naar dommel gaan of niet?
ik ben nu nog bij telenet en ben aan het twijfelen of ik zou overstappen naar dommel of niet.
heb al heel veel slechte dingen er over gelezen dus weet ik niet echt wat ik er moet over denken.
wie weet kunnen jullie mij hier wel helpen?
ik betaal bij telenet nu 70euro voor 60giga en als je iets van een zware downloader bent dan ga je daar niet veel met doen!
tips?
heb al heel veel slechte dingen er over gelezen dus weet ik niet echt wat ik er moet over denken.
wie weet kunnen jullie mij hier wel helpen?
ik betaal bij telenet nu 70euro voor 60giga en als je iets van een zware downloader bent dan ga je daar niet veel met doen!
tips?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Veergeen niet dat je bij dommel met een grote instapkost zit !
Ik geloof 238€
Dommel is goed zolang je geen problemen hebt anders de service...
Dommel gaat over belgacom netwerk, dus als dommel vdsl aanbied kan je belgacom hebben ook.
Nu belgacom onbeperkt datavolume aanbied voor 56€ kan ik me moeilijk inbeelden dat telenet niet zou volgen !
Ik zou gewoon wachten tot maandag dan maakt telenet alles bekend.
Ik geloof 238€
Dommel is goed zolang je geen problemen hebt anders de service...
Dommel gaat over belgacom netwerk, dus als dommel vdsl aanbied kan je belgacom hebben ook.
Nu belgacom onbeperkt datavolume aanbied voor 56€ kan ik me moeilijk inbeelden dat telenet niet zou volgen !
Ik zou gewoon wachten tot maandag dan maakt telenet alles bekend.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Inderdaad, en hoe ver zit je af van de centrale (tenzij je VDSL2 gaat nemen)... Want misschien ga je nog 100 keer vloeken dat je op ADSL bent overgestapt..
Maar toch beter afwachten tot Telenet hun persco op maandag houdt
Maar toch beter afwachten tot Telenet hun persco op maandag houdt
belgacom bied mss wel onbeperkt aan maar wel fup dus zal je ook moeten zien dat je niet veel verbruik hebt.
en wat telenet betreft die 250 giga de prijs zal er ook wel naar zijn als ik nu al 70euro moet betalen voor 60 giga?
en wat telenet betreft die 250 giga de prijs zal er ook wel naar zijn als ik nu al 70euro moet betalen voor 60 giga?
- proximusboyke
- Elite Poster
250gb bij belgacom zal zeker geen probleem zijn.
Wat ik bedoelde bij telenet de abos van 70€ zullen ze ook wel limietloos maken anders maken ze zich echt belachlijk tegenover belgacom
Wat ik bedoelde bij telenet de abos van 70€ zullen ze ook wel limietloos maken anders maken ze zich echt belachlijk tegenover belgacom
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
is idd een zware kost hoe dan ook al ge overstapt modem activatie abbo loopt vlug op.
Ikzelf zit nu bijna 3 jaar bij dommel zoals proxi zegt zolang je geen probs hebt goede provider .
En in mijn geval nog nooit probs gekregen met isp zelf éénmaal met betaling maar was mijn fout mededeling vergeten te zetten .
Maar is opgelost geweest .
Mijn abbo is netconnect +boostpack = 41.95 euro/maand max 6mbps/512kbps waar ik max 5 uithaal voor 1725 m van de centrale.
Met de boostpack heb je dus geen limiet dus geen FUP .
O ja als je belgacom discolijn bijrekend 10 en iets ist grofweg voormij 53 euro .
Maar toen ik bij telenet nog zat zat ik aan 80euro per maand .
Dus ja voor mij zelfs wat belgacom nu zal aanbieden vanaf 1/03 en wat telenet zal doen (waarschijnlijk iest similar) keer ik niet terug .
Maar ik zou zeggen wik en weeg goed voor je verandert naar welk isp ook en zoals ieder al zegt misschien best wachten tot telenet hun melding van hun veranderingen hebben gezegt kan je dan wel zien wat je wil doen .
Ikzelf zit nu bijna 3 jaar bij dommel zoals proxi zegt zolang je geen probs hebt goede provider .
En in mijn geval nog nooit probs gekregen met isp zelf éénmaal met betaling maar was mijn fout mededeling vergeten te zetten .
Maar is opgelost geweest .
Mijn abbo is netconnect +boostpack = 41.95 euro/maand max 6mbps/512kbps waar ik max 5 uithaal voor 1725 m van de centrale.
Met de boostpack heb je dus geen limiet dus geen FUP .
O ja als je belgacom discolijn bijrekend 10 en iets ist grofweg voormij 53 euro .
