Wie wil/kan er een protest site schrijven tegen Dommel
Het kan toch niet blijven duren dat Dommel zoveel mensen in de kou laat staan
In het jaarverslag 2008 van de ombudsman telecom staat een stijging van klachten met meer dan 1500% (je leest het goed!!!)
Mij hebben ze al verschillende keren met mijn pietje gehad om nog maar te zwijgen van de technische problemen
Als ik een leek was geweest op Pc gebied hadden ze mij nog veel meer wijs kunnen maken
De prijs is het enige waar ze me kunnen spiegelen
(als ik de som van alles maak kom ik bij andere providers goedkoper uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Dit is iets wat iedereen zou moet weten
Helaas kan ikzelf maar net een website maken in Word
Wie kan er een protest site maken waar iedereen zijn verhaal kan deponeren via een kort invulformulier om zo
een overzicht te krijgen van aantal en type klachten?
bvb dommelprotest.be
Groetjes
Pineut
protest site dommel
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wat wil je precies bereiken? Hier op het forum zijn veel klanten die klant zijn bij Dommel met problemen bij de provider.
Dat een provider zal plooien voor een website met enkele reviews op, dat zal niet gebeuren. Je kan de provider het meeste kwetsen door je internetabonnement op te zeggen bij hen, dat doet hen het meeste pijn.
Dat een provider zal plooien voor een website met enkele reviews op, dat zal niet gebeuren. Je kan de provider het meeste kwetsen door je internetabonnement op te zeggen bij hen, dat doet hen het meeste pijn.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
t'is uiteindelijk bij elke isp voor sommigen miserie, ik zit in IT en je zou verschieten wat een mirakel het is dat alles nog werkt. Zelfs grote bedrijven en banken, hun IT systemen/applicaties zijn een chaos en hangen aan elkaar met zijden koortjes om het figuurlijk te zeggen. Dat is bij belgacom en scarlet en telenet niet anders.
Als je een website kan maken waar je bvb op de eerste pagina al kan zien hoeveel klachten er binnenkomen via een grafiek ofzo,
dan heb je daar een veel beter zicht op.
De meeste mensen lezen niet een heel forum door om te zien of een provider wel deugd.
Ik vind dit trouwens een zeer goed forum!
Als je het jaarverslag van de ombudsman telecom leest dan zie je wat er aan de hand is bij Dommel/Schedom.
http://www.nationaleombudsman.nl/ombuds ... ewaren.asp
En dat is nog maar het topje van de ijsberg!
dan heb je daar een veel beter zicht op.
De meeste mensen lezen niet een heel forum door om te zien of een provider wel deugd.
Ik vind dit trouwens een zeer goed forum!
Als je het jaarverslag van de ombudsman telecom leest dan zie je wat er aan de hand is bij Dommel/Schedom.
http://www.nationaleombudsman.nl/ombuds ... ewaren.asp
En dat is nog maar het topje van de ijsberg!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Huh?pineut schreef:Als je een website kan maken waar je bvb op de eerste pagina al kan zien hoeveel klachten er binnenkomen via een grafiek ofzo,
dan heb je daar een veel beter zicht op.
De meeste mensen lezen niet een heel forum door om te zien of een provider wel deugd.
Ik vind dit trouwens een zeer goed forum!
Als je het jaarverslag van de ombudsman telecom leest dan zie je wat er aan de hand is bij Dommel/Schedom.
http://www.nationaleombudsman.nl/ombuds ... ewaren.asp
En dat is nog maar het topje van de ijsberg!
Je geeft daar het webadres van de nationale ombudsman van Nederland
Vreemd dat die info zou hebben over Dommel.
Ik krijg de kots van figuren die vanuit hun anonieme positie (met een pineut account van 3 uur oud) bepaalde providers zwart proberen te maken.
Dommel heeft door de beperkte crew en de sterke groei die ze doorgemaakt hebben door zwakke support zeker steken laten vallen.
Het is aan te bevelen dat je een technische achtergrond hebt, of vrienden die dat hebben, wanneer je met dommel in zee gaat.
Maar vooral zij zijn, door hun competitieve aanbod, een oorzaak van de recente veranderingen bij de andere providers.
