B-BOX2 blues - Hulp gevraagd namens vele gebruikers

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lion schreef: Blijkbaar werken er hier een paar met derde firmware op een linksys en da werkt wel volgens andere bronnen
En de rest zal ofwel chance hebben of nie toegeven dat nie lukt zeker

Lion,
Ik heb hier nog een FritzBox liggen. Dat is een DSL modem/router/Voip toestel, maar ik kan de modem uitschakelen en een internet verbinding maken via een van de ethernetpoorten (die dan een WAN poort wordt).
Ik zal dan eens proberen of deze een 2de PPOE connectie kan maken over mijn ADSL router. Ik laat je iets weten.

EDIT: Test gelukt: FritzBox, aangesloten op het LAN, maakt zonder probleem een eigen PPOE connectie. Het is dus wel degelijk mogelijk om met een commerciele router een PPOE sessie op te bouwen over een bestaande aansluiting (en dus niet alleen met XP). Het probleem is dus heel waarschijnlijk jouw router ??

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

philippe.deleye schreef:
Lion schreef: Blijkbaar werken er hier een paar met derde firmware op een linksys en da werkt wel volgens andere bronnen
En de rest zal ofwel chance hebben of nie toegeven dat nie lukt zeker

Lion,
Ik heb hier nog een FritzBox liggen. Dat is een DSL modem/router/Voip toestel, maar ik kan de modem uitschakelen en een internet verbinding maken via een van de ethernetpoorten (die dan een WAN poort wordt).
Ik zal dan eens proberen of deze een 2de PPOE connectie kan maken over mijn ADSL router. Ik laat je iets weten.

EDIT: Test gelukt: FritzBox, aangesloten op het LAN, maakt zonder probleem een eigen PPOE connectie. Het is dus wel degelijk mogelijk om met een commerciele router een PPOE sessie op te bouwen over een bestaande aansluiting (en dus niet alleen met XP). Het probleem is dus heel waarschijnlijk jouw router ??

Philippe.

Vraagje stond de B-Box2 in bridgemode?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lion schreef: Vraagje stond de B-Box2 in bridgemode?

Ik gebruik geen b-box2 als hoofdmodem (maar een FritzBox 7170)
Mijn testje van daarstraks was niet bedoeld om te testen achter een b-box2, maar als antwoord op jouw vraag:
"Is er een verschil in het opgestuurde protocol tussen een verbinding PPOE opgebouwd vanop een pc (software versie windowsXp) en eentje van uit een commerciele router?"

Het antwoord is dus dat je zowel met een pc (WindowsXp) als met een commerciele router (FritzBox 7050) een 2de PPOE sessie kan opbouwen.
Trouwens, waarom wil je perse jouw B-Box2 in bridge mode ?
Als je er nu gewoon een router aanhangt, waarmee je een 2de verbinding opbouwt, heb je toch je probleem opgelost ?
Je gebruikt dan gewoon die 1ste verbinding niet, en je interne gebruikers hangen achter je router, die een publiek IP adres krijgt ....
Of zie ik het verkeerd ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Nee Phillippe je ziet nie verkeerd maar dat lukt ook niet met mijn WRT54GC en vroeger na de aethra lukte dit wle zonder enig probleem
Daarom al die vragen hier
Zullen eens een nieuwe router aanschaffen dan en op hoop van meer geluk dan
De WRT54GC kan ik dan gebruiken als accespoint
Afbeelding
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Ik doe nog eens een laatste oproep naar de personen die reeds een B-Box2 hebben
Wel te verstaan aan diegen die deze gebruiken als gewoon modem en daarachter dan hun eigen router

Ik heb reeds verschillende merken uitgeprobeert en niks lukt hoor
In B-Box2 is PPOE disabled en dan daar achter ofwel een commerciele router of direct een pc
PPOE vanuit een pc (xp software) lukt steeds maar via een commerciele routers nooit

