Ik ben momenteel door die nieuwe abonnementen aan het twijfelen om van mijn cityconnect plus over te schakelen naar een speedconnect of speedconnect plus.
Hoe kan ik juist mijn download per maand zien van mijn cityconnect plus abonnement, zodat ik kan weten of ik zou toekomen met de gewone speedconnect en niet moet de speedconnect plus te nemen.
Ik heb isp monitor staan maar blijkbaar heeft deze geen informatie hoeveel dataverkeer ik doe/gedaan heb per maand.
Waar kan ik dit terug vinden op de site ?
En ik zie staan activatiecost 25 euro in plaats dan 99 euro, telt dit dan ook voor bestaande klanten of niet (idem voor die eerste maand gratis)
Datavolume bij cityconnect plus
- Bij isp monitor, welke instelling staat er dan mis ? ik zie dat bij transfer de snelheid klopt, ook mijn login en pass naar dommel toe lijken te werken, dus wat zou er mis kunnen zijn ?jorgo schreef:-ispmonitor kan dit wel, moet je gewoon goed instellen
-traffic valt terug te vinden als je inlogt bij 'klanten'
-zal wel niet gelden maar ben ik niet 100% zeker van
- ik heb al meerdere keren gezocht in het crm systeem maar kan het niet vinden, kun je wat specifieker zijn waar dit zou staan.
Vergeet niet dit is een unlimited account (cityconnect plus)
Tx, inderdaad daar kun je de trafic van deze maand zien, weet je soms of er zoiets is voor de vorige maanden (dat ik kan zien of ik over de 500gb zou gegaan zijn)DaNi0 schreef:Je gaat naar My Packages en dan klik je op het i-knopje naast je verbinding.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Heb je daar zelf geen idee van hoeveel je verbruikt? Met intensief het internet te beleven, ga je niet over de 200 GB. Tenzij je al je tv-shows en films (illegaal) downloadt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
sorry, mijne hoogheid, maar als je ganse dagen zit te youtuben, radio luisteren en nog meer van die mediafratsen op het internet uithaalt kan je toch wel aan de 200 gb komen denk ik zo.
Lastiger is het voor homeconnecters om te weten wat je nu eigenlijk maandelijks verbruikt. Ik heb hier 2 laptops en 3 pc's die ik allemaal wel kan uitrusten met een metertje, maar het zou leuk zijn als we van dommel ook terug een metertje krijgen op het crm om te kunnen zien hoeveel we verbruiken en eventueel overstappen naar netline of cityline (indien beschikbaar) omdat het goedkoper is en je met de meegeleverde gb's toekomt.
Lastiger is het voor homeconnecters om te weten wat je nu eigenlijk maandelijks verbruikt. Ik heb hier 2 laptops en 3 pc's die ik allemaal wel kan uitrusten met een metertje, maar het zou leuk zijn als we van dommel ook terug een metertje krijgen op het crm om te kunnen zien hoeveel we verbruiken en eventueel overstappen naar netline of cityline (indien beschikbaar) omdat het goedkoper is en je met de meegeleverde gb's toekomt.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Erelid
Wie ganse dagen op Youtube zit, heeft een internetverslaving. Kijk maar eens naar de Koppen-aflevering van 11/02. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Offtopic: ik denk dat je dan beter werk zoekt...PumbaaH schreef:sorry, mijne hoogheid, maar als je ganse dagen zit te youtuben, radio luisteren en nog meer van die mediafratsen op het internet uithaalt kan je toch wel aan de 200 gb komen denk ik zo.
Ontopic: ik denk niet dat er een mogelijkheid bestaat om via normale omstandigheden over de 200GB te gaan. Ik heb al de gekste dingen gehoord de laatste jaren, maar zelfs al doe ik heel hard mijn best kom ik amper over de 100GB. 200GB is meer dan 6GB/dag, als je 10u per dag achter je computer zit moet je dus constant 2Mbit dichttrekken wat dus wel degelijk enorm veel is wanneer je geen illegale content binnenhaalt. (den eerste die durft afkomen met dat hij belnet mirrort he...)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
gr4vity, ik heb werk zat... maar dat was dus slechts een voorbeeld. Het feit is dat je zelfs legaal en bij normaal gebruik makkelijk aan je limiet komt. De vraag is wat je als normaal beschouwt. demo's van games downloaden is tegenwoordig ook 500 - 1000 mb groot of een game aankopen via steam en downloaden of misschien een streaming filmpje kijken via de xbox of dingen delen via een vpn met familie zoals eigen opgenomen vakantiefilmpjes of het downloaden van software (zoals windows 7 rc1) dat tegenwoordig meer en meer zal gebeuren
Ik weet nog wel dat ik in m'n netconnect tijd dikwijls ook over de 100 gb uitkwam zelfs met de happy hours. Ik speelde dan ook wel veel games online en haalde veel demo's binnen, maar op legale wijze aan 200 gb raken zal binnen de kortste keren realiteit zijn. Mogelijk niet voor iedereen, maar voor de prijzen die wij betalen zou het limiet vaarwel gezegd mogen worden.
