ISPs houden data van gebruikers bij

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
tooslow
Plus Member
Plus Member

Ik weet dat er hier in Belgie ook een ontwerp circuleert of is het al wet geworden intussen over dit onderwerp ? Ben ik de enige die dit een schending van de privacy vindt ? En hoe zit het met de bescherming van die nfo ? Hoe gemakkelijk heeft iemand anders toegang tot deze info ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is al een tijdje actueel inderdaad. Er is ook een actie van tik die specifiek op dit euvel ingaat.

Maar zoals ik al meerdere keren aangehaald heb heeft het geen zin om hier tegen in 'verzet' te gaan. België heeft hierover reeds jaren geleden zijn akkoord gegeven hierover. Ik heb dit eens nagevraagd bij een jurist internationaal recht en deze wist mij te vertellen dat zelfs indien er voldoende geld was (we spreken over miljoenen EUR) je geen kans maakt om deze arbitrage zaak te winnen.

Spijtig genoeg is dit zo.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als je dan toch miljoenen hebt kan je beter zelf een dslam en bas kopen en bij belgacom in de olo-ruimte zetten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zelfs als je een eigen dslam en bas zet ben je nog onderhevig aan deze richtlijn he :)
tooslow
Plus Member
Plus Member

Ik had het eerder over informeren van de andere mensen ivm dit soort praktijken .. ik denk als iedereen zou weten dat men dit doet er we lwat aan gedaan zou worden ... .

Wat we nodig hebben in ons land is iemand zoals Alex Jones (en nee ik ben het niet altijd eens met hem) die spit al die zaken uit en in zo een klein land als het onze zou dat wel een grote invloed kunnen hebben denk ik ... . Maar er is hier een chronisch gebrek aan goede (alternative) media volgens mij. En daardoor kan men dit soort zaken zr snel doorduwen want er is geen kat die er wat over zegt, zowat alle kranten en andere media hier rapporteren enkel wat de staat wil dat er gerapporteerd wordt. Jammer !!
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Het probleem is niet zozeer dit in de media brengen (is reeds gebeurt, krant en tv). Het probleem is om geïnteresseerde mensen te vinden.

Mij laat dit, ondanks mijn knowledge gewoon koud.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gr4vity schreef:België heeft hierover reeds jaren geleden zijn akkoord gegeven hierover. Ik heb dit eens nagevraagd bij een jurist internationaal recht en deze wist mij te vertellen dat zelfs indien er voldoende geld was je geen kans maakt om deze arbitrage zaak te winnen.
Hoewel .... in Duitsland heeft het Hooggerechtshof in Karlsruhe blijkbaar beslist dat het langdurig opslaan van gegevens uit telefoon-, e-mail- en internetverkeer van Duitse burgers ongrondwettelijk is, en deze (2-jaar oude) wet verbroken (evenredigheid tussen doel en middel is zoek). Providers hebben de opdracht gekregen om deze gegevens "onmiddellijk" te schrappen. zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 46#p317260

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dan zal Duitsland op de vingers getikt worden door Europa. Welkom in de wereld van onduidelijke jurisdictie :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”