Wat bij faling ?

Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik zou mijn telefoonnummer willen porteren naar een Voip-operator.
Wat als daarna die firma failliet gaat ? Hoe vlug kan je er weg naar elders. Of blijft mijn nummer er vasthangen ?

Dit is niet denkbeeldig:
  • Vorig jaar was er de faling van Attractel, de firma achter Voipsolutions.be
  • Ik heb op de site van de nationale Bank naar de jaarrekeningen van onze uitverkoren operatoren gezocht. 't Meest recente zijn de balansen van 2008. Ik heb Weepee, 3starnet en Nomado opgevraagd. Allemaal maakten ze serieuze verliezen. Kan dat zo blijven duren ? Was 2009 beter voor hen ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb de cijfers ook gezien.
WeePee is bijverdienste/project van iemand andere inkomsten heeft.
Ik zit ook in een dergelijke situatie en dan breng je zoveel mogelijk onkosten onder in je bedrijf.
Niet direct iets om je zorgen te maken denk ik.
Bij 3StarsNet gaat het om grote bedragen.
3StarsNet is/was ook aandeelhouder van BEL E-COM dat ondertussen failliet is.
Maar ik heb geen kaas gegeten van balansen e.d., dus kan ik daar niet veel zinnigs over zeggen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Je moet niet kijken naar de balansen van 2008.
Pas eind 2009 waren echte mogelijkheden om door te breken omdat eindelijk Voip-inbound-nummer overdracht mogelijk is geworden.

Als je nummer betaald is kan je het altijd overdragen, van provider naar provider.

Hou er echter wel rekening mee dat je bv een nummer in Antwerpen bv niet altijd naar een Belgacom-vastelijn kan overbrengen, omdat die nogal zeuren over geografie.
Bij Voip is dat niet het geval.

Als je bv naar Nomado.eu gaat en daar mocht iets fout gaan, dan kan je normaal je nummer naar 3Stars overbrengen omdat de meeste nummers daar geregistreerd worden (niet allemaal!)
En 3stars is wel heel erg groot hoor, vergeleken met alle anderen, dus het moet al raar lopen mocht daar iets mis gaan, maar 3Stars richt zich dan ook niet echt op particulieren voor zover ik weet.

Trouwens Telenet is ook Voip, net als Scarlet en Dommel, wat als die eraan gaan? Is precies hetzelfde.

Ikzelf zit bij Nomado.eu, vooral omdat ik weet dat die de ruggensteun heeft van 3Stars.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BasMSI schreef:Trouwens Telenet is ook Voip, net als Scarlet en Dommel, wat als die eraan gaan? Is precies hetzelfde.
Da's een wel erg kromme vergelijking !
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

r2504 schreef: Da's een wel erg kromme vergelijking !
Ben ik met je eens, maar dat dacht men van bv Enron of Fortisbank ook, groot wil niet altijd zeggen dat het blijft bestaan.
Het zijn allemaal bedrijven en het is niet makkelijk te voorspellen wat de toekomst gaat brengen.
Er zijn al massa's bedrijven ten onder gegaan, denk maar gewoon aan Commodore, Acorn, Atari en Synclair, niemand die er toen ooit aan gedacht had dat ze over de kop zouden gaan op hun hoogtepunt.
Toch zijn ze allemaal weg.

Denk maar aan Ping, ooit de grootste en beste provider van Belgie, er is niets meer van over en wat er nog was heet nu Belgacom (Scarlet=Belgacom) :-D
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

BasMSI schreef:En 3stars is wel heel erg groot hoor, vergeleken met alle anderen, dus het moet al raar lopen mocht daar iets mis gaan, ...
BasMSI schreef:...maar dat dacht men van bv Enron of Fortisbank ook, groot wil niet altijd zeggen dat het blijft bestaan.
En wat was het argument nu ook al weer ?
Feit is dat bedrijven die jaar in jaar uit met verlies werken niet blijven bestaan, groot of klein.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Lol, raar dat AMD dan wel blijft bestaan, die maken al 35 jaar verlies :lol:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedrijven kunnen idd jaren verlies maken. Heb ff bij 3stars gekeken. Hun verlies was voral te danken aan aankoop van mat. vaste activa.

