Problemen met Scarlet (Belgacom) decoder Scientific Atlanta

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Ghost_27
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik ben sinds kort Scarlet One klant geworden waarbij ik dus via Scarlet zowel internet, telefonie als digitale tv ontvang. Wat het internet en telefonie luik betreft ben ik momenteel wel tevreden, maar wat het TV luik betreft ligt dit toch wel anders.

Bij de installatie hebben ze mij een Belgacom Scientific Atlanta decoder bezorgd en heb er sinds dag 1 in feite niks dan problemen mee.

- Direct na de installatie was het apparaat gigantisch traag. Zappen, menu's openen, door/terug spoelen,... het duurde 10 tot soms 30 seconden eer de decoder een commando van de afstandsbediening uitvoerde.
Dit is opgelost geraakt door de stekker uit te trekken en de decoder te laten herstarten, maar de oplossing is telkens maar tijdelijk. Als de decoder pakweg een week aan blijft staan (wat belgacom zelf aanraadt om zeker alle updates te ontvangen!) merk je dat hij opnieuw traag begint te reageren op de afstandsbediening, enige oplossing is dan opnieuw de stroom uitschakelen.

-Heb al 2x gehad dat de decoder gewoon vastloopt, reageert op geen enkele knop meer en herstarten via stroomonderbreking is de enige optie. Af en toe bevriest hij ook tijdelijk, maar herstelt zichzelf dan na enkele seconden.

-Laatst kon ik geen enkel opgenomen programma meer bekijken, als je een programma opvroeg kwam er enkel een zwart scherm. Opnieuw enige oplossing = stekker uit en herstart.

-Moest dat herstarten dan nog vlot gaan valt er misschien nog mee te leven, maar nee, telkens als je moet herstarten heb je minstens een kwartier geen beeld. Dat ding doet er echt zonder overdrijven altijd minstens 15 minuten over om terug opgestart te raken, het is precies een slechte windows computer uit 1995!

Had m'n hoop gevestigd op de software update die er zou komen, maar die heb ik nog altijd niet ontvangen (volgens info scherm nog altijd versie 3.7.4-61.idk).

Graag had ik van jullie even gehoord als dit apparaat daadwerkelijk zo slecht is, of als ik gewoon met een defect exemplaar zit?

En nog een bijkomend vraagje, de decoder die ik bij m'n scarlet abbo heb gekregen, is deze gehuurd of is ie m'n eigendom?
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Als je de decoder niet expliciet gekocht heb, dan huur je die voor 6 € per maand. Wat betreft de software: als het herstarten 15 minuten duurt heb je zeker niet de laatste versie. Op userbase is er een thread aangaande het topic: Wat vinden jullie van de nieuwe BelgacomTV software update ?
Ghost_27
Starter
Starter

Bij Scarlet zit het allemaal niet zo duidelijk in elkaar...

Ik heb m'n bestelling via internet geplaatst, en daar staat een prijs van 50€ op vermeld voor de scarlet box, de modem is dus al zeker mijn eigendom. Maar bij de belgacom decoder staat er een prijs van 0€ vermeld, geen idee als dit dan wil zeggen dat ik hem er gratis bijkreeg, of dat er geen aankoopprijs is omdat ik deze huur...

Uit m'n maandelijkse kost kan ik dit ook niet duidelijk halen, het totale pakket kost 50€/maand, waarvan 10€ (normaal 12,5€ maar 2,5€ korting) voor 'Belgacom TV Comfort', maar er wordt niet verder gespecifieerd als dit met of zonder huur van een decoder is.

Verder niemand anders die mij kan vertellen als de bovengenoemde problemen vaak voorkomend of eerder abnormaal zijn?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Reset hem een keer naar factory settings (3 knoppen vanvoor ingedrukt houden).
Dan laad hij normaal de nieuwste firmware.
Ghost_27
Starter
Starter

Heb ik gedaan en zo inderdaad toch aan de laatste nieuwe firmware geraakt.

Nu deze eens uitgebreid testen en hopen dat bovengenoemde problemen toch niet meer voorkomen, anders mag Scarlet mij echt wel een nieuwe decoder bezorgen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”