Heb al sinds jaar en dag een discoveryline (die ik niet gebruik om te bellen alleen voor adsl).
Ik bel via VOIP, dus betaal alleen abbo. Ben echter in december en januari een aantal keer automatisch opgebeld geweest om mijn voicemail te activeren. Ben hier niet op ingegaan. Nu krijg ik echter mijn factuur en tadaa, ik moet hiervoor betalen...
Wat zijn mijn opties?
bmantra schreef:Heb al sinds jaar en dag een discoveryline (die ik niet gebruik om te bellen alleen voor adsl).
Ik bel via VOIP, dus betaal alleen abbo. Ben echter in december en januari een aantal keer automatisch opgebeld geweest om mijn voicemail te activeren. Ben hier niet op ingegaan. Nu krijg ik echter mijn factuur en tadaa, ik moet hiervoor betalen...
Wat zijn mijn opties?
Met de factuurdetails in de hand naar de klantendienst bellen en reklameren. Ze gaan u zonder probleem de tveel gefactureerde bedragen terugbetalen.
Alleen ... ik begrijp niet goed hoe je kunt gefactureerd worden voor binnenkomende gesprekken ???
Philippe.
Ze gaan mij eerst een detail van mijn factuur opsturen. Vreemd he, dat ik automatisch word opgebeld en dan daarvoor moet betalen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Heb ook nog zo'n discoveryline gehad, waarschijnlijk gaan de kosten over de voicemailberichten. In tegenstelling tot bij een gsm was die toen alvast niet gratis bij BGC ...
Het komt er dus in dat geval op aan die voicemailfunctie uit te schakelen, eventueel kan je vragen dat ze dat voor jou doen. Zelf werd ik bv. midden in de nacht opgebeld voor die voicemail toestand. Daar stonden dan oproepboodschappen op van enkele dagen geleden ...
In mijn geval was die voicemail dus al geactiveerd bij oplevering van die discoveryline zonder dat ik dat zelf wist ... ik zou er dus maar niet te zeker van zijn dat dat bij jou niet het geval is.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
En om uw berichten te beluisteren, betaalt u enkel een gesprek tegen nationaal tarief (in België, met een vast toestel).
en je hebt blijkbaar ook nog PhoneMail™ Basic", dat standaard actief is - indien een oproep na een tiental beltonen niet beantwoord wordt, dit is wél volledig gratis - uit te schakelen via 1920
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect