Wat vinden jullie van de nieuwe BelgacomTV software update ?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

proximusboy schreef:bij mij komen ze telenet dinsdag instaleren.
Vanaf maart dan kosteloos opzegen belgacom wegens tariefverhoging en ik ben er van af
En bij Telenet heb je dan wél de Discovery kanalen gratis en voor niks ?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

proximusboy schreef:bij mij komen ze telenet dinsdag instaleren.
Vanaf maart dan kosteloos opzegen belgacom wegens tariefverhoging en ik ben er van af


Zou dit ook lukken als digitv in een pack verwerkt zit? zodat telefonie en internet ook tegelijkertijd kan opgezegd worden omdat de voorwaarden van het tv gedeelte verandert zijn? Of gaat dit niet lukken? In een pack wordt alles aan elkaar verbonden.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik vind het navigeren door de menu's nog steeds véél te traag gaan.
Dan duw je instinctief nog een keer .. en nog een keer .... en dan een paar seconden later .... pffff

Infobalk verwijderen tijdens het zappen ging bij de vorige software ook al :wink:
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

quistnix nee ook betalend.
Maar als ge weg wilt omdat het nie goe werkt en niet tevreden bent van het product is het wel ket juiste moment om op te zeggen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb Telenet Digital TV (HD digicorder), en ik heb Discovery VL (SD) en Discovery HD, NatGeo, NatGeo HD, Animal Planet HD die in het basispakket zit...

Er is ook nog een betalend pakket(Docu & Lifestyle): Discovery World, Science, Travel & Living, Animal Planet (SD), The History Channel, Fashion, Star!, Zone Club, Travel Channel, E!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dima_2005 schreef:Ik heb Telenet Digital TV (HD digicorder), en ik heb Discovery VL (SD) en Discovery HD, NatGeo, NatGeo HD, Animal Planet HD die in het basispakket zit...

Er is ook nog een betalend pakket(Docu & Lifestyle): Discovery World, Science, Travel & Living, Animal Planet (SD), The History Channel, Fashion, Star!, Zone Club, Travel Channel, E!

euh... Sinds wanneer gaat dit topic over Telenet?
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

TomG schreef:
Dima_2005 schreef:Ik heb Telenet Digital TV (HD digicorder), en ik heb Discovery VL (SD) en Discovery HD, NatGeo, NatGeo HD, Animal Planet HD die in het basispakket zit...

Er is ook nog een betalend pakket(Docu & Lifestyle): Discovery World, Science, Travel & Living, Animal Planet (SD), The History Channel, Fashion, Star!, Zone Club, Travel Channel, E!

euh... Sinds wanneer gaat dit topic over Telenet?


Idd.
Als TS heb ik hier ook recht van spreken.
Het gaat hier over de nieuwe software-update van Belgacom .... laten we ON TOPIC blijven.
Over het zenderaanbod van de verschillende providers zijn er al 1.001 andere ... tot vervelens toe ... topics gestart :!:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

quistnix schreef:
quistnix schreef:@Proximusboy: ga het vanavond eens proberen, heb dit nog niet meegemaalt.
Tot nu toe 2 programmas opgenomen en ik zie er nog steed 4 anderen in de wachtlijst staan met de R van recording. So far so good thus, we will see ....
Ondertussen reeds 4 programmas opgenomen en er staan er nog 2 in de wachtlijst. Ik heb het probleem van Proximusboy nooit meegemaakt en zo te zien is er geen probleem, tenminste voor mij :-D
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

tot nu toe heb ik het probleem ook niet meer voorgehad
laat ons hopen dat het zo blijft tot morgen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Excuseer, mijn bericht eerder was als reactie op proximusboyke dat zie dat Dicovery bij Telenet betalend is... Ik wou zeggen dat het niet zo is...

En terug naar Belgacom:
Ik heb gezien dat met de nieuwste update het toestel sneller opstart, na het volledig uitstaan... (stroom uit)
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

vandaag niks opgenomen :-(
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

quistnix schreef:
quistnix schreef:
quistnix schreef:@Proximusboy: ga het vanavond eens proberen, heb dit nog niet meegemaalt.
Tot nu toe 2 programmas opgenomen en ik zie er nog steed 4 anderen in de wachtlijst staan met de R van recording. So far so good thus, we will see ....
Ondertussen reeds 4 programmas opgenomen en er staan er nog 2 in de wachtlijst. Ik heb het probleem van Proximusboy nooit meegemaakt en zo te zien is er geen probleem, tenminste voor mij :-D
Ik heb het ook vlaggen. Had normaal iets moeten opnemen deze namiddag, is niet gebeurd én ook de nog op te nemen laatste programatie stond met een X ofte geannuleerd :evil:
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

oef dan ben ik niet aleen
als ik bel naar kd ist alsof het abnormaal is en dat ik de enige ben in belgie met dit probleem
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik heb zonet dan weer een andere bug ontdekt :eek:
Ik sta met de nacht, gisteren Top Gear geprogrammeerd .... ik kom net thuis ... opname is gelukt zo te zien maar de 2 van Canvas stond nog op de display en het gele HD-ledje brandde nog. Al de rest was uit.
Ook kwam het geluid van Canvas/Ketnet er nog door terwijl de decoder eigenlijk uitstond ... was ook te zien aan het symbooltje dat je ziet op het scherm als de decoder uitstaat :roll:
Aanzetten van de decoder bracht alles terug normaal en terug normaal uitschakelen ging ook ... vreemd :roll:
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

gans de software is een bug
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Yorin
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2010, 11:01

