De Limburgse DSL-provider Dommel vernieuwt zijn portfolio. We zien een aantal producten verdwijnen, heel wat nieuwigheden en enkele producten een fikse upgrade krijgen.
In het ADSL-segment, dat nationaal beschikbaar is, zien we voortaan twee producten: NetConnect Start en NetConnect. De eerste krijgt een stevige upgrade in datavolume: van 5 naar 30 GB. De downloadsnelheid en maandelijkse prijs blijven met 4 Mbps en 17,95 euro per maand ongewijzigd. Het product NetConnect ziet enkel een wijziging in de uploadsnelheid: van 512 naar 640 kbps. Ook hier blijven de downloadsnelheid (12 Mbps) en prijs (net geen 36 euro per maand) ongewijzigd.
In het VDSL2-segment, dat iets meer dan 73% dekking heeft, zien we enkele snelheidsupgrades. Zo wordt SpeedConnect een stuk sneller in download en upload, respectievelijk van 12 en 1 Mbps naar 20 en 1,5 Mbps. Inbegrepen is een datavolume van 500 GB. Het product kost 39 euro per maand. Wie 10 euro daarbij oplegt, ziet zijn uploadsnelheid stijgen naar 2 Mbps, een vast ipv variabel IP-adres en ziet ook zijn downloadlimiet verdwijnen. De Sagem VDSL2-modem blijft vereist.
Voor de ADSL en VDSL2-segmenten zijn een vaste lijn nodig; wie zonder vaste lijn aangesloten wenst te worden, betaalt de eerste zes maanden 5 euro per maand, daarna 13,31 euro per maand.
HomeConnect rebranded: NetLine/CityLine
NetLine, een product dat DSL en VOIP-telefonie combineert, wordt ook gelanceerd. NetLine werkt via Belgacom Wholesale, terwijl CityLine via het eigen ADSL2+-netwerk van Dommel gaat.
NetLine belooft download- en uploadsnelheden tot respectievelijk 12 Mbps en 640 kbps (CityLine max 24 en 3 Mbps). Het geeft de klant een downloadvolume van 100 GB (met ongelimiteerd uploaden). Het laat ook onbeperkt bellen naar vaste lijnen Europa, de VS, Canada en een aantal landen toe tijdens dal- en piekuren, maar in de kleine lettertjes staat te lezen dat er maximaal 2000 belminuten gebruikt mogen worden. Dit pakket kost maandelijks net geen 40 euro, een vaste lijn bij Belgacom is niet meer nodig.
Userbase Frontpage
Dommel vernieuwt portfolio: breedband voor 15 euro; belle...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
De VDSL2-wijziging is waarschijnlijk ten gevolge van Belgacom.
Dus Homeconnect is €10 goedkoper geworden, maar wel terug met een limiet. Een beetje jammer, al betrouw ik dat product nog steeds niet.
Ze spreken van een CityLine-box (tijdelijk gratis). Is dat de oude Siemens?
En vindt er iemand de tarieven om naar een gsm te bellen?
Hun website is trouwens ook veranderd. (werkt wel niet goed op Opera+Ubuntu) http://www.dommel.be
Dus Homeconnect is €10 goedkoper geworden, maar wel terug met een limiet. Een beetje jammer, al betrouw ik dat product nog steeds niet.
Ze spreken van een CityLine-box (tijdelijk gratis). Is dat de oude Siemens?
En vindt er iemand de tarieven om naar een gsm te bellen?
Hun website is trouwens ook veranderd. (werkt wel niet goed op Opera+Ubuntu) http://www.dommel.be
Vanaf vandaag kan u als dommel-klant op weekdagen onze technische servicedesk tot 20u00 telefonisch contacteren. Onze deskundige medewerkers staan klaar om uw vragen te beantwoorden en problemen op te lossen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
als je bvb van telenet komt of je hebt niks vind ik 214€ opstartkosten ook nie mis !!!!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Erelid
tijdelijk zijn activatiekosten 25 euro voor nieuwe aansluitingen. Dus de eenmalige instapkosten bedragen 160 euro.proximusboyke schreef:als je bvb van telenet komt of je hebt niks vind ik 214€ opstartkosten ook nie mis !!!!
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Dommels (Speedconnect Plus) VDSL2 modem status info:
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
Zouden ze de nieuwe snelheden al aan het doorvoeren zijn?
Na herstart van de modem blijft men snelheid momenteel nog hangen op de oude 18Mbps/1,2Mbps.
Na herstart van de modem blijft men snelheid momenteel nog hangen op de oude 18Mbps/1,2Mbps.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
kdacht het niet lord
sagem 3464 wlan vdsl2 router : €139,00
activatiekost €25,00 ipv €99,00!
activatiekost raw copper: €50,00
iphone 8+ : prox MUP
-
- Erelid
Goed op weg naar een sanctie, Bas.BasMSI schreef:Wel die informatie lees ik graag ik vroeg het eerder!
