Wordt Dommel nog wakker uit hun 'winterslaap'?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Al bij al, lijkt het wel de rode knop flop! Géén verbetering voor de Homeconnect abonnees. Ik dacht dat ze ook iets gingen doen voor hen die geen ADSL2+ kunnen hebben: VDSL2. Blijkbaar hebben bestaande klanten geen waarde bij Dommel. Echt jammer.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Als ik dit zo lees stappen ze eigenlijk een beetje af van het homeconnect principe. Allin met onbeperkt verkeer.
Denk dat dommel niet veel nieuwe klanten zal krijgen. Zou voor de bestaande homeconnecters alles blijven zoals het nu is?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nieuwe site is vind nu ik een pack minder overzichtelijk..
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik persoonlijk ben wat minder te vinden voor het "vast IP" bij speedconnect+.
Dit omdat ik meerdere pppoe connecties opzet.

Alsook is er weinig verschil meer tussen speedconnect en speedconnect+, buiten uploadsnelheid dat een beetje hoger ligt, en ongelimiteerd ipv 500GB.

Moest het niet voor die 2 laatste zijn zou ik naar de gewone speedconnect gegaan zijn.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

GuntherDW schreef:Ik persoonlijk ben wat minder te vinden voor het "vast IP" bij speedconnect+.
Dit omdat ik meerdere pppoe connecties opzet.

Het zou een leuke optie van Dommel zijn om naast het vaste ip (een) andere sessie(s) te kunnen opzetten met een dynamisch ip (met behulp van een 2e login/passw)
Heel goed voor testdoeleinden.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

DaXearo schreef:Kan ik dit ergens checken op een site? Bij Belgacom of ergens anders? Thanks!
Kijk eens hier. Indien je HD-TV kubt krijgen is VDSL2 beschikbaar.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

de promoties zijn inderdaad niet spectaculair,eerder teleurstellend.
En zoals anderen hier ook al gezegd hebben, als trouwe netconnector klant betaal je nog steeds 35 euro ipv de 29 euro voor de nieuwe klanten.
Daar voel ik me echt wel bedrogen bij.
Anderzijds als ik nu kijk naar netconnect of speedconnect, waar kan je voor dat geld beters krijgen?
Bij speedconnect 500GB DL, newsservers of 200GB en newsservers bij netconnect.
ik heb al aan het zoeken geweest, maar voor 5 of 10 euro gedurende 1 jaar ga ik niet omschakelen wetende dat je dan nog eens alle e-mail adressen moet veranderen.
En ze zullen dat daar goed geweten hebben bij dommel.


Tom
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Weet iemand of bestaande klanten van speedconnect ook de 20 mbit krijgen?

en zoja wanneer. Kben niet thuis op dit moment dus kan het niet bekijken.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Aangezien de nieuwe Belgacom abonnementen (met aangepaste snelheden) vanaf 01/03 geldig zijn, vermoed ik dat het wholesale-aanbod eveneens rond deze datum aangepast zal worden. Ik ga ervan uit dat bestaande abonnementen eveneens een snelheids-upgrade krijgen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

tom35 schreef:En zoals anderen hier ook al gezegd hebben, als trouwe netconnector klant betaal je nog steeds 35 euro ipv de 29 euro voor de nieuwe klanten.
Daar voel ik me echt wel bedrogen bij.

Die 29€ is slechts een tijdelijke promo hé, na 6 maand betalen de nieuwe klanten ook gewoon 35€...
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Het homeconnect abo zie je niet meer op de site, maar ze hebben wel een nieuwe all in formule Netconnect->Netline nu hoop ik dat ik met Homeconnect ook niet onder het limiet van 100GB val en het nog (ooit) is mogelijk wordt om ADSL2 te verkrijgen op mijn Homeconnect.
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

