De Kamercommissie Infrastructuur heeft woensdag het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat ervoor zorgt dat e-mailadressen van de providers zes maanden na verandering van operator, gratis beschikbaar blijven. Volgens Roel Deseyn en Jef Van den Bergh (beiden CD&V) zorgt het verlies van een e-mailadres voor een rem op de concurrentie.
Met het voorstel zal de consument zijn e-mailadres blijven behouden na overstap van internetprovider. Operatoren zouden alle e-mails moeten doorsturen naar een nieuw adres. Er zou ook gekozen kunnen worden om de klant zes maanden toegang te geven tot de mailbox. Er zou een gelijkaardige regeling zijn voor url's van blogs en websites.
De telecomsector moet zelf een regeling uitwerken in de vorm van een gedragscode. Wanneer dat niet lukt binnen de vier maanden, zal er voor een wettelijke regeling gezorgd worden.
Met dank aan Jan_B voor de tip (DSO).
Userbase Frontpage
E-mailadres zes maanden beschikbaar na overstap provider
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Goed nieuws
Dit was namelijk een van de redenen waarom ik niet van provider kon veranderen.
(Ouders gebruikten een @skynet mailadres voor de zaak)
Maar ze zeggen "licht op groen gezet", dit is een wetsvoorstel dus hoe lang duurt het alvorens er echt sprake is van een wet?
Dit was namelijk een van de redenen waarom ik niet van provider kon veranderen.
(Ouders gebruikten een @skynet mailadres voor de zaak)
Maar ze zeggen "licht op groen gezet", dit is een wetsvoorstel dus hoe lang duurt het alvorens er echt sprake is van een wet?
Laatst gewijzigd door AoP 11 feb 2010, 17:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zie de laatste zinnen. De providers hebben vier maanden de tijd om iets uit te werken.
'k Wil wel nog eens zeggen: ik raad mensen altijd aan een gmail, hotmail of gepresonaliseerde mail aan te maken. Het is gratis, je krijgt veel en is quasi constant beschikbaar. (mijn hotmail is nog nooit onbeschikbaar geweest, in die 5 jaar dat ik het gebruik.)
'k Wil wel nog eens zeggen: ik raad mensen altijd aan een gmail, hotmail of gepresonaliseerde mail aan te maken. Het is gratis, je krijgt veel en is quasi constant beschikbaar. (mijn hotmail is nog nooit onbeschikbaar geweest, in die 5 jaar dat ik het gebruik.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Inderdaad heel goed voor mensen met een @pandora of @skynet adres die om deze reden alleen niet willen overschakelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Zeer mooi -- we hebben het er hier al eerder over gehad, en dezelfde argumenten geuit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Bestaan die nog? Volgens mij is dat iets van base.be of basemail.be.meon schreef:Je moest eens weten hoeveel delivery failures we binnen krijgen van mailadressen @tele2.be . Heel vervelend.
Dit is in ieder geval goed nieuws, zeker als je plotseling zou overstappen. Ik heb mijn overstap enkele maanden op voorhand voorbereid door de webruimte over te zetten en de emailadressen om te zetten naar een gmail-adres.
Zoals Lord Utopia zou ik iedereen aanraden om geen @skynet, @pandora, @telenet, @provider.be te nemen, maar een gmail, hotmail, yahoo, ... of nog beter: een eigen mail.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik ben van mening dat je die provider adressen beet laat voor wat ze zijn. Er zijn tal van redenen voor:
- (meestal) geen IMAP support, laat staan over SSL
- Geen SMTP server die je van overal kan gebruiken (op andere poort dan 25 dan, vanwege blokkades...)
- Ongebruiksvriendelijke webmail
- Erg beperkt in grootte (al hebben ze er nu wel iets aan gedaan)
- Gebonden aan provider
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit is dus iets wat ik echt niet begrijp... voor 2 euro de maand heb je hosting inclusief mail server.AoP schreef:(Ouders gebruikten een @skynet mailadres voor de zaak)
Als je dan nog voor professionele doeleinden een @skynet of @telenet gebruikt dan verdien je niet beter !
Wat helemaal te gek is dat ik soms zaken zie die een eigen domain hebben, maar dan een @skynet of @telenet adres wat helemaal absurd is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ach, ik heb op bestelwagens ook nog Hotmail en Gmail adressen gezien hoor.
Maja, inderdaad voor de prijs wat het maar kost... onbegrijpelijk. 't Is zoals in een winkel zelf karton verknippen om met alcoholstift op te schijven ipv propere kartonnen borden/prijs aanduidingen...
