Technieker 135 euro?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Is het de gewoonte dat BGC mij een factuur stuurt van 135 euro voor een technieker, omdat de sagem-modem kapot is gegaan binnen garantie?
Ik had eerder een KORTING van 140 euro verwacht omdat ik 3 dagen zonder internet en tv heb gezeten.
Denk er nogni aan om dat te betalen...heb ook nooit om een technieker gevraagt (ben zelf netwerktechnieker! btw) :bang:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

bel naar de klantendienst .dit zou een fout moeten zijn hoor. telefoons en decoders voor tv worden altijd gratis vervangem bij mijn weten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

q-tec schreef:bel naar de klantendienst .dit zou een fout moeten zijn hoor. telefoons en decoders voor tv worden altijd gratis vervangem bij mijn weten.
tenzij de oorzaak bij de klant gevonden word :D

maarja , als toestel al in garantie vervangen word zijn de werkuren normaal ook garantie ...
The eternal and true pessimist :D
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ja normaal wel, heb een paar jaar gelede een technieker langsgestuurd gekrege omdat mijn persoonlijke modem kapot was. Nu aan de modem was toen niks te zien behalve dan dat de wanlink niet meer syncte. Technieker probeerde met zijn speedtouch en had wel synchro. Dat had ik nog miss (beetje) verstaan dat ik dat moest betale ma was wel verniet toen.

Maar nu is het eigelijk de modem van BGC dat kapot is gegaan en onder garantie.

Ale, heb gebeld, ze gaan nen brief sture, ook niet de eerste keer dat ik dat moet doen... :cop:
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

a3ke schreef:
q-tec schreef:bel naar de klantendienst .dit zou een fout moeten zijn hoor. telefoons en decoders voor tv worden altijd gratis vervangem bij mijn weten.
tenzij de oorzaak bij de klant gevonden word :D

maarja , als toestel al in garantie vervangen word zijn de werkuren normaal ook garantie ...
Technieker zei ook dat de sagem nog onder garantie was en dat ik er terug naar de winkel mee moest??? (alsof ze die nog zoude herstelle.. :| )
Maar hij had wel nen nieuwe bbox geinstalleerd. Vond ik wel wa vreemd dat hem da zei...
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Die heeft dat waarschijnlijk per ongeluk verkeerd afgemeld.
Facturatiedienst zal dat heus wel rechtzetten.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als de modem binnen garantie defect gaat moet nog steeds de technieker betaald worden. Zijnde verplaatsing + werkuren voor het opnieuw configureren van de modem (wifi ed). Meestal komt dit uit op een forfait van €85.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Trojan schreef:Als de modem binnen garantie defect gaat moet nog steeds de technieker betaald worden. Zijnde verplaatsing + werkuren voor het opnieuw configureren van de modem (wifi ed). Meestal komt dit uit op een forfait van €85.
Voor mij dan toch ook weer een reden om weg te blijven dan maar vind ik

Alle ,vb , koop een nieuwe auto en de motor ontploft na een jaar

Garage : Ja ; das garantie ze mijnheer die motor maar de werkuren van 2 man 2 dagen zult ge toch moeten betalen
The eternal and true pessimist :D
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Trojan schreef:Als de modem binnen garantie defect gaat moet nog steeds de technieker betaald worden. Zijnde verplaatsing + werkuren voor het opnieuw configureren van de modem (wifi ed). Meestal komt dit uit op een forfait van €85.
Dat zal dan weer een zaak worden voor de ombudsdienst.
en een klant minder voor BGC...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ge kunt ook zelf met uw modem terug gaan naar de winkel en een nieuwe vragen, en dan moet ge ook uw eigen naft betalen en mss zelfs verlof nemen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Trojan schreef:Ge kunt ook zelf met uw modem terug gaan naar de winkel en een nieuwe vragen, en dan moet ge ook uw eigen naft betalen en mss zelfs verlof nemen.
Ik hoef geen naft te betalen, en moest ook geen conge nemen om achter een nieuwe modem te gaan, want het gebeurde net in mijn week conge.
Dan had ik ook geen 3 dage zonder internet en tv gezeten maar was het diezelde dag nog opgelost.
...ik geen 135 euro moet betalen voor een technieker die zelf ni weet hoe hij wpa moet instellen en voor de rest de modem zich volledig automatisch instelt.
..het de taak van bgc is om mij de beste oplossing te geven en niet de duurste, traagste oplossing.

