Netline / cityline

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

nu na 4 jaar netconnect wil ik toch wel eens wat anders :0

Daar netline best interessant lijkt ivm gratis bellen naar EU landen en India, zit ik hieraan te denken. In het begin van mijn Dommel tijdperk heb ik ook een combi gehad met bellen (toen met de rode Fritz modems), echter kon je hier de modems niet in om zelf poorten te configueren etc.

Kan dit met de nieuwe modems wel? netline en cityline bieden nu gratis een modem aan (heb Dommel net een mail gestuurd of deze aanbieding ook geld voor hun huidige klanten) echter wil ik dat wel kunnen. Het was voor mij de reden toen om een eigen modem aan te koppelen en de voiprouter van Dommel in de kast te gooien.

Wie heeft hier al ervaring mee?

Grt

Sharad
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

In principe zou het wel mogelijk zijn. Ze zullen zoals bij de siemens het telefoongedeelte afschermen, maar de rest vrij toegankelijk laten.

Net zoals bij de siemens is het zo dat je de tcp en udp poorten apart moet instellen (geen tcp&udp optie).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

Ondertussen de volgende reacties gehad:
Geachte,

Zeer binnekort zal er een functie beschikbaar zijn in uw crm systeem (my packages --> I ) om de omschakeling naar netline aan te vragen.
cityline is momenteel ook enkel beschikbaar in grote steden, u kan de beschikbaarheidstest uitvoeren via de website.
Alvast bedankt
mijn wedervraag hierop:
Bedankt voor het antwoord,

Geld de aanbieding dan ook, zoals vermeld op de website? Dus met gratis modem?

Is de configuratie van de modem zelf nog aan te passen, wat betreft poorten, IP adressen etc.

Met vriendelijke groet,

Dit is inderdaad mogelijk en de gratis modem hoort er ook bij
hmmmm... quoten doet ie niet in een andere kleur....
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Weet toevallig iemand wat er gebeurt als met over de limiet gaat?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

volgens ik ergens heb vernomen zouden er geen aanrekeningen zijn voor het overmatige verkeer, maar wel een snelheids handicap.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
cie007
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik veronderstel dat de "happy hours" nog steeds gelden?
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

Happy hours gelden inderdaad nog van 01:00 tot 13:00, als ik me niet vergis.

Het abonnement dat ik momenteel heb, doet inderdaad een cap op de snelheid, ga je over je limiet heen 500 heb ik echter haast nog noooit gehaald en de laatste maanden zit ik net over de 100GB. Dus dat kleine beetje wil ik wel gecapd aan.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Ik ben ook zinnens naar een netline abo over te stappen (nu netconnect). Had een ticket geopend met enkele vragen. De modem
is idd ook gratis.

Mij werd echter verteld dat happy hours niet gelden op dit abonnement. Meerprijs is € 0,30/gig.
Wat betreft de toegang tot routerconfiguratie wisten ze me te melden dat zij de config beheren. Verder niks, dus ik weet niet
of ze gewoon het telefoongedeelte afschermen of niet.

Bestellen gaat echter nog niet, de optie netline is er nog niet via het control panel, en via de gewone bestelprocedure gaat t ook niet. Zal deze
week s telefonisch bestellen denk ik.
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

Ze zijn bij Dommel dan ook heel erg zuinig op hun toetsenborden en proberen idd zo min mogelijk te typen in hun replies. Wel jammer want zo krijg je dus niet overal duidelijk antwoord op en zijn sommige dingen zelfs op verschillende manieren te interpreteren.

Hoop dat er nu snel de mogelijkheid komt om over te stappen van netconnect naar netline.

Van de happy hours had ik ergens gelezen, dat het ook geld net zoals bij het normale netconnect.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Voor 10 euro meer heb je netline zonder limieten, maar de 2000 belminuten blijven wel. Vandaag te weten gekomen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

PumbaaH schreef:Voor 10 euro meer heb je netline zonder limieten, maar de 2000 belminuten blijven wel. Vandaag te weten gekomen.
Ola. Dat is niet waar volgens de site.
Die 2000 minuten slaat enkel op internationaal belverkeer. Naar Belgische lijnen blijft het onbeperkt.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

u hebt gelijk. had me miskeken met de sterretjes.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

Inmiddels is het aan te vragen via je controllpanel, sinds afgelopen donder-/vrijdag.

Heb het dan ook meteen gedaan. Afwachten hoe de verdere afhandelingen zullen gebeuren.
cie007
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Vandaag op hun site gezien dat er toch happy hours op dit abbonement (netline) van toepassing zijn?? :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”