Ik ken verschillende mensen in mijn buurt die al een BelgacomTV software update hebben gekregen. Zij hebben BelgacomTV via Belgacom. Ik heb echter BelgacomTV via ScarletOne en heb de update nog steeds niet.
Nu is mijn vraag, wie heeft BelgacomTV via ScarletOne en al de nieuwe software update?
Zone 050, 8200 Sint-Michiels, Brugge
BelgacomTV software update via ScarletOne?
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Vandaag kreeg ik de melding op mijn decoder dat ik mijn modem en decoder de volgende twee weken moet laten aanstaan! We leven dus op hoop! 

Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Zone 050 Assebroek ook nog geen update van Belgacom TV ontvangen . Wij hangen af van Scarlet . Het is logisch dat Belgacomklanten voorrang krijgen . Trouwens wij betalen ook minder voor Digitale TV ( abonnement slechts 50€ all in : internet , telefonie en Belgacom TV ) De info ( blauwe knop ) vermeldt reeds van eind januari de modem en decoder niet uit te schakelen de komende 14 dagen . Ondertussen 1 maand verder en nog steeds geen update ontvangen . Dus info niet juist !!! We zullen maar geduld hebben en hopen dat we binnenkort ook de update mogen ontvangen .
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb deze reeds. Zone 09, PC 9820ToMiKoN schreef:Ik ken verschillende mensen in mijn buurt die al een BelgacomTV software update hebben gekregen. Zij hebben BelgacomTV via Belgacom. Ik heb echter BelgacomTV via ScarletOne en heb de update nog steeds niet.
Nu is mijn vraag, wie heeft BelgacomTV via ScarletOne en al de nieuwe software update?
Zone 050, 8200 Sint-Michiels, Brugge
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Op adsl-bc.be las ik dat je de update zelf kan forceren door het volgende te doen.
1. Trek de stroomkabel uit Wacht even.
2. Stop de stroomkabel terug in
3. Wanneer je op het display p01:00 ziet, druk je samen op power, menu en OK
4. Houdt deze toetsen zo'n 20 seconden ingedrukt tot je op het scherm FACr ziet en laat los.
5. Wachten! Na een beperkte tijd zou je het nieuwe laadscherm moeten zien van de software update (horizontale strepen)
Bij mij werkte dit! Ook mijn opnames heb ik behouden.
Maar garanderen dat het bij jullie lukt, kan ik natuurlijk niet 
1. Trek de stroomkabel uit Wacht even.
2. Stop de stroomkabel terug in
3. Wanneer je op het display p01:00 ziet, druk je samen op power, menu en OK
4. Houdt deze toetsen zo'n 20 seconden ingedrukt tot je op het scherm FACr ziet en laat los.
5. Wachten! Na een beperkte tijd zou je het nieuwe laadscherm moeten zien van de software update (horizontale strepen)
Bij mij werkte dit! Ook mijn opnames heb ik behouden.

Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Bedankt voor de tip!
Zone 050 Assebroek- Brugge : update gelukt door manueel de stroomkabel uit te trekken , na 5 sec. terug in te steken .Dan wanneer je op het display P01.00 ziet , druk je samen op power, menu en OK toets . Deze toetsen dus 20 sec ingedrukt houden tot je op het scherm FACr ziet. Dan vervolgens los laten. Je wacht dan! Na een tiental minuten of zelfs minder zie je het nieuwe scherm van de software update en dus terug na een tiental minuten heb je de digitale tv van Belgacom . Succes !
Zone 050 Assebroek- Brugge : update gelukt door manueel de stroomkabel uit te trekken , na 5 sec. terug in te steken .Dan wanneer je op het display P01.00 ziet , druk je samen op power, menu en OK toets . Deze toetsen dus 20 sec ingedrukt houden tot je op het scherm FACr ziet. Dan vervolgens los laten. Je wacht dan! Na een tiental minuten of zelfs minder zie je het nieuwe scherm van de software update en dus terug na een tiental minuten heb je de digitale tv van Belgacom . Succes !
-
- Member
wat is het nut van deze update? Ik heb sinds 10 feb belgacom tv via scarlet abbo.
maar sindsdien verchrikkelijk traag internet: 110 kbps max/ het duurt 3 uur om een dvix avi film te downloaden. Voorheen 40 min max.
maar sindsdien verchrikkelijk traag internet: 110 kbps max/ het duurt 3 uur om een dvix avi film te downloaden. Voorheen 40 min max.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Chrischros, met alle respect, maar je hoeft niet in élk topic je verhaal te doen. Bovendien heeft jouw probleem ab-so-luut niets te maken met de software update van BGCTV via One.Chrischros schreef:wat is het nut van deze update? Ik heb sinds 10 feb belgacom tv via scarlet abbo.
-
- Member
Lord Utopia schreef:Chrischros, met alle respect, maar je hoeft niet in élk topic je verhaal te doen. Bovendien heeft jouw probleem ab-so-luut niets te maken met de software update van BGCTV via One.Chrischros schreef:wat is het nut van deze update? Ik heb sinds 10 feb belgacom tv via scarlet abbo.
ja klopt; Je hebt groot gelijk. Mijn excuses. Ik ben namelijk zo gefrustreerd en kwaaad dat ik mijn ei iedere keer kwijtwil, wat soms tot irrelevante posts leidt.
-
- Starter
Blijft de vraag: wat brengt deze update voor nieuws?
-
- Elite Poster
en dat werkt fantastisch.Goztow schreef:Voornamelijk de mogelijkheid tot serieopnames.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Mooie tip om die update te forceren. Ik zat er ook al meer dan een maand op te wachten en was nog steeds niet gebeurd. Daarstraks de factory reset gedaan en de update is onmiddellijk beginnen binnenlopen.
Ga nog moeten ondervinden als tv nu algemeen gezien beter of slechter werkt, maar zie op het eerste zicht toch al enkele leuke (broodnodige) verbeteringen.
Kan nu tenminste kiezen voor resolutie van 1080i terwijl ie voordien altijd op 720p stond en ik dit niet kon aanpassen.
Meer tv zenders tegelijk op het scherm in de tv gids, beter overzicht dus
informatiebalk onderaan het scherm is iets beter geworden van uitzicht (maar nog altijd véél te groot naar mijn mening)
eindelijk ineens alle afleveringen van een serie instellen voor opname
eerste tekort ook al ontdekt: nog altijd maar aan 16x doorspoelen
, hoe moeilijk kan het zijn om 32x en 64x toe te voegen zodat je tenminste aan een deftige snelheid kan doorspoelen, extreem irritant.
Sneller is ie ook alleszins niet geworden, in tegendeel vb PVR werk nog trager dan voordien zoals hier al vaak aangehaald op het forum... schandalig in feite.
Ga nog moeten ondervinden als tv nu algemeen gezien beter of slechter werkt, maar zie op het eerste zicht toch al enkele leuke (broodnodige) verbeteringen.
Kan nu tenminste kiezen voor resolutie van 1080i terwijl ie voordien altijd op 720p stond en ik dit niet kon aanpassen.
Meer tv zenders tegelijk op het scherm in de tv gids, beter overzicht dus
informatiebalk onderaan het scherm is iets beter geworden van uitzicht (maar nog altijd véél te groot naar mijn mening)
eindelijk ineens alle afleveringen van een serie instellen voor opname
eerste tekort ook al ontdekt: nog altijd maar aan 16x doorspoelen

Sneller is ie ook alleszins niet geworden, in tegendeel vb PVR werk nog trager dan voordien zoals hier al vaak aangehaald op het forum... schandalig in feite.
-
- Member
Ik ben bij scarlet en heb sinds 10 feb ook digitale tv van hen. maar soms blijft de decoder als het ware hangen. Ik klik bijv op tv guide en dan duw ik bijv op bacjk en dan moet ik 15 sec wachten eealvorens hij reageert.
Zou dit te wijten kunnen zijn aan mijn traag internet? 110 kbps max
Zou dit te wijten kunnen zijn aan mijn traag internet? 110 kbps max
-
- Member
Joepie, een extra probleem dus waarvan ik scarlet op de hoogte moet brengen. Wat een package!!
Weet er soms iemand hoe je een software update kan forceren bij de belgacom mood 337 decoder. Aangezien hier geen knoppen op de decoder staan kan je niet op power menu en ok drukken. Op de afstandbediening werkt dit niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Die vertraging lijkt eigen te zijn aan BelgacomTV (15 seconden is wel extreem, meestal maar een paar seconden). Hoewel het soms serieus irritant is, kan ik er mee leven omdat ik de indruk heb dat BelgacomTV betere compressie kwaliteit heeft dan Telenet digital TV. Het enige compressie artifact bij Belgacom is de lichte motionblur/ghosting op de wangen van mensen terwijl je bij Telenet echt halos en blokjes ziet (en ook ghosting). Dit is mijn vergelijking van Belgacom op analoge TV met Telenet op digitale TV.Chrischros schreef:Ik ben bij scarlet en heb sinds 10 feb ook digitale tv van hen. maar soms blijft de decoder als het ware hangen. Ik klik bijv op tv guide en dan duw ik bijv op bacjk en dan moet ik 15 sec wachten eealvorens hij reageert.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Zo, eindelijk de update.
En het zappen gaat lekker snel
En het zappen gaat lekker snel

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)