Ik ben een heel tevreden klant van Dommel. Ik zie geen reden om een protestsite op te starten ivm Dommel. Dan kan je hetzelfde doen voor Belgacom en Telenet.
Ik heb dinsdag een mailtje gestuurd naar Dommel ivm mijn internetverbinding (ik heb een Homeconnect abo). Dag erna kreeg ik al telefoon van een Dommel medewerker dat ze het meteen gingen verhelpen. 2 uur later was het opgelost.
Ben al meer dan een jaar Dommel klant heb op enkele kleine storingen na geen enkel probleem met hun gehad.
(Positief nieuws mag ook best vermeld worden...)
Ik heb dinsdag een mailtje gestuurd naar Dommel ivm mijn internetverbinding (ik heb een Homeconnect abo). Dag erna kreeg ik al telefoon van een Dommel medewerker dat ze het meteen gingen verhelpen. 2 uur later was het opgelost.
Ben al meer dan een jaar Dommel klant heb op enkele kleine storingen na geen enkel probleem met hun gehad.
(Positief nieuws mag ook best vermeld worden...)
-
- Plus Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
- Locatie: 3910 / Neerpelt
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Lol, ga dan naar een andere provider als er voor jou teveel problemen zijn.
Denk je nu echt dat er bij de grote , telenet en belgacom geen problemen zijn? Ik weet wel zeker van wel.
Denk je nu echt dat er bij de grote , telenet en belgacom geen problemen zijn? Ik weet wel zeker van wel.
Heb verkeerde link geplaatst
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/ons-j ... 48&IDD=140
Het gaat er mij om de feiten niet te verbloemen
Kijk naar de cijfers in dit rapport en bedenk dat dit enkel de mensen zijn die een klacht durven indienen
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/ons-j ... 48&IDD=140
Het gaat er mij om de feiten niet te verbloemen
Kijk naar de cijfers in dit rapport en bedenk dat dit enkel de mensen zijn die een klacht durven indienen
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Wat hiervoor reeds gezegd is, klopt wel. Het is beter de klachten min of meer te verzamelen op een bekend forum zoals userbase, waar de ISP's ook regelmatig meelezen dan om nog maar eens een blog of zo te starten over een probleem.
De problemen bij Dommel in 2008 zijn voor een groot deel aangepakt in 2009 door Dommel zelf. Er zijn nog klachten, maar gewoonweg veel minder. Het spijt me dat voor u de problemen nog niet opgelost zijn, maar ik kan enkel aanraden ofwel te blijven proberen met Dommel tot een oplossing te komen, ofwel tev eranderen van ISP.
De problemen bij Dommel in 2008 zijn voor een groot deel aangepakt in 2009 door Dommel zelf. Er zijn nog klachten, maar gewoonweg veel minder. Het spijt me dat voor u de problemen nog niet opgelost zijn, maar ik kan enkel aanraden ofwel te blijven proberen met Dommel tot een oplossing te komen, ofwel tev eranderen van ISP.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
'k Vraag mij eigenlijk ook af wat me met zo'n "protest site" wilt bereiken.
En neem mij niet kwalijk, maar het Scarlet/Dommel gezaag begint hier echt de spuigaten uit te lopen op Userbase! 't Mag allemaal niks meer kosten van sommigen en ze trappen er met hun ogen dicht in om dan hier hun gal te komen uitspuwen. Sommige staren zich precies blind om zoveel mogelijk (illegaal, met al dat geklets van die nieuwsgroepen) te kunnen downloaden voor zo min mogelijk geld.
Hoeveel van dat geklaag/gezaag lees je hier over Belgacom/Telenet? In absolute aantallen nog niet zoveel, laat staan in relatieve aantallen (want ze hebben veelvouden aan klanten...). Ik wil niet beweren dat er daar geen problemen zijn (zoals allerhande DSL/lijn problemen of eventueel overbezette kabel nodes).
Als je het u niet bevalt, verander je toch gewoon van ISP? C'est simple comme bonjour!
Ik verwacht tenandere toch dat die kleine providers op termijn verdwijnen (kapot geconcurreerd). Belgacom had daar al een tijd het ideale wapen voor: Scarlet. En voor die paar terrabyte en nieuwsdownloaders moeten die kleine ISP's ook al niet blijven bestaan. Enfin, tot daar.
