DIEFSTAL: overschakeling oude ADSL-abonnementen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
appelsap
Starter
Starter

Wij zijn al een tijdje bij EDP-net. Laatst merkte ik dat onze limiet op 40Gb staat i.p.v. 100Gb (ADSL-home). Dus gebeld naar EDP-net. Blijkt dat we nog een 'oud abonnement' hebben. In feit is het gewoon een naamsverandering van DynA6 naar ADSL-home, prijs is dezelfde. Vreemd dat die overschakeling niet automatisch gebeurt, telefonische legde men mij uit hoe ik op de ongebruiksvriendelijke site ons abonnement kon wijzigen. Geen enkel probleem, enkel kwestie van klikken. Nu lees ik echter op die bewuste pagina dat we €25 activatiekost zouden betalen. Dat is toch te gek voor woorden!!! Ze veranderen de naam en rekenen je 25 euro aan, terwijl het gewoon hetzelfde abonnement is! Dit is ordinaire diefstal!!!

Gezien we nu al 5 dagen zonder internet zitten, misschien het moment om over te stappen, maar waar vind je in de verziekte telecomsector een correcte provider?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Goh, er zijn er genoeg, maar een deftige? :P Probeer misschien een Belgacom's generation: 34 € voor 100 GB...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht dat ze hun klanten niet zelf mochten overschakelen van abonnement (daarom dat veel Telenet-gebruikers zelfs nu nog met een Mono/duo/quatro abo zitten). Enkel wanneer ze u contacteerden en als jij daarmee instemde.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

appelsap schreef:Laatst merkte ik dat onze limiet op 40Gb staat i.p.v. 100Gb (ADSL-home). Dus gebeld naar EDP-net. Blijkt dat we nog een 'oud abonnement' hebben. In feit is het gewoon een naamsverandering van DynA6 naar ADSL-home, prijs is dezelfde. Vreemd dat die overschakeling niet automatisch gebeurt, telefonische legde men mij uit hoe ik op de ongebruiksvriendelijke site ons abonnement kon wijzigen. Geen enkel probleem, enkel kwestie van klikken. Nu lees ik echter op die bewuste pagina dat we €25 activatiekost zouden betalen. Dat is toch te gek voor woorden!!! Ze veranderen de naam en rekenen je 25 euro aan, terwijl het gewoon hetzelfde abonnement is! Dit is ordinaire diefstal!!!

Gezien we nu al 5 dagen zonder internet zitten, misschien het moment om over te stappen, maar waar vind je in de verziekte telecomsector een correcte provider?
Ten eerste zeg je zelf dat limiet groter is, en dan zeg je dat het zelfde abbo's zijn.
Ten tweede mag je niet overgeschakeld worden naar andere abbo ook al verbeteren alle eigenschappen van uw verbinding in uw voordeel en gratis.
appelsap
Starter
Starter

Hmm, voel weinig voor Belgacom, liggen waarschijnlijk aan de basis van de internetpanne bij ons (kan ook EDP-net zijn, moeilijk te zeggen).

Misschien ben ik niet echt duidelijk geweest. Sinds 2008 hebben we een abonnement bij EDP-net, 29,50/mnd met een limiet van 40Gb. Een tijd terug verhoogde EDP-net deze limiet naar 100Gb, maar naast de limietsvehoging, veranderde het ook de naam van het abonnement: van DynA6 naar ADSL-Home. Resultaat oude klanten bleven op de oude limiet steken, maar betalen wel hetzelfde maandelijkse bedrag. Als je als oude klant wel van die limietsverhoging wilt genieten, betaal je €25 activeringskosten (het is dus niet gratis!!!) en begint er een nieuw jaarcontract (nog een lepe truuk). Activeringskosten voor wat? Het zijn dezelfde activeringskosten voor nieuwe klanten, die dienen om de kosten van het aansluiten te dekken. We zijn al aangesloten, langs de kant van EDP-net kost dit geen enkele moeite. Die limietsberhoging past netjes binnen de evolutie van de markt. Die naamsverandering is een weinig fatsoenlijke truuk om je bestaande klanten geld uit de zakken te kloppen. Moeten trouwe klanten niet beloond worden, of ten minste toch niet afgestraft?