Maar toen ik bij telenet nog zat zat ik aan 80euro per maand .
Dus ja voor mij zelfs wat belgacom nu zal aanbieden vanaf 1/03 en wat telenet zal doen (waarschijnlijk iest similar) keer ik niet terug .
Maar ik zou zeggen wik en weeg goed voor je verandert naar welk isp ook en zoals ieder al zegt misschien best wachten tot telenet hun melding van hun veranderingen hebben gezegt kan je dan wel zien wat je wil doen .
er is nu ook al een abonnement bij telenet van 100 giga voor 75euro zonder btw.
wat gaat die 250 giga wel niet kosten?
en op limietverhoging daar reken ik niet veel op het is trouwens al bijna 2jaar geleden dat ze dit hebben gedaan.
wat gaat die 250 giga wel niet kosten?
en op limietverhoging daar reken ik niet veel op het is trouwens al bijna 2jaar geleden dat ze dit hebben gedaan.
- proximusboyke
- Elite Poster
waar haalde da uit
bij tn krijg je nu 100 gb + huur digicorder + aantal zenders (waar ikzelf 10€ moet betalen ) voor 70€ BTW in
waar haalde gij uw 100 gb voor 75€ btw out
bij tn krijg je nu 100 gb + huur digicorder + aantal zenders (waar ikzelf 10€ moet betalen ) voor 70€ BTW in
waar haalde gij uw 100 gb voor 75€ btw out
- proximusboyke
- Elite Poster
ja ge moet nen shake vrage hé is dan goedkoper.
en nogmaals we gaan zien wat telenet maandag doet.
en nogmaals we gaan zien wat telenet maandag doet.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb ongeveer een 6 tal maanden bij dommel gezeten . het probleem was dat ik een zeer onstabiele adsl lijn had (volgens dommel was langs hun kant alles in orde ) .Had de cityconnect formule en we waren toen 1 van de eerste in het Leuvense .
Heb toen een volledige herinstallatie gedaan van mijn binnenbekabeling , nieuwe splitter tot zelfs een all in one modem/router die ik bij dommel toen heb aangekocht en waar al mijn disconnects gingen mee opgelost geraken (NOT ) . Ik zat toen op ongeveer een 2.7 km van de centrale .
Ze bieden een goede prijs aan maar sinds mijn overstap naar telenet is er letterlijk een nieuwe wereld voor mij opengegaan . Voor mij is stabiliteit, snelheid en aanvaardbaar volume belangrijk bij een keuze van een provider , dit zijn dingen die ik bij dommel nooit heb ervaren .
Telenet is voor mij een goede keuze aangezien ik tot hier toe nog niet teveel problemen heb ondervonden met hun internet .
Dit is natuurlijk mijn persoonlijke vizie op dit topic.
Heb toen een volledige herinstallatie gedaan van mijn binnenbekabeling , nieuwe splitter tot zelfs een all in one modem/router die ik bij dommel toen heb aangekocht en waar al mijn disconnects gingen mee opgelost geraken (NOT ) . Ik zat toen op ongeveer een 2.7 km van de centrale .
Ze bieden een goede prijs aan maar sinds mijn overstap naar telenet is er letterlijk een nieuwe wereld voor mij opengegaan . Voor mij is stabiliteit, snelheid en aanvaardbaar volume belangrijk bij een keuze van een provider , dit zijn dingen die ik bij dommel nooit heb ervaren .
Telenet is voor mij een goede keuze aangezien ik tot hier toe nog niet teveel problemen heb ondervonden met hun internet .
Dit is natuurlijk mijn persoonlijke vizie op dit topic.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zal meteen vermelden dat ik nu al 3 jaar bij Dommel klant bent. Eerst met Netconnect en sinds anderhalf jaar met Homeconnect.
Ik ben erg tevreden met Homeconnect. Het kost je € 49, je hebt geen maandelijkse kosten zoals een een telefoonlijn van Belgacom. Die neemt Dommel voor zijn rekening. Je bent administratief gezien geen klant meer van Belgacom. De snelheden die je gaat hangen af van de beschikbaarheid van Dommel's eigen ADSL2+ netwerk in jouw regio. Als je Cityconnect kunt bestellen op jouw adres, dan zit je aan 24 Mbps down en 3 Mbps up. Als je Cityconnect niet kunt bestellen zit je een ADSL2+ verbinding van Belgacom, dat wil zeggen 12 Mbps down en 448 Kbps up. Deze laatste wordt zoals vermeld staat in de media sinds gisteren 5 februari opgetrokken naar 20 Mbps down en minimaal 1 Mbps up. Je hebt geen datalimiet.