Ik heb ook niet gevraagt achter een technieker, ze hebbe gewoon gezegd "we zulle iemand sturen", ik heb, en dat al van verschillende mensen gehoord dat bgc in de eerste plaats altijd direct een technieker stuurt voor het minste.
Technieker vond het ook raar dat ik 3 dage moest wachte omdat er juist vrij weinig werk was in die periode.

Ma ik wacht wel gewoon op reactie van bgc. :-)
lemonix
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2009, 10:27
Locatie: Ramsel

Om even mee te gaan in het onderwerp: worden er u altijd kosten aangerekend als er een technieker word langsgestuurd?
Bij mij is in de centrale "een kaart" vervangen en thuis het stopcontact (van Belgacom zelf) en ik krijg 70 euro gefactureerd.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Om even de kleine lettertjes op uw factuur te verduidelijken: ALLES tot aan het stopcontact van belgacom (inclusief het stopcontact zelf) is gratis*, alles daarachter (binneninstallatie is voor rekening van de klant (ook modems).

Dat bewuste 'stopcontact van belgacom' is het hier meermaals vermelde ntp FT2007.

@Iemonix: als ik uw situatie goed begrijp is die €70 onterecht. Bel maar snel naar de klantendienst.

(*)met uitzondering van kwaad opzet ed.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lemonix
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2009, 10:27
Locatie: Ramsel

Trojan schreef:Om even de kleine lettertjes op uw factuur te verduidelijken: ALLES tot aan het stopcontact van belgacom (inclusief het stopcontact zelf) is gratis*, alles daarachter (binneninstallatie is voor rekening van de klant (ook modems).

Dat bewuste 'stopcontact van belgacom' is het hier meermaals vermelde ntp FT2007.

@Iemonix: als ik uw situatie goed begrijp is die €70 onterecht. Bel maar snel naar de klantendienst.

(*)met uitzondering van kwaad opzet ed.
Kheb gebeld gehad naar de support en ze hebben papier afgestuurd waarop ik moet aanduiden waarmee ik niet akkoord ben op men factuur en dan moet ik dat terugsturen.
Dat ga ik dan ook doen en zien wat er van voort komt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gray ik ben zeker dat ze dit gaan crediteren.
Misschien is het al gebeurd al je via computer naar je facturen kan kijken.
Ik heb ook enkel foutieve rekeningen gehad toen ik belde kon ik na 1 minuut al zien dat het aangepast was, de brief volgt altij een week later
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Als u modem defect is, moete zelf na de winkel gaan. Alsem nog onder garantie is, krijgde gratis ne nieuwe modem, als ge een aankoopbewijs of factuur kan tonen. Als ge nen technieker laat komen, voor gewoon u modem te laten omruilen, ja dan is da betalend, logisch toch? Als u frigo kapot is, moete toch ook zelf naar de winkel gaan met u frigo? Als ge iemand laat komen van u frigo bedrijf, moete toch ook betalen alsem nen nieuwe frigo komt plaatsen, en de oude meeneemt. Die technieker moet zich verplaatsen (35€), werkuren (tot 15 of 30min, weet niet meer)+modem (50€) => 85€ voor een normale technieker interventie, als de fout bij de klant ligt (dus na het eerste telefoonaansluitpunt).

135€ (wrs 136€), zijn techniekers die in de avond komen, na de normale werkuren (16u30) van techniekers. Zij worden betaald in overuren, en zijn sowieso betalend en duurder.

Normaal gezien sturen ze niet direct een technieker voor het minste, ge zijt wrs gewoon op ne slechte operator terecht gekomen, of het was niet duidelijk of het probleem bij de modem lag of niet, en moest er een technieker het ter plaatse komen nakijken.

Gmoet geen verlof nemen voor na de winkel te gaan, die zijn ook open op zaterdag, en in de week zijn de meeste tot 18 - 19u open.

@lemonix: voor u zou het idd gratis moeten zijn ;-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

olitox schreef:Als u modem defect is, moete zelf na de winkel gaan. Alsem nog onder garantie is, krijgde gratis ne nieuwe modem, als ge een aankoopbewijs of factuur kan tonen. Als ge nen technieker laat komen, voor gewoon u modem te laten omruilen, ja dan is da betalend, logisch toch? Als u frigo kapot is, moete toch ook zelf naar de winkel gaan met u frigo? Als ge iemand laat komen van u frigo bedrijf, moete toch ook betalen alsem nen nieuwe frigo komt plaatsen, en de oude meeneemt. Die technieker moet zich verplaatsen (35€), werkuren (tot 15 of 30min, weet niet meer)+modem (50€) => 85€ voor een normale technieker interventie, als de fout bij de klant ligt (dus na het eerste telefoonaansluitpunt).

