Aangezien het waarschijnlijk ligt aan de hierboven vermelde veranderingen, ga ik hiervor geen nieuwe thread starten.
Begin februari is het internet in mn ouderlijk huis uitgevallen. Dus ik er naartoe, modem terug geconfigureerd, met een andere modem getest, zonder resultaat. Zoveel ken ik er ook niet van (ondertussen al een beetje meer), dus ik stuur een mailtje naar Fulladsl, waar we klant zijn. Of ze de lijn kunnen testen. Waarop ze antwoorden: "We kunnen hier zien dat Belgacom uw lijn heeft overgenomen sinds begin februari. U zal dus een contract met een andere provider of Belgacom zijn aangegaan." Uiteraard komen we uit de lucht vallen, we hebben niets veranderd aan ons contract en zijn er geen aangegaan ergens anders. Als we dit melden, krijgen we het antwoord dat Fulladsl hier verder niks aan kan doen, ik word verzocht om contact op te nemen met de helpdesk van Belgacom. Zodus hang ik een halfuur aan de lijn met Belgacom (waarvan 20 min wachttijd), ze kijken mijn contract na, en zien dat er niets is veranderd bij hen. Enkel dat we een contract voor de telefoon hebben maar niet voor ADSL. En dat Belgacom de lijn dus helemaal niet heeft overgenomen. Dus sturen ze ons terug naar Fulladsl. Zij reageren hierop met de melding dat zij toch een overname door Belgacom kunnen vaststellen in hun systeem, en dat als we terug willen geactiveerd willen worden, we nog 4 werkdagen zullen moeten wachten. Ondertussen gaat de maandelijkse betaling naar Fulladsl natuurlijk mooi van de rekening. In de loop van vorige dagen wordt er nog gebeld door een telefoniste van de commerciële dienst van Belgacom met de vraag of we geen interesse hebben in een internetabonnement, iets dat ik hier verder op het forum ook kan lezen. Natuurlijk antwoorden we dat we al bij een andere provider zitten. Ondertussen had ik op het forum hier links en rechts al wat gelezen over problemen bij FullTelecom en in deze thread over Scarlet en Belgacom, dus begon er een belletje te rinkelen. Het zou me niet verbazen dat deze praktijken deel uitmaken van de campagne voor het internet van Belgacom, iets dat natuurlijk de kleine providers die van hen afhangen in een slecht daglicht stelt. Ik hoop dat binnenkort de lijn terug actief is gemaakt door Fulladsl en ben benieuwd of er nog internet uitkomt aan het einde van de maand.
Mod: voor de duidelijkheid heb ik je berichtje toch even afgesplitst. Ik vermoed dat je zo ook meer antwoorden zal krijgen.
Fulladsl probleem: lijn overgenomen door Belgacom?
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Absoluut niet relevant of gerelateerd aan bovenstaand topic. Vermoedelijk zelfs niet eens gerelateerd aan belgacom. Mogelijk hebben je ouders een contract getekend elders, of zich iets laten aanpraten (Belgacom, Base, Mobistar, ...), en is die lijn dus overgenomen door een derde, exact zoals ze hierboven vertellen. Check de post van je ouders of zo. Er moet ergens iets terug te vinden zijn. En vraag het anders na bij belgacom als je nergens iets hebt getekend.duke6000 schreef:Aangezien het waarschijnlijk ligt aan de hierboven vermelde veranderingen, ga ik hiervor geen nieuwe thread starten.