Het VOIP nummer dat je erbij krijgt, is interessant als je je eigen data verkeer een beetje weet te beheren. Dit omdat ik al gemerkt hebt dat je telefoon verbinding slechter wordt wanneer je tegen je maximum snelheden data of je lijn gaat up- of downloaden. Mogelijk dat ik mijn QoS moet tunen om dit te verhelpen, daar heb ik nog niet veel mee gespeeld. Mogelijk dat dit dan symptoom dan weg valt
Wat wel erg interessant is aan de telefonie van het Homeconnect abo is de prijs die je per minuut betaald om te kunnen bellen. Naar een vaste lijn bellen in België is 24/7 gratis en naar het buitenland bellen is nog goedkoper dan Skype bijvoorbeeld.
Je krijgt dit voor € 49, maar je moet er inderdaad € 80 activatiekost bijtellen om de modem aan te kopen. Eigenlijk kost deze € 129, maar je krijgt er dan wel de eerste maand gratis bij. Vandaar dat ik € 80 schrijf.
Ik heb heel in het begin wat problemen gehad met de telefonie, waardoor ik gebeld kon worden. Maar voor mij is de VOIP een extra, ik heb dit abo voor de snelheid en de koppijnloze datalimiet. Vroeger was die datalimiet bij andere providers als Belgacom een betonnen muur ... , nu is het ( Het is een vrij lange tekst, ik moet het toch een beetje opfleuren )
Edit: Ik ben de toegang tot de nieuwsgroepen vergeten, dit is toch ook lekker meegenomen. Anders kost het je $ 10-20 USD om er eentje aante schaffen.
Ik ben erg tevreden met Homeconnect. Het kost je € 49, je hebt geen maandelijkse kosten zoals een een telefoonlijn van Belgacom. Die neemt Dommel voor zijn rekening. Je bent administratief gezien geen klant meer van Belgacom. De snelheden die je gaat hangen af van de beschikbaarheid van Dommel's eigen ADSL2+ netwerk in jouw regio. Als je Cityconnect kunt bestellen op jouw adres, dan zit je aan 24 Mbps down en 3 Mbps up. Als je Cityconnect niet kunt bestellen zit je een ADSL2+ verbinding van Belgacom, dat wil zeggen 12 Mbps down en 448 Kbps up. Deze laatste wordt zoals vermeld staat in de media sinds gisteren 5 februari opgetrokken naar 20 Mbps down en minimaal 1 Mbps up. Je hebt geen datalimiet.
Het VOIP nummer dat je erbij krijgt, is interessant als je je eigen data verkeer een beetje weet te beheren. Dit omdat ik al gemerkt hebt dat je telefoon verbinding slechter wordt wanneer je tegen je maximum snelheden data of je lijn gaat up- of downloaden. Mogelijk dat ik mijn QoS moet tunen om dit te verhelpen, daar heb ik nog niet veel mee gespeeld. Mogelijk dat dit dan symptoom dan weg valt
Wat wel erg interessant is aan de telefonie van het Homeconnect abo is de prijs die je per minuut betaald om te kunnen bellen. Naar een vaste lijn bellen in België is 24/7 gratis en naar het buitenland bellen is nog goedkoper dan Skype bijvoorbeeld.
Je krijgt dit voor € 49, maar je moet er inderdaad € 80 activatiekost bijtellen om de modem aan te kopen. Eigenlijk kost deze € 129, maar je krijgt er dan wel de eerste maand gratis bij. Vandaar dat ik € 80 schrijf.
Ik heb heel in het begin wat problemen gehad met de telefonie, waardoor ik gebeld kon worden. Maar voor mij is de VOIP een extra, ik heb dit abo voor de snelheid en de koppijnloze datalimiet. Vroeger was die datalimiet bij andere providers als Belgacom een betonnen muur ... , nu is het ( Het is een vrij lange tekst, ik moet het toch een beetje opfleuren )
Edit: Ik ben de toegang tot de nieuwsgroepen vergeten, dit is toch ook lekker meegenomen. Anders kost het je $ 10-20 USD om er eentje aante schaffen.
Laatst gewijzigd door strife 06 feb 2010, 14:39, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
Over de Helpdesk heb ik nog niets vermeld, zoals hierboven te lezen staat heb ik er wel contact mee gehad. Mijn gedacht; Een jaar tot 2 geleden had Dommel volgens mij groeipijnen ...
Net toen ze een aantal producten op de markt brachten die toch vrij populair waren, hebben een aantal medewerkers hun ontslag gegeven. Het was toen zowiezo geen groot bedrijf. Dus, dat deed al snel pijn. Ze hebben dan ook nieuw personeel moeten aannemen en inwerken/trainen. Nu is het vrij stabiel en ik hoor toch minder klachten. Tenslotte is het zo dat je op fora zoals UB vooral mensen ziet pennen die een klacht hebben.