Maja, inderdaad voor de prijs wat het maar kost... onbegrijpelijk. 't Is zoals in een winkel zelf karton verknippen om met alcoholstift op te schijven ipv propere kartonnen borden/prijs aanduidingen...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ewel ja. Die bestaan niet meer, maar worden wel op dit forum zeer veel gebruikt. Gevolg is dat deze mensen niet bereikbaar zijn en ze geen wachtwoord-reset meer kunnen doen omdat het mailadres niet meer bestaat.driesve schreef:Bestaan die nog? Volgens mij is dat iets van base.be of basemail.be.meon schreef:Je moest eens weten hoeveel delivery failures we binnen krijgen van mailadressen @tele2.be . Heel vervelend.
Het opheffen van die naam had netter gekund. 6 maanden laten bestaan maar bij elke ontvangen mail een automatische reply met het nieuwe adres (geforceerd voor alle gebruikers).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Als je je domeinnaam koppelt aan Google Apps, ben je gesteld voor 6.99 EUR/jaar (bij webreus.nl, mss zijn er nog goedkopere).
Dan beschik je over eigen domeinnaam en kan je 25 mailboxen aanmaken met telkens 7 GB opslag.
Ik gebruik Google Apps ongeveer een jaar nu en heb er nog geen problemen mee ondervonden. Ik gebruik wel enkel de mail- en kalender-functionaliteiten.
Dan beschik je over eigen domeinnaam en kan je 25 mailboxen aanmaken met telkens 7 GB opslag.
Ik gebruik Google Apps ongeveer een jaar nu en heb er nog geen problemen mee ondervonden. Ik gebruik wel enkel de mail- en kalender-functionaliteiten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Sorry maar dit kan er bij mij moeilijk in.
Je krijgt een aantal mailboxen bij de ISP want je betaalt voor die dienst samen met internet.
Wanneer jij als klant nu weg wil, dan is het toch logisch dat dit wordt afgesloten.
Ik snap echt niet wat ze hiermee willen bereiken. Ze zouden beter eerst eens wat andere zaken aanpakken.
Akkoord voor de klant zou dit makkelijker moeten worden, maar logisch gezien vind ik dit een absurd idee.
De ISP's zullen zich haasten om tijdens die 4 maanden tot een oplossing te komen
Je krijgt een aantal mailboxen bij de ISP want je betaalt voor die dienst samen met internet.
Wanneer jij als klant nu weg wil, dan is het toch logisch dat dit wordt afgesloten.
Ik snap echt niet wat ze hiermee willen bereiken. Ze zouden beter eerst eens wat andere zaken aanpakken.
Akkoord voor de klant zou dit makkelijker moeten worden, maar logisch gezien vind ik dit een absurd idee.
De ISP's zullen zich haasten om tijdens die 4 maanden tot een oplossing te komen
Weet ik zelf ook wel, maar 10 jaar geleden wisten mijn ouders niet veel af van internet en waren ze al blij dat ze een mailadres hadden.r2504 schreef: Dit is dus iets wat ik echt niet begrijp... voor 2 euro de maand heb je hosting inclusief mail server.
Als je dan nog voor professionele doeleinden een @skynet of @telenet gebruikt dan verdien je niet beter !
Wat helemaal te gek is dat ik soms zaken zie die een eigen domain hebben, maar dan een @skynet of @telenet adres wat helemaal absurd is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vergelijk het met de post. Je verhuist en je kan je post x-tijd laten forwarden naar je nieuwe adres. Je blijft toch nergens wonen omdat je dan een adres gaat hebbentexarcanaa schreef:Sorry maar dit kan er bij mij moeilijk in.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
Maar vandaag de dag is het toch geen excuus meer... zij die eraan denken (en als bedrijf zou ik het zo ie zo doen) kunnen al meteen beginnen met maatregelen nemen.AoP schreef:Weet ik zelf ook wel, maar 10 jaar geleden wisten mijn ouders niet veel af van internet en waren ze al blij dat ze een mailadres hadden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Vandaag ondervonden dat al mn mailboxen verwijdert zijn bij dommel, dit na activatie BGC intense gisteren...
Had al mijn voorzorgen genomen maar toch...vergeten mailcontacten konden mss nog opduiken, nog een paar maanden je mailbox raadplegen was fijn geweest...ma tis dommel hé
Had al mijn voorzorgen genomen maar toch...vergeten mailcontacten konden mss nog opduiken, nog een paar maanden je mailbox raadplegen was fijn geweest...ma tis dommel hé
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
toen ik vorig jaar in april 2010 opzeg deed bij dommel zijn m'n mailboxen wél nog 6 maanden blijven werken, nu er een regeling is doen ze er blijkbaar niet meer aan mee
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Eigenlijk ben ik wel geinteresseerd in een 'eigen'mailadres, maar weet niet hoe te beginnen. Of waar te halen? Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om eens er meer uitleg over te geven, ik denk dat men niet alleen mij ermee helpt maar ook anderen. Alvast dank hier voor.
