Hier ook nog steeds: meestal overdag tijdens de werkweek geen probleem (13-17Mbit download, 1.8 Mbit upload met speedtest), maar 's avonds en in de weekends bedroevend lage snelheden (vaak minder dan 1Mbit download, 600kbit upload)
Deze resultaten zijn geldig voor 2 lokaties in Leuven waar ik een cityconnect verbinding heb: op kantoor (500m van vismarkt) en thuis (1,5km van vismarkt).
Dus nog steeds capaciteitsproblemen sinds november!!!
Een antwoord van de dommel helpdesk was ook voor mij steeds hetzelfde, geen probleem met synchronisatie en het advies om het eerste aftakpunt te gebruiken (wat het geval is)
016 Cityconnect laatste dagen zeer traag ?
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Wie weet doen ze wel aan overboeking...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Plus Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Hier is het ook weer van dat, ping de hoogte in en downloadsnelheden gekelderd. Nochtans had ik de indruk dat het de laatste 3 weken beter ging.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05
Ik heb ook weer de laatste dagen makkelijk onderbrekingen (meerdere malen elke avond), het ging nogthans de laatste weken veel beter.
Vandaag kom ik terug van de cardioloog om daarna naar mijn werk te vertrekken en ik zie dat de modem steeds de verbinding verliest (11u30 voormiddag).
Is niet goed voor het hart zene !
Laat het eindelijk in godsnaam in orde komen. En te bedenken dat ik nog in mijn eerste jaar cityconnect zit.
Vandaag kom ik terug van de cardioloog om daarna naar mijn werk te vertrekken en ik zie dat de modem steeds de verbinding verliest (11u30 voormiddag).
Is niet goed voor het hart zene !
Laat het eindelijk in godsnaam in orde komen. En te bedenken dat ik nog in mijn eerste jaar cityconnect zit.
ik moet zeggen dat ik hier nog geen enkel probleem ondervonden heb (integendeel http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... e43c425290), op eender welk moment van de dag zo'n 15mbps, geen onderbrekingen; ik ken niets van adsl netwerken, maar is het netwerk misschien in segmenten onderverdeeld, waarij het ene problemen heeft en het andere niet?
The story of the Dommel and the Belgacom, based on a true story in the lovely cityconnect
-de vriendelijke eindgebruiker heeft geen internet omdat de DNS servers plat liggen
-hy belt naar Belgacom om te vragen of er een storing in zijn buurt is
-Belgacom ("the beast") zegt dat er een kortsluiting op de lijn zit, ze zullen een technieker sturen
-de technieker meet alles uit en komt tot de conclusie dat de fout bij de DSLAM van dommel zit
-hy was in elke centrale geweest, en overal dezelfde kortsluiting zeg!
-hy belooft alles terug te zetten zoals het was, en onze arme eindgebruiker moet zelf maar contact met dommel opnemen
-de lieve gebruiker probeert of het internet werkt, maar constateert dat hij zelfs geen kiesttoon op zijn lijn heeft
-zo goed als hij is belt hij terug naar belgacom om hun op de hoogste te stellen deze miskleun
-de ubersexy babe aan de andere kant van de lijn zegt dat ze niet kan helpen, de technieker heeft gezegd dat hij naar dommel moet bellen
-de gebruikte gebruiker probeer het nogmaals met handen en voeten uit te leggen dat hij niet eens telefoon heeft, maar tevergeefs
-hy besluit op te geven en gewoon opnieuw te bellen in de hoop een niet blonde medewerker van belgacom te treffen
-hoera, aan de andere kant van de lijn een man die, alhoewel hij niet echt luistert, toch onraad ruikt
-belgacom ("the bitch") besluit dan toch nog maar een techneut te sturen om het euvel te verhelpen, waarvoor dank ?
-de verbruiker wordt de volgende dag des ochtends wakkergebeld door bovenstaand techneut die meldt : "sorry, we hebben er met vijf man naar staan staren, maar we moeten nu toch echt wel door naar de volgende klant"
-ontevreden vraagt de getroffene of er nog steeds een kortsluiting op de lijn zit, u raadt het, het antwoord is ja
-de zich intussen gegroepeerde techneuten beslissen dit zware werk aan de lassers over te laten
-verheugd dat men eindelijk eens iets aan zijn slechte lijn gaat doen, probeert de gelukkige of zijn telefoon en internet intussen toch terug werken
-helaas pindakaas, de snelheid van het internet is gehalveerd .......... verzin uw eigen uitleg
-angstig wacht de gebruiker de komst van de befaamde lassers af, tot deze daags nadien hem verblijden met hun gezelschap
-de lustige lassers beginnen meteen een gat te graven om in te schuilen, midden op het voetpad, tevergeefs
-door nieuwsgierigheid gebeten beslissen ook deze lossers om elke centrale in een straal van 30km af te schuimen
-blijkbaar waren die eerste techneuten toch zo dom nog niet want, de gouden lassers kwamen tot dezelfde conclusie: de dlsam van dommel geeft een fout
-hoera zegt de gebruiker, terug naar dommel !