Ik weet nog wel dat ik in m'n netconnect tijd dikwijls ook over de 100 gb uitkwam zelfs met de happy hours. Ik speelde dan ook wel veel games online en haalde veel demo's binnen, maar op legale wijze aan 200 gb raken zal binnen de kortste keren realiteit zijn. Mogelijk niet voor iedereen, maar voor de prijzen die wij betalen zou het limiet vaarwel gezegd mogen worden.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Een Linksys WRT54GL router gebruiken met de Tomato firmware, daarop kan je dan je data traffiek statistieken op activeren en terug gaan tot zover je wilt, zolang de router maar actief is natuurlijk.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
En langer zelfs, als je maar de nodige dingen doet om je stats ergens op te slaan...Ken schreef:Een Linksys WRT54GL router gebruiken met de Tomato firmware, daarop kan je dan je data traffiek statistieken op activeren en terug gaan tot zover je wilt, zolang de router maar actief is natuurlijk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad, zo heb ik al 2 jaar stats.devilkin schreef:En langer zelfs, als je maar de nodige dingen doet om je stats ergens op te slaan...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Laten we niet vergeten dat het downloaden van films niet illegaal is maar het uploaden daarentegen is illegaal.Lord Utopia schreef:Heb je daar zelf geen idee van hoeveel je verbruikt? Met intensief het internet te beleven, ga je niet over de 200 GB. Tenzij je al je tv-shows en films (illegaal) downloadt.
Een vergissing dat dikwijls wordt gemaakt op dit forum
-
- Erelid
Daarin ben jij fout. In Nederland is dat zo het geval, in ons land helemaal niet. Zowel up- als downloaden van materiaal waar copyright op rust en het is niet van jou, is illegaal.redman5087 schreef: Laten we niet vergeten dat het downloaden van films niet illegaal is maar het uploaden daarentegen is illegaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Bij nader inzien heb je blijkbaar gelijk, maar ja, we doen rustig voort....Lord Utopia schreef:Daarin ben jij fout. In Nederland is dat zo het geval, in ons land helemaal niet. Zowel up- als downloaden van materiaal waar copyright op rust en het is niet van jou, is illegaal.redman5087 schreef: Laten we niet vergeten dat het downloaden van films niet illegaal is maar het uploaden daarentegen is illegaal.
tenslotte bestaat er op het internet ook een ruim aanbod aan beschermd materiaal dat wordt verdeeld zonder de toestemming van de auteur en zonder dat hij hiervoor een vergoeding krijgt. Zowel de verdeling van dit materiaal als het downloaden ervan is illegaal, en kan worden vervolgd!
Merk op dat men bij het downloaden van dit materiaal geen beroep kan doen op de uitzondering van de audiovisuele thuiskopie. Deze uitzondering vereist namelijk dat het werk op geoorloofde wijze is openbaar gemaakt, wat niet het geval is voor een illegaal verspreid werk
-
- Elite Poster
- Contacteer:
hadden we als compensatie nu geen extra taks op hd's, mediaspelers, enz enz enz zodat films downloaden van internet niet meer als illegaal downloaden zou worden beschouwt?
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Kromme vergelijking. Iemand die nooit te snel rijdt, heeft nooit een snelheidsboete.liger schreef:enkel als je snelheidsboetes beschouwd als iets dat je recht geeft om te snel rijden
Iemand die nooit illegaal kopieert, moet toch altijd kopieerbelasting betalen.
Anderzijds: iemand die een auto heeft betaalt verkeersbelasting om te mogen rijden of hij nu veel rijdt of niet.
Dus: iemand die computer heeft en een "kopieerbelasting" betaalt, mag kopiëren of hij dat nu veel doet of niet ?
Natuurlijk is dit niet zo, maar ik wou even aangeven dat het hypocriet is om tegelijk iets te verbieden en te belasten (zij het onrechtstreeks).