135€ (wrs 136€), zijn techniekers die in de avond komen, na de normale werkuren (16u30) van techniekers. Zij worden betaald in overuren, en zijn sowieso betalend en duurder.

Normaal gezien sturen ze niet direct een technieker voor het minste, ge zijt wrs gewoon op ne slechte operator terecht gekomen, of het was niet duidelijk of het probleem bij de modem lag of niet, en moest er een technieker het ter plaatse komen nakijken.

Gmoet geen verlof nemen voor na de winkel te gaan, die zijn ook open op zaterdag, en in de week zijn de meeste tot 18 - 19u open.

@lemonix: voor u zou het idd gratis moeten zijn ;-)
²
Ja snap ook niet waarom de TS daar een technieker voor laat komen, voor iets wat je simpel kan gaan omruilen in een Belgacom shop...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

olitox schreef:Als u modem defect is, moete zelf na de winkel gaan. Alsem nog onder garantie is, krijgde gratis ne nieuwe modem, als ge een aankoopbewijs of factuur kan tonen. Als ge nen technieker laat komen, voor gewoon u modem te laten omruilen, ja dan is da betalend, logisch toch? Als u frigo kapot is, moete toch ook zelf naar de winkel gaan met u frigo? Als ge iemand laat komen van u frigo bedrijf, moete toch ook betalen alsem nen nieuwe frigo komt plaatsen, en de oude meeneemt. Die technieker moet zich verplaatsen (35€), werkuren (tot 15 of 30min, weet niet meer)+modem (50€) => 85€ voor een normale technieker interventie, als de fout bij de klant ligt (dus na het eerste telefoonaansluitpunt).

135€ (wrs 136€), zijn techniekers die in de avond komen, na de normale werkuren (16u30) van techniekers. Zij worden betaald in overuren, en zijn sowieso betalend en duurder.

Normaal gezien sturen ze niet direct een technieker voor het minste, ge zijt wrs gewoon op ne slechte operator terecht gekomen, of het was niet duidelijk of het probleem bij de modem lag of niet, en moest er een technieker het ter plaatse komen nakijken.

Gmoet geen verlof nemen voor na de winkel te gaan, die zijn ook open op zaterdag, en in de week zijn de meeste tot 18 - 19u open.

@lemonix: voor u zou het idd gratis moeten zijn ;-)
Prijzen zonder BTW (met BTW):

Bbox: €81.78 (€99)
Bbox2: €81.82 (€99)
Werkuren per 15": €16.53 (€20)
Verplaatsing: €41.32 (€50)
Forfait herstelling (verplaatsing + 30"): €70.25 (€85)

Oproepen buiten de normale werkuren zijn inderdaad duurder, ik dacht €85 voor oproepen in de week voor 21u en rond de €160 voor zondag en na 21u. Ik ben wel niet 100% zeker van deze bedragen, deze worden automatisch door klantendienst aangerekend ongeacht de fout nu bij de klant ligt of niet. Dus als een klant om 19u belt kan deze sowieso al €85 ophoesten + eventuele verplaatsing en uren van de technieker indien de fout bij de klant binnen ligt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Trojan schreef:
olitox schreef:Als u modem defect is, moete zelf na de winkel gaan. Alsem nog onder garantie is, krijgde gratis ne nieuwe modem, als ge een aankoopbewijs of factuur kan tonen. Als ge nen technieker laat komen, voor gewoon u modem te laten omruilen, ja dan is da betalend, logisch toch? Als u frigo kapot is, moete toch ook zelf naar de winkel gaan met u frigo? Als ge iemand laat komen van u frigo bedrijf, moete toch ook betalen alsem nen nieuwe frigo komt plaatsen, en de oude meeneemt. Die technieker moet zich verplaatsen (35€), werkuren (tot 15 of 30min, weet niet meer)+modem (50€) => 85€ voor een normale technieker interventie, als de fout bij de klant ligt (dus na het eerste telefoonaansluitpunt).