En neem mij niet kwalijk, maar het Scarlet/Dommel gezaag begint hier echt de spuigaten uit te lopen op Userbase! 't Mag allemaal niks meer kosten van sommigen en ze trappen er met hun ogen dicht in om dan hier hun gal te komen uitspuwen. Sommige staren zich precies blind om zoveel mogelijk (illegaal, met al dat geklets van die nieuwsgroepen) te kunnen downloaden voor zo min mogelijk geld.
Hoeveel van dat geklaag/gezaag lees je hier over Belgacom/Telenet? In absolute aantallen nog niet zoveel, laat staan in relatieve aantallen (want ze hebben veelvouden aan klanten...). Ik wil niet beweren dat er daar geen problemen zijn (zoals allerhande DSL/lijn problemen of eventueel overbezette kabel nodes).
Als je het u niet bevalt, verander je toch gewoon van ISP? C'est simple comme bonjour!
Ik verwacht tenandere toch dat die kleine providers op termijn verdwijnen (kapot geconcurreerd). Belgacom had daar al een tijd het ideale wapen voor: Scarlet. En voor die paar terrabyte en nieuwsdownloaders moeten die kleine ISP's ook al niet blijven bestaan. Enfin, tot daar.
-
- Plus Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Ben jaren klant geweest bij Scarlet, nu sedert een drietal jaren heel gelukkig overgeschakeld naar Dommel.
Zelfs de helpdesk van Dommel is beter dan deze van Scarlet.
Zelfs de helpdesk van Dommel is beter dan deze van Scarlet.
-
- Plus Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
- Locatie: 3910 / Neerpelt
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Dit is een jaarverslag van 2008 , we zijn op dit moment in 2010 Er zijn in deze tijd heel veel dingen beter gegaan bij dommel.pineut schreef:Heb verkeerde link geplaatst
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/ons-j ... 48&IDD=140
Het gaat er mij om de feiten niet te verbloemen
Kijk naar de cijfers in dit rapport en bedenk dat dit enkel de mensen zijn die een klacht durven indienen
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Alsjeblieft zeg.. weet je wat het grote probleem is? De mensen worden alsmaar gulziger en arroganter. Denk je dat Dommel er veel kan aan doen dat er zoveel lastige klanten bij hen terecht komen? Het is al een prestatie dat ze nog rechtstaan en dat ze "grootverbruikers" voor zo'n scherpe prijs zo'n kwaliteitsvolle abonnementen kunnen leveren. Weet je wat een all-in oplossing zoals Homeconnect, met webspace + domein, binaries, unlimited volume en onbeperkt bellen bij Telenet zou kosten? 125 euro in de maand misschien? ('t scheelt nu al niet veel, met hun tripleshake gedoe).
En denkt ge dat het bij de grote ISP's rooskleuriger is misschien? Telenet en Belgacom hebben genoeg geld om hun bazaar te laten inwisselen als het kapot is, maar daar houdt het ook bij op. Ge moet eens contact opnemen met HUN helpdesk. Meer miserie dan met alle kleine ISP's samen.
Dus stop met zagen, alstublieft.
En denkt ge dat het bij de grote ISP's rooskleuriger is misschien? Telenet en Belgacom hebben genoeg geld om hun bazaar te laten inwisselen als het kapot is, maar daar houdt het ook bij op. Ge moet eens contact opnemen met HUN helpdesk. Meer miserie dan met alle kleine ISP's samen.
Dus stop met zagen, alstublieft.
To download or not to download, that's the question.
Kijk beste mensen.
De helpdesk is inderdaad verbetert.
Wat mij het meeste stoort is wat ik daarbuiten heb meegemaakt.
Wat je daar zegt over het vervangen van een kapotte modem is correct.
Andere bedrijven zouden uit commerciële reden een kapotte modem gratis vervangen. Daar hebben ze bij dommel nog niet van gehoord.
Bij dommel krijg je zelfs de waarborg niet terug als je hem in goede staat opstuurt. (een wereld van verschil!!!)
Toeval of niet, net toen ik de waarborg van de modem terug vroeg, kreeg ik een factuur voor telefoongesprekken die bijna een jaar terug zogezegd vervoerd waren.