Net toen ze een aantal producten op de markt brachten die toch vrij populair waren, hebben een aantal medewerkers hun ontslag gegeven. Het was toen zowiezo geen groot bedrijf. Dus, dat deed al snel pijn. Ze hebben dan ook nieuw personeel moeten aannemen en inwerken/trainen. Nu is het vrij stabiel en ik hoor toch minder klachten. Tenslotte is het zo dat je op fora zoals UB vooral mensen ziet pennen die een klacht hebben.
- proximusboyke
- Elite Poster
TN zal maandag zeker reageren op belgacom
en komt ook met limietloos
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
en waar heb je dat vandaan?proximusboyke schreef:TN zal maandag zeker reageren op belgacom
-
- Plus Member
Ik denk ook niet dat onbeperkt zullen gaan, omwille van de problemen die ze in hun beginjaren hadden. Toen was het geloof ik ook onbeperkt. Als je een grootverbruiker in jouw buurt had zitten dan had je vaak een trage of zelfs slechte verbinding. Dat is al jaren geleden en met verouderde technologie, maar de opbouw van Telenet's netwerk is volgens mij nog steeds hetzelfde. Ik weet er te weinig van om zeker te zijn. Ik vergelijk het met een token ring netwerk.
- proximusboyke
- Elite Poster
staat op hun site dat ze nieuws hebben voor al hun klanten
en iemand van de kd zei dat ze zeker belgacom volgen
-
- Member
- Bedankt: 4 keer
Dommel is een hoop rommel. Ik heb in september 2009 een aangetekende brief gestuurd om mijn abo aan te passen (home connect naar lite), maar op vandaag is dat nog steeds niet gebeurd. Ondanks aandringen gebeurd er niets, dus heb ik maar mijn abo opgezegd, maar zelf dat begrijpen ze niet. Ze blijven naar facturen sturen. Hoe dan ook 1 maand na opzeg ben ik gestopt met betalen, (sinds 3j klant) en ze kunnen de pot op. Akkoord dat ze goede condities (prijs, kwaliteit) aanbieden, maar als ze hun zaak niet commercieel onder controle hebben, hoeft het voor mij niet mee. Er zijn genoeg andere. Prijs is belangrijk, maar het is niet het enige dat telt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Ben al 4 jaar klant bij dommel..en ik denk er niet aan ooit nog te switchen van provider…negatief minpuntje WAS een tijdje hun helpdesk meerbepaald hun ticketsysteem maar telefonisch nooit probs had hier, dit alles is nu blijkbaar al lang opgelost en hun helpdesk is nu prima, enkel hun e-mail diensten zijn regelmatig down mijn gedacht.Enfin mijn adsl (2.2 mbit) en nu mijn vdsl2(12/1) lijn was en is altijd stabiel en was weinig down (een 2tal keer)..(de activatie en modem kost voor het vdsl abbo zijn wel heel duur, dus reken maar 20€/pm bij je abbokost het eerste jaar)
Zeker geen rommel,dommel
Zeker geen rommel,dommel
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Nee ze gaan fiber to the home aanleggen. Want het staat op hun website dat ze nieuws voor ALLE klanten hebben!proximusboyke schreef:staat op hun site dat ze nieuws hebben voor al hun klanten
ON TOPIC:
Momenteel een drie tal maand bij Dommel. Nog steeds geen klachten. Had wat last van hoge pings, ticket aangemaakt en die werd na een kwartier al behandeld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Als je cityconncent bij dommel kan krijgen dan denk ik dat met de huidige promotie er niemand kan aan tippen.
Voor de rest : ik ben één maand klant, internet werkt goed, helpdesk tijdens omschakeling 2x nodig gehad, nooit moeten wachten.
Ook nooit zonder verbinding gezeten tijdens de omschakeling.
Ik had vroeger VDSL2 bij scarlet, nu cityconnect, ik merk geen verschil, buiten de maandelijkse factuur
Voor de rest : ik ben één maand klant, internet werkt goed, helpdesk tijdens omschakeling 2x nodig gehad, nooit moeten wachten.
Ook nooit zonder verbinding gezeten tijdens de omschakeling.
Ik had vroeger VDSL2 bij scarlet, nu cityconnect, ik merk geen verschil, buiten de maandelijkse factuur
idd. Wij delen hier cityconnect plus met 4, wat er op neer komt dat je voor een dikke 10 euro per maand alles doet wat je wilt. Dat is pas internet ;P (in Belgie toch)Als je cityconncent bij dommel kan krijgen dan denk ik dat met de huidige promotie er niemand kan aan tippen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Ik ben nu ook al 3 jaar een tevreden Dommel klant.