De vorige site was veel beter, deze trekt echt op niets. Had gehoopt op een prijsverlaging van netconnect. Enkele jaren geleden was 34,95 euro nog een goede prijs maar de situatie is veranderd. Een prijs rond de 27 euro is momenteel meer dan genoeg voor die formule. Kan spijtig genoeg geen cityconnect nemen, want daar zitten ze dan weeral goed met hun prijs.
Ik hoopte op een formule zoals scarlet one ( vdsl2: internet+vast bellen+digitale tv voor een zacht prijsje van 50 euro). Ik heb overwogen om over te stappen maar de 100 GB limiet en het gebrek aan een newsserver hebben me "voorlopig" tegen gehouden.
Dommel zou dezelfde formule kunnen uitbrengen met hun gekende betere voorwaarden:

VDSL2: internet+vast bellen+digitale tv
200 GB limiet
mediumband na overschrijden limiet
nachtsurfen zodat je 2 keer zoveel kan downloaden
upload en 10% atm-overhead worden niet in rekening gebracht
goede newsserver
nationaal bellen in de daluren gratis

Voor zo'n formule ben ik zelfs bereid om meer te betalen als scarlet one. Een prijs tussen 55 en 60 euro maakt van dit een top product.

Dommel moet geen schrik hebben dat de cityconnecters gaan lopen. Maar ik zie vroeg of laat een uittocht van de netconnecters. Uiteindelijk zijn de dommelaars mensen die durven veranderen voor een beter product. Dus het wordt echt tijd dat dommel wakker wordt voor het te laat is.
Laatst gewijzigd door bf62 op 11 feb 2010, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Waarom investeren in een product dat nog maar een heel beperkt publiek bereikt? ADSL(2+) via Belgacom voor diegenen die geen VDSL hebben en niet in de stad wonen, is een heel beperkt publiek voor een kleine provider die mag opboksen tegen 2 monopolisten. Ik kan heel goed volgen dat ze dit niet doen, want wie weet wat hen te wachten staat. Zonder Scarlet als onafhankelijke operator, is er geen enkele speler die nog in de buurt komt van Belgacom of Telenet. Digitale TV kan Dommel momenteel evenmin aanbieden. Technisch gezien zou het dat kunnen, bvb een tweede cityconnect lijn aankoppelen enkel voor streaming. Rendabel kan het echter niet zijn. bestaande klanten zouden een goedkopere formule willen dan wat ze voor een tweede draad bij Belgacom kunnen krijgen. Kans is dus klein dat dit lukt. De grote spelers kunnen daarnaast ook op veel grotere schaal hardware inkopen aan betere voorwaarden. Dommel geeft dan wel een gratis modem weg, maar bvb een decoder, lijn, stream, ... tegen betere voorwaarden als de twee monopolisten is gewoon kwasi niet haalbaar.

Ik ben bijna zeker dat ze bij Dommel nogal gevloekt hebben dat de marktregulator de overname van Scarlet toestond. En zolang KPN en/of Mobistar niet met een TV aanbod en triple/quad play komen aanzetten, is er not a chance dat de markt opengebroken wordt op zo'n manier dat het interessant wordt om te concurreren. Ik vind hun aanbod verre van slecht, en ik denk dat ze ook ongeveer op het maximum zitten van wat ze kunnen. Hun grootste troef zijn ze zo goed als kwijt, en dat is voor een redelijke prijs een grote hoeveelheid traffiek zonder al te veel beperkingen. Met de huidige aanpassingen van Belgacom en Telenet, hebben ze het ongetwijfeld een pak moeilijker nieuwe klanten te overtuigen om over te stappen. Desondanks zullen hun kosten die ze door Belgacom verrekend krijgen niet gedaald zijn, zelfs integendeel. Om nog maar te zwijgen over de problemen die Belgacom ondervindt nu ze elke Scarlet klant op hun eigen netwerk moeten zetten. Allemaal goed en wel, maar het is duidelijk dat Belgacom's netwerk danig aan het overbelasten is voor wat betreft particuliere klanten, iets wat serieus merkbaar is in de daluren (cfr 400ms pings).

