Overweeg weg te gaan bij EDPNET - TRAAG 'S AVONDS

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
terugnaartelenet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2010, 18:28

Lange tijd geen last gehad van snelheidsproblemen maar heden is het 's avonds echt irritant traag vooral de download en ping is te hoog, 2 mbps :-( ping +100, Belgacom beweerde dat er storing op de lijn zit, maar EDPnet moet ticket maken voor interventie Belgacom, nu raden ze me een downgrade aan naar 12 mbps profiel ADSL2+ voorheen 24 mbps ofwel VDSL met verplichte sagen modem, probleem is dat zij werken via Scarlet/Belgacom en de kaskes van Belgacom overbelast worden door Scarlet Packs ... ik zal Telenet terug een kans moeten geven vrees ik, het netwerk van Belgacom is mi niet performant en overbelast ++
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

is dit geen onderdeel van scarlet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
terugnaartelenet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2010, 18:28

EDPNET neemt traffic bij Scarlet en Scarlet is overgenomen door Belgacom, het netwerk van Scarlet zit bij de NMBS ... je moet maar eens gaan zien hoeveel klachten er zijn over belgacom in de belgacom centers ... ze persen tv, internet en telefonie over die verouderde koperkabels = vragen om problemen waar de klanten de dupe van zijn en worden en de prijzen zijn nog steeds veel te duur in verhouding tot onze buurlanden, mensen vragen stabiele snelheden, geen fluctuerende of toch niet zoals in bovengenoemde opgave.
Laatst gewijzigd door terugnaartelenet 09 feb 2010, 19:14, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

scarlet heeft nog nooit ge gewerkt.
In 2008 waren het net dezelfde problemen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

terugnaartelenet schreef:EDPNET neemt traffic bij Scarlet en Scarlet is overgenomen door Belgacom, het netwerk van Scarlet zit bij de NMBS ... je moet maar eens gaan zien hoeveel klachten er zijn over belgacom in de belgacom centers ... ze persen tv, internet en telefonie over die verouderde koperkabels = vragen om problemen waar de klanten de dupe van zijn en worden en de prijzen zijn nog steeds veel te duur in verhouding tot onze buurlanden, mensen vragen stabiele snelheden, geen fluctuerende of toch niet zoals in bovengenoemde opgave.
Telenet werknemer toevallig? :lol:

TV internet & telefonie over die koperkabels gaat anders perfect hoor.
ADSL heeft zijn limieten qua afstand/verzwakking uiteraard, dat wordt opgevangen door VDSL2.
Als er fysiek iets mis is met de lijn, ja dan is het natuurlijk minder.
Belgacom stelt zelf voor om een interventie van een technieker te vragen, doe dat dan he :)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

terugnaartelenet schreef:EDPNET neemt traffic bij Scarlet en Scarlet is overgenomen door Belgacom, het netwerk van Scarlet zit bij de NMBS ... je moet maar eens gaan zien hoeveel klachten er zijn over belgacom in de belgacom centers ... ze persen tv, internet en telefonie over die verouderde koperkabels = vragen om problemen waar de klanten de dupe van zijn en worden en de prijzen zijn nog steeds veel te duur in verhouding tot onze buurlanden, mensen vragen stabiele snelheden, geen fluctuerende of toch niet zoals in bovengenoemde opgave.
Vandaag geregistreerd en in iedere post op het ADSL netwerk van BGC/Scarlet/EDPnet afgeven. Keer terug naar Telenet zou ik zeggen :roll:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

terugnaartelenet schreef: het netwerk van Belgacom is mi niet performant en overbelast ++
Dit zal zeker niet beter zijn bij Telenet, ik ken er genoeg die hun snelheden niet halen bij telenet
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

redman5087 schreef:
terugnaartelenet schreef: het netwerk van Belgacom is mi niet performant en overbelast ++
Dit zal zeker niet beter zijn bij Telenet, ik ken er genoeg die hun snelheden niet halen bij telenet
Da's wel een heel bold statement. Omdat jij het misschien niet haalt wil dat niet zeggen dat het overal is. Ik zit sinds een paar weken bij Telenet met een ExpressNet XL en haal steevast minstens 18 Mbps (www.speedtest.net).
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Devilzown schreef:
terugnaartelenet schreef:EDPNET neemt traffic bij Scarlet en Scarlet is overgenomen door Belgacom, het netwerk van Scarlet zit bij de NMBS ... je moet maar eens gaan zien hoeveel klachten er zijn over belgacom in de belgacom centers ... ze persen tv, internet en telefonie over die verouderde koperkabels = vragen om problemen waar de klanten de dupe van zijn en worden en de prijzen zijn nog steeds veel te duur in verhouding tot onze buurlanden, mensen vragen stabiele snelheden, geen fluctuerende of toch niet zoals in bovengenoemde opgave.
Telenet werknemer toevallig? :lol:

TV internet & telefonie over die koperkabels gaat anders perfect hoor.
ADSL heeft zijn limieten qua afstand/verzwakking uiteraard, dat wordt opgevangen door VDSL2.
Als er fysiek iets mis is met de lijn, ja dan is het natuurlijk minder.
Belgacom stelt zelf voor om een interventie van een technieker te vragen, doe dat dan he :)
Ik zou toch nog even willen toevoegen dat na het omschakelen naar VDSL2 er bij mij geen vertragingen meer te bemerken zijn.
Die vertragingen waren sowieso minder erg na de VC upgrade die EDPNET had laten uitvoeren, wel wat moeten aandringen om dat te bekomen.
Voor zover ik weet gebruikt VDSL2 een volledig andere backbone (ethernet based?)

Afbeelding
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 nov 2009, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Vroeger had ik ook last van tragere snelheiden tijdens de spitsuren van Internet. Maar het laatste half jaar heb ik hier gelukkig geen last meer van :-)
ISP: Belgacom
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Modbreak:
Een beetje op je taal letten mag wel...
Skyslet kwam en ging. :evil: telenet kwam en ging. :evil: ADSL2friet kwam en ging. :evil: :evil: EDPatat kwam en ging. :? De volgende Scarfriet kwam en zal ook op het eind van 1910 gaan. :oops:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

biekini schreef:knip
En nu nog iets zinnigs...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”