Meerdere netwerk-profielen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik heb het volgende probleemke;
ik reis nogal veel rond met mijne laptop,
en ik moet die ook nogal vaak op vaste netwerken aansluiten zonder DHCP. Maar ik zoek een manier dat ik gewoon in een menu'tje of dergelijke kan kiezen welk profiel ik neem (dus met welk ip en gateway ed.) want nu moet ik dat telkens manueel aanpassen :s
su root
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, je kan gewoon verschillende hardware-profielen aanmaken, met als enigste verschil dan de verandering van IP of naar DHCP. Dan wissel je gewoon van profiel en klaar is kees. Ik dacht dat ik het zo ergens gelezen had.

Cheers
Afbeelding
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Sub Zero schreef:Wel, je kan gewoon verschillende hardware-profielen aanmaken, met als enigste verschil dan de verandering van IP of naar DHCP. Dan wissel je gewoon van profiel en klaar is kees. Ik dacht dat ik het zo ergens gelezen had.

Cheers

Jups da kunt ge,
maar da geld enkel na nen reboot en da is ni echt mijn bedoeling :)
want menne laptop staat altijd op hibernating of stand by
su root
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je kan maar 1 alternatieve configuratie ingeven ... Wat normaal gezien ook genoeg zou moeten zijn. Elk beetje netwerk heeft normaal DHCP draaien en eventueel thuis heb je dan een vast IP. Al heb ik al ooit bij iemand dacht ik 2 alternatieve configuraties zien staan, dus wie weet is dat wel mogelijk ...
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

meon schreef:Je kan maar 1 alternatieve configuratie ingeven ... Wat normaal gezien ook genoeg zou moeten zijn. Elk beetje netwerk heeft normaal DHCP draaien en eventueel thuis heb je dan een vast IP. Al heb ik al ooit bij iemand dacht ik 2 alternatieve configuraties zien staan, dus wie weet is dat wel mogelijk ...

dat geeft problemen,
want em pakt altijd de verkeerde gateway
su root
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Aikon,

Ik gebruik onderstaande tool hiervoor op m'n laptop:

http://www.mobilenetswitch.com/

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Sasuke schreef:Aikon,

Ik gebruik onderstaande tool hiervoor op m'n laptop:

http://www.mobilenetswitch.com/

Grtz,

Sasuke

Very good program!!!

Thx very much
su root
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb op nieuwe Toshiba laptop "Network Device Switch" staan. Dat is een programma waar zelfs analfabeten mee kunnen werken (met alle respect voor de analfabeten die dit lezen). Dit is een selfmade program van Toshiba (heeft in ieder geval hunnen stempel). Dus ik zou ies kijken of ge dat niet kunt vastkrijgen. Gemakkelijker gaat ge echt niet vinden.

Op het eerst zicht zien ik in google dat geh et op de supportpages van Toshiba wel gaat vinden.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

The_Borg schreef:Ik heb op nieuwe Toshiba laptop "Network Device Switch" staan. Dat is een programma waar zelfs analfabeten mee kunnen werken (met alle respect voor de analfabeten die dit lezen). Dit is een selfmade program van Toshiba (heeft in ieder geval hunnen stempel). Dus ik zou ies kijken of ge dat niet kunt vastkrijgen. Gemakkelijker gaat ge echt niet vinden.

Op het eerst zicht zien ik in google dat geh et op de supportpages van Toshiba wel gaat vinden.

Hmm het is niet bijgeleverd bij mijn toshiba (ondertussen bijna een jaar oud) maar ik zal eens ff rondzoeken.
su root
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Aikon,

Ik heb dat Toshiba tooltje hier gevonden. Thanks The_Borg, ik ga dit ook eens uitproberen en zien of het op m'n Siemens laptop werkt :)

Grtz,

Sasuke

EDIT: Tooltje werkt niet op mijn Siemens laptop. Ook lijkt het me eerder een tooltje om te switchen tussen fysieke adapters zonder IP config verlies ... Bovenstaand programma multinetwork lijkt me handiger.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”