In het begin waren er nog wel eens problemen met de helpdesk, maar deze lijken me volledig van de baan.
Op een e-mail heb ik altijd snel een reactie terug.
Telefonisch is ook geen enkel probleem.
Nog een plus punt is de newsgroep.
Ik denk er in ieder geval niet aan om weg te gaan bij dommel (Ben wel overgegaan op vdsl, wacht op aansluiting).
Dus om nu antwoord te geven op je vraag:
Ik zou niet twijfelen om dommel te nemen.
Let er wel op, als je adsl/adsl2+ neemt, je niet té ver van de centrale mag afwonen.
Om die reden schakel ik over op vdsl2.
In het begin waren er nog wel eens problemen met de helpdesk, maar deze lijken me volledig van de baan.
Op een e-mail heb ik altijd snel een reactie terug.
Telefonisch is ook geen enkel probleem.
Nog een plus punt is de newsgroep.
Ik denk er in ieder geval niet aan om weg te gaan bij dommel (Ben wel overgegaan op vdsl, wacht op aansluiting).
Dus om nu antwoord te geven op je vraag:
Ik zou niet twijfelen om dommel te nemen.
Let er wel op, als je adsl/adsl2+ neemt, je niet té ver van de centrale mag afwonen.
Om die reden schakel ik over op vdsl2.
-
- Plus Member
Hoezo, niet meer beschikbaar ?
Via Loveno kun je de router online bestellen, daar zitten meteen alle documenten bij die je nodig hebt voor de aansluiting aan te vragen. Ik heb de modems ook zien liggen in de Makro in Luik. Da's wel al een tijdje terug.
Via Loveno kun je de router online bestellen, daar zitten meteen alle documenten bij die je nodig hebt voor de aansluiting aan te vragen. Ik heb de modems ook zien liggen in de Makro in Luik. Da's wel al een tijdje terug.
Bij Loveno kan je die zogezegd nog bestellen, bij tornado loop je dood en www.speed.be vermeldt duidelijk, ik citeer: "Il n'est PLUS POSSILE DE SOUSCRIRE à DOMMEL HOMECONNECT, car SIEMENS a RETIRE les GIGASET Homeboxes SX762 de la VENTE EN BELGIQUE". De bestaande klanten behouden hun HommeConnect maar het wordt al van in november niet meer aan nieuwe klanten verkocht.
Ook Belgacom is indertijd met hun i-Talk gestopt wegens teveel problemen. Geloof me, VOIP-telefonie is en blijft miserie, kijk maar naar de ervaringen van KPN in Nederland. Electriciteitspanne, voeding of modem defect en het is gedaan met je VOIP-telefonie. Hoe je het ook draait of keert, maar enkel de klassieke vaste telefoon is 99% betrouwbaar.
Ook Belgacom is indertijd met hun i-Talk gestopt wegens teveel problemen. Geloof me, VOIP-telefonie is en blijft miserie, kijk maar naar de ervaringen van KPN in Nederland. Electriciteitspanne, voeding of modem defect en het is gedaan met je VOIP-telefonie. Hoe je het ook draait of keert, maar enkel de klassieke vaste telefoon is 99% betrouwbaar.
-
- Elite Poster
idd, deze (classic/happy) is duur maar volledig voip ga ik toch ook niet gaan bij een mogelijk toekomstig home(voip)vdsl2 abbo bij dommel...manu schreef: Ook Belgacom is indertijd met hun i-Talk gestopt wegens teveel problemen. Geloof me, VOIP-telefonie is en blijft miserie, kijk maar naar de ervaringen van KPN in Nederland. Electriciteitspanne, voeding of modem defect en het is gedaan met je VOIP-telefonie. Hoe je het ook draait of keert, maar enkel de klassieke vaste telefoon is 99% betrouwbaar.
Een speedconnect(=ongelimiteerd gezien je nooit zoveel gaat mogen downloaden per maand bij de befaamde FUP's van de grote 2) + een happy time telefoonlijn(+slimme diensten) kosten me 61,5€, heel wat minder dan bij die grote 2 (speed gaat wss wel omhoog gaan bij dit abbo)
Enkel die overdreven activatie en modemkost doet me een 15€ meer te moeten betalen het eerste jaar en dat is vogens mij nog altijd ietsje goedkoper dan bij telenet en belgacom.
Dus het enige minpunt is die enorme activatie en modemkost waar men oa die modem blijkbaar bij de alternatieve dxADSL provider gratis levert
ja inderdaad de modem ben je verplicht te kopen als je speedconnect of speedconnect plus wilt.
ben niet gek voor een modem te kopen van 130euro plus nog eens de activatie die wel duur is of er moet promotie zijn en dan nog eens een maand internet bij!
ben niet gek voor een modem te kopen van 130euro plus nog eens de activatie die wel duur is of er moet promotie zijn en dan nog eens een maand internet bij!
