BelgacomTV software update via ScarletOne?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Ik ken verschillende mensen in mijn buurt die al een BelgacomTV software update hebben gekregen. Zij hebben BelgacomTV via Belgacom. Ik heb echter BelgacomTV via ScarletOne en heb de update nog steeds niet.

Nu is mijn vraag, wie heeft BelgacomTV via ScarletOne en al de nieuwe software update?

Zone 050, 8200 Sint-Michiels, Brugge
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Ik :-D Zone 058
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Ik ook nog niet 051
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:
Provider

zone 050
8000 brugge ook nog niet
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Provider

Vandaag kreeg ik de melding op mijn decoder dat ik mijn modem en decoder de volgende twee weken moet laten aanstaan! We leven dus op hoop! :-D
Betty
Starter
Starter
Provider

Zone 050 Assebroek ook nog geen update van Belgacom TV ontvangen . Wij hangen af van Scarlet . Het is logisch dat Belgacomklanten voorrang krijgen . Trouwens wij betalen ook minder voor Digitale TV ( abonnement slechts 50€ all in : internet , telefonie en Belgacom TV ) De info ( blauwe knop ) vermeldt reeds van eind januari de modem en decoder niet uit te schakelen de komende 14 dagen . Ondertussen 1 maand verder en nog steeds geen update ontvangen . Dus info niet juist !!! We zullen maar geduld hebben en hopen dat we binnenkort ook de update mogen ontvangen .
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

ToMiKoN schreef:Ik ken verschillende mensen in mijn buurt die al een BelgacomTV software update hebben gekregen. Zij hebben BelgacomTV via Belgacom. Ik heb echter BelgacomTV via ScarletOne en heb de update nog steeds niet.

Nu is mijn vraag, wie heeft BelgacomTV via ScarletOne en al de nieuwe software update?

Zone 050, 8200 Sint-Michiels, Brugge
Ik heb deze reeds. Zone 09, PC 9820

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Provider

Op adsl-bc.be las ik dat je de update zelf kan forceren door het volgende te doen.

1. Trek de stroomkabel uit Wacht even.
2. Stop de stroomkabel terug in
3. Wanneer je op het display p01:00 ziet, druk je samen op power, menu en OK
4. Houdt deze toetsen zo'n 20 seconden ingedrukt tot je op het scherm FACr ziet en laat los.
5. Wachten! Na een beperkte tijd zou je het nieuwe laadscherm moeten zien van de software update (horizontale strepen)

Bij mij werkte dit! Ook mijn opnames heb ik behouden. 8) Maar garanderen dat het bij jullie lukt, kan ik natuurlijk niet :!:
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

bij mij heeft bovenstaande uitleg ook gewerkt :banana:
Betty
Starter
Starter
Provider

Bedankt voor de tip!
Zone 050 Assebroek- Brugge : update gelukt door manueel de stroomkabel uit te trekken , na 5 sec. terug in te steken .Dan wanneer je op het display P01.00 ziet , druk je samen op power, menu en OK toets . Deze toetsen dus 20 sec ingedrukt houden tot je op het scherm FACr ziet. Dan vervolgens los laten. Je wacht dan! Na een tiental minuten of zelfs minder zie je het nieuwe scherm van de software update en dus terug na een tiental minuten heb je de digitale tv van Belgacom . Succes !
Chrischros
Member
Member
Provider

wat is het nut van deze update? Ik heb sinds 10 feb belgacom tv via scarlet abbo.

maar sindsdien verchrikkelijk traag internet: 110 kbps max/ het duurt 3 uur om een dvix avi film te downloaden. Voorheen 40 min max.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Chrischros schreef:wat is het nut van deze update? Ik heb sinds 10 feb belgacom tv via scarlet abbo.

maar sindsdien verchrikkelijk traag internet: 110 kbps max/ het duurt 3 uur om een dvix avi film te downloaden. Voorheen 40 min max.
Chrischros, met alle respect, maar je hoeft niet in élk topic je verhaal te doen. Bovendien heeft jouw probleem ab-so-luut niets te maken met de software update van BGCTV via One.
Chrischros
Member
Member
Provider

Lord Utopia schreef:
Chrischros schreef:wat is het nut van deze update? Ik heb sinds 10 feb belgacom tv via scarlet abbo.

