Hallo,
In december heb ik homeconnect gekregen. Vroeger had ik netconnect en het werkte zonder problemen. Maar ik kan niet de homelink software goed installeren. De online LED brande vast maar na stap 5 kreeg ik altijd een fout: de modem is niet aan internet verbonden. Ik heb veel keer dommel gebeld en mailtjes gestuurd. Twee weken geleden heb ik een nieuwe modem gekregen van dommel. Maar nu de online LED brandt nooit vast! Ik heb in de modem mijn login en password zelf ingetoetst. Internet werkt wel (ook met de eerste modem) maar ik kan zeker niet de telefoon of de homelink software gebruiken.
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik ben kwaad want dommel helpt niet en ik denk dat ik een andere provider zal zoeken. Ik heb de telefoon echt nodig.
Hopelijk was ik duidelijk omdat Nederlands niet mijn moedertaal is.
mvg,
Homeconnect installatie probleem: geen telefoon
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Voor homeconnect hoef je niks in te toetsen eigenlijk. Het werkt als volgt:
Eerst moet je de homeconnect software installeren (http://www.dommel.be/setup.zip) en de nodige stappen uitvoeren. Zo heb je normaal een code zoals xxxx-xxxx-xxxx-xxxx. Als je de homelink software voor de eerste keer opstart krijg je normaal een stap voor stap begeleiding hiervoor. Hou er rekening mee dat wanneer de modem zichzelf configureert voor de eerste keer dit zo een 30 minuten kan duren (meestal korter) en een keer of 2 - 3 opnieuw zal opstarten.
Indien de setup beweert dat de modem niet aangesloten is moet je je kabels eens controleren oftewel even je windows versie even vermelden. Waarom weet ik niet, maar de homeconnect software kan rare kuren vertonen bij windows vista 64 bit en 7 64 bit
Eerst moet je de homeconnect software installeren (http://www.dommel.be/setup.zip) en de nodige stappen uitvoeren. Zo heb je normaal een code zoals xxxx-xxxx-xxxx-xxxx. Als je de homelink software voor de eerste keer opstart krijg je normaal een stap voor stap begeleiding hiervoor. Hou er rekening mee dat wanneer de modem zichzelf configureert voor de eerste keer dit zo een 30 minuten kan duren (meestal korter) en een keer of 2 - 3 opnieuw zal opstarten.
Indien de setup beweert dat de modem niet aangesloten is moet je je kabels eens controleren oftewel even je windows versie even vermelden. Waarom weet ik niet, maar de homeconnect software kan rare kuren vertonen bij windows vista 64 bit en 7 64 bit
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb dat al geprobeerd (veel keer). Ik heb de software geïnstalleerd en mijn code ingevuld. Dan kreeg ik inderdaad een stap voor stap begeleiding. De modem start 2 of 3 keer opnieuw. Maar de online LED brandt niet vast en ik kan niet de installatie termineren. Ik heb een hele dag verwacht maar ik kon niet verder gaan. Ik heb ook de installatie over de telefoon met een technicus van dommel gedaan en ik heb geen fout gemakt. Ik heb ook de installatie bij windows vista 32 bit en windows xp 32 bit geprobeerd maar de resultaat is dezelfde.
Als ik de login and password (op de blad met de code voor activatie) in de modem toets ('temporary fix' van dommel) dan kan ik internet gebruiken. Dus is het ook niet een probleem met de kabels.
Misschien zal ik opnieuw dommel bellen.
mvg,
Ik heb dat al geprobeerd (veel keer). Ik heb de software geïnstalleerd en mijn code ingevuld. Dan kreeg ik inderdaad een stap voor stap begeleiding. De modem start 2 of 3 keer opnieuw. Maar de online LED brandt niet vast en ik kan niet de installatie termineren. Ik heb een hele dag verwacht maar ik kon niet verder gaan. Ik heb ook de installatie over de telefoon met een technicus van dommel gedaan en ik heb geen fout gemakt. Ik heb ook de installatie bij windows vista 32 bit en windows xp 32 bit geprobeerd maar de resultaat is dezelfde.
Als ik de login and password (op de blad met de code voor activatie) in de modem toets ('temporary fix' van dommel) dan kan ik internet gebruiken. Dus is het ook niet een probleem met de kabels.
Misschien zal ik opnieuw dommel bellen.
mvg,
- Bijlagen
-
- dommel.png
- (99.87 KiB) 10 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
betreffende de afbeelding die je liet zien.... het klopt dat het derde ledje moet blijven branden. Dat duurt om en bij de 30 seconden wanneer je op dat punt zit. Mits je wel op internet kan geraken met manueel ingeven van de gegevens toont geen probleem met je lijn aan en als dit via de siemens zo lukt ligt het ook niet aan de modem.
Waarschijnlijk zal de helpdesk je ook al aangeraden hebben de modem eerst te resetten alvorens je de homelink software begint te installeren. Als stap 5 niet meewerkt heb je denk ik ergens een conflict en het enige wat ik kan bedenken is het volgende (wat mij ook is overkomen): ben je zeker dat je netwerk instellingen op automatisch staan en je je pc geen specifiek ip adres hebt gegeven en de dns servers op automatisch staan? Dit moet je dus iedere keer controleren alvorens je begint met de homelink software want de setup is hier allergisch voor.
Waarschijnlijk zal de helpdesk je ook al aangeraden hebben de modem eerst te resetten alvorens je de homelink software begint te installeren. Als stap 5 niet meewerkt heb je denk ik ergens een conflict en het enige wat ik kan bedenken is het volgende (wat mij ook is overkomen): ben je zeker dat je netwerk instellingen op automatisch staan en je je pc geen specifiek ip adres hebt gegeven en de dns servers op automatisch staan? Dit moet je dus iedere keer controleren alvorens je begint met de homelink software want de setup is hier allergisch voor.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Ik heb nog geprobeerd maar het werkt zeker niet. De IP adres en DNS servers staan op automatisch. Misschien is het en conflict met een software?
Ik weet het niet. Ik zal dommel nog bellen... Ik denk om een nieuw provider te zoeken.
Ik weet het niet. Ik zal dommel nog bellen... Ik denk om een nieuw provider te zoeken.