Ik zou eens graag indien mogelijk iemand ontmoeten waar dit wel werkt en zelf vaststellen hoe hij dit heeft tot stand gebracht
Alsook welk merk van commerciele router
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Vraagje: Proberen jullie een pppoe verbinding via een router te maken waarbij de bbox aangesloten is op de LAN poort van je router? ( dus niet de WAN poort? ) Waarbij je de router gebruikt als simpele switch.
Een commerciele router kan voor zover ik weet enkel pppoe verbindingen maken via zijn WAN poort ( eventueel ADSL poort als er een modem ingebouwd is ) en niet via de LAN poorten. De router kan namelijk niet weten op welke LAN poort je bbox zit , tenzij je dit op één of andere manier kunt instellen ( nog nooit gezien ).
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

gm123 schreef:Vraagje: Proberen jullie een pppoe verbinding via een router te maken waarbij de bbox aangesloten is op de LAN poort van je router? ( dus niet de WAN poort? ) Waarbij je de router gebruikt als simpele switch.
Een commerciele router kan voor zover ik weet enkel pppoe verbindingen maken via zijn WAN poort ( eventueel ADSL poort als er een modem ingebouwd is ) en niet via de LAN poorten. De router kan namelijk niet weten op welke LAN poort je bbox zit , tenzij je dit op één of andere manier kunt instellen ( nog nooit gezien ).


Nee de opstelling is nl B-Box2 dan router of pc
Op poort 1 of 2 van de B-Box2 sluiten we ofwel de pc aan ofwel de router maar bij de router gebruiken we dan wel de WAN poort om de verbinding naar de B-Box2 te verwezelijken
Sluiten we de pc aan en connecteren dan via PPOE (via pc ) dan lukt het om een verbinding op te bouwen
Laten we daarentegen die router die verbinding opbouwen (via WAN poort PPOE) dan lukt het niet
Router wordt dus niet gebruikt als switch zoals je hierboven aanhaald
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lion schreef:Ik doe nog eens een laatste oproep naar de personen die reeds een B-Box2 hebben
Wel te verstaan aan diegen die deze gebruiken als gewoon modem en daarachter dan hun eigen router
Ik heb reeds verschillende merken uitgeprobeert en niks lukt hoor
In B-Box2 is PPOE disabled en dan daar achter ofwel een commerciele router of direct een pc
PPOE vanuit een pc (xp software) lukt steeds maar via een commerciele routers nooit
Ik zou eens graag indien mogelijk iemand ontmoeten waar dit wel werkt en zelf vaststellen hoe hij dit heeft tot stand gebracht
Alsook welk merk van commerciele router

Lion ....
- jij hebt dus een poging gedaan met een B-Box, en daarachter een commerciele router (WRT54GC) die probeert een PPOE sessie op te bouwen >> lukt niet.
- ik heb ook poging gedaan met een commerciele router (FritzBox 7050 geconfigureerd als router) achter mijn ADSL Modem (FritzBox 7170) >> dit is wel gelukt. Jammer geen B-box. Ik heb wel in mijn modem de functie "enable PPOE passtrough" moeten aanvinken.
Misschien moeten we eens samenkomen, mijn FritzBox 7050 met zijn huidige PPOE instellingen achter jouw B-Box hangen en kijken wat er gebeurt ?
(Gent-Waregem is niet zo ver ;))
pm me ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

philippe.deleye schreef:
Lion schreef:Ik doe nog eens een laatste oproep naar de personen die reeds een B-Box2 hebben
Wel te verstaan aan diegen die deze gebruiken als gewoon modem en daarachter dan hun eigen router
Ik heb reeds verschillende merken uitgeprobeert en niks lukt hoor
In B-Box2 is PPOE disabled en dan daar achter ofwel een commerciele router of direct een pc
PPOE vanuit een pc (xp software) lukt steeds maar via een commerciele routers nooit
Ik zou eens graag indien mogelijk iemand ontmoeten waar dit wel werkt en zelf vaststellen hoe hij dit heeft tot stand gebracht
Alsook welk merk van commerciele router

Lion ....
- jij hebt dus een poging gedaan met een B-Box, en daarachter een commerciele router (WRT54GC) die probeert een PPOE sessie op te bouwen >> lukt niet.
- ik heb ook poging gedaan met een commerciele router (FritzBox 7050 geconfigureerd als router) achter mijn ADSL Modem (FritzBox 7170) >> dit is wel gelukt. Jammer geen B-box. Ik heb wel in mijn modem de functie "enable PPOE passtrough" moeten aanvinken.
Misschien moeten we eens samenkomen, mijn FritzBox 7050 met zijn huidige PPOE instellingen achter jouw B-Box hangen en kijken wat er gebeurt ?
(Gent-Waregem is niet zo ver ;))
pm me ...

heel vriendelijk voor dat aanbod maar wil eerst wel even wachten tot er iemand reageert die het heeft kunnen verwezelijken na een b-box2 (vdsl2)
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Als het eens past, zal ik dit ook nog eens vanaf een WRT54G testen (versie 2 als ik me niet vergis, dus van voor de WRT54GL, maar in principe wel hiermee compatibel).

Het blijft echter wel een vreemd fenomeen: bij mij lukt dit probleemloos vanaf een Windows (Vista) pc, vanuit Linux (pppoe package onder Ubuntu), vanuit de pppoe client in Mac OS X en vanuit een Synology NAS (Linux). Ik kan tot zo'n 4-5 simultane sessies tegelijk gaan, al lukt dit niet steeds.
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Lion schreef:
philippe.deleye schreef:
Lion schreef:Ik doe nog eens een laatste oproep naar de personen die reeds een B-Box2 hebben
Wel te verstaan aan diegen die deze gebruiken als gewoon modem en daarachter dan hun eigen router
Ik heb reeds verschillende merken uitgeprobeert en niks lukt hoor
In B-Box2 is PPOE disabled en dan daar achter ofwel een commerciele router of direct een pc
PPOE vanuit een pc (xp software) lukt steeds maar via een commerciele routers nooit
Ik zou eens graag indien mogelijk iemand ontmoeten waar dit wel werkt en zelf vaststellen hoe hij dit heeft tot stand gebracht
Alsook welk merk van commerciele router

Lion ....
- jij hebt dus een poging gedaan met een B-Box, en daarachter een commerciele router (WRT54GC) die probeert een PPOE sessie op te bouwen >> lukt niet.
- ik heb ook poging gedaan met een commerciele router (FritzBox 7050 geconfigureerd als router) achter mijn ADSL Modem (FritzBox 7170) >> dit is wel gelukt. Jammer geen B-box. Ik heb wel in mijn modem de functie "enable PPOE passtrough" moeten aanvinken.
Misschien moeten we eens samenkomen, mijn FritzBox 7050 met zijn huidige PPOE instellingen achter jouw B-Box hangen en kijken wat er gebeurt ?
(Gent-Waregem is niet zo ver ;))
pm me ...

heel vriendelijk voor dat aanbod maar wil eerst wel even wachten tot er iemand reageert die het heeft kunnen verwezelijken na een b-box2 (vdsl2)


Ik heb dit gedaan.
Zoals je hebt kunnen zien in eerdere postings.

Wat precies zou je willen weten, of testen ?

Edwin
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

zwintje schreef:
Ik heb dit gedaan.
Zoals je hebt kunnen zien in eerdere postings.

Wat precies zou je willen weten, of testen ?

Edwin


Dus beste oplossing zou dus een WRT54GL aanschaffen zijn en daarop tomato als firmware installeren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Voor mij is het hier allemaal een beetje latijn .... maar wil wel wat uit deze topic geleerd krijgen.

Eén ding kan ik zeggen ....
ik heb op de Bbox2 nu al mijn 2de Belkin-N router aangesloten zonder ook maar iets te veranderen in de Bbox2 en alles werkt.
Alleen portforwarding moet ik nog eens uitzoeken hoe dat dan in zijn werk gaat maar dat is momenteel (nog) niet aan de orde.

Ik kan na de Bbox2 met mijn Belkin-N prima mijn eigen netwerkje draaien.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Xplod schreef:Voor mij is het hier allemaal een beetje latijn .... maar wil wel wat uit deze topic geleerd krijgen.

Eén ding kan ik zeggen ....
ik heb op de Bbox2 nu al mijn 2de Belkin-N router aangesloten zonder ook maar iets te veranderen in de Bbox2 en alles werkt.
Alleen portforwarding moet ik nog eens uitzoeken hoe dat dan in zijn werk gaat maar dat is momenteel (nog) niet aan de orde.

Ik kan na de Bbox2 met mijn Belkin-N prima mijn eigen netwerkje draaien.