135€ (wrs 136€), zijn techniekers die in de avond komen, na de normale werkuren (16u30) van techniekers. Zij worden betaald in overuren, en zijn sowieso betalend en duurder.

Normaal gezien sturen ze niet direct een technieker voor het minste, ge zijt wrs gewoon op ne slechte operator terecht gekomen, of het was niet duidelijk of het probleem bij de modem lag of niet, en moest er een technieker het ter plaatse komen nakijken.

Gmoet geen verlof nemen voor na de winkel te gaan, die zijn ook open op zaterdag, en in de week zijn de meeste tot 18 - 19u open.

@lemonix: voor u zou het idd gratis moeten zijn ;-)
Prijzen zonder BTW (met BTW):

Bbox: €81.78 (€99)
Bbox2: €81.82 (€99)
Werkuren per 15": €16.53 (€20)
Verplaatsing: €41.32 (€50)
Forfait herstelling (verplaatsing + 30"): €70.25 (€85)

Oproepen buiten de normale werkuren zijn inderdaad duurder, ik dacht €85 voor oproepen in de week voor 21u en rond de €160 voor zondag en na 21u. Ik ben wel niet 100% zeker van deze bedragen, deze worden automatisch door klantendienst aangerekend ongeacht de fout nu bij de klant ligt of niet. Dus als een klant om 19u belt kan deze sowieso al €85 ophoesten + eventuele verplaatsing en uren van de technieker indien de fout bij de klant binnen ligt.
Ja die bedragen zullen wel kloppen :D
Voor die avond techniekers: voor 20u, sowieso 65€ inc btw, na 20u of int weekend sowieso 136€, of de fout nu bij bgc ligt of niet.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

olitox schreef:Als u modem defect is, moete zelf na de winkel gaan. Alsem nog onder garantie is, krijgde gratis ne nieuwe modem, als ge een aankoopbewijs of factuur kan tonen. Als ge nen technieker laat komen, voor gewoon u modem te laten omruilen, ja dan is da betalend, logisch toch? Als u frigo kapot is, moete toch ook zelf naar de winkel gaan met u frigo? Als ge iemand laat komen van u frigo bedrijf, moete toch ook betalen alsem nen nieuwe frigo komt plaatsen, en de oude meeneemt. Die technieker moet zich verplaatsen (35€), werkuren (tot 15 of 30min, weet niet meer)+modem (50€) => 85€ voor een normale technieker interventie, als de fout bij de klant ligt (dus na het eerste telefoonaansluitpunt).

135€ (wrs 136€), zijn techniekers die in de avond komen, na de normale werkuren (16u30) van techniekers. Zij worden betaald in overuren, en zijn sowieso betalend en duurder.

Normaal gezien sturen ze niet direct een technieker voor het minste, ge zijt wrs gewoon op ne slechte operator terecht gekomen, of het was niet duidelijk of het probleem bij de modem lag of niet, en moest er een technieker het ter plaatse komen nakijken.

Gmoet geen verlof nemen voor na de winkel te gaan, die zijn ook open op zaterdag, en in de week zijn de meeste tot 18 - 19u open.

@lemonix: voor u zou het idd gratis moeten zijn ;-)
Ik kan niet zien dat de modem kapot is als het slechts de WAN kant is die geen synchro maakt, AL de rest werkte nog.
Als ik zeg dat de binnebekabeling is nagekeken en ik nog met de oude sagem modem werk (welke de technieker zei dat deze vrij snel kapot gaan) dan is het aan bgc om mij de beste oplossing voor te stellen.
Gratis of 135 euro is buiten alle proportie!
Dit is bijna 10 % van mijn loon deze maand

Voor alle duidelijkheid, technieker is tijdens werkuren gekomen 4x15 min + vervoerskosten.
Telefonist had mij op zijn minst moeten vertellen dat dit mij geld ging kosten.
terugnaartelenet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2010, 18:28

belgacom grijpt net als andere spelers op de markt z'n kans allerlei kosten aan te rekenen, de winstcijfers moeten omhoog, wie dit niet ziet, is eraan voor de moeite, altijd controleren en zwart op wit vragen, want via de telefoon is dat allemaal mooi geregeld, oh je, ook datum en naam van de persoon die men aan de lijn heeft, voor het geval een kruisverhoor nodig zou blijken ;-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik kan de analyse van de topic starter wel volgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”