Ik heb me dan ook direct een cityline bijbesteld. Eindelijk een volwaardig product aan FR prijzen. Ik duim dat Dommel binnenkort ook DTV alsnog in hun producten kan steken, en dan wil ik nog wel eens zien wat er gaat gebeuren op de markt. Het is toch echt wel gedeeltelijk mee de verdienste van Dommel dat de limieten nu gevoelig omhoog gaan, en vermoedelijk ook van Microsoft. Rare combinatie, maar bij deze een oprechte dank u wel :)
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Gaat de uploadverhoging naar 640 kbps van het Netconnect abonnement ook in voor de huidige abonnees en wanneer? Ik zit hier namelijk nog altijd op 512 kbps...
Alfredo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:11

Volgens de klantendienst duurt het 3 maanden vooraleer bestaande klanten worden overgeschakeld op de hogere snelheden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Alfredo schreef:Volgens de klantendienst duurt het 3 maanden vooraleer bestaande klanten worden overgeschakeld op de hogere snelheden.

Heb inderdaad net hetzelfde antwoord ontvangen vandaag. Bummer. :-|
ooh. shiny.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Das wel heel jammer.

Wel positief dat we toch al een antwoord hebben.
smekke
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:57

Ik stuur een berichtje naar dommel met de vraag wat het als bestaande klant kost (25€ of 99€) om over te schakelen van netconnect naar speedconnect.

Krijg dit als antwoord:

Indien u wenst over te schakelen naar speedconnect/speedconnect plus betaald u 99 euro migratiekosten, de promotie van 25 euro is sinds eergisteren afgelopen.


Ik dacht dat de promotie pas sinds eergisteren was?
Laatst gewijzigd door smekke op 12 feb 2010, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Grrr... DT-fouten.

De promotie nu is dat enkel nieuwe klanten 25 euro betalen, vroeger was de promotie enkel geldig voor bestaande klanten.
smekke
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:57

Grrr... zinsconstructie :-D

Dan ben ik aan mijn laatste maanden bij dommel bezig...
patman
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2005, 11:44

Heb jammer genoeg mijn opzeg naar Dommel moeten stuuren.

Ik krijg niet de VDSL activatie voor €25 maar moet €99 betalen.
Na 4 jaar als trouwe klant moet ik meer betalen dan nieuwe klanten.

Volgens mij kan dit alleen maar in Belgie :wink:
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Kheb een boze mail naar dommel gestuurd. Het is echt teleurstellend dat ze de vervanger van Homeconnect terug opzadelen met een limiet. Ok, het is goedkoper, maar ik vind dat je toch nog de kans zou mogen krijgen voor limietloos te gaan ( voor 6€ extra ofzo zoals sommige andere abbonementen ). In mijn ogen gaan ze achteruit in plaats van vooruit. Er zijn tegenwoordig betere providers te vinden.... Het ergste is dat ze het ticket gesloten hebben zonder erop te reageren.
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

ik vrees er ook voor dat wij hier ook gaan veranderen want er veranderd voor bestaande klanten niets aan netconnect en om over te schakelen naar speedconnect ist te duur...
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Alfredo schreef:Volgens de klantendienst duurt het 3 maanden vooraleer bestaande klanten worden overgeschakeld op de hogere snelheden.


3 maand bij Dommel's VDSL2 is wel heel erg lang als Belgacom de VDSL2 snelheden toepast vanaf 1 maart !
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

patman schreef:Heb jammer genoeg mijn opzeg naar Dommel moeten stuuren.

Ik krijg niet de VDSL activatie voor €25 maar moet €99 betalen.
Na 4 jaar als trouwe klant moet ik meer betalen dan nieuwe klanten.

Volgens mij kan dit alleen maar in Belgie :wink:


hmmja zou ik ook doen als ik u was. ik heb een dag voor de nieuwe prijzen vdsl2 migratie aangevraagd en kreeg ook te horen dat mijn betaling paar uurtjes voor de wijziging was doorgegaan, dus 99 euro moest betalen. Ik denk niet dat ik de volledige kost van de vdsl2 migratie, 238 euro kan terug eisen als ik men abbo opzeg. Men vdsl is toch nog niet geactiveerd en er staat geen datum vast en er is nog geen modem opgestuurd.