Tnx voor de info
Afbeelding
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ben eens wat aan het spelen geraakt voor de vele reactie's hier, ik heb volgende configuratie gemaakt en deze werkt direkt.
één bbox2 in bridge (router gedeelde uitgeschakeld) en dan via lan poort 1 naar de wan poort van een firebox watchguard router; deze maakt via een PPPoE sessie (in te stellen in external network) verbinding. dit werkt zonder problemen!! over de PPPoE sessie kan ik niet veel vertellen omdat hier niks intestellen valt in de watchguard.
ben van deze configuratie toch zeer tevreden gezien de instellingen in de watchguard.

b.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Benbits schreef:ben eens wat aan het spelen geraakt voor de vele reactie's hier, ik heb volgende configuratie gemaakt en deze werkt direkt.
één bbox2 in bridge (router gedeelde uitgeschakeld) en dan via lan poort 1 naar de wan poort van een firebox watchguard router; deze maakt via een PPPoE sessie (in te stellen in external network) verbinding. dit werkt zonder problemen!! over de PPPoE sessie kan ik niet veel vertellen omdat hier niks intestellen valt in de watchguard.
ben van deze configuratie toch zeer tevreden gezien de instellingen in de watchguard.

b.

Normaal maakt dat toch niet uit, als de lan1 poort maar in verbinding staat met de rest van je netwerk (mn router staat op de 2e verdieping,4 switches verder).
Als je de box in bridge zet dan wordt de router toch uitgeschakeld? (bij mn huidige modem kan je gewoon kiezen ts modem/router fct)

Is die bbox2 erg stabiel als modem?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

silencer schreef:Is die bbox2 erg stabiel als modem?

Ja , draait hier toch al enkele weken zonder uitval.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

gm123 schreef:
silencer schreef:Is die bbox2 erg stabiel als modem?

Ja , draait hier toch al enkele weken zonder uitval.


Hoikes gm123

Twee vraagjes
1. Welk is uw provider? Ik vermoed skynet
2. Welk merk van router hangt er achter die B-Box2

Dit om mijn eigen probleem te kunnen oplossen want hier lukt het nie echt met verschillende merken van routers
Afbeelding
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Lion schreef:
gm123 schreef:
silencer schreef:Is die bbox2 erg stabiel als modem?

Ja , draait hier toch al enkele weken zonder uitval.


Hoikes gm123

Twee vraagjes
1. Welk is uw provider? Ik vermoed skynet
2. Welk merk van router hangt er achter die B-Box2

Dit om mijn eigen probleem te kunnen oplossen want hier lukt het nie echt met verschillende merken van routers


koopt u een tweede hands watchguard firewall soho6. deze werkt perfect.
b.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Heb voor jullie nog een heel ambetant vraagje want van belgacom komt geen antwoord
Wat betekend DMZ in B-Box2?
Voor mij betekend dit als je ip adres toewijst in DMZ dat voor dat IPadres alle poorten openstaan
Dus geen firewall of andere beperkingen
Bij B-Box2 in da bij mij nope Blijkbaar zijn er nog poorten gesloten
Start ik eventueel een tweede sessie PPOE op dan staan voor die pc dan wel plots wel alle poorten open
Wat is verschil tusssen DMZ voor dat ip adres en bijkomende PPOE sessie?
Heb jaren commerciele netwerken opgesteld en indienst gesteld maar nu ben ik blijkbaar een leek aant worden als ik al da rommelig gedoe van belgacom zie
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Lion schreef:Start ik eventueel een tweede sessie PPOE op dan staan voor die pc dan wel plots wel alle poorten open
Wat is verschil tusssen DMZ voor dat ip adres en bijkomende PPOE sessie?

Heb je niet hiermee meteen een oplossing gevonden?
De moeite waard voor je is misschien een eerdere discussie: viewtopic.php?f=43&t=24100
Daar staat:
Sasuke schreef:Je kan aan BGC vragen voor een any/any rule naar 1 specifiek IP als je je eigen firewall wil gebruiken. Ik heb met deze setup nog nooit issues gehad, noch voor VPN, noch voor VOiP (welke ik momenteel ook gebruik bij een klant met een Asterisk centrale)
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Limburg schreef:
Lion schreef:Start ik eventueel een tweede sessie PPOE op dan staan voor die pc dan wel plots wel alle poorten open
Wat is verschil tusssen DMZ voor dat ip adres en bijkomende PPOE sessie?

