Telenet kondigt ED 3.0 (FiberNet) en limietverhoging aan

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

Weet er iemand of bij nieuwe klanten die een ExpressNet abbo afsluiten er reeds eurodocsis 3.0 modems worden gegeven? Of zijn dit nog steeds de oude voorraad eurodocsis 2.0 modems? Anders wacht ik mss nog beter even met overschakelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kemblin schreef:Weet er iemand of bij nieuwe klanten die een ExpressNet abbo afsluiten er reeds eurodocsis 3.0 modems worden gegeven?


Niet dat ik weet.

Kemblin schreef:Of zijn dit nog steeds de oude voorraad eurodocsis 2.0 modems? Anders wacht ik mss nog beter even met overschakelen.


Waarom zou je wachten... je hebt de DOCSIS 3.0 modem niet nodig voor ExpressNet, en moesten de specificaties ooit een andere modem vereisen dan wordt deze steeds gratis vervangen en geplaatst. Je ExpressNet zal dus niet sneller of beter gaan met een DOCSIS 3.0 modem.
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

ik weet het maar het zal iets psychologisch zijn ofzo zeker 8) Ik heb liever een nieuwe modem ipv een oudere. Logisch?

Ik zie het ook niet zitten dat telenet straks bvb komt met een upgrade voor nieuwe klanten naar docsis 3.0 en dat bestaande klanten met oude modems dan nog 3 maanden op hun kin kunnen kloppen ofzo tot er een nieuwe wordt geinstalleerd. Dat is het enige wat ik probeer te vermijden.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Google launching 1Gbps ISP service to select markets at 'competitive prices'

Een echt "fiber" net lol

http://www.engadget.com/2010/02/10/goog ... t-competi/


T gaat om een trial in de VS voor 50000 tot 500000 personen,
maar men mag eens dromen he :)
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Zijn er nu al mensen die FiberNet100 hebben besteld.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

DannyDeGraaf schreef:Zijn er nu al mensen die FiberNet100 hebben besteld.


yups :-)
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

fibernet 100 is voor mensen met veel geld :lol:
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

r2504 schreef:
pennywise schreef:Wie exclusief wil zijn, zal opdraaien voor die exclusiviteit. Wie met de meute wil meelopen, kan goedkoper gaan.


En denk je nu echt dat Docsis 3.0 materiaal "exclusief" is... daar zijn al miljoenen stuks van gemaakt ondertussen !


T gaat niet over wereldwijde exclusiviteit, maar over de exclusiteit in de regio waar hij uitkomt. Lang zal die exclusivitiet ook niet duren, maar int begin heb je altijd duurdere prijzen voor iets, wie bij de eerste wil zijn, betaald meer. Is met alles zo in het leven, en wie geduld heeft zal goedkoper zijn.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Gebruikersavatar
SteXx
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2007, 10:25

Weet er iemand of bij nieuwe klanten die een ExpressNet abbo afsluiten er reeds eurodocsis 3.0 modems worden gegeven? Of zijn dit nog steeds de oude voorraad eurodocsis 2.0 modems? Anders wacht ik mss nog beter even met overschakelen.


Ik heb in ieder geval een familielid die in november een ExpressNetXL Shake abonnement heeft aangegaan en hij heeft een nieuwe Docsis 3.0 modem hangen.
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

SteXx schreef:
Weet er iemand of bij nieuwe klanten die een ExpressNet abbo afsluiten er reeds eurodocsis 3.0 modems worden gegeven? Of zijn dit nog steeds de oude voorraad eurodocsis 2.0 modems? Anders wacht ik mss nog beter even met overschakelen.


Ik heb in ieder geval een familielid die in november een ExpressNetXL Shake abonnement heeft aangegaan en hij heeft een nieuwe Docsis 3.0 modem hangen.


