Ik zit nu al 3 maand bij Dommel.
Maar de laatste 2 weken gaat het openen van websites tergend traag.
Met rapidshare premium haal ik nog 1 mb/s voor downloads.
Maar af en toe valt die ook weg en moet ik opnieuw beginnen.
Gewoon surfen gaat zeker 3 x trager nu :s
Ik heb gehoord dat dit komt omdat Belgacom bezig is met vdsl ofzo iets ?
En ik had een mail naar dommel gestuurd, maar nu 2 dagen later nog geen antwoord op gehad.
Dommel laatste weken zeer traag
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 feb 2010, 13:16
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Hier zone 016 net hetzelfde. Had hen gecontacteerd, ze hebben me zelfs terug gebeld om vanalles te resetten.
Kreeg dinsdag volgende mail :
We hebben een test op uw lijn uitgevoerd.
Waaruit blijkt dat alles goed werkt.
De lijn is verhoogd naar 6mbps
werkte 1 avond perfect.
Vandaag hen weer gecontacteerd :
1 dag heb ik een redelijke snelheid gehaald. Nu is het weer huilen met de pet op :
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in NederlandKlaar 32.4 KByte/sec
(=259 kbps)
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in NederlandKlaar 28.4 KByte/sec
(=227 kbps)
Dit zijn voor mij onaanvaardbare snelheden !! op die manier kan ik haast niets doen.
GRAAG EEN PERMANENTE OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM.
nog geen reactie.
Kreeg dinsdag volgende mail :
We hebben een test op uw lijn uitgevoerd.
Waaruit blijkt dat alles goed werkt.
De lijn is verhoogd naar 6mbps
werkte 1 avond perfect.
Vandaag hen weer gecontacteerd :
1 dag heb ik een redelijke snelheid gehaald. Nu is het weer huilen met de pet op :
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in NederlandKlaar 32.4 KByte/sec
(=259 kbps)
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in NederlandKlaar 28.4 KByte/sec
(=227 kbps)
Dit zijn voor mij onaanvaardbare snelheden !! op die manier kan ik haast niets doen.
GRAAG EEN PERMANENTE OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM.
nog geen reactie.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Hier in Boechout dus identiek van hetzelfde.
Denk dat het nu 2 weken aan de gang is.
Heb zondag een ticket geopend waar dinsdag een meer dan idioot naast de point antwoord op gegeven is.
'Geachte,
Hartelijk dank voor uw e-mail. De gevraagde aanpassing aan uw account wordt
zo snel mogelijk voor u uitgevoerd. We vragen u hierbij nog even geduld en
danken u voor uw vertrouwen in onze firma! '
Euhmmm, niks gevraagd om aan te passen, enkel dat de snelheid beneden alle peil is met metingen bij.
Na dinsdag bleef het muisstil.
Trouwens haal ik nu wired amper 60KB/s download terwijl dit een uur geleden 180KB/s was.
Mijn modem staat gesynced op 6mbit en ik zit op een 2400m van de centrale en heeft maandenlang goed gegaan.
Andere alternatieven beginnen meer dan interessant te worden.
Denk dat het nu 2 weken aan de gang is.
Heb zondag een ticket geopend waar dinsdag een meer dan idioot naast de point antwoord op gegeven is.
'Geachte,
Hartelijk dank voor uw e-mail. De gevraagde aanpassing aan uw account wordt
zo snel mogelijk voor u uitgevoerd. We vragen u hierbij nog even geduld en
danken u voor uw vertrouwen in onze firma! '
Euhmmm, niks gevraagd om aan te passen, enkel dat de snelheid beneden alle peil is met metingen bij.
Na dinsdag bleef het muisstil.
Trouwens haal ik nu wired amper 60KB/s download terwijl dit een uur geleden 180KB/s was.
Mijn modem staat gesynced op 6mbit en ik zit op een 2400m van de centrale en heeft maandenlang goed gegaan.
Andere alternatieven beginnen meer dan interessant te worden.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 feb 2010, 13:16
Internet lijkt alleen maar trager en trager te gaan, zelfs op steam inlogge of facebook lukt al nie meer '-,-
'k Heb ondertussen al een 2de mail gestuurd, op de eerste nog geen antwoord gehad.
Maar volgens ne maat van mij moete we binnekort wrs overstappe op VDSL omda belgacom daar meer toekomst in ziet.
Dus weer ne nieuwe modem kopen en een ander abonnement nemen bij dommel, hopen dat ze die activatiekosten dan laten vallen omdat we gedwongen moeten overstappen dan
'k Heb ondertussen al een 2de mail gestuurd, op de eerste nog geen antwoord gehad.
Maar volgens ne maat van mij moete we binnekort wrs overstappe op VDSL omda belgacom daar meer toekomst in ziet.