-de geriefelijke gebruiker belt dommel op, deze laatste beslist een monitoring van de lijn de starten, gelieve de router niet uit te zetten
-graag wacht de gebruiker een week ongeduldig op de resultaten van de test
-het resultaat vraagt u zichaf ? het kabeltje dat van de aansluiting naar de modem loopt is defect ! natuurlijk, dat we daar nog niet aan gedacht hadden
-gelieve het kabeltje te vervangen en ons terug te bellen, dank
-zo gezegd, zo gedaan, kabel vervangen, hallo met dommel, we gaan uw lijn opnieuw monitoren
-resultaat herexamen: gebuisd, het ligt aan de modem dat de sync constant wegvalt
-de gebruiker probeer dommel duidelijk te maken dat hij door belgacom gestuurd is en dat der dommel met busy belgacom contact moet opnemen
-dit zint ge dommel heerser echt niet zo, de gebruiker heeft namelijk zijn modem niet bij dommel gekocht, dus weigeren ze elke hulp
-genoeg van dit gebeuren besluit de gebruiker zijn laatste restje eer voor zichzelf te houden en over te stappen naar het hypercoole fibernet van telenet
-maar u hoort ons al komen, this story needs one more twist
-belgacom besluit, om voor de gebruiker onbekende redenen, een stukje kabel in de straat te vervangen
-verbaasd dat hij hier niet van op de hoogte gebracht werd neemt de gebruiker zijn GSM want ohja, de telefoon en het internet werken niet
-na een wachtijd van meer dan een uur, kan hij eraan doen dat hij enkel tijdens de middagpauze kan bellen, heeft hij belgacom aan de lijn
-the return of the lassers as predicted by Belgacom
-amper 3 uur later werkt waarempel de telefoon terug, een sync is echter teveel gevraagd
-the return of the dommel : het ligt aan belgacom
-goedgemutst belt de gebruiker terug naar belgacom om te zeggen dat zijn telefoonlijn niet goed werkt
-de sexy secretaresse der belgisch telefoons bedrijf heeft alweer een kortsluiting vastgesteld, technieker komt binnen de 4 uur, beloofd
-now for the man of the hour : de beste technieker tot nu toe (not even kidding)
-deze weet ons te vertellen dat het blijkbaar normaal is dat de DSLAM van dommel altijd een foutcode teruggeeft waardoor het voor niet zo 1337 ppl op een /kleine/ kortsluiting kan lijken
-de gebruiker moet zich dus nergens zorgen over maken, want enkel de aanwezigheid van deze supertechwizkid heeft het de sync van het internet opgelost
-dit moet gevierd worden, porn for everybody, on the house, maar heb je even geduld want de snelheid van het internet is gehalveerd!
Moralen vervat in dit op de realiteit gebaseerde verhaal:
-ignorance is bliss, you get to play with really long cables and digg wholes all day
-het internet in belgie gaat er effectief op achteruit
-de communicatie tussen belgacom en dommel: onbestaand
-het leven van een zelfstandig technieker is rustig, wat we vandaag niet oplossen, daar worden we morgen nog eens voor betaald
-de vriendelijke eindgebruiker heeft geen internet omdat de DNS servers plat liggen
-hy belt naar Belgacom om te vragen of er een storing in zijn buurt is
-Belgacom ("the beast") zegt dat er een kortsluiting op de lijn zit, ze zullen een technieker sturen
-de technieker meet alles uit en komt tot de conclusie dat de fout bij de DSLAM van dommel zit
-hy was in elke centrale geweest, en overal dezelfde kortsluiting zeg!
-hy belooft alles terug te zetten zoals het was, en onze arme eindgebruiker moet zelf maar contact met dommel opnemen
-de lieve gebruiker probeert of het internet werkt, maar constateert dat hij zelfs geen kiesttoon op zijn lijn heeft
-zo goed als hij is belt hij terug naar belgacom om hun op de hoogste te stellen deze miskleun
-de ubersexy babe aan de andere kant van de lijn zegt dat ze niet kan helpen, de technieker heeft gezegd dat hij naar dommel moet bellen
-de gebruikte gebruiker probeer het nogmaals met handen en voeten uit te leggen dat hij niet eens telefoon heeft, maar tevergeefs
-hy besluit op te geven en gewoon opnieuw te bellen in de hoop een niet blonde medewerker van belgacom te treffen
-hoera, aan de andere kant van de lijn een man die, alhoewel hij niet echt luistert, toch onraad ruikt
-belgacom ("the bitch") besluit dan toch nog maar een techneut te sturen om het euvel te verhelpen, waarvoor dank ?