Resultaat, als we een markt-conforme downloadlimiet willen is het het goedkoper of even duur om van operator te veranderen.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

voordeel is wel dat je weet waar de oorzaak ligt bij een panne.
Want nu steekt iedereen zijn paraplu op en bij wijze van spreken is het niemands schuld
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
gobber
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

appelsap schreef:Dit is ordinaire diefstal!!!
over diefstal gesproken bgc discovery verhoging kost u ook elk jaar ongeveer 25 euro
Afbeelding
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Diefstal is imho een totaal miskozen term.
Zoals eerder aangehaald kunnen/mogen ze u niet zonder uw toestemming op nieuwer abonnement overschakelen (cfr. Telenet). Bovendien start je daarmee ook automatisch een nieuw (jaar)contract.
appelsap
Starter
Starter

TomG schreef:Diefstal is imho een totaal miskozen term.
Zoals eerder aangehaald kunnen/mogen ze u niet zonder uw toestemming op nieuwer abonnement overschakelen (cfr. Telenet). Bovendien start je daarmee ook automatisch een nieuw (jaar)contract.
Het mag dus niet automatisch, maar waarom moet het voor bestaande klanten €25 kosten? Punt is dat het geen nieuw abonnement is, het is de vehoging van de limiet van een bestaand abonnement, een abonnement dat we reeds hadden. Het lijkt een nieuw abonnement omdat ze de naam veranderd hebben. Deze verhoging past in de verandering van de noden en de prijzen binnen de markt. Als ik als bestaande klant op dezelfde voet als een nieuwe klant behandeld wordt - terwijl de 'overschakeling' in het geval van een bestaande klant hen geen enkele moeite kost - dan kan ik beter inpikken op een promotie bij de concurrentie. Waarom wordt hiervoor een nieuw jaarcontract gestart? Ik was toch al klant? Ben ik nu de enige die dit een compleet idiote situatie vind en ben ik gewoon niet op de hoogte van de geplogenheden binnen de telecomsector?

Dus bovenop de abonnementskosten moet ik nog de kosten betalen om mijn abonnement up-to-date te houden? Als ik niet ieder jaar of twee jaar een nieuw jaarcontract afsluit met nieuwe activatiekosten, dan zit binnen x aantal jaar met een compleet achterhaalde service, met dezelfde abonnementskost van een up-to-date service?
Laatst gewijzigd door appelsap 02 feb 2010, 11:46, in totaal 1 gewijzigd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar wordt het wel als nieuw abonnement verkocht. Vandaar activatieprijs en het nieuwe jaarcontract.
Probeer maar eens bij een andere provider, je zal daar gelijkaardige zaken zien. Van het minste dat je veranderd aan een pack of bepaald product teken je vaak opnieuw in voor 1 jaar.

Je kan altijd proberen om te onderhandelen en zien wat er uit de bus komt...
appelsap
Starter
Starter

Pff, om triest van te worden. Dat is het inderdaad, ze doen alsof het een nieuw abonnement is, maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde. Bij mijn ouderlijke thuis zitten ze al jaar en dag bij dezelfde provider, wel een paar keer overgenomen: Wanadoo, Tiscali, Scarlet (Belgacom dus). Benieuwd of het daar van hetzelfde laken een broek is en ze nog steeds een limiet van 11Gb of zoiets hebben.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

appelsap schreef:ze doen alsof het een nieuw abonnement is, maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde.
Vergelijk de technische specificaties eens, dan zal je zien dat het sowieso over een ander lijnprofiel gaat...
Daarnaast geeft een eenzijdige wijziging aan het contract jou het recht om het abonnement kosteloos op te zeggen (zelfs als de wijzigingen in jouw voordeel zijn). Als EDPnet elke klant zomaar een verhoging geeft, dan bestaat de kans dat er een massa klanten kosteloos opstappen. Terwijl ze bij hun investeringen ongetwijfeld rekening houden met de inkomsten van lopende abonnementen...
appelsap
Starter
Starter