Dus weer ne nieuwe modem kopen en een ander abonnement nemen bij dommel, hopen dat ze die activatiekosten dan laten vallen omdat we gedwongen moeten overstappen dan
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 feb 2010, 13:16
Internet lijkt alleen maar trager en trager te gaan, zelfs op steam inlogge of facebook lukt al nie meer '-,-
'k Heb ondertussen al een 2de mail gestuurd, op de eerste nog geen antwoord gehad.
Maar volgens ne maat van mij moete we binnekort wrs overstappe op VDSL omda belgacom daar meer toekomst in ziet.
Dus weer ne nieuwe modem kopen en een ander abonnement nemen bij dommel, hopen dat ze die activatiekosten dan laten vallen omdat we gedwongen moeten overstappen dan
'k Heb ondertussen al een 2de mail gestuurd, op de eerste nog geen antwoord gehad.
Maar volgens ne maat van mij moete we binnekort wrs overstappe op VDSL omda belgacom daar meer toekomst in ziet.
Dus weer ne nieuwe modem kopen en een ander abonnement nemen bij dommel, hopen dat ze die activatiekosten dan laten vallen omdat we gedwongen moeten overstappen dan
hmm, straf
Op 9 februari werd mijne telefoonkabel afgerukt door graafwerken van (de knoeiers van) eandis. Op 11 februari komt ploeg van belgacom nieuwe kabel aansluiten en sindsdien supertraag internet (verkeer komt binnen in bursts, max pieken van 12k/sec, gemiddelde snelheid eerder rond de 3-5k/sec) Bij belgacom "meneer alles is ok op uw lijn, en voor internet moet u bij uw internet provider zijn". Bij dommel "geen problemen te zien op uw lijn meneer"
En ik dacht dat dit lag aan die nieuwe kabel, maar blijkbaar zijn er nog heel wat mensen dus met gelijkaardige problemen als ik het goed zie?
Al heel wat tijd doorgebracht aan telefoon met technieker van dommel (in de periode 11-12 februari), en nieuwe splitter gestoken, full rate splitter gestoken, andere kabel van contactdoos naar mode, andere modem, niks hielp... dan maar overgestapt naar Belgacom (Generation Internet: online bestellen=geen activatie; en sowieso gratis modem... dat zag ik beter zitten dan +/- 240 euro af te dokken bij dommel voor activatie (99) en de modem(140)) Ik moet wel zeggen dat tot dan alles perfect liep, en ik wel zeer tevreden ben van de tijd die de technieker wou uittrekken om uitleg te geven en oplossingen te zoeken. Jammer dat het uiteindelijk zo moet aflopen
Ik vraag me nog steeds af of het niet aan de nieuwe kabel ligt hier in mijn specifiek geval, maar ik hoop toch van vanaf vandaag terug een werkende verbinding te hebben. Met het vorige kon ik zelfs gmail niet open krijgen, laar staan het resultaat van een zoekopdracht in google laten verschijnen...
Op 9 februari werd mijne telefoonkabel afgerukt door graafwerken van (de knoeiers van) eandis. Op 11 februari komt ploeg van belgacom nieuwe kabel aansluiten en sindsdien supertraag internet (verkeer komt binnen in bursts, max pieken van 12k/sec, gemiddelde snelheid eerder rond de 3-5k/sec) Bij belgacom "meneer alles is ok op uw lijn, en voor internet moet u bij uw internet provider zijn". Bij dommel "geen problemen te zien op uw lijn meneer"
En ik dacht dat dit lag aan die nieuwe kabel, maar blijkbaar zijn er nog heel wat mensen dus met gelijkaardige problemen als ik het goed zie?
Al heel wat tijd doorgebracht aan telefoon met technieker van dommel (in de periode 11-12 februari), en nieuwe splitter gestoken, full rate splitter gestoken, andere kabel van contactdoos naar mode, andere modem, niks hielp... dan maar overgestapt naar Belgacom (Generation Internet: online bestellen=geen activatie; en sowieso gratis modem... dat zag ik beter zitten dan +/- 240 euro af te dokken bij dommel voor activatie (99) en de modem(140)) Ik moet wel zeggen dat tot dan alles perfect liep, en ik wel zeer tevreden ben van de tijd die de technieker wou uittrekken om uitleg te geven en oplossingen te zoeken. Jammer dat het uiteindelijk zo moet aflopen
Ik vraag me nog steeds af of het niet aan de nieuwe kabel ligt hier in mijn specifiek geval, maar ik hoop toch van vanaf vandaag terug een werkende verbinding te hebben. Met het vorige kon ik zelfs gmail niet open krijgen, laar staan het resultaat van een zoekopdracht in google laten verschijnen...
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Mijn ticket hebben ze gisterenavong geupdate en geclosed omdat de waarden normaal zijn.