Heb je hiermee niet meteen een oplossing gevonden?
De moeite waard voor je is misschien een eerdere discussie: viewtopic.php?f=43&t=24100
Daar staat:
Sasuke schreef:Je kan aan BGC vragen voor een any/any rule naar 1 specifiek IP als je je eigen firewall wil gebruiken. Ik heb met deze setup nog nooit issues gehad, noch voor VPN, noch voor VOiP (welke ik momenteel ook gebruik bij een klant met een Asterisk centrale)

Dit had ik al gelezen maar wel even vermelden ik heb geen Pro Compact (m) abonnement maar een gewoon Internet Plus abonnement met andere woorden ik zal in de kou blijven staan en me maar moeten behelpen met een tweede sessie PPOE op te starten voor die ene toepassing op die pc
Wat een geklungel tegenwoordig met die B-Box2 en Belgacom
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lion schreef:Heb voor jullie nog een heel ambetant vraagje want van belgacom komt geen antwoord
Wat betekend DMZ in B-Box2?
Voor mij betekend dit als je ip adres toewijst in DMZ dat voor dat IPadres alle poorten openstaan
Dus geen firewall of andere beperkingen
Bij B-Box2 in da bij mij nope Blijkbaar zijn er nog poorten gesloten
Start ik eventueel een tweede sessie PPOE op dan staan voor die pc dan wel plots wel alle poorten open
Wat is verschil tusssen DMZ voor dat ip adres en bijkomende PPOE sessie?
Heb jaren commerciele netwerken opgesteld en indienst gesteld maar nu ben ik blijkbaar een leek aant worden als ik al da rommelig gedoe van belgacom zie

Ik ben geen netwerkspecialist, kan dus volledig verkeerd zijn.
Voor mij betekent DMZ niet dat "alle" poorten openstaan naar het IP in DMZ .... maar wel alle poorten die niet door een andere applikatie gebruikt wordt. Als alle poorten zouden openstaan naar één IP, zou dit toch betekeken dat geen enkele andere PC in dat netwerk nog op het internet kan ?? Sommige applikaties in de BBox2 (vb VOIP) reserveren poorten (vb 5060). Deze komen dan niet in de DMZ ...

Wat is het verschil is tussen DMZ en bijkomende PPOE sessie? Beide hebben met mekaar niets te zien.
Een PC in DMZ heeft een intern IP adres, en staat achter een router.
Met een bijkomende PPOE sessie krijg je gewoon een nieuw extern IP. Deze PC staat niet achter een router (gebruikt alleen het ADSL gedeelte van de Bbox)
Als je bijvoorbeeld met een 2de router een bijkomende PPOE sessie opbouwt, krijg je gewoon een 2de netwerk (naast dat van de BBox router). In dit netwerk kan je terug poorten openzetten, of een van je PC's in DMZ zetten enz ...
Als je met een PC een bijkomende PPOE sessie start, krijgt deze PC een extern IP adres, deze PC staat dus direct op het internet. Natuurlijk staan zijn dan alle poorten beschikbaar...

Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Juist!

Maar het blijft geklungel zoals Lion zegt.
Ik begrijp werkelijk niet waarom Belgacom die beperkingen oplegt zoals maximum aantal terminals, kreupel maken van routers, 36uur disconnect enz.
Angst dat bedrijven hun dure 'pro' abo's niet meer kopen wanneer ze kunnen volstaan met een consumenten abo?
Opvallend is dat het alleen in België gebeurt.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

fanon schreef:Hi Edwin,

Bedankt voor je post. Ik heb alle settings hier een voor een naast die van jou gelegd, en alles staat gelijk ....... maar bij mij draait het dus niet.
Mijn router kan geen PPPoE verbinding tot stand brengen met deze settings.

Ik denk dat Lion (en veel anderen) exact hetzelfde probleem hebben.

Een zaak is me niet geheel duidelijk in je post ik citeer "
****************************************************************************************************************************************************************
In mijn linksys wrt54GL zit momenteel tomato, maar heb DD-wrt getest, en dit werkt net zo goed, evenals hyperwrt.
Dus zou eigenlijk router moeten werken volgens mij ( maar ja, wie ben ik )
****************************************************************************************************************************************************************
met name de zinssnede .. dus zou eigenlijk router moeten werken ..... maar werkt ie nou wel of werkt ie nou niet ?
- op de manier zoals Lion, anderen en ik dat zouden willen ..... ik twijfel niet aan je woorden maar er is hier toch enige onduidelijkheid... denk ik

Bij deze moet ik de info en tip bevestigen
Ik zelf heb mijn een Linksys WRT54GL aangeschaft met daar nu op third-party firmware nl Tomato en dat werkt nu direkt
B-Box in bridge mode (zijnde PPOE disable)
Andere third-party firmware werken niet enkel Tomato
Bij deze mijn dank aan de persoon die deze tip gaf
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Xplod schreef:Voor mij is het hier allemaal een beetje latijn .... maar wil wel wat uit deze topic geleerd krijgen.

