Telenet Snelheid

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Rafael
Starter Plus
Starter Plus

Voor de meesten misschien een simpele vraag, voor mij een moeilijke.

Telenet geeft bij hun paketten een snelheid aan, bijvoorbeeld 15 Mbit. Is dit zoals bij Belgacom, enkel in het beste geval, en als je pech hebt 2 Mbit, of garanderen zij wel een deel van de snelheid, bijvoorbeeld 15 Mbit maximum, 10 Mbit gegarandeerd haalbaar?

Kan ik ergens laten testen welke snelheid ik zou kunnen halen op mijn lokatie? Bijvoorbeeld in een Telenet Shop?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Een snelheid garanderen doet niemand, behalve dan voor zeer dure business abos.
Telenet (kabel) zit wel steeds veel dichter bij zijn maximum dan xDSL formules.

http://ispmonitor.be/be-nl/providers/ranking/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je bij Telenet trouwens niet aan 90 a 95% komt van de specificaties (te testen via http://speedtest.net ) dan is er meestal ook wel iets fout en neem je ook best contact op met hen (als het probleem natuurlijk niet bij jezelf zit - bv. slechte wireless link).
Rafael
Starter Plus
Starter Plus

Dus in principe komen ze het herstellen tot ik 90% van de snelheid ongeveer kan halen? Het is namelijk zo dat de TV kabel al 30 jaar ligt (oud huis) en het beeld op sommige zenders (VT4 vooral) niet altijd even helder is. Ik dacht misschien dat de TV kabel slijtage begint te vertonen...
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Metaalmoeheid :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Rafael schreef:Het is namelijk zo dat de TV kabel al 30 jaar ligt (oud huis)
De kabel in je "oud huis" is jou verantwoordelijkheid... ook de aansluiting vanaf de "drop".

Wat is je snelheid momenteel, en welk abonnement heb je ?
Rafael
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:De kabel in je "oud huis" is jou verantwoordelijkheid... ook de aansluiting vanaf de "drop".

Wat is je snelheid momenteel, en welk abonnement heb je ?
Wat is de drop? Het kastje in de straat vanaf waar de kabel vertrekt?

Momenteel heb ik nog Belgabrol ADSL aan -met moeite- 2 Mbit... Mijn overgebuur, schuin 2 huizen verder, heeft wel Telenet en haalt zonder probleem 20 Mbit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Rafael schreef:Wat is de drop? Het kastje in de straat vanaf waar de kabel vertrekt?
Inderdaad, kastje of de paal.
Rafael schreef:Mijn overgebuur, schuin 2 huizen verder, heeft wel Telenet en haalt zonder probleem 20 Mbit.
Dan is alles prima met het TN signaal in je straat en zal je dat zeker ook halen (als je eigen installatie in orde is).
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Rafael schreef:Het is namelijk zo dat de TV kabel al 30 jaar ligt (oud huis) en het beeld op sommige zenders (VT4 vooral) niet altijd even helder is. Ik dacht misschien dat de TV kabel slijtage begint te vertonen...
Leeftijd zal misschien niet helpen, het belangrijkste is echter kwaliteit van de kabel zelf (type afscherming) - meer achtergrond: http://www.coaxkabel.nl/
En dan zoals gewoonlijk de lengte van de kabel natuurlijk.
Daarnaast kunnen ook andere apparaten (elektromotoren bv.) storingen veroorzaken, ondanks de afscherming van de kabel.

Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat de beeldkwaliteit (analoog) op onze kabel (huis wordt 30j dit jaar) slecht was. Ook bij Indi (dit werkte maar met slechte signaal/ruis-verhouding), initieel ontbrak ik een paar zenders hierdoor - proberen te verhelpen door een nieuwe coax te gebruiken (vanaf ingang huis tot decoder), was echter het laatste stukje kabel (goedkoop stuk coax met gegoten stekkers) wat de eigenlijke boosdoener was, na deze te vervangen door een nieuwe (goed afgeschermde) kabel, waren alle zenders aanwezig. Signaal/ruis was ok, maar niet geweldig.

En toen kwam de overstap van Indi naar Telenet Digital TV. De Telenet-installateur verwijdert dan een filter (indien de draden aan palen hangen in uw straat (zoals bij ons), kunt ge hem helpen door zijn lange ladder vast te houden). En jawel, toen pas werd de Signaal/ruis wat het moet zijn.

Dus goeie tip: eerst de eigen kabels eens vervangen door deftige, maar als er nog een filter tussenzit, helpt dat ook niet ...
Da's voor TV. Bij Internet wordt sowieso die filter ook verwijderd (op straat) en zal de modem aan de ingang van de kabel in huis geplaatst worden, daar moet het signaal dan altijd goed zijn, zeker als het bij de buurman ok is.
Rafael
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt voor de informatie allen!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”