opgebeld voor voicemail en hiervoor gefactureerd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bmantra
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Heb al sinds jaar en dag een discoveryline (die ik niet gebruik om te bellen alleen voor adsl).
Ik bel via VOIP, dus betaal alleen abbo. Ben echter in december en januari een aantal keer automatisch opgebeld geweest om mijn voicemail te activeren. Ben hier niet op ingegaan. Nu krijg ik echter mijn factuur en tadaa, ik moet hiervoor betalen... :nono:
Wat zijn mijn opties?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

bmantra schreef:Heb al sinds jaar en dag een discoveryline (die ik niet gebruik om te bellen alleen voor adsl).
Ik bel via VOIP, dus betaal alleen abbo. Ben echter in december en januari een aantal keer automatisch opgebeld geweest om mijn voicemail te activeren. Ben hier niet op ingegaan. Nu krijg ik echter mijn factuur en tadaa, ik moet hiervoor betalen... :nono:
Wat zijn mijn opties?
Met de factuurdetails in de hand naar de klantendienst bellen en reklameren. Ze gaan u zonder probleem de tveel gefactureerde bedragen terugbetalen.
Alleen ... ik begrijp niet goed hoe je kunt gefactureerd worden voor binnenkomende gesprekken ???
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Ze gaan mij eerst een detail van mijn factuur opsturen. Vreemd he, dat ik automatisch word opgebeld en dan daarvoor moet betalen.
Ik hou jullie op de hoogte.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

Heb ook nog zo'n discoveryline gehad, waarschijnlijk gaan de kosten over de voicemailberichten. In tegenstelling tot bij een gsm was die toen alvast niet gratis bij BGC ...
Het komt er dus in dat geval op aan die voicemailfunctie uit te schakelen, eventueel kan je vragen dat ze dat voor jou doen. Zelf werd ik bv. midden in de nacht opgebeld voor die voicemail toestand. Daar stonden dan oproepboodschappen op van enkele dagen geleden ...

In mijn geval was die voicemail dus al geactiveerd bij oplevering van die discoveryline zonder dat ik dat zelf wist ... ik zou er dus maar niet te zeker van zijn dat dat bij jou niet het geval is.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

een dienst die ik hier zou kunnen activeren op m'n discoverylijn is phonemail, wellicht staat dit aktief?

maar normaal is dat wel gratis?

Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

dit addertje gevonden mbt phonemail

En om uw berichten te beluisteren, betaalt u enkel een gesprek tegen nationaal tarief (in België, met een vast toestel).

en je hebt blijkbaar ook nog PhoneMail™ Basic", dat standaard actief is - indien een oproep na een tiental beltonen niet beantwoord wordt, dit is wél volledig gratis - uit te schakelen via 1920
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”