Ik heb al homeconnect sinds het uitkwam.
In het begin enorm veel storingen, gekraak en haperingen met telefonie.
daarna wat meer stabiele lijnen,
sinds een maand of twee terug haperingen wanneer ik download.
Ben ik uitzondering?
Of ondervinden jullie ook haperingen wanneer je langdurig download?
homeconnect telefonie hapert
Als je gewone ADSL hebt is dat 'normaal', denk ik. Je kan misschien even testen door je downloadsnelheid te verminderen bvb halveren of nog minderen. Dit kan je ook doen als je ADSL2+ hebt. (Hiervoor heb je een degelijke downloadmanager voor nodig)
Het beste zou homeconnect op VDSL2 zijn, dan kan je de downloadsnelheid zelf verminderen als je telefoon hebt, wat betekent dat je gewoon verder (en toch wat sneller dan ADSL) kan downloaden en bellen tegelijk.
Door te downloaden neem je 'verkeer' van je internetverbinding, wanneer je download op maximum staat is er weinig 'verkeer' over om te bellen.
Het beste zou homeconnect op VDSL2 zijn, dan kan je de downloadsnelheid zelf verminderen als je telefoon hebt, wat betekent dat je gewoon verder (en toch wat sneller dan ADSL) kan downloaden en bellen tegelijk.
Door te downloaden neem je 'verkeer' van je internetverbinding, wanneer je download op maximum staat is er weinig 'verkeer' over om te bellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Dit klopt niet volledig jippe.
Meestal is het de upload die parten speelt met de voip. Ik heb een programma en dat heet gigatribe. Ik kan hiermee bestanden delen met familie en vrienden op afstand (soort van vpn). Als iemand bij mij komt downloaden kent het programma automatisch de volledige upload toe en dan stottert het zowel bij mij als aan de andere kant van de lijn.
Tot zoverre heb ik geen hinder ondervonden tijdens hevig downloaden en tegelijk telefoneren... enkel wanneer de upload volledig gebruikt wordt.
Meestal is het de upload die parten speelt met de voip. Ik heb een programma en dat heet gigatribe. Ik kan hiermee bestanden delen met familie en vrienden op afstand (soort van vpn). Als iemand bij mij komt downloaden kent het programma automatisch de volledige upload toe en dan stottert het zowel bij mij als aan de andere kant van de lijn.
Tot zoverre heb ik geen hinder ondervonden tijdens hevig downloaden en tegelijk telefoneren... enkel wanneer de upload volledig gebruikt wordt.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini