dommel cityconnect lite

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
samsung2000
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2010, 14:10

Hallo,

ik heb sinds 09/2009 dommel citcyconnect lite + raw copper...
Nu had ik graag op deze lijn terug voice laten zetten om via belgacom te kunnen bellen...
Volgens dommel kan dit niet,moet ik eerst hun internetdienst afzeggen(schadevergoeding betalen) en dan belgacom aanvragen
en dan nadien terug dommel(terug activatie betalen + mijn promo van dommel kwijt nu....

is dit echt zo omslachtig of is dit gewoon tegenwil van dommel?
dommel VOIP nemen wil ik niet ik wil een classic lijn van belgacom...

Groetjes,
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Hoe dit precies zit weet ik niet, maar eventueel kun je wel een 2de lijn bestellen met daarop enkel Belgacom Classic
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat lijkt me ook het eenvoudigst: gewoon een tweede lijn bestellen. Dan blijf je wel met je kost van raw copper zitten voor lijn 1.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
samsung2000
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2010, 14:10

Goztow schreef:Dat lijkt me ook het eenvoudigst: gewoon een tweede lijn bestellen. Dan blijf je wel met je kost van raw copper zitten voor lijn 1.
Hallo,

ik woon in een appartementsgebouw en heb maar 1 koperpaar,anders had ik het zo opgelost...
maar dit kan dus niet...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En dan nog, dan had deze persoon de kost van een vaste lijn én van een raw copper. Raar dat het zo ingewikkeld gaat. :s
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Niet echt raar, omdat Dommel de raw copper betaalt!

Dommel heeft dus een jaarcontract bij BGC voor die raw copper. Dommel kan of wil geen classic line aanbieden, want dat is helemaal niet interessant voor hen (integendeel, want ze hebben er zelfs een alternatief voor). Bijgevolg zit je vast. Ik vind het redelijk logisch.

Mogelijke oplossingen:
* een Mobi*-achtige GSM-oplossing waarbij je aan lage tarieven belt als je thuis zit;
* VOIP over een betamax of een nomado of zo (dus niet via Dommel);
* telefoneren via Telenet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
samsung2000
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2010, 14:10

Goztow schreef:Niet echt raar, omdat Dommel de raw copper betaalt!

Dommel heeft dus een jaarcontract bij BGC voor die raw copper. Dommel kan of wil geen classic line aanbieden, want dat is helemaal niet interessant voor hen (integendeel, want ze hebben er zelfs een alternatief voor). Bijgevolg zit je vast. Ik vind het redelijk logisch.

Mogelijke oplossingen:
* een Mobi*-achtige GSM-oplossing waarbij je aan lage tarieven belt als je thuis zit;
* VOIP over een betamax of een nomado of zo (dus niet via Dommel);
* telefoneren via Telenet.
die raw copper kost me het eerste jaar 5 euro maand!
als dommel dan gewoon mij als schadevergoeding 7 maanden raw copper aanrekend he ....
die 35 euro wil ik gerust betalen...
Maar zelfs die kost aanrekenen en die lijn stopzetten willen ze niet!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Is er een reden waarom je abslouut een Belgacom vaste lijn wil hebben.
De enige die ik kan bedenken is dat je regelmatig het noodnummer belt.

VOIP kan je bij verschillende aanbieders krijgen (niet alleen dommel) en kost maar een fractie van wat je betaalt enkel en alleen aan het abbonnementsgeld voor een Belgacom lijn, laat staan de gesprekskosten ...
samsung2000
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2010, 14:10

duizend schreef:Is er een reden waarom je abslouut een Belgacom vaste lijn wil hebben.
De enige die ik kan bedenken is dat je regelmatig het noodnummer belt.

VOIP kan je bij verschillende aanbieders krijgen (niet alleen dommel) en kost maar een fractie van wat je betaalt enkel en alleen aan het abbonnementsgeld voor een Belgacom lijn, laat staan de gesprekskosten ...
Ik heb besloten om dommel op te zeggen en een schadevergoeding te betalen...
kan iemand mij vertellen naar waar ik deze brief juist moet sturen?
En is er een opzeg van 30 dagen of telt dat niet vermits ik toch schadevergoeding moet betalen?
Kan ik bv vragen om deze op te zeggen bij ontvangst van dit schrijven?
vroeger kon je trouwens via mail opzeggen,sinds waneer kan dit niet meer?
Ik vind nergens van dommel op hun site contractvoorwaarden,en ik heb ze zelf ook niet meer in bezit...

Groetjes,
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Zoek even naar de dommel infobase 2 voor de nodige adres gegevens en een kant en klare opzegbrief om te sturen.

De termijn van opzegging bedraagt normaal 30 dagen nadat je je eerste jaar hebt uitgedaan. Vroeger opzeggen is mogelijk mits je de maanden die je nog moet doen volledig (dus zowel de raw copper als het abo) betaalt.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”