-
- Elite Poster
Ei jeanke36, noemde ge mij gek om "minder" te betalen voor een stabiel tel/inet abbo met heel goede specs, dan meer te moeten betalen bij BGC of Telenet ?
Las wat reply's van jou en ken deze soort, hoog van de toren blazen om van provider te switchen (telenet) en er uitendelijk toch blijven en maar isp's bashen...
Idd die actievatie en modemkost zijn duur maar uiteindelijk betaal je na 1 jaar hoe dan ook veel minder dan bij TN of BGC.
Las wat reply's van jou en ken deze soort, hoog van de toren blazen om van provider te switchen (telenet) en er uitendelijk toch blijven en maar isp's bashen...
Idd die actievatie en modemkost zijn duur maar uiteindelijk betaal je na 1 jaar hoe dan ook veel minder dan bij TN of BGC.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hmmm zeg dat aan al diegene die een jaar geleden of zo investeerden in een adsl2+ modem en nu zien dat iedereen op vdsl2 zit .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
hoog van de toren blazen nee makker!kijk eerst eens naar jou soort!kaise1 schreef:Ei jeanke36, noemde ge mij gek om "minder" te betalen voor een stabiel tel/inet abbo met heel goede specs, dan meer te moeten betalen bij BGC of Telenet ?
telenet is duur ja maar vanaf het begin dat ik er ben nooit geen problemen gehad!
en stabiel internet dommel?heb al andere dingen er over gehoord!!
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Is zoals overal sommige zijn tevreden andere niet .
Ik ben nog steeds tevreden klant bij dommel nooit grote probs had lijn stabiel .
Is ook normaal dat wanneer je bepaalde info gaat zoeken over iets je meer negatieve info gaat vinden dan positieve want wie geen problemen heeft gaat niet echt iets neerpennen.
Dus de bal ligt aan u of u al dan niet wil veranderen naar welk isp dan ook blijf je toch bij telenet uw volste recht verander je toch naar welk isp dan ook zal je overal moeten investeren voor de verandering dus kost het eerste maand geld.
Dus zeg het nogmaals schuim alle isp's af wik en weeg vergelijk je prijs ,wat je wilt van je inet.
Maak je rekening vind je de moeite niet ok blijf waar je bent, neem je het risico veel geluk bij de isp van je keuze.
Maar om nu iedere keer te zeggen wil veranderen maar dit of dat bewijst enige angst te begrijpen langs de ene kant maja is en blijft een risico 100% zeggen dat ge geen probs zal hebben bij welk isp dan ook kunnen we niet bij iedereen verschillend.
Kan alleen nogmaals zeggen ik zit 3 jaar bij dommel en nog steeds tevreden.
Of dat u helpt dont know maar de bal blijft zowiezo steeds bij u .
Ik ben nog steeds tevreden klant bij dommel nooit grote probs had lijn stabiel .
Is ook normaal dat wanneer je bepaalde info gaat zoeken over iets je meer negatieve info gaat vinden dan positieve want wie geen problemen heeft gaat niet echt iets neerpennen.
Dus de bal ligt aan u of u al dan niet wil veranderen naar welk isp dan ook blijf je toch bij telenet uw volste recht verander je toch naar welk isp dan ook zal je overal moeten investeren voor de verandering dus kost het eerste maand geld.
Dus zeg het nogmaals schuim alle isp's af wik en weeg vergelijk je prijs ,wat je wilt van je inet.
Maak je rekening vind je de moeite niet ok blijf waar je bent, neem je het risico veel geluk bij de isp van je keuze.
Maar om nu iedere keer te zeggen wil veranderen maar dit of dat bewijst enige angst te begrijpen langs de ene kant maja is en blijft een risico 100% zeggen dat ge geen probs zal hebben bij welk isp dan ook kunnen we niet bij iedereen verschillend.
Kan alleen nogmaals zeggen ik zit 3 jaar bij dommel en nog steeds tevreden.
Of dat u helpt dont know maar de bal blijft zowiezo steeds bij u .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ik ben terug van weggeweest . Misschien hebben jullie mij gemist, misschien ook niet.