Moest ik die 238 euro kunnen terug krijgen, was ik ook weg, al was het alleen maar uit principe. Wat ik nu wel veronderstel, is dat wij geen jaarcontract aangaan via migratie en een nieuwe klant wel. want ik heb nergens een bericht gekregen dat ik een terug een jaar vasthang aan dommel.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

ik vrees dat je terug een jaar zult vasthangen... vorig jaar toen ik een speedboost pakket aanschafte, kwam achteraf ook uit dat ik weer een jaar vastzat , dit stond nochtans nergens vermeld bij mijn weten...
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Joneszy schreef:ik vrees dat je terug een jaar zult vasthangen... vorig jaar toen ik een speedboost pakket aanschafte, kwam achteraf ook uit dat ik weer een jaar vastzat , dit stond nochtans nergens vermeld bij mijn weten...


Was inderdaad niet vermeld, dus dat kan je aanvechten volgens mij.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Wat gebeurt er eigenlijk met de Homeconnect klanten? Een overschakeling naar Netline en met een limiet van 100Gb opgezadeld worden zie ik echt niet zitten, zelfs al is het 10 euro goedkoper.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Bestaande homeconnect klanten blijven gewoon bij homeconnect. Dommel gaat niet elke siemens modem omruilen voor een fritzbox. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen waaruit blijkt dat ze homeconnect gaan stop zetten.

Even voor de duidelijkheid: Netline is de eigenlijke opvolger van homeconnect en is bij zowat iedereen beschikbaar. Cityline is een afstammeling ervan en het zou me niet verbazen als we in de nabije toekomst ook een speedline krijgen (niet bevestigt, maar wel voor de hand liggend)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vraag mij toch af wat jou sources steeds zijn hoor PumbaaH.
Een speedline zie ik niet gebeuren tenzij men een ATA aanbied ipv de modem (wat de kost extreem duur zou maken). Niet vergeten dat op dit moment enkel de Sagem modems werken op VDSL2.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Onafhankelijk Internet Service Provider EDPnet introduceert haar nieuwe product 'Bellen via Internet' onder de naam Talk@Home. In eerste instantie wordt het geïntroduceerd bij de bestaande EDPnet ADSL- en VDSL-abonnees op 4 januari via My EDPnet, het online platform waar klanten hun abonnement kunnen beheren. Op termijn is het de bedoeling EDPnet Talk@Home ook als optie aan te bieden bij nieuwe ADSL Starter-, ADSL Home- en VDSL Home-abonnementen..


Met bovenstaand quote wil ik wel geen reklame maken, maar EDPnet biedt dus ook telefonie aan via VDSL. Hoe gaat dat in zijn werk, én (vooral) waarom kan Dommel zoiets niet aanbieden? Bij EDPnet is het wel zo dat men 1000 minuten per maand gratis gebeld mag worden en daarna is het 0.03 per minuut. Bij Dommel is het dan gratis 24/24 maar de snelheid is dan weer niet overal van toepassing. Wij kunnen maar 6Mps krijgen, dus géén ADSL2+, wel zouden we over VDSL2 kunnen beschikken (ROP staat hier niet ver van de deur) maar dan moeten we voor telefonie terug naar Belgacom.
En ik zie niet direct dat Homeconnect op VDSL2 gaat komen, gezien dat Dommel nu netline heeft gecreërd, de 'gedowngrade versie' van Homeconnect (38,95/maand met 100GB download)
Over de kosten dan:
Dommel: Homeconnect is +- 49 euro/maand onbeperkt downloaden en telefonie 24/24 vaste lijnen, aan 6Mps (voor ons dus, ADSL2+ kan hier niet)
Dommel: VDSL2 Speedconnect Plus 49 euro/maand, onbeperkt downloaden = 18,5 telefonie (Belgacom, gratis bellen tijdens daluren, weekend): totaal = 67,5 euro
EDPnet: VDSL2 Home 34.95/maand 100GB download, bij opleg van 5 euro/maand: onbeperkt downladen + telefonie 15/per maand (rawcopper inbegrepen)= 54,95 euro per maand + eventuele belkosten na 1000 minuten.

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand ervaring met EDPnet? Of zou er toch nog een snelheidsverhoging komen voor Homeconnect?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

gr4vity, ik geef toe dat de informatie die ik krijg in sommige gevallen niet 100% klopt, maar ik heb al aangegeven een tijd terug dat ik wel meer info kan loskrijgen over veel dingen (en ben dan ook serieus afhankelijk van good will van tijd tot tijd).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”