En welk model is dit dan? graag foto hiervan ofzo?
Want dit kan ik namelijk moeilijk geloven dat ze in November al een Docsis 3.0 hebben gehangen voor een expressnet...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. Ik zie niet in waarom ze uitgerekend iemand met ExpressNet (dus zelfs niet TurboNet) al een ED3 modem zouden gegeven hebben. Ik zit zelf trouwens pas sinds na nieuwjaar op Telenet ook met ExpressNet XL en heb gewoon een ED2 modem/router gekregen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

misschien had de firma geen meer die moest plaatsen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
hannibal
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2010, 22:23
Locatie: Ekeren
Contacteer:

is altijd dat dingen in het begin duurder zijn. meestal door de hogere kost gewoon voor het product temaken. maar denk persoonlijk dat men soms gewoon niet wilt dat iedereen meteen en product gaat kopen. ivm fabricatie, testen die op massa schaal toch moeten gebeuren. want je mag zo veel testen als je wil tot dat je het gaat gebruiken weet je niet of alles wel eigenlijk gaat werken zo als het zou moeten en als niet meteen alle telenet users dat hebben heb je minder gezaag over het feit dat het niet of niet optimaal werkt. de eerst users zijn meestal mensen die er toch wel meer van kennen en krijg je je minder als je vraagt om te modem eens even uit terekken van welke is dat.

maandag tussen 1-6 komen ze nieuwe modem plaatsen. :p
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Wel ik ben er hard over aan het nadenken....
Want de prijzen zijn best wel aardig.

Vergelijk gewoon even:

Raw copper + EDPnet/Dommel = ~60 euro (is bijna voor iedereen!)

Modbreak:
Eerbied ontbreekt blijkbaar in je woordenboek... Je bent momenteel de enige van de duizenden bezoekers die een dergelijke toon aanslaat. Trek je conclusies.
Enkel Belgacom is geen Raw copper!!! BELACHELIJK!!!! Maar nog altijd 43 euro!!! De schurken!! Maffia van de telecom!!


Telenet = ~70 Euro...unlimited and 2x de snelheid.....wel weer een poorten blokkade!!!

Sorry hoor, het aanbod van Telenet is dan zo slecht niet!! ben er hard over aan het nadenken....zeker tegen Juli...

DSL = Kaduuk tegen die tijd....Belgacom heeft hun troeven overspeeld....en antwoorden kunnen ze niet....

Echter al bij al denk ik dat de niet EU-commissie er iets mee te maken heeft, want die onderzoeken prijsafspraken!! En niet toevallig zijn die net aangetreden!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Knipsel.PNG
(29.54 KiB) 566 keer gedownload

Mag niet klagen over mijn snelheid.
Misschien gaat het ooit nog sneller, wie weet?
hannibal
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2010, 22:23
Locatie: Ekeren
Contacteer:

dsl heeft ook de bedoeling om naar 100mpbs tegaan maar kan dit momenteel gewoon nog niet. dacht dat ze nu wel bezig waren om van en maxim van 20 naar 30 tegaan bij bgc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

DannyDeGraaf schreef:
Knipsel.PNG

Mag niet klagen over mijn snelheid.
Misschien gaat het ooit nog sneller, wie weet?

Wel volgende maand ga je naar de 30 Mbps ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Patje schreef:
DannyDeGraaf schreef:
Knipsel.PNG

Mag niet klagen over mijn snelheid.
Misschien gaat het ooit nog sneller, wie weet?

Wel volgende maand ga je naar de 30 Mbps ;)

Als zijn router/wifi dat tenminste aankan. Rond 20Mbit is maximum hier :cry:
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Mijn router is eentje van dLink 635.
Niet goed genoeg misschien.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hangt er vanaf of je draadloos verbonden bent of met een utp kabel, draadloos kan dat ook toch minstens 54 Mbps aan
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Patje schreef:Hangt er vanaf of je draadloos verbonden bent of met een utp kabel, draadloos kan dat ook toch minstens 54 Mbps aan


nope ;-)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

http://www.smallnetbuilder.com/componen ... temid,189/

Hierboven kan je je maximale snelheid van je router bekijken (met dank aan Avenger voor de link )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

Hierboven kan je je maximale snelheid van je router bekijken (met dank aan Avenger voor de link )


Niet echt veel keuze als je filtert op Gigabit WAN en LAN voorzieningen (om toch netto 100 Mbit WAN to LAN te halen).
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Vermits het in een shake gestoken gaat worden, zou je van telenet wel mogen verwachten dat ze zelf met een deftige router op de proppen gaan komen, tenzijn de nieuwe modems over meerdere aansluitingen zouden beschikken.