-
- Elite Poster
Je zoek een webhostingsprovider waarbij je een domeinnaam koopt en bijhorende emailruimte (vaak in de vorm van webruimte).
Als beide providers dat toestaan, dan moeten deze niet noodzakelijk bij hetzelfde bedrijf zijn, maar dat werkt vaak wel het gemakkelijkste, zeker als het enkel voor een basic-email is.
Ik heb goede ervaring met
Versio
Domeinnaam: €3.29/jaar
Webruimte: €0.99/maand
(+19% btw)
PxExtreme
Domeinnaam: €8.25/jaar
Webruimte: €0.00/maand (small static, best een op voorhand vragen aan hun support of dat goed is, wel maar 1 mailadres)
Webruimte: €1.5/maand
(+19% BTW)
Vele hier hebben ook goede ervaring met OVH en er zijn er nog zoveel op de markt.
Als beide providers dat toestaan, dan moeten deze niet noodzakelijk bij hetzelfde bedrijf zijn, maar dat werkt vaak wel het gemakkelijkste, zeker als het enkel voor een basic-email is.
Ik heb goede ervaring met
Versio
Domeinnaam: €3.29/jaar
Webruimte: €0.99/maand
(+19% btw)
PxExtreme
Domeinnaam: €8.25/jaar
Webruimte: €0.00/maand (small static, best een op voorhand vragen aan hun support of dat goed is, wel maar 1 mailadres)
Webruimte: €1.5/maand
(+19% BTW)
Vele hier hebben ook goede ervaring met OVH en er zijn er nog zoveel op de markt.
-
- Deel van't meubilair
Nochtans eenvoudig...
Stap 1: Kies een domein (kijk op http://www.dns.be wat vrij is)
Stap 2: Kies een hoster met e-mail support (bv. http://www.one.com maar er zijn er genoeg)
... waarbij stap 1 (het effectief registreren) en 2 soms gedaan worden door de hoster, al kan je beide ook apart doen.
Stap 1: Kies een domein (kijk op http://www.dns.be wat vrij is)
Stap 2: Kies een hoster met e-mail support (bv. http://www.one.com maar er zijn er genoeg)
... waarbij stap 1 (het effectief registreren) en 2 soms gedaan worden door de hoster, al kan je beide ook apart doen.
Nog een vraagje, ik zie bvb bij Versio dat (bij goedkoopste pakket) de webruimte 1500 mb is en dataverkeer 20GB per maand, bij ontvangst van mail wordt dat gerekend bij de dataverkeer? Versio lijkt wel interessant omdat het met POP mail werkt, terwijl one.com een doorstuur mail is, of is POP mail ook bij one.com mogelijk?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
wel oppassen voor een domeinnaam aankopen bij een hoster. sommige hosters verhuren jou de domeinnaam maar worden wel zelf de eigennaar van het domein (domein staat op hun naam)
zeker oppassen als ze "anonimiteit" services aanbieden, dit is in feite niets anders dan dat zij het domein op hun naam laten zetten.
Als je het ooit uitbouwt tot iets succesvol kan je er donder op tegen zeggen dat je zal moeten afdokken.
zeker oppassen als ze "anonimiteit" services aanbieden, dit is in feite niets anders dan dat zij het domein op hun naam laten zetten.
Als je het ooit uitbouwt tot iets succesvol kan je er donder op tegen zeggen dat je zal moeten afdokken.
-
- Elite Poster
Mijn eerste domeinnaam werd anoniem (=eigenaar Versio) geregistreerd. Je kan de eigenaar perfect, via het controle paneel wijzigen. Alleen voor .BE en .EU is daar een eenmalige kost (€7 voor BE) aan verbonden.Tomovich schreef:Hoe zit het met versio?
Vervolgens hebben ze heel hun systeem vernieuwd en bij de registratie van mijn volgende domeinnamen kon ik de eigenaar kiezen en die staan allemaal op mijn naam.
Vermits het dus gewijzigd is, vermoed ik dat je nu de eigenaar kunt kiezen.
Er zijn verschillende manieren, de ene is wat gemakkelijker dan de andere.Tomovich schreef:Hoe kom je het makkelijkst te weten als de domeinnaam uw eigendom wordt of niet?
- De (algemene) voorwaarden bestuderen, meestal staat daar wel iets in de stijl van "... heeft het recht om domeinnamen op haar eigen naam te zetten" ofzo.
- Contact opnemen met de support afdeling
- Iemand zoeken die daar klant is, en dat vragen. Als hij het niet weet, dan zijn WHOIS-gegevens opvragen en bekijken.