Belangrijkste is natuurlijk cash flow/kunnen betalen van facturen
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Bedrijven zoals AMD moeten altijd eerst investeren alvorens het meer omzet oplevert dan de jaren ervoor.
Echter elk jaar zorgt die investering voor een verlies op de balans, tegen de tijd dat die investering begint te renderen is de volgende investering al gedaan.
Zo blijf je verlies draaien, al is het eigenlijk een virtueel verlies.
Alleen ging het mis met de banken crisis en heeft een Sjeik het bedrijf gered met een paar Miljard, want reserves bouw je zo niet echt op en een klap zoals de crisis kon dus het einde betekenen en dat deed het bijna.

Trouwens, Telenet was ook al zo goed als kapot toen de Amerikanen het overnamen, de investeringen en kosten lagen domweg te hoog, maar blijkbaar wenst men dat niet te weten, maar het was een dubbeltje op z'n kant.
En niet te vergeten de Nederlandse KPN, nu eigenaar van Base/Tele2/Versatel etc...een paar jaar geleden lag dat bedrijf zo goed als op straat! Het ging zo enorm slecht dat de aandelen vrijwel onverkoopbaar waren, moet je nu eens kijken!

Zo krom is mijn vergelijking niet, er zijn al gekkere dingen gebeurd....kijk maar naar het Palm-eiland bij de Emiraten, het project is reeds gestopt...geld is al een tijd op :lol:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tis krom omdat je vergelijkt bedrijven met miljoenen/miljarden omzet en duizenden aantal werknemenrs met
bedrijven <10 werknemers en <1 miljoen omzet
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BasMSI schreef:Trouwens, Telenet was ook al zo goed als kapot toen de Amerikanen het overnamen
Correct... maar daar stond dan ook wel iets tegenover... een overname zou dus geen probleem geweest zijn.

De vraag is maar wie er klaar staat om een Nomado, WeePee of 3StarsNet (hun schulden) over te nemen.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

MarkDM schreef:Ik zou mijn telefoonnummer willen porteren naar een Voip-operator.
Wat als daarna die firma failliet gaat ? Hoe vlug kan je er weg naar elders. Of blijft mijn nummer er vasthangen ?
Niet doen.
Hou je Belgacom vaste lijn voor inkomende gesprekken, verander deze eventueel naar een discoverylijn,
en doe alle uitgaande gesprekken via een goedkope betamax clone ( http://www.12voip.com of andere, prima kwaliteit voor weinig geld)
Je combineert de stabiliteit van Belgacom met de lage kosten van voip.
Hardwarematig perfect op te lossen met een Siemens Gigaset C470 IP waarbij met meerdere toestellen zelfs tegelijkertijd gesprekken gevoerd kunnen worden via voip en de belgacom lijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Limburg schreef:
MarkDM schreef:Hou je Belgacom vaste lijn voor inkomende gesprekken, verander deze eventueel naar een discoverylijn
Bij BGC is dat natuurlijk een optie... bij TN bestaat er geen 'Discovery' alternatief.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

r2504 schreef:
BasMSI schreef:Trouwens, Telenet was ook al zo goed als kapot toen de Amerikanen het overnamen
Correct... maar daar stond dan ook wel iets tegenover... een overname zou dus geen probleem geweest zijn.

De vraag is maar wie er klaar staat om een Nomado, WeePee of 3StarsNet (hun schulden) over te nemen.
Schulden of geen schulden kunnen me niet schelen.
Wat me wel kan schelen is waar je terecht kunt om je nummer te verplaatsen als er iets met die bedrijven gebeurd.
Want dat schijnt niemand te weten.

Bij een domeinnaam ga je gewoon naar je nieuwe provider en je domein kan worden verplaatst.

Lijkt me dat het bij nummeroverdraagbaarheid ook zo werkt, immers je hoeft enkel een aanvraag te doen bij je nieuwe provider en de oude mag niet weigeren.
Kan me niet voorstellen dat een provider eigenaar is van je nummer, tenzij je niet betaald natuurlijk, maar dat was altijd al zo.

