Userbase url aanpassing

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Daarnet werd door mijzelf een nieuwe rewrite rule geactiveerd, hij zorgt ervoor dat http://www.userbase.be http://walhalla.userbase.be en andere herschreven worden naar http://userbase.be. Normaal gezien zou dit niet voor problemen mogen zorgen. Mocht je normaal http://www.userbase.be gebruiken zal je cookie niet langer kloppen waardoor je eenmalig opnieuw moet inloggen (met de herinner functie aangevinkt).

De reden hiervoor is vooral SEO gebaseerd. Vragen, stel ze gerust :)

Als er mensen zijn die alsnog problemen ondervinden mogen ze gerust contact opnemen met [email protected].
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik ondervind heel wat problemen om ingelogd te geraken, zelfs na wissen van alle coockies.

Van zodra redirect na inloggen plaatsvind, ben ik terug uitgelogd. Ik heb met veel miserie kunnen inloggen om deze reply te posten. Onder forum --> nieuwe berichten wordt je ook sowieso uitgelogd. Dit is mijn toegangslink tot het forum.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Nog eens getest: na posten vorige reply forum --> nieuwe berichten en hopla weer uitgelogd. En ja ik zet het vinkje aan om ingelogd te blijven.

Deze problemen heb ik nog op quasi geen enkel ander forum meegemaakt, sterker nog heb dit op dit forum vroeger nog gehad (maar zo erg niet).

Oplossing?
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

heb net hetzelfde voor :bang:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Idem hier. Ik begrijp niet waarom je redirect naar userbase.be i.p.v. www.userbase.be , daar www.userbase.be waarschijnlijk door veel meer mensen standaard wordt gebruikt.

Kijk eens in de phpbb ACP -> server configuration (links onder) -> server settings en check of de domain name op userbase.be staat of op www.userbase.be , AUB. Dat kan misschien wel het probleem zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ik vermoed ook iets in de trend van verkeerde domain name in de phpBB configuratie.
Overigens snap ik ook niet goed waarom dit nu plots moet veranderen naar userbase.be.

Naast inlogproblemen de laatste maanden ook al relatief veel problemen gezien: traag, downtimes (MySQL errors of gewoon helemaal niet bereikbaar). Zie dit als opbouwende kritiek: dit forum is een grote meerwaarde voor "enthousiaste" telecom gebruikers, het zou jammer zijn dat dit op de één of andere manier verloren zou gaan...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TomG schreef:Ik vermoed ook iets in de trend van verkeerde domain name in de phpBB configuratie.
Overigens snap ik ook niet goed waarom dit nu plots moet veranderen naar userbase.be.

Naast inlogproblemen de laatste maanden ook al relatief veel problemen gezien: traag, downtimes (MySQL errors of gewoon helemaal niet bereikbaar). Zie dit als opbouwende kritiek: dit forum is een grote meerwaarde voor "enthousiaste" telecom gebruikers, het zou jammer zijn dat dit op de één of andere manier verloren zou gaan...
Cookie pad had ik gisterenavond aangepast in phpBB...
Da's niet plots: Userbase heeft het behoorlijk zwaar gehad de voorbije tijd omdat blijkbaar het forum door verschillende zoekmachines 4x werd geïndexeerd. Omdat de site als default geconfigureerd staat op de server kwamen in de zoekmachine-resultaten verschillende url's terug met dezelfde inhoud: walhalla.userbase.be, userbase.be, www.userbase.be, m.userbase.be. Da's dus 4x de load die je hoort te hebben. Op piekmomenten kon het dus gebeuren dat het servetje het niet meer getrokken kreeg (zeker niet als Cuil voorbij kwam, my god, wat een ellendige spider). Vandaar dat al die verschillende, geldige url's worden omgevormd naar 1 uniform adres: userbase.be .

