Activatiekosten???

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hallo, op 11 Feb ben ik een overeenkomst aangegaan met een rep van Belgacom over een Internet Generation abo. Ze zei me ERG DUIDELIJK dat daar géén kosten aan verbonden waren, géén modemkosten, en ook géén activatiekosten. Nu lees ik hier en daar dat die waiver alleen zou gelden voor online bestellingen en dus niet deze overeengekomen langs de telefoon. Maar ik had een duidelijke deal met deze jufrouw. Wou vandaag nog bellen (hebben gisteren de modem geleverd en op Woensdag komt een Belgocom tech een niewe DSL wandkontaktdoos zetten/vervangt de oude 5-pollige) maar geraakte niet door.

Ik ga morgen dus vragen om de eerdere deal te bevestigen. Ik zou ze mogelijks niet aangegaan zijn als Belgacom die activatie kosten toch aanrekende. Ik beschouw de orale overeenkomst als wettig VAN BEIDE KANTEN en zal hun daarop wijzen mocht blijken dat Belgacom de overeenkomst niet respecteert.

Meningen?? :|
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je hebt 7 dagen om te annuleren (bij verkoop of afstand, dus bij u thuis).
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hi Lord...dat wil ik niet, maar ik kan het wél nog vandaag dan?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

camarilo schreef:Hi Lord...dat wil ik niet, maar ik kan het wél nog vandaag dan?

Hun daar op wijzen is inderdaad sterk aangewezen. Anders de bestelling annuleren en Generation via het internet aanvragen.
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Lord Utopia schreef:
camarilo schreef:Hi Lord...dat wil ik niet, maar ik kan het wél nog vandaag dan?

Hun daar op wijzen is inderdaad sterk aangewezen. Anders de bestelling annuleren en Generation via het internet aanvragen.


Wijze woorden, inderdaad.

Goeie Nacht :x
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

IK heb hun nu heel de morgen proberen te spreken, maar telkenmale ik bel zegt de stem dat het nog "5 minuten kan duren eer een operator met me kan spreken"...dit lieke is nu al bezig vanaf de lijnen opengingen. Heb geregeld gebeld en tien tot 15 minuten aan de luin gehangen, en nada. Welcome to Belgium and its lack of TRUE consumer protection. :evil:
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Trouwens, Lord, men kop eraf of de annulatie moet via een aangetekend schrijven betekend worden.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik denk niet dat je je hierover zorgen moet maken. Ik heb ook mijn Generation Internet telefonisch besteld en die korting gekregen. Ze geven die echter alleen als je er expliciet achter vraagt, zoals jij gedaan hebt.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Mathy, onder Promoties zie ik enkel vermeld de 29 EUR per maand. Hoe was dit met u?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

camarilo schreef:Mathy, onder Promoties zie ik enkel vermeld de 29 EUR per maand. Hoe was dit met u?


Waar bedoel je, op de bevestigingsdocumenten? Dat weet ik niet zeker, die liggen hier niet bij me.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Heb net dan toch iemand aan de telefoon gekregen en ze raadde me aan m'n rekening goed in de gaten te houden en moest er iets aangerekent worden dat niet mocht, dan te bellen en ze zullen me crediteren.

Ik zal het daar maar bij laten en hopen for the best.

Heb gisteren wel even ingelogd (maar was nog niet geactiveerd of zo, nu nog niet, later vandaag waarschijnlijk) en zag op de download meter maar 50 gb staan...zou dit niet 100 en op 1 Maart 175 zijn? Bij Telenet werd elke factuurdatum de meter op nul gezet, hier waarschijnlijk naargelang de activatiedatum?
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Mathy schreef:
camarilo schreef:Mathy, onder Promoties zie ik enkel vermeld de 29 EUR per maand. Hoe was dit met u?


Waar bedoel je, op de bevestigingsdocumenten? Dat weet ik niet zeker, die liggen hier niet bij me.


Ja de eerste brief die Belgacom je stuurt..."de bevestiging van Uw aanvraag van een nieuw produkt".

Stond er onder Promoties bij U "gratis activatie"?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Dat weet ik niet vanbuiten, ik kan vanavond wel eens checken als ik er aan denk.

Bij mij wordt de teller gewoon op de 1e van de maand op 0 gezet. Dat abonnement is eigenlijk een basisabonnement (Internet Go denk ik) waar ze extra volume aanhangen en u dan korting op geven, staat ook zo op de facturen. Ik vermoed dat ze dat extra volume nog niet toegevoegd hebben in jouw account ofzo...
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Eergisteren eens gebeld naar klantendienst voor info over Generation internet.
Ik had al in het begin van het gesprek aangegeven dat ik eventueel zou bestellen via de site omdat dan die installatiekost komt te vervallen.
Nadat ik al mijn info vragen gesteld had heb ik nogmaals gezegd 'ok, ik zal het dan bestellen via de site'.

Waarop dat het intussen beruchte antwoord kwam: 'oh, maar ik kan het ook voor U bestellen hoor mijnheer'
Daarop ik nog eens 'ja maar ... 50 euro bla bla'
Met als finale tegenantwoord dat 'zij dat ook in mindering zal brengen'. Waarop ik dus toegestemd heb.
Ik ga er dus vanuit dat op de factuur dit dus zal afgetrokken worden.

Conclusie is dus nog steeds blijven proberen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

fredo66 schreef:Eergisteren eens gebeld naar klantendienst voor info over Generation internet.
Ik had al in het begin van het gesprek aangegeven dat ik eventueel zou bestellen via de site omdat dan die installatiekost komt te vervallen.
Nadat ik al mijn info vragen gesteld had heb ik nogmaals gezegd 'ok, ik zal het dan bestellen via de site'.

