Draadloze installatie aan 1 euro

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
WimmiW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 dec 2009, 19:38
Bedankt: 2 keer

Hallo,

ik ben van plan om me een Smartshake+ (internet+telefonie) te bestellen,

en ik zie online de volgende promotie: "Draadloze installatie aan 1 euro".

Zit hier dus een draadloze router inbegrepen, of enkel de installatie (lees "instellingen") ervan?

Indien draadloze router of modem inbegrepen, weet iemand met een smartshake+ pakket welk type modem/router wordt gebruikt?

Dank bij voorbaat.
Afbeelding
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

D-Link DWL-G700AP access point
Afbeelding
WimmiW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 dec 2009, 19:38
Bedankt: 2 keer

xedion schreef:D-Link DWL-G700AP access point


en deze is inbegrepen voor 1 euro ? of moet ik die bij betalen ?
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Plaatsen ze niet die all-in-one modem/router nu ipv d-link access point?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Avenger 2.0 schreef:Plaatsen ze niet die all-in-one modem/router nu ipv d-link access point?


Bij een collega van mij zijn ze die all in one komen plaatsen vorige week .
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Bij mij hebben ze ook zo een all-in-one (Motorola SVG1501E) meegegeven. Ik heb een PowerShake+, dus ook internet+telefonie.
Meer zelfs: ik heb geen wireless aangevraagd want had ik al. Maar tot mijn verbazing had mijn modem dus toch wel degelijk wireless en stond zelfs al geconfigureerd met een standaard SSID en WPA key van Telenet. Ding is ook gewoon via Mijn Telenet te configureren. Zo heb ik dus nog een euro uitgespaard :p.
LanceLaw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:01

Opgepast met die promotie "draadloos voor 1 euro !" Ge zijt wel maar voor 1 euro in t zak gezet maar in 't zak gezet zijt ge zeker !

Ze komen het installeren en leveren een stom D-Link GWL-700AP access point erbij, waar je dus niks mee kan doen.

Ik heb zoveel moeite gehad om met 2 pc's (laptop en vaste) te kunnen connecteren, en als ik ook nog eens wil connecteren met mijn iphone (terwijl laptop en pc afstaan) lukt dat ook niet... en dat terwijl ik verschillende mensen ken die er toch in slagen om met dan 2 pc's te connecteren via het AP (bij Goldshake+) !!

In ieder geval Telenet is voor mij gewoon crap! Spaar die euro en geef hem uit aan een deftige router. Dat is in ieder geval wat ik ga doen !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heeft bovenstaande niks te maken met publieke ip's van je product die op waren?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat heeft er zeker mee te maken, maar er zijn heel wat gebruikers die met dergelijke kwestie problemen ondervinden. Zelfs als ze maar evenveel aparaten willen gebruiken als ze over IP adressen beschikken.

Mijn advies: loop met een grote boog rond die draadloze installaties! Investeer in een router.
LanceLaw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:01

krisken schreef:Heeft bovenstaande niks te maken met publieke ip's van je product die op waren?


Dat dacht ik eerst ook, maar zelfs als ik alleen met mijn iphone probeer wireless te gaan lukt het niet...
Dus de ipadressen worden precies niet vrijgegeven... en blijven precies gekoppeld aan een mac-adres...
Raar...
LanceLaw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:01

TomG schreef:Dat heeft er zeker mee te maken, maar er zijn heel wat gebruikers die met dergelijke kwestie problemen ondervinden. Zelfs als ze maar evenveel aparaten willen gebruiken als ze over IP adressen beschikken.

Mijn advies: loop met een grote boog rond die draadloze installaties! Investeer in een router.



Dit advies ga ik volgen... TomG wat is jouw mening over een D-link DIR-615 N Wireless Router ? Is wel weer een D-Link... en de meningen die ik er precies over lees zijn precies gemengd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Geen ervaringen mee... Best reviews lezen op voorhand. Een negatieve opmerking erover hoeft voor jou niet perse negatief te zijn (bvb onbreken van feature x of y).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

LanceLaw schreef:
TomG schreef:Dat heeft er zeker mee te maken, maar er zijn heel wat gebruikers die met dergelijke kwestie problemen ondervinden. Zelfs als ze maar evenveel aparaten willen gebruiken als ze over IP adressen beschikken.

Mijn advies: loop met een grote boog rond die draadloze installaties! Investeer in een router.



Dit advies ga ik volgen... TomG wat is jouw mening over een D-link DIR-615 N Wireless Router ? Is wel weer een D-Link... en de meningen die ik er precies over lees zijn precies gemengd.



Ik heb deze staan en werkt perfect . Heb een diamond shake abonement met express net xl . Ik heb een vaste Imac , een laptop van sony , een xbox 360 , ook draadloos en een ipod touch . Ik haal hier gemiddeld een snelheid van ongeveer 19 Mbps en upload van 0,95 Mbps . Zeer stabiel , nooit problemen mee , configuratie ging ook eenvoudig . Prijs - kwaliteit zeker een aanrader . :lol:
alcatel
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:14
Bedankt: 1 keer

LanceLaw schreef:Opgepast met die promotie "draadloos voor 1 euro !" Ge zijt wel maar voor 1 euro in t zak gezet maar in 't zak gezet zijt ge zeker !

Ze komen het installeren en leveren een stom D-Link GWL-700AP access point erbij, waar je dus niks mee kan doen.

Ik heb zoveel moeite gehad om met 2 pc's (laptop en vaste) te kunnen connecteren, en als ik ook nog eens wil connecteren met mijn iphone (terwijl laptop en pc afstaan) lukt dat ook niet... en dat terwijl ik verschillende mensen ken die er toch in slagen om met dan 2 pc's te connecteren via het AP (bij Goldshake+) !!

In ieder geval Telenet is voor mij gewoon crap! Spaar die euro en geef hem uit aan een deftige router. Dat is in ieder geval wat ik ga doen !


In principe kan je met een goldshake met 2 pc's tegelijk online,omdat hij het mac adres heeft geregistreerd van je 2 pc's moet je de modem resetten en daarna werkt het terug.

Ik heb zelf thuis de AP achter een router staan,die ik daarvoor al had,op zich ben ik wel tevreden van de AP,ik haal toch 3 MB/s via wifi.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

LanceLaw schreef:Ze komen het installeren en leveren een stom D-Link GWL-700AP access point erbij, waar je dus niks mee kan doen.


Blijkbaar installeren ze tegenwoordig veelal de nieuwe gecombineerde modems/routers met wireless (nadeel hiervan is dan weer dat je niet meer zelf aan je public IP's geraakt).

LanceLaw schreef:In ieder geval Telenet is voor mij gewoon crap! Spaar die euro en geef hem uit aan een deftige router. Dat is in ieder geval wat ik ga doen !


Dit heeft niets met TN te maken... je krijgt twee IP-adressen zoals de specificaties aangeven... wat niet wegneemt dat investeren in een deftige router meestal de beste oplossing is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”