Hebben jullie overigens de voorbije paar dagen nog downtime gemerkt of abnormale vertragingen? (zijnde: sinds eergisteren middag).
Goztow
userbase crew
userbase crew

Het ziet er beter uit kwa load. Echter: het inlogprobleem bij "nieuwe berichten" is hoogst frustrerend.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik ondervond ook al die problemen. Oplossing voor mij was gewoon userbase.be (dus zonder www) in mijn favorietenbalk te plaatsen. Via daar naar UB komen, inloggen en dan naar het forum gaan. Wanneer ik op het forum uitgelogd ben (wat toch een aantal keer gebeurt), log ik op de frontpage gewoon uit en opnieuw in.
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

De load kan er best beter uitzien maar telkens ik hier wil komen moet ik inloggen als ik naar nieuws/providers/enz schakel dan is het terug inloggen.
Als ik nog maar naar home wil gaan, terug inloggen.
Ik heb die url aangepast maar nada inloggen.

En tussen ons, ik heb een hekel om bijna elke pagina te moeten inloggen.
Ik heb begrip voor het load probleem maar nu zitten wij hier met de last.

Dit was dus opbouwende kritiek 8)
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

xedion schreef: Dit was dus opbouwende kritiek 8)
Die kritiek is terecht.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruikte vroeger steeds http://www.userbase.be/forum/search.php ... d=newposts en nu dus http://userbase.be/forum/search.php?search_id=newposts, maar op geen enkele manier kan ik nog nieuwe berichten bekijken (althans als ingelogde user).
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb nog een aanpassing gedaan in het cookiepath, lost dit het probleem op?
Bij mij werkt het zonder problemen.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Bij mij werkt het precies terug. URL in mijn Favourites aangepast en opnieuw ingelogd (daarstraks werkte dat dus niet, nu wel).

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Sensei Zeon schreef:Ik heb nog een aanpassing gedaan in het cookiepath, lost dit het probleem op?
Bij mij werkt het zonder problemen.
Works like a charm! thx!
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

URL aangepast naar userbase.be en inloggen (en ingelogd blijven) werkt ook terug, bedankt!
xedion
Plus Member
Plus Member

Het werkt terug, thanks gasten.
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

Euhm werken en werken is twee. Ja: het werkt als ik mijn favorieten aanpas, neen: het werkt niet zolang ik dat niet doe. Ik vrees dat niet iedereen hier gaat kijken en deze oplossing gaat vinden. Veel mensen gaan inloggen via www.userbase.be en die gaan deze problemen blijven hebben, lijkt me?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Euhm werken en werken is twee. Ja: het werkt als ik mijn favorieten aanpas, neen: het werkt niet zolang ik dat niet doe. Ik vrees dat niet iedereen hier gaat kijken en deze oplossing gaat vinden. Veel mensen gaan inloggen via http://www.userbase.be en die gaan deze problemen blijven hebben, lijkt me?
Je wordt zo te zien geredirect naar userbase.be. Dus wellicht geen reden tot paniek?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nog een optie is cookie-name aan te passen zodat IEDEREEN opnieuw moet aanmelden...?
xedion
Plus Member
Plus Member

meon schreef:Nog een optie is cookie-name aan te passen zodat IEDEREEN opnieuw moet aanmelden...?
Dat is dan voor iedereen 1x door de zure appel bijten.
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Goztow schreef:Veel mensen gaan inloggen via http://www.userbase.be en die gaan deze problemen blijven hebben, lijkt me?
Alles dat niet http://userbase.be is word onmiddellijk gerewrite :)
Dus geen mogelijkheid om in te loggen via www.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

sinds deze aanpassing zijn momentel men inlogproblemen volledig van de baan

nice :)

gebruik wel de partal niet meer nu mits niet meer nodig
The eternal and true pessimist :D
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik heb momenteel ook totaal geen problemen meer. Dus we gaan beginnen met een troubleshoot sessie.

Iedereen die nog problemen heeft met het inloggen gelieve volgende dingen aan te vullen:
  • Browser:
  • Besturingssysteem:
  • Provider:
  • Waar log je normaal in? (http://www.userbase.be, userbase.be, walhalla.userbase.be, ip-adres...):
Goztow
userbase crew
userbase crew

Sinds deze aanpassing lukt het automatisch inloggen op mijn GSM terug!
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”