Eén ding kan ik zeggen ....
ik heb op de Bbox2 nu al mijn 2de Belkin-N router aangesloten zonder ook maar iets te veranderen in de Bbox2 en alles werkt.
Alleen portforwarding moet ik nog eens uitzoeken hoe dat dan in zijn werk gaat maar dat is momenteel (nog) niet aan de orde.

Ik kan na de Bbox2 met mijn Belkin-N prima mijn eigen netwerkje draaien.


Ik heb nog eens wat dingen gechecked;

- mijn Bbox2 : onder advanced settings / Network interfaces staat bij mij LAN Bridge "en" Wan eth1.20 VoIP "en" WAN PPPoE allemaal connected ... ik veronderstel dus enabled.
- mijn Belkin N+ wifi router : WAN type verbinding is dynamisch
Dit staat in de Belkin erbij als uitleg;
Dynamisch
Een dynamische verbinding is het meest gebruikelijk. Als u een kabelmodem gebruikt, hebt u waarschijnlijk een dynamische verbinding. Gebruik dit type verbinding als u een kabelmodem hebt of als u niet zeker weet welk type verbinding u hebt.


Ik kan hier ook nog andere verbindingen waaronder ook PPPoeE aanvinken maar ik blijf eraf ... alles werkt hier prima.
De WiFi op de Bbox2 staat uit en achter de Belkin N+ is een draadloos netwerk geconfigureerd wat prima werkt.

Dit nogmaals ter info :wink:
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Nog wat extra info en vraagjes ...

Ook staat de firewall op de BBox2 en op de Belkin N+ aan heb ik zonet nog gezien.
Wat ik wel vreemd vindt is dat op mijn Belkin N+ het lampje "Internet" soms durft flikkeren als er geen internet activiteit is.
Eens het internet op brandt het constant. Géél flikkeren kan ook soms maar dan is er gewoon geen internet .... bvb. als Belgacom eens plat ligt.

Ik vraag me eigenlijk af of al die instellingen zo horen te staan .... kan het eigenlijk niet beter, eenvoudiger, stabieler ... hoe zit het met de veiligheid .... de firewall ... want op géén enkele van mijn PC's staat er een firewall geinstalleerd.
Ik gebruik ook BTV en Voip. Ik veronderstel dus dat mijn Belgacom login in de Bbox2 moet ingesteld blijven.
In mijn geval dan .... internet gewoon doorsturen naar de Belkin+ ..... ik veronderstel dat dit het beste zou zijn niet ?
JorisFRST
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2010, 09:40

Hier ook, XP werkt perfect, 3com secure router kan geen PPPoE opzetten door de Sagem.

Belgacom heeft dat op een of andere manier toch netjes kunnen blokkeren dan.

WRT54GL is voor mij niet echt een optie, ik zou graag mijn VPN blijven gebruiken op de 3com.
JorisFRST
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2010, 09:40

Xplod schreef:
Xplod schreef:Dit staat in de Belkin erbij als uitleg;
Dynamisch
Een dynamische verbinding is het meest gebruikelijk. Als u een kabelmodem gebruikt, hebt u waarschijnlijk een dynamische verbinding. Gebruik dit type verbinding als u een kabelmodem hebt of als u niet zeker weet welk type verbinding u hebt.

Dit nogmaals ter info :wink:


Beste, u krijgt een intern adres van de BBOX2, dus geen internet adres. Jij zal 2x NAT doen op deze manier.
Voor normaal gebruik niet echt een probleem.

De bedoeling van PPPoE door de BBOX2 is om een internet adres op je echte router te krijgen.

Joris.
fanon
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mei 2009, 15:58

Als originele starter van deze thread was ik – na vele maanden van afwezigheid – toch wel een beetje nieuwsgierig om te zien of er voor dit “probleem” al een echte oplossing tevoorschijn gekomen was…..