Maar die *** van een "gr4vity" moest het weeral nodig dicht smijten
Niet iedereen neemt die raw copper.proximusboyke schreef:kdacht het niet lord
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Nee dit is altijd al zo geweest mits je niet te ver van de ROP zit. Snelheids beperking gebeurd bij mijn weten op niveau van de pppoe sessie.pm schreef:Dommels (Speedconnect Plus) VDSL2 modem status info:
- pm
- Premium Member
jeanke36 schreef:die activatiekost voor raw copper 50euro is wel heel duur!
Ik heb Dommel een half jaar geleden genomen met raw copper, toen gaven ze een jaar raw copper voor 5 euro per maand ipv 13, nu krijg je nog maar 6 maand die promotie en een activatie kost er bovenop van 50 euro voor de raw copper... niet ideaal om nieuwe klanten aan te trekken !
- pm
- Premium Member
Oke, bedankt voor de info.themaxxz schreef:Nee dit is altijd al zo geweest mits je niet te ver van de ROP zit. Snelheids beperking gebeurd bij mijn weten op niveau van de pppoe sessie.
Hopelijk laten ze via mail de moment weten dat mijn ip statisch is geworden. (Ik heb geen idee wat de maximale duur is van een dynamisch ip)
De snelheidsupgrade is makkelijk zelf te checken
EDIT:
Of krijg je altijd een nieuw ip adres bij elke disconnectie om de 36u ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Is de aankoop van die overprijsde VDSL router, die je voor 30 euro op ebay vind, nog altijd verplicht?
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Dommel heeft dus al één procent méér dekking dan Belgacom ? Waar halen ze dit vandaan ?Lord Utopia schreef:In het VDSL2-segment, dat 75% dekking heeft, zien we enkele snelheidsupgrades.
-
- Erelid
Dat zei een Belgacom-medewerker hier op het forum. Die vertrouw ik toch meer dan wat jij zegt. Met dank.quistnix schreef:Dommel heeft dus al één procent méér dekking dan Belgacom ? Waar halen ze dit vandaan ?Lord Utopia schreef:In het VDSL2-segment, dat 75% dekking heeft, zien we enkele snelheidsupgrades.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ik heb al Cityline besteld. Ik ben de laatste tijd heel tevreden van mijn Cityconnect, en pak er dus gewoon een tweede lijn bij. Voor TV installeer ik een platte schotel en een media cluster, en koppel internet TV aan via mijn Cityline achteraf. Maandelijkse kost: 70€. Daarvoor heb ik 2 lijnen aangesloten op het cityconnect netwerk, kan ik vlot telefoneren anar vaste lijnen als ik dat wens, heb ik zo'n 800 TV kanalen, 2 fixed IP's en met pfsense kan ik dan nog ten volle gebruik maken van de bandbreedte. Huidige snelheid op primaire koperpaar: 18mbit down, 2.69 mbit up.
Hun support is ook danig verbeterd. Een echte pluim. Correct, vlot, to the point. Makkelijk en vlot bereikbaar. Ik kan echt niks aanmerken op Dommel tegenwoordig. Goed bezig ginds
Hun support is ook danig verbeterd. Een echte pluim. Correct, vlot, to the point. Makkelijk en vlot bereikbaar. Ik kan echt niks aanmerken op Dommel tegenwoordig. Goed bezig ginds
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Spijtig dat ze cityconnect niet verder uitbreiden in limburg zoals was beloofd. Had normaal in 2008 al cityconnect moeten kunnen krijgen, maar in 2010 is daar zelfs geen sprake meer van. Spijtig want het is wel echt heel concurrentieel.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Vermoedelijk is het interessanter om voor kleinere lokaties gebruik te maken van VDSL. Ik vermoed ook dat ze in Wallonie toch eerder Cityconnect gaan opzetten als ze al uitbreiden. De mogelijkheden zijn daar toch serieuzer aanwezig om klanten te binden.Avenger 2.0 schreef:Spijtig dat ze cityconnect niet verder uitbreiden in limburg zoals was beloofd. Had normaal in 2008 al cityconnect moeten kunnen krijgen, maar in 2010 is daar zelfs geen sprake meer van. Spijtig want het is wel echt heel concurrentieel.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik vind de veranderingen toch niet zo interessant voor de gewone gebruiker.
Netconnect nis niks positiefs aan veranderd. en de raw copper die ik erbij zou willen nemen is nu maar een half jaar goedkoper.
Dus eigenlijk hebben ze het alleen maar duurder gemaakt.
Netconnect nis niks positiefs aan veranderd. en de raw copper die ik erbij zou willen nemen is nu maar een half jaar goedkoper.
Dus eigenlijk hebben ze het alleen maar duurder gemaakt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Zeer zware teleurstelling in Dommel met hun nieuwe formules. Vooral dat ze nu die Netline ( Homeconnect ) gaan limieteren op een ( schandalige lage ) 100GB is erg . Moest je nu nog dat pack van 6€ voor ongelimiteerd erbij kunnen kopen zou ik er nog kunnen inkomen, maar nu.... Zelfs hun Cityline heeft maar 100GB gekregen