Chrischros, met alle respect, maar je hoeft niet in élk topic je verhaal te doen. Bovendien heeft jouw probleem ab-so-luut niets te maken met de software update van BGCTV via One.

ja klopt; Je hebt groot gelijk. Mijn excuses. Ik ben namelijk zo gefrustreerd en kwaaad dat ik mijn ei iedere keer kwijtwil, wat soms tot irrelevante posts leidt.
parsifal98
Starter
Starter
Provider

Blijft de vraag: wat brengt deze update voor nieuws?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Voornamelijk de mogelijkheid tot serieopnames.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Goztow schreef:Voornamelijk de mogelijkheid tot serieopnames.
en dat werkt fantastisch.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Ghost_27
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer
Provider

Mooie tip om die update te forceren. Ik zat er ook al meer dan een maand op te wachten en was nog steeds niet gebeurd. Daarstraks de factory reset gedaan en de update is onmiddellijk beginnen binnenlopen.

Ga nog moeten ondervinden als tv nu algemeen gezien beter of slechter werkt, maar zie op het eerste zicht toch al enkele leuke (broodnodige) verbeteringen.

Kan nu tenminste kiezen voor resolutie van 1080i terwijl ie voordien altijd op 720p stond en ik dit niet kon aanpassen.
Meer tv zenders tegelijk op het scherm in de tv gids, beter overzicht dus
informatiebalk onderaan het scherm is iets beter geworden van uitzicht (maar nog altijd véél te groot naar mijn mening)
eindelijk ineens alle afleveringen van een serie instellen voor opname

eerste tekort ook al ontdekt: nog altijd maar aan 16x doorspoelen :bang: , hoe moeilijk kan het zijn om 32x en 64x toe te voegen zodat je tenminste aan een deftige snelheid kan doorspoelen, extreem irritant.

Sneller is ie ook alleszins niet geworden, in tegendeel vb PVR werk nog trager dan voordien zoals hier al vaak aangehaald op het forum... schandalig in feite.
Chrischros
Member
Member
Provider

Ik ben bij scarlet en heb sinds 10 feb ook digitale tv van hen. maar soms blijft de decoder als het ware hangen. Ik klik bijv op tv guide en dan duw ik bijv op bacjk en dan moet ik 15 sec wachten eealvorens hij reageert.
Zou dit te wijten kunnen zijn aan mijn traag internet? 110 kbps max
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Chrischros schreef:Zou dit te wijten kunnen zijn aan mijn traag internet? 110 kbps max
:bang:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Neen, dit is in principe niet gerelateerd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Chrischros
Member
Member
Provider

Joepie, een extra probleem dus waarvan ik scarlet op de hoogte moet brengen. Wat een package!!
_Olivier_
Starter
Starter
Provider

Weet er soms iemand hoe je een software update kan forceren bij de belgacom mood 337 decoder. Aangezien hier geen knoppen op de decoder staan kan je niet op power menu en ok drukken. Op de afstandbediening werkt dit niet.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Chrischros schreef:Ik ben bij scarlet en heb sinds 10 feb ook digitale tv van hen. maar soms blijft de decoder als het ware hangen. Ik klik bijv op tv guide en dan duw ik bijv op bacjk en dan moet ik 15 sec wachten eealvorens hij reageert.
Die vertraging lijkt eigen te zijn aan BelgacomTV (15 seconden is wel extreem, meestal maar een paar seconden). Hoewel het soms serieus irritant is, kan ik er mee leven omdat ik de indruk heb dat BelgacomTV betere compressie kwaliteit heeft dan Telenet digital TV. Het enige compressie artifact bij Belgacom is de lichte motionblur/ghosting op de wangen van mensen terwijl je bij Telenet echt halos en blokjes ziet (en ook ghosting). Dit is mijn vergelijking van Belgacom op analoge TV met Telenet op digitale TV.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Zo, eindelijk de update.
En het zappen gaat lekker snel :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”