Helaas dus niet.

Ik heb dan maar uiteindelijk datgene gedaan wat hier door diverse mensen al was gesuggereerd: een Linksys WRT54GL (ad < 60,-€) aangeschaft, de laatste firmware versie van Tomato er in gestopt en de Bbox-2 wat PPPoE aangaat op non actief gezet.

Had dit dus veel eerder moeten doen – deze setup loopt perfect en de WRT54GL maakt keurig zijn eigen PPPoE connectie aan. Dit is een zeer aanvaardbaar compromis in afwachting van een deftige oplossing van de BGC broeders….. :-D

Blijf toch een beetje op mijn honger zitten waarom commerciële routers (buiten de fritzbox bij mijn weten) het laten afweten om door de BBox2 heen een PPPoE connectie te maken, om zo de Bbox2 slechts als "modem" tegebruiken.

De gebruikte firmware in de Linksys (Tomato) is imho gelijkt te stellen aan een XP PC (o.i.d.) die er ook in slaagt om dit te doen. Na wat googelen blijkt duidelijk dat de Linksys gepimped met tomato firmware een lean and mean linux PC’tje is, m.a.w. …….. like for like

Misschien is er iemand die hier voor een steekhoudende technische uiteenzetting aan toe kan toe kanvoegen ….? :-D

Met dank
bollie1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:14

Hallo ik heb ook zo een bbox2 nu al 14 dagen en hier zijn mijn bevindingen

1 Sagem heeft hem geflasht op de voorwaarden van Belgacom om bepaalde zaken uit te schakelen zoals:

virtuele server naar buiten toe lukt wel maar na 2 uur kan men alleen nog surfen dan sluit hij alle poorten uitgenomen om te surfen

2 men kan de bbox2 niet naar ons hand zetten qua configuratie

3 sagem heeft een exclusiviteitscontract afgesloten met Belgacom en de meeste franse (99.99 %) vdsl aanbieders aja sagem is frans en was bijna over kop gegaan maar nu kunnen ze nog een tijdje overleven en zo houden ze de monopolie

4 die bbox2 trekt op geen kl*ten en valt na 2 uur uit en met een reboot te geven heb ik gedaan kan er niks meer met aanvangen

5 firmware is van het jaar 2007 zeg jongens we zijn 2010

6 belgacom heeft ons bij ons kl...

Met vriendelijke groeten bollie1
hannibal
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2010, 22:23
Locatie: Ekeren
Contacteer:

denk niet dat je zo maar alles met en bgc modem kunt doen. aangezien dat deze toch zo i zo en deel van zen settings van bgc gaan halen. en als deze niet vrij staan kan je hier niks aan doen.

je kan normaal de tv poorten als deze niet in gebruik zijn over zette naar pc poorten nadeel is wel dat deze wel terug moeten gezet worden als de modem gereset wordt.
Afbeelding
Darkscribe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

misschien is dit handig

http://192.168.1.1/?admin


kom je in adminpanel terecht moet enkel de login nog vinden :)
Afbeelding
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

login: admin
pass: BGCVDSL2
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

bollie1 schreef:Hallo ik heb ook zo een bbox2 nu al 14 dagen en hier zijn mijn bevindingen

1 Sagem heeft hem geflasht op de voorwaarden van Belgacom om bepaalde zaken uit te schakelen zoals:

virtuele server naar buiten toe lukt wel maar na 2 uur kan men alleen nog surfen dan sluit hij alle poorten uitgenomen om te surfen

2 men kan de bbox2 niet naar ons hand zetten qua configuratie

3 sagem heeft een exclusiviteitscontract afgesloten met Belgacom en de meeste franse (99.99 %) vdsl aanbieders aja sagem is frans en was bijna over kop gegaan maar nu kunnen ze nog een tijdje overleven en zo houden ze de monopolie

4 die bbox2 trekt op geen kl*ten en valt na 2 uur uit en met een reboot te geven heb ik gedaan kan er niks meer met aanvangen

5 firmware is van het jaar 2007 zeg jongens we zijn 2010

6 belgacom heeft ons bij ons kl...