En dat terwijl deze maanden al lang gefactureerd en betaald waren.
Als jij een factuur betaalt voor een bepaalde periode dan is dat toch gewoon afgehandeld.
Niet bij dommel dus! Je kan op elk moment nog een extra factuur krijgen.
Ik ben daar trouwens vandaag eens gaan kijken in Diepenbeek.
Dat is dus een gewoon huisje met wat equipment in en geen man te zien.
De directie verschuilt zich dus niet alleen achter een paar telefonisten( respect voor deze mensen die alle shit op hun dak krijgen) maar ook fysiek.
Waarschijnlijk bang voor de confrontatie met horden niet tevreden klanten.
Groetjes,
De Pineut
De helpdesk is inderdaad verbetert.
Wat mij het meeste stoort is wat ik daarbuiten heb meegemaakt.
Wat je daar zegt over het vervangen van een kapotte modem is correct.
Andere bedrijven zouden uit commerciële reden een kapotte modem gratis vervangen. Daar hebben ze bij dommel nog niet van gehoord.
Bij dommel krijg je zelfs de waarborg niet terug als je hem in goede staat opstuurt. (een wereld van verschil!!!)
Toeval of niet, net toen ik de waarborg van de modem terug vroeg, kreeg ik een factuur voor telefoongesprekken die bijna een jaar terug zogezegd vervoerd waren.
En dat terwijl deze maanden al lang gefactureerd en betaald waren.
Als jij een factuur betaalt voor een bepaalde periode dan is dat toch gewoon afgehandeld.
Niet bij dommel dus! Je kan op elk moment nog een extra factuur krijgen.
Ik ben daar trouwens vandaag eens gaan kijken in Diepenbeek.
Dat is dus een gewoon huisje met wat equipment in en geen man te zien.
De directie verschuilt zich dus niet alleen achter een paar telefonisten( respect voor deze mensen die alle shit op hun dak krijgen) maar ook fysiek.
Waarschijnlijk bang voor de confrontatie met horden niet tevreden klanten.
Groetjes,
De Pineut
Laatst gewijzigd door pineut 11 feb 2010, 21:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
- Locatie: LB; Bree
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Vreemd, ik heb laatst een melding gemaakt over het uitvallen van mijn homeconnect modem via de site. Ik kreeg dezelfde dag nog een telefoontje terug en een op mijn verzoek een mailtje met de info waar ik de modem naar kon opsturen. Bij ontvangst heb ik van dommel opnieuw een telefoontje gekregen met de melding dat ze de modem ontvangen hadden en ze de volgende dag een nieuwe zouden opsturen. Ik heb helaas opnieuw problemen met deze modem, maar dan voor het wireless gedeelde. Maar moet zeggen dat de service er enorm is op vooruitgegaan en hoop gewoon dat ze die siemens modems buiten gooien. Dan is dommel in mijn opinie echt top.pineut schreef:Wat je daar zegt over het vervangen van een kapotte modem is correct.
Andere bedrijven zouden uit commerciële reden een kapotte modem gratis vervangen. Daar hebben ze bij dommel nog niet van gehoord.
Bij dommel krijg je zelfs de waarborg niet terug als je hem in goede staat opstuurt. (een wereld van verschil!!!)
.:: DiaKe ::.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het lijkt mij dat Pineut wel degelijk problemen heeft, maar dat die individueel zijn en niet "systematisch".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
NOTLord Utopia schreef:Dat een provider zal plooien voor een website met enkele reviews op, dat zal niet gebeuren. Je kan de provider het meeste kwetsen door je internetabonnement op te zeggen bij hen, dat doet hen het meeste pijn.
Gewoon zorgen dat "Lees hier waarom XXX brol is en je dit product beter niet koopt" in de top 5 resultaten staat van Google als je op XXX zoekt...
Wedden dat om het even welk bedrijf je dadelijk belt en vanalles voorstelt?
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Daar moet ik je in bijvallen, ik denk dat zo'n protestsite zeker wel effect heeft. Maar ... zorg dat je genoeg animo hebt én dat je bewering gefundeerd is, anders heeft het geen effect en ben je gewoon "weer zoeen die zich bekocht voelt".