Ben al op het Bipt aan het zoeken geweest, maar kan er niets over vinden.
Iemand moet al die nummers toch ergens bijhouden? Bestaat er niet zoiets als een telefoon-dns? Moet toch haast wel.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Je hebt de crdc op http://www.1299.be/
Daar vind je de operator.
Een Belgacomnummer dat overgedragen is aan Weepee heeft blijkbaar 'BT' als operator.
Bij nieuw nummer staat er 'Weepee'
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Dank je wel!!
Bij mijn nummer op Nomado (overgedragen) staat er 3stars :banana:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

MarkDM schreef:Je hebt de crdc op http://www.1299.be/
Daar vind je de operator.
Een Belgacomnummer dat overgedragen is aan Weepee heeft blijkbaar 'BT' als operator.
Bij nieuw nummer staat er 'Weepee'
Ik dacht eens gelezen te hebben dat ze voor nieuwe nummers, nummerallocaties hebben van het BIPT en deze gebruiken. Maar nummeroverdrachten kopen ze in bij BT-telecom, wat dan weer een heel groot bedrijf is.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Zoals altijd is het Bipt weer niet de regelgever die het zou moeten zijn en er een simple uitleg zou staan op hun website hoe het zit.
Wat mij stoort aan het Bipt is dat je er niets kan vinden en dat ze niets regelen wat duidelijk aangeeft hoe het zit.
Waarom heffen ze het Bipt niet gewoon op?

Je kan er voor niets terecht en ze reageren ook nergens op.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BasMSI schreef:Zoals altijd is het Bipt weer niet de regelgever die het zou moeten zijn en er een simple uitleg zou staan op hun website hoe het zit.
Wat mij stoort aan het Bipt is dat je er niets kan vinden en dat ze niets regelen wat duidelijk aangeeft hoe het zit.
Waarom heffen ze het Bipt niet gewoon op?

Je kan er voor niets terecht en ze reageren ook nergens op.
Omdat je je als klant moet richten tot de providers; wanneer je met een geschil zit, moet je de ombudsman contacteren. Dat staat ook duidelijk op de website aangegeven.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Lord Utopia schreef:
BasMSI schreef:Zoals altijd is het Bipt weer niet de regelgever die het zou moeten zijn en er een simple uitleg zou staan op hun website hoe het zit.
Wat mij stoort aan het Bipt is dat je er niets kan vinden en dat ze niets regelen wat duidelijk aangeeft hoe het zit.
Waarom heffen ze het Bipt niet gewoon op?

Je kan er voor niets terecht en ze reageren ook nergens op.
Omdat je je als klant moet richten tot de providers; wanneer je met een geschil zit, moet je de ombudsman contacteren. Dat staat ook duidelijk op de website aangegeven.
Voila, daarmee zie je meteen weer waarom het Bipt overbodig is.
De ombudsman is er niet om structurele problemen op te lossen maar problemen tussen jou en een provider.
Het Bipt dient ervoor om de boel te regulariseren, echter het doet NIKS.
Zelfs het feit dat Belgacom Raw-copper aan hun eigen klanten gratis geeft kan het Bipt niet bommen.
Of dat je wel via Scarlet Belgacom TV kan krijgen, maar niet via andere providers!
Scarlet doet zich voor als aparte provider maar is Belgacom...echter blijkbaar is BGC-TV NIET provider gebonden.
Belgacom = Scarlet = BIPT is toch duidelijk.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

dat is eigenlijk niet waar hoor,

bij het falen van attriactel en andere voip-collega`s hebben wij nummers los gekregen
via de hulp van het bipt ... buiten reguleren treden zij effectief op bij problemen zoals
faling (maar ook andere hoor)

als wij ooit in faling zouden gaan (niet direct van plan) is het gewoon kwestie van de nieuwe operator
van even met het bipt contact op te nemen, een probleem kan dat echt niet vormen,
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

[email protected] schreef:dat is eigenlijk niet waar hoor,

bij het falen van attriactel en andere voip-collega`s hebben wij nummers los gekregen
via de hulp van het bipt ... buiten reguleren treden zij effectief op bij problemen zoals
faling (maar ook andere hoor)

als wij ooit in faling zouden gaan (niet direct van plan) is het gewoon kwestie van de nieuwe operator
van even met het bipt contact op te nemen, een probleem kan dat echt niet vormen,
Wel, als het zo simpel is, waarom is er op heel BIPT dan niets over te vinden?
Misschien kan je wat links geven?
Ik heb al vaak bij BIPT zitten lezen, maar het is een KLOTE-website en nergens is iets te vinden om ze fatsoenlijk aan te spreken.

Het BIPT is een bureaucratie van het formaat RTT indertijd....gewoon niet te doen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”