khsw schreef:
appelsap schreef:ze doen alsof het een nieuw abonnement is, maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde.
Vergelijk de technische specificaties eens, dan zal je zien dat het sowieso over een ander lijnprofiel gaat...
Daarnaast geeft een eenzijdige wijziging aan het contract jou het recht om het abonnement kosteloos op te zeggen (zelfs als de wijzigingen in jouw voordeel zijn). Als EDPnet elke klant zomaar een verhoging geeft, dan bestaat de kans dat er een massa klanten kosteloos opstappen. Terwijl ze bij hun investeringen ongetwijfeld rekening houden met de inkomsten van lopende abonnementen...
Aha, bedankt voor de informatie. Waar kan je die vinden? Daar had ik geen weet van. Dat werpt een beetje een ander licht op de zaken. Concreet blijft het voor mij echter voordeliger te veranderen van provider (promoties), dan een abonnementswijziging aant te vragen bij EDP-net. Als ze deze week er niet in slagen ons internet te herstellen muis ik er alsdannog vanonder.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

TomG schreef:Probeer maar eens bij een andere provider, je zal daar gelijkaardige zaken zien. Van het minste dat je veranderd aan een pack of bepaald product teken je vaak opnieuw in voor 1 jaar.
IIRC mag je bij BGC zal gratis downgraden. Op zich ook logisch uit marketingopzicht (Edpnet kent dat niet zozeer...): beter een klant die downgrade en bij jou blijft (eventueel extra jaarcontract) dan ene die ontevreden is en je zo snel mogelijk zal verlaten.

Zeker als het enkel om downloadverschil gaat (dus geen aanpassing van het profiel)...
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Goh, er zijn er genoeg, maar een deftige? :P Probeer misschien een Belgacom's generation: 34 € voor 100 GB...
29 € eerste jaar, daarna 34 €. Datalimiet 100 GB/maand.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Verschil
Positief
- mogelijk hogere snelheid met ander lijnprofiel (adsl2, 2+)
- gratis domeinnaam
- 100 GB ipv 40 GB limiet

Negatief:
- extra volume kost 1€ in plaats van 0,25 euro
- mogelijk lagere upload (adsl2 met 512 ipv 640 kb/s met max6dyn)

Stel dat EDPnet u had overgezet naar het nieuwe abonnement en je upload zakte van 640 naar 512 kb/s en je heel veel verbruikte waardoor het toch nog duurder werd, denk ik ook niet dat je daarmee zou lachen.

Dat er eventueel voordeligere alternatieven zijn, eventueel met tijdelijke aanbiedingen kan best zijn, maar heeft eigenlijk niks te maken met de kern van de zaak, nl. dat je niet automatisch wordt omgeschakeld naar een nieuwer abonnement.
appelsap
Starter
Starter

Steven7 schreef:Verschil
Positief
- mogelijk hogere snelheid met ander lijnprofiel (adsl2, 2+)
- gratis domeinnaam
- 100 GB ipv 40 GB limiet

Negatief:
- extra volume kost 1€ in plaats van 0,25 euro
- mogelijk lagere upload (adsl2 met 512 ipv 640 kb/s met max6dyn)

Stel dat EDPnet u had overgezet naar het nieuwe abonnement en je upload zakte van 640 naar 512 kb/s en je heel veel verbruikte waardoor het toch nog duurder werd, denk ik ook niet dat je daarmee zou lachen.

