TomG schreef:Ik vermoed ook iets in de trend van verkeerde domain name in de phpBB configuratie.
Overigens snap ik ook niet goed waarom dit nu plots moet veranderen naar userbase.be.
Naast inlogproblemen de laatste maanden ook al relatief veel problemen gezien: traag, downtimes (MySQL errors of gewoon helemaal niet bereikbaar). Zie dit als opbouwende kritiek: dit forum is een grote meerwaarde voor "enthousiaste" telecom gebruikers, het zou jammer zijn dat dit op de één of andere manier verloren zou gaan...
Cookie pad had ik gisterenavond aangepast in phpBB...
Da's niet plots: Userbase heeft het behoorlijk zwaar gehad de voorbije tijd omdat blijkbaar het forum door verschillende zoekmachines 4x werd geïndexeerd. Omdat de site als default geconfigureerd staat op de server kwamen in de zoekmachine-resultaten verschillende url's terug met dezelfde inhoud: walhalla.userbase.be, userbase.be,
www.userbase.be, m.userbase.be. Da's dus 4x de load die je hoort te hebben. Op piekmomenten kon het dus gebeuren dat het servetje het niet meer getrokken kreeg (zeker niet als Cuil voorbij kwam, my god, wat een ellendige spider). Vandaar dat al die verschillende, geldige url's worden omgevormd naar 1 uniform adres: userbase.be .
Hebben jullie overigens de voorbije paar dagen nog downtime gemerkt of abnormale vertragingen? (zijnde: sinds eergisteren middag).