Waarop dat het intussen beruchte antwoord kwam: 'oh, maar ik kan het ook voor U bestellen hoor mijnheer'
Daarop ik nog eens 'ja maar ... 50 euro bla bla'
Met als finale tegenantwoord dat 'zij dat ook in mindering zal brengen'. Waarop ik dus toegestemd heb.
Ik ga er dus vanuit dat op de factuur dit dus zal afgetrokken worden.

Conclusie is dus nog steeds blijven proberen


Dat is zo een beetje zoals het met mij gegaan is, met deze kantekening: toen ik de bevestigingsbrief kreeg stond daarop Internet Go, NIET Generation Internet...en toen ik inlogde stond daar maar 50 Gig als beschikbaar voor download...heb dan terug gebeld en de persoon zei dat bij het telefoon gesprek de dame waarschijnlijk de verkeerde box had gescheckt, wat hij veranderde en nu heb ik 100 Gig beschikbaar. Hoe vriendelijk ze allemaal ook zijn (hangt ook een beetje van de beller af), er sluipen altijd wel vergissingen in en dit opvolgen, goed je factuur lezen en hen snel bellen als er iets niet pluis is (of lijkt) is allerbelangrijkst.

Heb zelf men eerste factuur nog niet gekregen, maar ben gewaarschuwt door de mensen waar ik met sprak om niet achterover te vallen maar gewoon te bellen en ze zullen het wel recht zetten. Ze houden er blijkbaar zelf goed rekening mee dat er nogal wat knoeiers zitten bij hun factureringsdienst.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

op facturatie is belgacom stukken beter dan telenet voor fouten en problemen !

1 fout je belt en onmiddellijk creditnota bij telenet 1 maand wachten en hopen dat ze het niet vergeten
2 problemen met betalen je belt naar belgacom en zoeken oplossing telenet de knip erop
3 te laat betaald afgesloten bij belgacom bij belofte van betaling binnen 24u terug aangesloten bij telenet wachten tot betaling is binnengekomen ongeveer 5 werkidagen en dat heb ik nooit begrepen, als ik een betaling doe gsm telefoon enz en ik kijk online dag erna verwerkt en zichtbaar bij telenet 5 dagen .
Misschien moeten ze daar maar eens op de rode knop duwen voor een degelijk betaalsysteem
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Heb zelf nooit factureringsproblemen gehad bij Telenet, en ik zat er 11 jaar. MAAR, de klantvriendelijkheid van hun producten en hun personeel is VER te zoeken. Bvb: de Belgacom tech moest twee keer langs komen om de wandkontaktdoos te veranderen (De eigenaar van het gebouw had de kelder waar de verdeelbox hangt op slot gedaan...)van een 5 pollig, naar een meer modernere zespollige. Telkens werd ik op voorhand gebeld dat de tech onderweg was. Nu das een kleinigheid misschien, maar toch belangrijk. Heb je probs bij Telenet melken ze je eerst een kwartier uit (betalend telefoonnummer) en zeggen dan dat ze een technieker sturen, maar die kerel kan daar staan om 9 uur s'morgens, of om 4 in de namiddag. Dat kunnen ze jammer genoeg niet zeggen. Je word ook niet meer gebeld. Bij Belgacom zijn ze hierin dan toch wat meer attentvol.

Tot nu toe ben ik blij dat ik eindelijk ben overgestapt...Belgacom moest er wel wat voor doen. Zoals het voortouw nemen in het bedelen van hogere volumes, en de prijs redelijk houden -Telenet ver achter zich houdend.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik had altijd ambras met telenet en paar keer afgesloten en sandersdaags terug aangesloten.
en dan kreeg je te horen het is omdat de bataling niet geregistreed was.
nu 1 jaar belgacom nog nooit afgesloten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

camarilo schreef:
Dat is zo een beetje zoals het met mij gegaan is, met deze kantekening: toen ik de bevestigingsbrief kreeg stond daarop Internet Go, NIET Generation Internet...en toen ik inlogde stond daar maar 50 Gig als beschikbaar voor download...heb dan terug gebeld en de persoon zei dat bij het telefoon gesprek de dame waarschijnlijk de verkeerde box had gescheckt, wat hij veranderde en nu heb ik 100 Gig beschikbaar. Hoe vriendelijk ze allemaal ook zijn (hangt ook een beetje van de beller af), er sluipen altijd wel vergissingen in en dit opvolgen, goed je factuur lezen en hen snel bellen als er iets niet pluis is (of lijkt) is allerbelangrijkst.

Heb zelf men eerste factuur nog niet gekregen, maar ben gewaarschuwt door de mensen waar ik met sprak om niet achterover te vallen maar gewoon te bellen en ze zullen het wel recht zetten. Ze houden er blijkbaar zelf goed rekening mee dat er nogal wat knoeiers zitten bij hun factureringsdienst.


Heb ook mijn bevestigingsbrief gekregen en er staat ook met geen enkel woord 'Internet Generation' op maar ook Internet-Go abonnement met '75 GB + 25 GB downloadvolume'. De gratis activering staat er wel op vermeld.

Terug gebeld, wachttijd 23 minuten (gelukkig voip telefoon), en nadat ze het nagekeken hebben wisten ze me enkel te melden dat alles in orde was en dat er bij hen wel internet generation bij staat ...
Vermelde prijs onder promoties is die van het huidige internet generation. Maar activatie vroeg ik pas midden april en dan is het dus een andere prijs (en andere downloadsnelheid mag ik hopen). En ook na 1 maart is er een verschil tss Internet Go en Internet Generation.

Ik zou het persoonlijk toch ook liever wat duidelijker op papier zien ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”