Kent er iemand de nieuwe router en zijn specs al?
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Er zijn al gebruikers die gemeld hebben zo'n nieuwe modem-router gehad te hebben. Nog geen technische specs voor zover ik weet.
LanceLaw
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:01

Tomby schreef:Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. Ik zie niet in waarom ze uitgerekend iemand met ExpressNet (dus zelfs niet TurboNet) al een ED3 modem zouden gegeven hebben. Ik zit zelf trouwens pas sinds na nieuwjaar op Telenet ook met ExpressNet XL en heb gewoon een ED2 modem/router gekregen.


Heb je die ED2 modem/router gewoon gekregen ? Of heb je er voor bij moeten betalen ? Is dit enkel voor mensen met ExpressNet XL ? Of ook voor ComfortNet XL. Heb draadloze installatie voor 1 euro gekozen, en dit met een onnozel AP opgescheept...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

pennywise schreef:Vermits het in een shake gestoken gaat worden, zou je van telenet wel mogen verwachten dat ze zelf met een deftige router op de proppen gaan komen, tenzijn de nieuwe modems over meerdere aansluitingen zouden beschikken.

Kent er iemand de nieuwe router en zijn specs al?


Volgens mij gaat Telenet enkel een modem zetten bij fibernet. Voor de router en eventuele wifi zal je dus zelf moeten zorgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Er zijn al gebruikers die gemeld hebben zo'n nieuwe modem-router gehad te hebben. Nog geen technische specs voor zover ik weet.


Voor zover ik weet zijn dat nog steeds ED 2.0 modems... geen idee of men dergelijke modellen ook gaat gebruiken voor ED 3.0
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

LanceLaw schreef:Heb je die ED2 modem/router gewoon gekregen ? Of heb je er voor bij moeten betalen ? Is dit enkel voor mensen met ExpressNet XL ? Of ook voor ComfortNet XL. Heb draadloze installatie voor 1 euro gekozen, en dit met een onnozel AP opgescheept...


Blijkbaar zet men deze gecombineerde modems tegenwoordig bij draadloze installaties... maar ook niet altijd. Ik ken ook iemand die onlangs een defecte modem had, en vroeg om dergelijk model te bekomen, maar dit kon enkel bij betaling van 90 euro !
fastman
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:42

Binnen enkele dagen krijgt u als trouwe Telenet TurboNet XL-klant van ons een exclusief aanbod op ons allernieuwste product FiberNet. Razendsnel
internet met onbeperkt volume. Hou uw mailbox in de gaten.

via mail.

Ola?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zo onlogisch is dat niet, de huidige Turbonet klanten benaderen dichtst het profiel voor fibernet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

pennywise schreef:Kent er iemand de nieuwe router en zijn specs al?


Deze link werd hier al eens gepost : https://services.telenet.be/isps/be/tel ... ocsis3.jsp . De kans lijkt mij dan ook vrij hoog dat dit de modems worden die zullen uitgedeeld worden. Ik heb echter nog niemand weten bevestigen dat ze nu reeds een SBV6180E hebben.
Zie ook https://services.telenet.be/isps/be/tel ... tiveer.jsp voor een overzicht van al hun modems.

Sommigen verwarren deze met een SVG1501E die tegenwoordig vaak meegegeven wordt als je een Shake neemt.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

coiken schreef:
liger schreef: :bang:
Ik ben helemaal niet mee met welke kosten ISP's in totaal moeten maken voor uitrol van nieuwe tech, maar zelfs ik weet dat docsis 3.0 modems zijn vrij nieuw. Ook moet je weten dat prijzen in corporate wereld =/= consumenten prijzen. Ze dalen niet zomaar. Bovendien wordt er vaak vanuitgegaan dat als bedrijf iets kan invoeren zonder extra te vragen dat het (moreel?) verplichting heeft om dat te doen.

Telenet had kosten aan R&D, gaat kosten maken om al hun apparatuur te upgraden. Mij lijkt het logisch dat ze geld vragen voor betere product.


