Toevoeging (virus?) code aan indexen

Plaats reactie
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Af en toe wordt code toegevoegd aan de indexen van mijn websites. Hoef je niet te vertellen dat dit bijzonder vervelend is.

Een half jaar geleden heb ik het eens voor gehad. Na verwijdering kwam deze code er na korte tijd opnieuw op. Toen gaf MCfee siteadvisor een rode kleur. Het ging toen om een trojaans paard.

Nu heb ik het weer voor, maar siteadvisor doet niets. Alleen laden de webpagina's niet in, wel na een paar keer refreshen. Is ergens spam, de code begon met <!-- ad --><script>this.iElArKo=false;this.inOoAeAx=false ...

Heb ondertussen de code bij alle indexen er afgehaald en de sites laden weer normaal in.

Mijn vraag is nu: vanwaar komt die code opeens vandaan? Staat er een virus op je pc? Of spam? En wordt dit zo bij het connecteren via ftp naar je website meegestuurd?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

koekie schreef:Mijn vraag is nu: vanwaar komt die code opeens vandaan? Staat er een virus op je pc? Of spam? En wordt dit zo bij het connecteren via ftp naar je website meegestuurd?
Of is je hosting gehacked... tja, wie zal het zeggen.

Zorg eerste dat je PC clean is, pas de paswoorden van je hosting aan, delete de volledige inhoud, en upload een cleane versie. En dan kan je nog gaan uitvissen of er scripts draaien op je hosting welke security issues hebben.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

De websites draaien op 2 verschillende hostingbedrijven. Aan de hoster ligt het dus niet. 'k Vrees dat één of andere pc niet clean is. En zo bij het connecteren van de ftp client één en ander meestuurt.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Maak je gebruik van een een bepaald CMS zoals Wordpress, Joomla, Drupal of iets dergelijks?
Modbreak:
Topic verplaatst naar gepaste categorie
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Development”