Begin februari is het internet in mn ouderlijk huis uitgevallen. Dus ik er naartoe, modem terug geconfigureerd, met een andere modem getest, zonder resultaat. Zoveel ken ik er ook niet van (ondertussen al een beetje meer), dus ik stuur een mailtje naar Fulladsl, waar we klant zijn. Of ze de lijn kunnen testen. Waarop ze antwoorden: "We kunnen hier zien dat Belgacom uw lijn heeft overgenomen sinds begin februari. U zal dus een contract met een andere provider of Belgacom zijn aangegaan." Uiteraard komen we uit de lucht vallen, we hebben niets veranderd aan ons contract en zijn er geen aangegaan ergens anders. Als we dit melden, krijgen we het antwoord dat Fulladsl hier verder niks aan kan doen, ik word verzocht om contact op te nemen met de helpdesk van Belgacom. Zodus hang ik een halfuur aan de lijn met Belgacom (waarvan 20 min wachttijd), ze kijken mijn contract na, en zien dat er niets is veranderd bij hen. Enkel dat we een contract voor de telefoon hebben maar niet voor ADSL. En dat Belgacom de lijn dus helemaal niet heeft overgenomen. Dus sturen ze ons terug naar Fulladsl. Zij reageren hierop met de melding dat zij toch een overname door Belgacom kunnen vaststellen in hun systeem, en dat als we terug willen geactiveerd willen worden, we nog 4 werkdagen zullen moeten wachten. Ondertussen gaat de maandelijkse betaling naar Fulladsl natuurlijk mooi van de rekening. In de loop van vorige dagen wordt er nog gebeld door een telefoniste van de commerciële dienst van Belgacom met de vraag of we geen interesse hebben in een internetabonnement, iets dat ik hier verder op het forum ook kan lezen. Natuurlijk antwoorden we dat we al bij een andere provider zitten. Ondertussen had ik op het forum hier links en rechts al wat gelezen over problemen bij FullTelecom en in deze thread over Scarlet en Belgacom, dus begon er een belletje te rinkelen. Het zou me niet verbazen dat deze praktijken deel uitmaken van de campagne voor het internet van Belgacom, iets dat natuurlijk de kleine providers die van hen afhangen in een slecht daglicht stelt. Ik hoop dat binnenkort de lijn terug actief is gemaakt door Fulladsl en ben benieuwd of er nog internet uitkomt aan het einde van de maand.
Haha, beste Goendi. Zoals ik schreef, heeft mijn moeder nergens een nieuw contract getekend of iets laten aanpraten. Daarvoor heb ik ook naar Belgacom gebeld, en ze konden niets terugvinden van een lijn die was overgenomen. Ook niet na de disconnect, toen ze telefonisch werd gecontacteerd door Belgacom, is ze overgestapt. En voor mij is het niet volledig irrelevant voor het (hiervoor) bovenstaande, aangezien er vanalles aan het rommelen is bij FullTelecom, Scarlet en Belgacom. Toch bedankt om mn post aandachtig te lezen.
Vragen aan Full ADSL dat ze je opnieuw op leveren.duke6000 schreef:Haha, beste Goendi. Zoals ik schreef, heeft mijn moeder nergens een nieuw contract getekend of iets laten aanpraten. Daarvoor heb ik ook naar Belgacom gebeld, en ze konden niets terugvinden van een lijn die was overgenomen. Ook niet na de disconnect, toen ze telefonisch werd gecontacteerd door Belgacom, is ze overgestapt. En voor mij is het niet volledig irrelevant voor het (hiervoor) bovenstaande, aangezien er vanalles aan het rommelen is bij FullTelecom, Scarlet en Belgacom. Toch bedankt om mn post aandachtig te lezen.
Normaliter hebben ze ook formulieren dat ze je kunnen bezorgen om in te vullen waarin je bevestigd geen aanvraag te hebben gedaan bij een andere provider en dat dit dus een "forced sale" (ongewenste overname voor maw) betreft.
Full ADSL van de andere kant heeft mogelijkheid om de aanvraag sneller te laten verlopen indien ze via hun provisioning departement (opleveringen dus) vragen om bij Belgacom een heroplevering te starten wegens forced sale (belgacom weigert dan eerste aanvraag en stelt manueel lijn weer in dienst, op kortere termijn).
-
- Elite Poster
bucky
dit is onzin.
opzeggingen mogen telefonisch ook aanvaard worden. is wettelijk toegelaten hoor.
dit is onzin.
opzeggingen mogen telefonisch ook aanvaard worden. is wettelijk toegelaten hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Fulladsl ging terug een aanvraag doen bij Belgacom om de lijn te activeren. Ondertussen is dit gebeurd. We vragen natuurlijk een creditnota aan voor de tijd dat we disconnected waren. Geen idee wie verantwoordelijk was voor de disconnect, Belgacom en Fulladsl kwamen allebei uit de lucht vallen.