Links in Dreamweaver?

Plaats reactie
Raf
Starter Plus
Starter Plus

Hallo...
Weet er iemand hoe men een link invoegt bij dreamweaver zonder dat deze onderstreept wordt? Dus bv. dat als men de cursor er over beweegt dat er ernkel een handje voorkomt en dus niet dat het woord onderstreept is...

thx
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

dat moet je door middel van css doen Raf (zoek maar is op css in google)

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Like nob says: css cascade style sheets: vb code:

onderstaande code zorgt ervoor dat je links niet worden ondelijnd. Let wel a:hover (als je over de link komt) staat gedefinieerd dat hij wel onderlijnt, dus dan zal hij dat ook doen, anders niet. Je kan deze code ofwel invoegen als volgt in html (gewoon broncode in dreamweaver):

Code: Selecteer alles

<head>
...
<style type="text/css">
<!--

A {
        text-decoration: none;
        color: #000099;
}

A:Hover {
        text-decoration: underline;
        color: #000099;
        font-weight : bold;
}

--></style>
..
</head>

Je kan de code ook opslaan in een extern bestand .css en ernaar verwijzen, dit doe je als volgt:

Code: Selecteer alles

<head>
...
<link rel=stylesheet href="uwfile.css" type="text/css">
...
</head>

Voila hoop dat het je lukt, indien je nog vragen hebt moet je maar een berichtje posten.(ondertussen heb je ook een voorbeeld hoe andere zaken te definieren in css (color, font-weight,..)
I love it when a plan comes together!
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

mja het kan ook handig zijn om de 4 elemeten te gebruiken

A:link{
A:active{
A:visited{
A:hover {

zodat je geen geen lelijke kleuren krijgt bij bezochte links , ... maar ik zou css niet aanraden in combinatie met frontpage of dreamweaver , die generen de kleuren via verouderde html tags <font color="...."> dit gaat dan een grote knoeiboel worden en je document gaat groter zijn dan dat je alleen css gebruikt
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

crapiecorn schreef:mja het kan ook handig zijn om de 4 elemeten te gebruiken

A:link{
A:active{
A:visited{
A:hover {

zodat je geen geen lelijke kleuren krijgt bij bezochte links , ... maar ik zou css niet aanraden in combinatie met frontpage of dreamweaver , die generen de kleuren via verouderde html tags <font color="...."> dit gaat dan een grote knoeiboel worden en je document gaat groter zijn dan dat je alleen css gebruikt

Die vier elementen gebruiken is niet verplicht, maar het verbeterd wel de layout van je pagina.

Voor frontpage ben ik al niet, dus zeg ik sowieso, gebruik dat niet. Maar dreamweaver, is iets geheel anders hoor, mag je niet zomaar vergelijken met Dreamweaver. In dreamweaver heb je perfecte integratiemogelijkheden voor css. je mag je alleen niet laten lijden, je kleuren te definieren in dreamweaver, maar wel in css, dan heb je daar geen problemen mee.

Voor tekst input gebruik ik meestal Dreamweaver, als het veel tekst is, das handiger en overzcihtelijker, dan notepad. Maar je moet hem als platte tekst intikken, en layout definieren in css!
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Development”