Santis router en linksys op andere pc: hoe deel ik printer ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
warddegeest
Starter
Starter
Contacteer:

Hoi,
Hoofdpc heeft een Siemens Santis Router, laptop heeft Linksys Wireless USB adaptor. Internet geen probleem.
Hoe maak ik thuisnetwerk ?
Op hoofdpc heb ik HP printer: hoe kan ik printen vanuit de laptop via wireless metwerk naar printer op hoofdpc ?
Huisarts
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, als internet geen probleem is op beide PC's, dan heb je al een thuisnetwerk. Je moet op de PC met de printer "bestands en printerdeling" opzetten bij de eigenschappen van je netwerkverbinding (te vinden in het configuratiescherm > netwerkverbindingen, rechts klikken op de verbinding en dan eigenschappen). Dan voeg je op de laptop een printer toe. Neem een netwerkprinter. Het wijst normaal allemaal zichzelf uit hoor.

Cheers
Afbeelding
warddegeest
Starter
Starter
Contacteer:

Dank voor het bliksemsnel antwoord.
Maar op mijn netwerk verbinding in het configuratie scherm staat "LAN-vrbinding". Als je daar op eigenschappen klikt, staat bestandsdeling al aangegeven. Het werkt niet. Ik heb via wizard thuisnetwerk een extra netwerkbrug moeten aanmaken. Ik heb deze procedure herhaald op de tweede pc (laptop). Pas dàn kon ik op de tweede pc een "netwerkprinter" installeren.
Besluit: het aansluiten van Sabtis router en linksys usb wireless adaptor is niet gelijk aan met thuisnetwerk". Dat moest apart geïnstalleerd worden.
Toch dank voor je reactie. Het werkt nu !
Huisarts
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”