Het valt te bezien wat je precies verwacht van je overstap. Telenet en belgacom komen nu beide met vernieuwingen en hoe je het ook draait of keert..... dsl moet nu toch (al dan niet tijdelijk) de kroon afgeven aan telenet. Dommel is nog altijd heer en meester met hun 'limietloze' dsl abo's en ja, ze hebben veel problemen gehad met de helpdesk en blijven tot op heden nog steeds sukkelen met hun mailservers. Persoonlijk als ik in jou situatie zou zitten zou ik net zoals vele aanraden nog even afwachten en uitpluizen of je al dan niet met dsl goedkoper en beter af zou zijn.
Ik blijf bv hier ook nog meldingen zien van bepaalde zones waar de dsl verbindingen lam liggen. Dit is niet altijd volledig in handen van dommel zolang het over adsl of adsl2+ gaat. Vdsl is dan wel weer een dommel probleem omdat ze daarvoor hun eigen apparatuur gebruiken. Zo heb ik vrienden dewelke bij base zijn en kampen met dsl problemen. Dit ligt aan belgacom omdat de bedrading naar hun huis verouderd is en pas in 2011 vernieuwd zal worden (tenzij ze zelf in hun buidel tasten en de kosten op zich nemen) want theoretisch zouden ze gezien de afstand tot de centrale adsl2+ snelheden moeten kunnen halen, maar de diagnose op de lijn zelf geeft vrij depresieve waardes.
Dommel op zich is geen al te slechte provider ook al doet het forum zoiets vermoeden door het aantal posts dat het er heel slecht aan toe gaat. Andere isp's zijn evenmin slecht, maar je kan nooit verwachten dat als je veel minder betaalt ook alles zo goed zal lopen als bij eentje die duurder is.
Het valt te bezien wat je precies verwacht van je overstap. Telenet en belgacom komen nu beide met vernieuwingen en hoe je het ook draait of keert..... dsl moet nu toch (al dan niet tijdelijk) de kroon afgeven aan telenet. Dommel is nog altijd heer en meester met hun 'limietloze' dsl abo's en ja, ze hebben veel problemen gehad met de helpdesk en blijven tot op heden nog steeds sukkelen met hun mailservers. Persoonlijk als ik in jou situatie zou zitten zou ik net zoals vele aanraden nog even afwachten en uitpluizen of je al dan niet met dsl goedkoper en beter af zou zijn.
Ik blijf bv hier ook nog meldingen zien van bepaalde zones waar de dsl verbindingen lam liggen. Dit is niet altijd volledig in handen van dommel zolang het over adsl of adsl2+ gaat. Vdsl is dan wel weer een dommel probleem omdat ze daarvoor hun eigen apparatuur gebruiken. Zo heb ik vrienden dewelke bij base zijn en kampen met dsl problemen. Dit ligt aan belgacom omdat de bedrading naar hun huis verouderd is en pas in 2011 vernieuwd zal worden (tenzij ze zelf in hun buidel tasten en de kosten op zich nemen) want theoretisch zouden ze gezien de afstand tot de centrale adsl2+ snelheden moeten kunnen halen, maar de diagnose op de lijn zelf geeft vrij depresieve waardes.
Dommel op zich is geen al te slechte provider ook al doet het forum zoiets vermoeden door het aantal posts dat het er heel slecht aan toe gaat. Andere isp's zijn evenmin slecht, maar je kan nooit verwachten dat als je veel minder betaalt ook alles zo goed zal lopen als bij eentje die duurder is.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Beste mensen,
Bega geen stommiteit!
Even uitleggen wat we bij dommel hebben meegemaakt:
Begin 2009 verandert van Dommel netconnect naar Dommel hommeconnect .
1. Ze hebben ons in het begin van de maand afgesloten en die maand nog gefactureerd op het oude abo en tegelijk was ik mijn eerste gratis maand van het nieuwe abo ook al kwijt.
2. De modem van het oude abo in perfecte staat direct per aangetekende opgestuurd: nu pas bericht gekregen, na klacht bij ombudsman telecom: de modem was zogezegd stuk! dus geen geld (149€)
3. Nadat we de modem opgestuurd hadden krijgen we plots een factuur van 125€ over gesprekskosten van het jaar ervoor (2008) verspreid over een 7 tal maanden. De gesprekskosten voor deze maanden waren al gefactureerd en betaald!!! Blijkbaar hadden ze nog ergens gesprekken gevonden die niet gefactureerd waren. Dat is toch te gek om los te lopen.
Wij klacht ingediend bij ombudsman telecom.
Tot op heden nog geen bewijs gekregen dat deze gesprekken door ons gevoerd zijn!
Tijdens de 4 maanden bescherming die je "geniet", tijdens behandeling dossier bij ombudsman, hebben we verschillende aanmaningen gehad.
Na deze 4 maanden niets meer gehoord en nu plots een laatste aanmaning met 50€ extra administratiekosten en dreigementen doorsturing naar incasso bureau.