Kan je dan nog steeds geen tweede programma opnemen op dezelfde decorder? Ik dacht dat de nieuwe firmware en/of de nieuwe decorder er ging voor zorgen dat we eindelijk twee programma's tegelijkertijd kunnen opnemen. Je zou dan wel enkel nog tussen deze twee zenders kunnen zappen (net zoals bij telenet). Soms overlappen programma's elkaar dus is toch wel handig. Maar ik lees hier nu dat dit nog niet kan?
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hier lukt dit toch met zo'n nieuwe decoder.
Enige wat niet gaat is iets van een SD-kanaal opnemen en naar een HD-kanaal kijken, dan zegt hij dat het de opname gaat annuleren.
We hebben wel 2tv's aangesloten, misschien daardoor.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Yorin schreef:Kan je dan nog steeds geen tweede programma opnemen op dezelfde decorder? Ik dacht dat de nieuwe firmware en/of de nieuwe decorder er ging voor zorgen dat we eindelijk twee programma's tegelijkertijd kunnen opnemen. Je zou dan wel enkel nog tussen deze twee zenders kunnen zappen (net zoals bij telenet). Soms overlappen programma's elkaar dus is toch wel handig. Maar ik lees hier nu dat dit nog niet kan?
Toch wel, maar de combinatie kan een beetje ingewikkkeld overkomen.

Dit zijn de feiten:
- SD kanaal is mpeg4 stream van 3 Mb/s.
- HD kanaal is mpeg4 stream van 8 Mb/s voor broadcast en 9 Mb/s voor VoD
- normaal profiel is 20 Mb/s down

Met deze gegevens kan je de mogelijkheden nagaan voor één of twee decoders. Een van de meest opvallende nieuwigheden is dat men tot 4 SD streams kan bekijken/opnemen (met 2 decoders).
Yorin
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2010, 11:01

Ik begrijp volledig dat je voorlopig tot maximum 4 SD streams kan ontvangen. Maar het opnemen van 2 programma's tegelijkertijd op 1 decorder is bij mij op deze nieuwe decorder niet mogelijk!
Aangezien ik maar 1 decorder gebruik, kan ik dus 1 HD stream opnemen en een ander HD stream bekijken.
Maar dus twee programma's tegelijkertijd opnemen geeft telkens een opnameconflict.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Yorin schreef:Ik begrijp volledig dat je voorlopig tot maximum 4 SD streams kan ontvangen. Maar het opnemen van 2 programma's tegelijkertijd op 1 decorder is bij mij op deze nieuwe decorder niet mogelijk!
Aangezien ik maar 1 decorder gebruik, kan ik dus 1 HD stream opnemen en een ander HD stream bekijken.
Maar dus twee programma's tegelijkertijd opnemen geeft telkens een opnameconflict.
Indien je over de nieuwste software beschikt (rush 13 of hoger) dan kan je wel degelijk 2 programmas opnemen. Maar dan ook nog naar een 3de programma kijken (op dezelfde decoder) kan dus niet.
Yorin
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2010, 11:01

quistnix schreef:Indien je over de nieuwste software beschikt (rush 13 of hoger) dan kan je wel degelijk 2 programmas opnemen. Maar dan ook nog naar een 3de programma kijken (op dezelfde decoder) kan dus niet.


Ik heb nochtans de nieuwe decorder met de nieuwe firmware, maar hier is het niet mogelijk om twee programma's tegelijkertijd op 1 decorder op te nemen. Volgens de technische dienst van Belgacom is dit nog niet mogelijk.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik kan het ook nie
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Yorin schreef:
quistnix schreef:Indien je over de nieuwste software beschikt (rush 13 of hoger) dan kan je wel degelijk 2 programmas opnemen. Maar dan ook nog naar een 3de programma kijken (op dezelfde decoder) kan dus niet.


Ik heb nochtans de nieuwe decorder met de nieuwe firmware, maar hier is het niet mogelijk om twee programma's tegelijkertijd op 1 decorder op te nemen. Volgens de technische dienst van Belgacom is dit nog niet mogelijk.
Inderdaad fout van mij, was er echt van overtuigd dat dit kon, maar hier net geprobeerd en het kan dus inderdaad niet. Sorry voor dit :oops:
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Deze week eens serie-opname uitgetest met Robin Hood: enkel de maandag is opgenomen :|
Komende week nog eens proberen, maar nu ga ik wel nog eens checken de dag zelf of er effectief iets geprogrammeerd wordt.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Zijn er nog mensen waar de upgrade nog niet is doorgegaan ?
Ik zit er op te wachten (vooral om series in 1 keer te kunnen opnemen)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

diederik schreef:Zijn er nog mensen waar de upgrade nog niet is doorgegaan ?
Ik zit er op te wachten (vooral om series in 1 keer te kunnen opnemen)


Update is er bij mij ook nog niet door, maar hoe langer hoe beter!! Ik wil mijn discovery's niet kwijt :'(
Afbeelding
BobD
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010, 16:15

Hier in zone 014 (Turnhout) nog geen update, naar het schijnt zou die uiterlijk eind februari moeten gebeuren.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

FunkStar schreef:
diederik schreef:Zijn er nog mensen waar de upgrade nog niet is doorgegaan ?
Ik zit er op te wachten (vooral om series in 1 keer te kunnen opnemen)


Update is er bij mij ook nog niet door, maar hoe langer hoe beter!! Ik wil mijn discovery's niet kwijt :'(


Zelfs na de update heb ik de discovery's nog hoor. Blijkbaar zouden die pas in maart wegvallen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Maglor schreef:
FunkStar schreef:
diederik schreef:Zijn er nog mensen waar de upgrade nog niet is doorgegaan ?
Ik zit er op te wachten (vooral om series in 1 keer te kunnen opnemen)


Update is er bij mij ook nog niet door, maar hoe langer hoe beter!! Ik wil mijn discovery's niet kwijt :'(


Zelfs na de update heb ik de discovery's nog hoor. Blijkbaar zouden die pas in maart wegvallen.


ahzo, toch vraag ik mij af of ze dit zomaar kunnen doen?

Je hebt een pakt met discovery in en dan opeens gooien ze dit eruit en willen ze je er doen voor betalen, lijkt mij een illegale truc om mensen een abo op discovery te laten nemen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

klant is vrij van contract op te zeggen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

proximusboyke schreef:klant is vrij van contract op te zeggen


Jah, zever in pakjes.

Heb je totaal geen discovery meer...

1maand voor ze dit aankondigen heeft telenet ons afgesloten (op aanvraag). Aangetekend 2maand geleden verstuurd.

Dus even contract op zeggen is geen optie hoor...
Afbeelding
peudriver
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2010, 19:29

Hoi,zou er iemand me kunnen vertellen wanneer de softwareupdate van bgc tv voorzien is voor de streek rond Dendermonde en hoe ik dat juist kan opvolgen,bv de juiste software versie(nr)??
Alvast bedankt!

Mvg Luc.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

volgens mij moest dat al gebeurd zijn
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

peudriver schreef:Hoi,zou er iemand me kunnen vertellen wanneer de softwareupdate van bgc tv voorzien is voor de streek rond Dendermonde en hoe ik dat juist kan opvolgen,bv de juiste software versie(nr)??
Alvast bedankt!

Mvg Luc.


Initiële target was eind februari, maar door technische problemen is dit met een paar weken uitgesteld.
Er is nog geen nieuwe target date gecommuniceerd.
Ook door technische problemen kunnen ze de Discovery channels nog niet uit het basispakket verwijderen :banana:
peudriver
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2010, 19:29

Bedankt voor het snelle antwoord ! :thumbs:

Ik hoop het dan te lezen binnenkort.

Mvg,Luc.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Maglor schreef:
FunkStar schreef:
diederik schreef:Zijn er nog mensen waar de upgrade nog niet is doorgegaan ?
Ik zit er op te wachten (vooral om series in 1 keer te kunnen opnemen)


Update is er bij mij ook nog niet door, maar hoe langer hoe beter!! Ik wil mijn discovery's niet kwijt :'(


Zelfs na de update heb ik de discovery's nog hoor. Blijkbaar zouden die pas in maart wegvallen.



Als ze al gaan wegvallen hier ... lol.
Ik veronderstel dat al die HD-zenders ook al weg moesten zijn .... ik heb ze nog allemaal en betaal er nog steeds géén € extra voor :mrgreen:
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Het is zo dat het moet zijn !
Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

quistnix schreef:Ik heb het ook vlaggen. Had normaal iets moeten opnemen deze namiddag, is niet gebeurd én ook de nog op te nemen laatste programatie stond met een X ofte geannuleerd :evil:
Heb ondertussen al zeer veel opname scenarios uitgevoerd. Tot nu toe heb ik het niet meer meegemaakt dat opnames geanulleerd werden. Ik heb geen enkele keer nog opnames gezien met een X, hetgeen betekent dat er een annulatie is gebeurd. Iemand anders die nog problemen ondervind inzake geannuleerde opnames ?
vos
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2010, 09:11

de nacht van maandag (15.02.2010) op dinsdag (16.02.2010) heb ik de nieuwe update ontvangen.
Op 1 digicorder is dit gelukt. De andere wilt niet meer opstarten.

Naar de technische dienst gebelt en ik heb een ticket gekregen voor het te gaan omruilen.

Op de digicorder die wel nog werkt, is het wel mogelijk om 1 programma op te nemen en ondertussen naar een ander programma te kijken.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Ik denk dat ik de nieuwe versie heb : 3.7.4.61.idk, maar ik heb niet de optie om een serie automatisch op te nemen ?
Is dat normaal ?

Thanks.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”