Kalm blijven çois, diep ademen, niet beginnen roepen... :|

Als kind teveel op uwen kop gevallen ofwa??? :twisted:

Jong toch, dat dat geen pijn, u zo hard in uw gat laten palen door Telenet? :bang:

Punt 1: De bestaande kabel is indertijd met geld van de veel te brave belastingbetaler gelegd
Punt 2: Telenet en Belgacom's prijzen zijn zo danig hoog, dat hier zeker voldoende marge moet zijn om de R&D kosten te dekken + alles kosten voor de uitrol van nieuwe bekabeling.
Punt 3: WTF?
Punt 4: Nee echt maat, WTF, meen je dat nu echt?

Punt 5: je hebt geen enkele kennis van economie zo te zien.

punt 1: nobody cares.
punt 2: lees mijn post voor je begint te zeveren over wat ik al uitgelegd heb
punt 3-4: ja ik meen het, net zoals alle bedrijven het menen.

BTW: als je niks van economie afweet moet je niet met dit afkomen:
Kalm blijven çois, diep ademen, niet beginnen roepen... :|

Als kind teveel op uwen kop gevallen ofwa??? :twisted:

Jong toch, dat dat geen pijn, u zo hard in uw gat laten palen door Telenet? :bang:
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Binnen enkele dagen krijgt u als trouwe Telenet TurboNet XL-klant van ons een exclusief aanbod op ons allernieuwste product FiberNet


Ben eens benieuwd ... ik betaal geen 120 euro voor dit abo. Zelfs geen 100. Zal dus wel niets worden :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

zertox schreef:Ben eens benieuwd ... ik betaal geen 120 euro voor dit abo. Zelfs geen 100. Zal dus wel niets worden :(


Je kan hen altijd eens voorstellen dat je het aan dezelfde prijs wil als bij Coditel in Brussel... namelijk 69 euro (TV en telefonie inbegrepen) :twisted:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

fastman schreef:Binnen enkele dagen krijgt u als trouwe Telenet TurboNet XL-klant van ons een exclusief aanbod op ons allernieuwste product FiberNet. Razendsnel
internet met onbeperkt volume. Hou uw mailbox in de gaten.

via mail.

Ola?


Heb je dit gehad via mail? Ik heb niets gehad, en heb ook Turbonet XL...

Nog iets, als je bij "Mij Telenet" wil inloggen, krijg je:
Mijn Telenet is niet beschikbaar van donderdag 11/02 22u tot vrijdag 12/02 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
Je kan hen altijd eens voorstellen dat je het aan dezelfde prijs wil als bij Coditel in Brussel... namelijk 69 euro (TV en telefonie inbegrepen) :twisted:


Ik betaal nu al meer dan 88 euro (kabel inbegrepen) Als ze Fibernet100 voor 100 euro (met kabel abo) zouden aanbieden zou ik er nog wel eens over nadenken...
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Blijkbaar verkoopt het niet zo heel goed.
Da's ook den eerste keer dat bestaande klanten wat betere voorwaarden gaan krijgen.
Nog nooit meegemaakt.
Ben nu echt benieuwd.
Bijlagen
Knipsel.PNG
(39.39 KiB) 96 keer gedownload
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

DannyDeGraaf schreef:Blijkbaar verkoopt het niet zo heel goed.
Da's ook den eerste keer dat bestaande klanten wat betere voorwaarden gaan krijgen.
Nog nooit meegemaakt.
Ben nu echt benieuwd.



Ik denk niet dat het daarom slecht verkoopt.Het is een standaard mail.Ik zou wel eens willen weten of basicnet/compfortnet hetzelfde exclusieve aanbod zullen krijgen...En of er een verschil zal zijn in aanbod tussen mensen die bijvoorbeeld de goedkoopste en de duurste shake hebben???
etienne22
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:51

zertox schreef:
Binnen enkele dagen krijgt u als trouwe Telenet TurboNet XL-klant van ons een exclusief aanbod op ons allernieuwste product FiberNet


Ben eens benieuwd ... ik betaal geen 120 euro voor dit abo. Zelfs geen 100. Zal dus wel niets worden :(

Heb ook deze mail gekregen. Ben benieuwd of hun aanbod zo exclusief zal zijn :troosten:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”