Blijkbaar een momentopname want idd gisterenavond waren de speeds dan weer normaal .
Ik monitor het nog wel enkele dagen.
Blijkbaar een momentopname want idd gisterenavond waren de speeds dan weer normaal .
Ik monitor het nog wel enkele dagen.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 feb 2010, 13:16
Beste ,
Dit heeft geen effect op uw snelheid , de lijntest wijst uit dat uw verbinding in orde is ,
u bevindt zich op een 9mb profiel .
De websites die traag zouden laden kunt u hier ons van een tracert van voorzien ?
voorbeeld : open dosprompt ; type dan tracert http://www.website.be
copy paste deze gegevens en vermeld deze in het ticket .
En dees slaagt dus nergens op !
2 weken geleden ging alles perfect en nu moet ik elke site 20 x refreshe eer die opent
Ik heb meteen een nieuw bericht verstuurd :
Beste,
Ik stuurde u onlangs een bericht omdat ons internet sinds 2 weken zeer traag gaat.
Ik ontving een antwoord dat onze lijn in orde is.
Dat klopt ook, maar ik moet zeker 20 x refreshen voor de website opent.
De downloadsnelheid is goed, als ik er uiteindelijk geraak.
Maar hij krijgt gewoon zeer weinig signaal, waardoor ik vaak moet proberen om op een website te geraken.
En we zijn reeds 2 maand klant, dit is de derde maand.
En in die eerste 2 maand ging alles perfect.
Groet.
Maar ik denk niet dat het veel zal uithalen ...
Dit heeft geen effect op uw snelheid , de lijntest wijst uit dat uw verbinding in orde is ,
u bevindt zich op een 9mb profiel .
De websites die traag zouden laden kunt u hier ons van een tracert van voorzien ?
voorbeeld : open dosprompt ; type dan tracert http://www.website.be
copy paste deze gegevens en vermeld deze in het ticket .
En dees slaagt dus nergens op !
2 weken geleden ging alles perfect en nu moet ik elke site 20 x refreshe eer die opent
Ik heb meteen een nieuw bericht verstuurd :
Beste,
Ik stuurde u onlangs een bericht omdat ons internet sinds 2 weken zeer traag gaat.
Ik ontving een antwoord dat onze lijn in orde is.
Dat klopt ook, maar ik moet zeker 20 x refreshen voor de website opent.
De downloadsnelheid is goed, als ik er uiteindelijk geraak.
Maar hij krijgt gewoon zeer weinig signaal, waardoor ik vaak moet proberen om op een website te geraken.
En we zijn reeds 2 maand klant, dit is de derde maand.
En in die eerste 2 maand ging alles perfect.
Groet.
Maar ik denk niet dat het veel zal uithalen ...
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
@fulltimespy, uw internet cache zit mss vol in uw browser ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 feb 2010, 13:16
Ah, hoe maakte dat dan leeg ?
En heb juist nog een bericht van dommel gehad en nu zegge ze om het me nen andere modem te probere
Man deze modem is gloednieuw daar ligt het dus echt nie aan he '-,-
Edit : Ik heb juist de modem is gereset, en da helpt precies wel 't ga ineens vele sneller allemaal
( het lijkt erop dat men probleem met traag internet opgelost is door gwn de modem te resetten, hopen dat het nu zo blijft )
En heb juist nog een bericht van dommel gehad en nu zegge ze om het me nen andere modem te probere
Man deze modem is gloednieuw daar ligt het dus echt nie aan he '-,-
Edit : Ik heb juist de modem is gereset, en da helpt precies wel 't ga ineens vele sneller allemaal
( het lijkt erop dat men probleem met traag internet opgelost is door gwn de modem te resetten, hopen dat het nu zo blijft )
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Moest het eens nodig zijn, bij opties tijdelijke internet bestanden opruimen (hangt er beetje vanaf welke browser je gebruikt)fulltimespy schreef:Ah, hoe maakte dat dan leeg ?
want als die cache volzit kan het surfen ook moeilijk gaan of soms helemaal niet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Sinds wanneer maakt traceroute gebruik van http .
-
- Plus Member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier ook zéééér wisselvallig internet, en vanmorgen stond ik precies op smallband = 5kb/s (doet me denken aan mijn belgacom abo 10j geleden)
De rest van de dag tss 100 en 400kb/s, normaal 1,2MB/s
De rest van de dag tss 100 en 400kb/s, normaal 1,2MB/s
Ben een maandje dommel klant en ben eigenlijk niet tevreden. In de week is het internet snel tijden de dag. Tegen de avond gaat de snelheid echt achteruit. Meestal nog maar 2-4Mbps terwijl ik op een profiel van 14Mbps zit... Als ik wist dat de profielen van dxADSL naar VDSL gingen was ik zeker niet overgeschakeld.