Met vriendelijke groeten bollie1
In het begin van triple play werd de klantendienst overstelpt door mensen die er niet in slaagden de meest simpele (voor ons toch, de tweakers, de techneuten, de nerds) zaken te configureren i.v.m. de internet setup, de Belgacom TV setup en de I-Talk (VOIP) setup.

Nu is het zo dat de gemiddelde DSL gebruiker voor 99,9 % geen tweakers noch techneuten zijn. Dus de keuze was simpel: voor wie gaan we de firmware maken ? Voor Jan met de pet of voor de techneuten ? Juist ja. Daarom is er beslist met TR69 de configuratie uit handen van Jan met de pet te houden en deze vol automatisch te versturen naar de BBOX zodat na de eerste synchro de volledige configuratie gedownload werd en men niets, maar dan ook lettelijk niets meer moest configureren aangaande internet, VOIP en Belgacom TV. Heb dit zelf mogen ondervinden. Had eerst ADSL (internet only), daarna Belgacom TV via VDSL1 met Aethra modem (waar ik alles nog moest configureren) en nadien VDSL2 triple play. Ik ging naar de teleboetiek om alles te bestellen. Ik kreeg de nodige hardware mee en toen ik thuis de BBOX aansloot en hij in synchro was kon ik zonder ook maar iets manueel te moeten configureren op internet, werkte Belgacom TV onmiddellijk en kon ik telefoneren met VOIP. Het is maar hoe je het bekijkt, maar ik vind dit een wonder der techniek en dit voor de allergrootste gemeenschap, de Jan met de petten ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik volg quistnix, maar er zou een "techneut optie" moeten kunnen zijn, dis je kan aanzetten in eservices of zo :P. Jan met de pet komt toch nauwelijks op zijn eservices ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bollie1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:14

Hallo na 3 weken de bbox2 te hebben getest ben ik tot de conclusie gekomen dat de bbox2 een WAARDELOOS spul is aangezien zijn beperkte mogelijkheden op gebied van netwerken ook sluiten ze op bekende routers een ppoe sessie ze hebben de bbox2 laten firmwaren naar hun goesting want er zijn vele functies uitgeschakeld volgende week heb ik telenet en als die doet wat ik verwacht krijgt belgacom mijne 47 in hun kont of ga ik op zoek naar een alternatief zoals internet over satelliet een investering welliswaar maar ik wil internetten zoals IK wil en niet zoals de providers willen

groeten van bollie


fanon schreef:Lion,

Heb jij nog nieuws inzake dit probleem? Ik ben nog met wat externe hulp bezig maar tot op heden geen resultaat.

bedankt voor je reactie.

F.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bollie1 schreef:volgende week heb ik telenet en als die doet wat ik verwacht


TN sluit zo ie zo al alle poorten onder 1024 af (zonder een mogelijkheid deze terug open te zetten), en als je de nieuwste modem/router krijgt kan je zelfs niet meer aan een publiek IP-adres. Ik vrees dus een beetje voor je verwachtigen (maar blijkbaar evalueer je een provider ook niet op voorhand ?).

Trouwens.. als ik jou wou was zou ik m'n taalgebruik eens grondig herbekijken... dergelijke dingen kunnen we hier namelijk best missen !
veryck
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2010, 15:49

BBox2 met daarachter een 3com officeconnect router werkt hier wel naar behoren ---
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb die Bbox2 nu al enige tijd. Omdat er wat beperkingen zaten op de fimware, zoals auto dyndns update, heb ik hem vrij snel gebruikt met een linksys er achter die via ppoea een verbinding maakt.
Maar om die box nu barslecht te noemen vind ik helemaal niet terecht.
Het is een rechtuit rechtaan box, waar 98% van de bevolking zeer tevreden van zal zijn.
Voor diegenen die wat meer extra's willen, zet er gewoon een router achter, die een eigen sessie opzet, en je kan doen wat je wil.
Heb al bij verschillende mensen geweest die TN hebben, en sorry hoor, wat je daar krijgt van router en draadloze verbinding is zeker niet beter.
Daar ben je ook al snel verplicht om er een degelijke router achter te hangen, als je wat extra's wil.
Het enigste dat ik kan opmerken is dat men beter die Bbox2 standaart zou voorzien van een beveiligde wifi bij het instellen.
Nu staat dat spel standaart open bij de zero config van belgacom. Het password kan men dan eventueel opgesturen via de post.

Edwin
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”