Dat er eventueel voordeligere alternatieven zijn, eventueel met tijdelijke aanbiedingen kan best zijn, maar heeft eigenlijk niks te maken met de kern van de zaak, nl. dat je niet automatisch wordt omgeschakeld naar een nieuwer abonnement.
Je het gelijk: er zijn intussen verschillen genoeg boven water gekomen zijn waardoor een automatische overschakeling niet vanzelfsprekend en zelfs niet wettelijk zou zijn. Waarom kost die overschakeling me echter evenveel als een nieuwe klant? Zoals ik al zei:
Dus bovenop de abonnementskosten moet ik nog de kosten betalen om mijn abonnement up-to-date te houden? Als ik niet ieder jaar of twee jaar een nieuw jaarcontract afsluit met nieuwe activatiekosten, dan zit binnen x aantal jaar met een compleet achterhaalde service, met dezelfde abonnementskost van een up-to-date service?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Heb je in feite al contact opgenomen met EDPNet hieromtrent?
appelsap
Starter
Starter

TomG schreef:Heb je in feite al contact opgenomen met EDPNet hieromtrent?
Ja, activering kost €25, anders blijf je op het verouderde abonnement.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

appelsap schreef: Waarom kost die overschakeling me echter evenveel als een nieuwe klant?
Omdat je van lijnprofiel zal veranderen, waarvoor telenet kosten moet betalen aan belgacom.
En 2 weken klant, of 2 jaar klant, die kosten blijven gelijk, dus ze rekenen het door.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Door die 25€ ben ik maar meteen overgeschakkeld naar een voordeligere provider (DxADSL 3€ (+2€ raw copper)/maand goedkoper) waar de activatie ook maar 25€ was.
Resultaat: ik spaar €60/jaar uit of 2 maanden gratis internet!
Over de rest van de service van EDPnet was ik anders wel tevreden.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

De vraag is natuurlijk hoe hoog die kosten voor hen zijn en of het vanuit commercieel oogpunt niet gewoon beter zou zijn om die kost zelf door te slikken dan om een klant weg te jagen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

zie ook mijn posting
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=25101

ik ben ook op een ander profiel gezet wegens oude profielen niet meer beschikbaar. Upstream zit ik nu aan 511 kbits in plaats van 1 Mbit voordien. Prijs blijft uiteraard dezelfde of wat had je gedacht? Met dank aan Belgacom.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

MRC101 schreef:Door die 25€ ben ik maar meteen overgeschakkeld naar een voordeligere provider (DxADSL 3€ (+2€ raw copper)/maand goedkoper) waar de activatie ook maar 25€ was.
60€ - periode dat je dubbel betaalt voor omschakeling ander provider. Als je je opzeg doet moet je rekening houden met een periode van 1-2 maanden dat je nog moet betalen. Gesteld dat je je opzeg gelijktijdig gedaan hebt met je omschakeling naar de ander provider mag je van de 60 € winst tussen de 30 en 60 € aftrekken.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

appelsap schreef: maar waar vind je in de verziekte telecomsector een correcte provider?
Er zit niets anders op dan te verhuizen naar het buitenland
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

TomG schreef:Blijkbaar wordt het wel als nieuw abonnement verkocht. Vandaar activatieprijs en het nieuwe jaarcontract.
Probeer maar eens bij een andere provider, je zal daar gelijkaardige zaken zien. Van het minste dat je veranderd aan een pack of bepaald product teken je vaak opnieuw in voor 1 jaar.
hmmm... andere provider? Volgens mij doet zelfs Telenet dat niet !!! En als die het al niet doen....
Dat 1jaar contract, ok, maar die activeringskost van 25€, die niet hoor.
En dit zal voor mij ook de reden zijn, waarom ik edpnet vaarwel ga zeggen. Ik heb hen gemaild, als ik geen positief antwoord krijg ben ik weg.
de koe zegt boe
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Dat noem ik nu service... en luisteren naar de klant!!!

Ik ben terug een happy edpnet user.
Beste EDPnet abonnee,

EDPnet heeft schitterend nieuws voor u!

Er is de laatste weken nogal wat te doen geweest over de downloadlimieten in België. Bij het samenstellen van onze internetformules spelen wij graag in op uw noden als klant. Wat de downloadlimiet betreft, doen wij een extra inspanning :

Vanaf 1 maart biedt EDPnet de optie "ongelimiteerde trafiek" bij een ADSL Home (€29,95 per maand) en VDSL Home (€ 34,95 per maand) abonnement voor slechts € 5 per maand extra.
U surft dan zoveel u wilt, in alle vrijheid!