Het feit is en blijft dat Dommel een haat/liefde relatie heeft met zijn klanten, de ene heeft nooit problemen of word goed geholpen, de andere niet. Dit is duidelijk een gevolg van onderbemanning, maar ja ... 't is overal crisis zeker
In ieder geval, ik zou zelf nooit naar Dommel overstappen en raad het ook mijn kenissen/familie ten stelligste af. Maar om er nu een protestsite voor te maken, er zijn genoeg mensen die wel goed zijn met hun Dommel verbinding.
Grtz,
Sasuke
Het feit is en blijft dat Dommel een haat/liefde relatie heeft met zijn klanten, de ene heeft nooit problemen of word goed geholpen, de andere niet. Dit is duidelijk een gevolg van onderbemanning, maar ja ... 't is overal crisis zeker
In ieder geval, ik zou zelf nooit naar Dommel overstappen en raad het ook mijn kenissen/familie ten stelligste af. Maar om er nu een protestsite voor te maken, er zijn genoeg mensen die wel goed zijn met hun Dommel verbinding.
Grtz,
Sasuke
Als je met een persoonlijk probleem zit en er geen toegeving van hun kant komt, kun je ook zeggen dat je het internet gaat volzetten met slechte reviews van hun product (hey je bent gewoon eerlijk). Wees creatief. En probeer eerst wat uit te werken met hun helpdesk en als het eeeecht niet lukt, is zoiets een manier van payback
Geen laster posten natuurlijk, maar gewoon de waarheid.
Geen laster posten natuurlijk, maar gewoon de waarheid.
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
Het heeft geen zin om een website te maken om dommel te ambeteren vrees ik..Slechte reclame maken voor ze door vrienden,kennissen en collega's op de hoogte te brengen van hun tekortkomingen zal beter werken..Ik heb bij Testaankoop ook aangeven dat ik mijn verhaal graag wil doen wanneer ze weer eens providers doorlichten .Ik had eigenlijk nooit gedacht dat ik weg zou gaan bij Dommel maar recentelijk 6 weken zonder internet,de eeuwige mail problemen en onnozele antwoorden van hun help desk (en veel onnodige kosten) heeft mij tot nadenken gebracht.Nu zeker dat de gangsters van Belgacom en Telenet eindelijk inzien dat hun idiote data limieten niet langer getolereerd worden,zelfs in België niet.Ik ken veel mensen die overgestapt zijn naar Dommel omdat ze daar tenminste besefte dat het zo niet verder ging maar nu de grote operatoren eindelijk toe moeten geven (onder de nodige politieke druk )zal veel mensen weer de overstap maken.Dit dankzij de pakketten die je per maand aardig wat kunt besparen.Ik zelf wacht nog heel even maar zal de stap vroeger of later toch echt maken.Dommel maakt zich echt geen zorgen over dat ik opstap maar ik verwacht een leegloop daar binnen nu en een jaartje..Zeker wanneer ze de arrogante houding ten opzichte van hun trouwe klanten blijven handhaven en nooit toegeven dat ze heel vaak gewoon knoeien !
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 feb 2010, 16:04
Je goochelt met gigantische procenten, maar in absolute cijfers stelt dit weinig voor: van 9 naar 150 klachten. Ik heb de indruk dat jouw problemen vooral aan jezelf te wijten zijn door verkeerde verwachtingen, de verkeerde mensen te contacteren of openstaande problemen te lang te laten aanslepen.pineut schreef:Wie wil/kan er een protest site schrijven tegen Dommel
Het kan toch niet blijven duren dat Dommel zoveel mensen in de kou laat staan
In het jaarverslag 2008 van de ombudsman telecom staat een stijging van klachten met meer dan 1500% (je leest het goed!!!)
...
BTW. Dat het adres in Diepenbeek een "lege doos" lijkt, is helemaal niet abnormaal. Veel kleinere bedrijven hebben voor hun administratie een soort van postbusadres waar weinig te beleven valt, terwijl de echte "actie" elders plaats heeft.
en dat betekent nog steeds niets als je de evolutie van het aantal gebruikers niet kent..JimmyNeuron schreef:Je goochelt met gigantische procenten, maar in absolute cijfers stelt dit weinig voor: van 9 naar 150 klachten.