-de verbruiker wordt de volgende dag des ochtends wakkergebeld door bovenstaand techneut die meldt : "sorry, we hebben er met vijf man naar staan staren, maar we moeten nu toch echt wel door naar de volgende klant"
-ontevreden vraagt de getroffene of er nog steeds een kortsluiting op de lijn zit, u raadt het, het antwoord is ja
-de zich intussen gegroepeerde techneuten beslissen dit zware werk aan de lassers over te laten
-verheugd dat men eindelijk eens iets aan zijn slechte lijn gaat doen, probeert de gelukkige of zijn telefoon en internet intussen toch terug werken
-helaas pindakaas, de snelheid van het internet is gehalveerd .......... verzin uw eigen uitleg
-angstig wacht de gebruiker de komst van de befaamde lassers af, tot deze daags nadien hem verblijden met hun gezelschap
-de lustige lassers beginnen meteen een gat te graven om in te schuilen, midden op het voetpad, tevergeefs
-door nieuwsgierigheid gebeten beslissen ook deze lossers om elke centrale in een straal van 30km af te schuimen
-blijkbaar waren die eerste techneuten toch zo dom nog niet want, de gouden lassers kwamen tot dezelfde conclusie: de dlsam van dommel geeft een fout
-hoera zegt de gebruiker, terug naar dommel !
-de geriefelijke gebruiker belt dommel op, deze laatste beslist een monitoring van de lijn de starten, gelieve de router niet uit te zetten
-graag wacht de gebruiker een week ongeduldig op de resultaten van de test
-het resultaat vraagt u zichaf ? het kabeltje dat van de aansluiting naar de modem loopt is defect ! natuurlijk, dat we daar nog niet aan gedacht hadden
-gelieve het kabeltje te vervangen en ons terug te bellen, dank
-zo gezegd, zo gedaan, kabel vervangen, hallo met dommel, we gaan uw lijn opnieuw monitoren
-resultaat herexamen: gebuisd, het ligt aan de modem dat de sync constant wegvalt
-de gebruiker probeer dommel duidelijk te maken dat hij door belgacom gestuurd is en dat der dommel met busy belgacom contact moet opnemen
-dit zint ge dommel heerser echt niet zo, de gebruiker heeft namelijk zijn modem niet bij dommel gekocht, dus weigeren ze elke hulp
-genoeg van dit gebeuren besluit de gebruiker zijn laatste restje eer voor zichzelf te houden en over te stappen naar het hypercoole fibernet van telenet
-maar u hoort ons al komen, this story needs one more twist
-belgacom besluit, om voor de gebruiker onbekende redenen, een stukje kabel in de straat te vervangen
-verbaasd dat hij hier niet van op de hoogte gebracht werd neemt de gebruiker zijn GSM want ohja, de telefoon en het internet werken niet
-na een wachtijd van meer dan een uur, kan hij eraan doen dat hij enkel tijdens de middagpauze kan bellen, heeft hij belgacom aan de lijn
-the return of the lassers as predicted by Belgacom
-amper 3 uur later werkt waarempel de telefoon terug, een sync is echter teveel gevraagd
-the return of the dommel : het ligt aan belgacom
-goedgemutst belt de gebruiker terug naar belgacom om te zeggen dat zijn telefoonlijn niet goed werkt
-de sexy secretaresse der belgisch telefoons bedrijf heeft alweer een kortsluiting vastgesteld, technieker komt binnen de 4 uur, beloofd
-now for the man of the hour : de beste technieker tot nu toe (not even kidding)
-deze weet ons te vertellen dat het blijkbaar normaal is dat de DSLAM van dommel altijd een foutcode teruggeeft waardoor het voor niet zo 1337 ppl op een /kleine/ kortsluiting kan lijken
-de gebruiker moet zich dus nergens zorgen over maken, want enkel de aanwezigheid van deze supertechwizkid heeft het de sync van het internet opgelost
-dit moet gevierd worden, porn for everybody, on the house, maar heb je even geduld want de snelheid van het internet is gehalveerd!
Moralen vervat in dit op de realiteit gebaseerde verhaal:
-ignorance is bliss, you get to play with really long cables and digg wholes all day
-het internet in belgie gaat er effectief op achteruit
-de communicatie tussen belgacom en dommel: onbestaand
-het leven van een zelfstandig technieker is rustig, wat we vandaag niet oplossen, daar worden we morgen nog eens voor betaald
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Wat zit je dan te janken in een topic van Dommel met irrelevant gezever? Dit is een forum, geen plek om u frustratie te botvieren. Ga naar een psycholoog als je het ni verwerkt krijgt eh.