Opdat u eveneens van dit aanbod zou kunnen genieten, betaalt u vanaf nu GEEN ACTIVATIEKOSTEN als u overstapt naar een ADSL Home of VDSL Home abonnement!
(U tekent wel opnieuw in voor 12 maanden)
de koe zegt boe
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

bambipower schreef:Dat noem ik nu service... en luisteren naar de klant!!!
Opdat u eveneens van dit aanbod zou kunnen genieten, betaalt u vanaf nu GEEN ACTIVATIEKOSTEN als u overstapt naar een ADSL Home of VDSL Home abonnement!
(U tekent wel opnieuw in voor 12 maanden)
Goed nieuws voor jou.

Ik ben dan destijds wel bedrogen, ik heb namelijk toen wel die activatie-kost moeten betalen om van mijn oude EDPnet abo (Xmas promo) naar dat Max12Dyn te gaan (dat bovendien ook nog eens 5€/maand duurder was, ik hoopte toen nog dat dit mijn snelheid serieus ging verbeteren, ik was dan ook zwaar onder de indruk toen ik voor dit alles van een 3,3Mbps (oud Belgacom profiel) naar een 4 Mbps profiel kon gaan, ja meer kon technisch echt niet en dat lag deels aan de afstand tot de centrale, maar waarschijnlijk deels ook aan mijn binnenbekabeling - btw sinds een maand (overschakeling Scarlet naar BGC infrastructuur, zit ik nu op 6Mbps, wat ik eigenlijk toen al wou, maar zogezegd niet kon krijgen)). Het enige positieve was wel dat ze nadien het aanbod deden om naar Home over te stappen (terug aan 29.95€/maand).
Maar als ik dit hoor, had ik beter mijn oorspronkelijk abo tot vandaag gehouden, dan had ik mij heel wat geld bespaard en veel verschil in snelheid is er al die tijd niet geweest, nu pas sinds een maand heb ik de 6Mbps die ik wou. Sindsdien is nu (eindelijk) ook VDSL beschikbaar hier (waarvoor ik dus opnieuw activatiekost zal moeten betalen en ja ik heb de vraag gesteld, maar dat laten ze niet zomaar vallen) ... maar wij gaan waarschijnlijk binnenkort tijdelijk verhuizen (verbouwing), dus zal ik nadien pas beslissen naar wat ik ga (op basis van de op dat moment geldende voorwaarden bij alle providers) ... voorlopig hou ik wat ik heb.
Ze wekken iedere keer de indruk dat er een geweldig nieuw aanbod is voor jou en slaan daar weer wat munt uit ...
Toekomst zal kabel of VDSL worden, dat ze eerst allemaal hun voorwaarden nog wat meer verbeteren (en hopelijk de prijs nog wat mag zakken).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Steven7 schreef:
MRC101 schreef:Door die 25€ ben ik maar meteen overgeschakkeld naar een voordeligere provider (DxADSL 3€ (+2€ raw copper)/maand goedkoper) waar de activatie ook maar 25€ was.
60€ - periode dat je dubbel betaalt voor omschakeling ander provider. Als je je opzeg doet moet je rekening houden met een periode van 1-2 maanden dat je nog moet betalen. Gesteld dat je je opzeg gelijktijdig gedaan hebt met je omschakeling naar de ander provider mag je van de 60 € winst tussen de 30 en 60 € aftrekken.
Ik verhuisde net op dat moment dus heb geen dubbele abonnementskosten gehad.
Voor diegenen die niet verhuizen is een overstap overigens wel eenvoudig. Je kijkt naar je facturatie datum en zorgt dat je een opzegbrief verstuurd voor deze datum, daarna doe je een aanvraag bij de nieuwe provider +-20 werkdagen later. Daardoor heb je max 7 dagen overlapping, maar da's enkel het eerste jaar.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”