjes tijd
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
1. Je had de bestelling gewoon moeten afwerken. Op de e-mail bevestiging die je achteraf krijgt, staat inderdaad dat het eerste jaar maar 29 eur/maand is.
2. Je krijgt inderdaad automatisch VDSL2 als je Generation bestelt
3. Veel geduld gewenst met het wachten op een telefoontje. Gezien de wijzigingen die vandaag ingaan, zal het wel super druk zijn op de klantendienst en helpdesks
Philippe.
2. Je krijgt inderdaad automatisch VDSL2 als je Generation bestelt
3. Veel geduld gewenst met het wachten op een telefoontje. Gezien de wijzigingen die vandaag ingaan, zal het wel super druk zijn op de klantendienst en helpdesks
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Philippe,
Bedankt voor de info.
Ik kan inderdaad de bestelling online afwerken en dan zien wat de uiteindelijke prijs is. Is het geen 29 euro, kan ik nog steeds binnen de 7 werkdagen annuleren.
Bij Scarlet heb ik ook eens zo'n online bestelling afgebroken. Ben toen verschillende keren opgebeld geweest, voor een nieuwe klant wordt meestal wel moeite gedaan hé. Maar het zal idd een drukke periode zijn nu met die omschakelingen ed.
Bedankt voor de info.
Ik kan inderdaad de bestelling online afwerken en dan zien wat de uiteindelijke prijs is. Is het geen 29 euro, kan ik nog steeds binnen de 7 werkdagen annuleren.
Bij Scarlet heb ik ook eens zo'n online bestelling afgebroken. Ben toen verschillende keren opgebeld geweest, voor een nieuwe klant wordt meestal wel moeite gedaan hé. Maar het zal idd een drukke periode zijn nu met die omschakelingen ed.
-
- Elite Poster
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Hier hetzelfde, ik vind het wel een rare manier van werken en mijn buren zullen er ook niet gelukkig mee geweest zijn. Ik had nog geen telefoonnummer en mijn adres stond niet goed in de database van Belgacom waardoor ik niet op adres kon zoeken dus gebruikte ik maar telefoonnummers van de buren om uit te vogelen welke formules ik kon nemenjohcla schreef:Bij Scarlet heb ik ook eens zo'n online bestelling afgebroken. Ben toen verschillende keren opgebeld geweest, voor een nieuwe klant wordt meestal wel moeite gedaan hé. Maar het zal idd een drukke periode zijn nu met die omschakelingen ed.
Toen ik eindelijk een telefoonnummer had heb ik dan op de nummer gezocht en niet kort daarna had ik iemand van Scarlet aan de lijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bij Belgacom is het wel duidelijk gecommuniceerd. Je krijgt bij het afbreken van de procedure een scherm waarop je zelf je telefoonnummer kan ingeven waarop je gecontacteerd moet worden.
Bij Scarlet contacteren ze je ongevraagd en zeggen ze na iedere uitleg: dus ik mag je aansluiten? Jammer dat ik dat gesprek niet opgenomen heb, wat ze toen allemaal beloofd hebben van snelheden enzo. Op die aansluiting vind ik het onbeperkt volume wel belangrijker dan de snelheid.
Op de aansluiting waarvoor ik nu BGC wil, wil ik vooral een betere uploadsnelheid (heb nu 512 kbps) omdat ik een paar sites host en zelf ook vaak vanop afstand op mijn NAS connecteer. Enfin, vandaag toch geen BGC aan de lijn gehad.
Bij Scarlet contacteren ze je ongevraagd en zeggen ze na iedere uitleg: dus ik mag je aansluiten? Jammer dat ik dat gesprek niet opgenomen heb, wat ze toen allemaal beloofd hebben van snelheden enzo. Op die aansluiting vind ik het onbeperkt volume wel belangrijker dan de snelheid.
Op de aansluiting waarvoor ik nu BGC wil, wil ik vooral een betere uploadsnelheid (heb nu 512 kbps) omdat ik een paar sites host en zelf ook vaak vanop afstand op mijn NAS connecteer. Enfin, vandaag toch geen BGC aan de lijn gehad.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Daarnet ben ik opgebeld geweest door BGC naar aanleiding van mijn online registratie die ik niet voltooid heb. Al bij al vrij snel vind ik, gezien de drukke periode.
men heeft mij verzekerd dat VDSL2 mogelijk is én dat ik de korting en gratis activatie heb, dus heb ik besteld. En het kon reeds actief zijn over 5 dagen, maar ik heb toch verkozen voor een vrijdag, zodat ik in het weekend kan prutsen als het niet meteen werkt: ik wil namelijk nog steeds mijn fritzbox en NAS kunnen gebruiken.
Ik heb geen vaste lijn, maar ze hebben me spontaan het 'virtuele' telnr doorgegeven dat aan mijn aansluiting gekoppeld wordt. Kan ook eens handig zijn.
@osirix: In een andere topic staat een link waar je het kan testen. Je kan ook een pm sturen naar hollebollegijs om het na te kijken.
men heeft mij verzekerd dat VDSL2 mogelijk is én dat ik de korting en gratis activatie heb, dus heb ik besteld. En het kon reeds actief zijn over 5 dagen, maar ik heb toch verkozen voor een vrijdag, zodat ik in het weekend kan prutsen als het niet meteen werkt: ik wil namelijk nog steeds mijn fritzbox en NAS kunnen gebruiken.
Ik heb geen vaste lijn, maar ze hebben me spontaan het 'virtuele' telnr doorgegeven dat aan mijn aansluiting gekoppeld wordt. Kan ook eens handig zijn.
@osirix: In een andere topic staat een link waar je het kan testen. Je kan ook een pm sturen naar hollebollegijs om het na te kijken.