DD-WRT - beperken van bandbreedte

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste,

Ik heb thuis een linksys WRT54GL router staan, die ik onlangs heb geïnstalleerd met de DD-WRT software.
Werkt op zich prima, en zeer tevreden van (tal van opties!)

Daar ik momenteel een rack huur met enkele andere mensen in DC Oostkamp zou ik deze graag daar plaatsen. Op deze manier kunnen we wat rondsurfen als er een install bezig is, zonder eerst een extra UTP naar de switch te moeten "trekken".

Ik heb dan ook met de DD-WRT software 2 SSID's aangemaakt :
xxxxx - public
xxxxx - private

Ondertussen ben ik er in geslaagd om de private een WPA2 key te geven, en de public "open" te laten.

Nu is het uiteraard niet de bedoeling dat iedereen in het hele datacenter daar continue 54mbit (ok theoretisch, maar toch) gaat trekken van onze lijn. Maar met occasioneel gebruik hebben wij geen probleem!

Nu zouden wij de SSID public willen limiteren op 1mbit down-512kbit up en de SSID private op 5mbit down-2mbit up.
Op die manier kan ik de WPA2 key delen met degene die meebetalen voor het rack (en ik dus de rackspace mee deel, alsook de bandbreedte) en zijn de andere gebruikers van het netwerk gelimiteerd door de software.

Ik - heb - ooit gelezen dat dit kan, maar heeft iemand een idee hoe?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Trivial
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

krisken schreef:Beste,

Ik heb thuis een linksys WRT54GL router staan, die ik onlangs heb geïnstalleerd met de DD-WRT software.
Werkt op zich prima, en zeer tevreden van (tal van opties!)

Daar ik momenteel een rack huur met enkele andere mensen in DC Oostkamp zou ik deze graag daar plaatsen. Op deze manier kunnen we wat rondsurfen als er een install bezig is, zonder eerst een extra UTP naar de switch te moeten "trekken".

Ik heb dan ook met de DD-WRT software 2 SSID's aangemaakt :
xxxxx - public
xxxxx - private

Ondertussen ben ik er in geslaagd om de private een WPA2 key te geven, en de public "open" te laten.

Nu is het uiteraard niet de bedoeling dat iedereen in het hele datacenter daar continue 54mbit (ok theoretisch, maar toch) gaat trekken van onze lijn. Maar met occasioneel gebruik hebben wij geen probleem!

Nu zouden wij de SSID public willen limiteren op 1mbit down-512kbit up en de SSID private op 5mbit down-2mbit up.
Op die manier kan ik de WPA2 key delen met degene die meebetalen voor het rack (en ik dus de rackspace mee deel, alsook de bandbreedte) en zijn de andere gebruikers van het netwerk gelimiteerd door de software.

Ik - heb - ooit gelezen dat dit kan, maar heeft iemand een idee hoe?

Beetje oud topic, maar beter een laat antwoord dan geen antwoord dacht ik.
Mijn inziens is je beste optie een open-mesh compatible AP aanschaffen (heb je standaard 2 ssid's open/private) en een (gratis) accountje openen bij open-mesh. Dan kan je zelf meteen een discaimer page zetten op je public ssid. (http://www.open-mesh.com)

Mvg
T.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”