We hebben nu van miserie en schrik, onder protest de factuur + administratiekosten betaald om juridische gevolgen te vermijden.
4. Over de technische problemen wil ik nog niet meer spreken. Daar kan je hier genoeg over lezen.
Helpdesk is ondertussen beter maar als je geen PC freak bent kan je naar mijn mening beter je handen van Dommel afhouden!
Op het einde ben je veel duurder af en dat met een hoop problemen en zorgen.
Trap aub niet in de val want er is niemand die je kan/wil helpen. (ombudsman heeft geen juridische macht - advocaatkosten zijn te hoog om deze bedragen terug te vorderen) Daar sta je dan.
Het ergste is dat over heel deze periode niemand van de directie of sub directie met je wil praten, noch telefonisch noch op afspraak in hun bedrijf.
Ik heb verschillende malen met de ombudsman telecom gesproken. Hij zij mij dat Dommel de enige provider is die de ombudsman niet aanvaard als bemiddelaar. Hij bevestigde mij ook dat er zeer veel klachten binnenkomen van Dommel.
Je kan dit ook zien in hun jaarverslag: http://www.nationaleombudsman.nl/ombuds ... ewaren.asp
Ik hoop dat dit u wel even doet nadenken voor u een beslissing neemt.
Veel succes met uw zoektocht naar een nieuwe provider!
Mvgr,
Pineut
Bega geen stommiteit!
Even uitleggen wat we bij dommel hebben meegemaakt:
Begin 2009 verandert van Dommel netconnect naar Dommel hommeconnect .
1. Ze hebben ons in het begin van de maand afgesloten en die maand nog gefactureerd op het oude abo en tegelijk was ik mijn eerste gratis maand van het nieuwe abo ook al kwijt.
2. De modem van het oude abo in perfecte staat direct per aangetekende opgestuurd: nu pas bericht gekregen, na klacht bij ombudsman telecom: de modem was zogezegd stuk! dus geen geld (149€)
3. Nadat we de modem opgestuurd hadden krijgen we plots een factuur van 125€ over gesprekskosten van het jaar ervoor (2008) verspreid over een 7 tal maanden. De gesprekskosten voor deze maanden waren al gefactureerd en betaald!!! Blijkbaar hadden ze nog ergens gesprekken gevonden die niet gefactureerd waren. Dat is toch te gek om los te lopen.
Wij klacht ingediend bij ombudsman telecom.
Tot op heden nog geen bewijs gekregen dat deze gesprekken door ons gevoerd zijn!
Tijdens de 4 maanden bescherming die je "geniet", tijdens behandeling dossier bij ombudsman, hebben we verschillende aanmaningen gehad.
Na deze 4 maanden niets meer gehoord en nu plots een laatste aanmaning met 50€ extra administratiekosten en dreigementen doorsturing naar incasso bureau.
We hebben nu van miserie en schrik, onder protest de factuur + administratiekosten betaald om juridische gevolgen te vermijden.
4. Over de technische problemen wil ik nog niet meer spreken. Daar kan je hier genoeg over lezen.
Helpdesk is ondertussen beter maar als je geen PC freak bent kan je naar mijn mening beter je handen van Dommel afhouden!
Op het einde ben je veel duurder af en dat met een hoop problemen en zorgen.
Trap aub niet in de val want er is niemand die je kan/wil helpen. (ombudsman heeft geen juridische macht - advocaatkosten zijn te hoog om deze bedragen terug te vorderen) Daar sta je dan.
Het ergste is dat over heel deze periode niemand van de directie of sub directie met je wil praten, noch telefonisch noch op afspraak in hun bedrijf.
Ik heb verschillende malen met de ombudsman telecom gesproken. Hij zij mij dat Dommel de enige provider is die de ombudsman niet aanvaard als bemiddelaar. Hij bevestigde mij ook dat er zeer veel klachten binnenkomen van Dommel.
Je kan dit ook zien in hun jaarverslag: http://www.nationaleombudsman.nl/ombuds ... ewaren.asp
Ik hoop dat dit u wel even doet nadenken voor u een beslissing neemt.
Veel succes met uw zoektocht naar een nieuwe provider!
Mvgr,
Pineut
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Huh?Ik heb verschillende malen met de ombudsman telecom gesproken. Hij zij mij dat Dommel de enige provider is die de ombudsman niet aanvaard als bemiddelaar. Hij bevestigde mij ook dat er zeer veel klachten binnenkomen van Dommel.
Je geeft daar het webadres van de nationale ombudsman van Nederland
Vreemd dat die info zou hebben over Dommel.
Beetje te snel geweest in al mijn woede
Hier de juiste link:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/ons-j ... 48&IDD=140
Hier de juiste link:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/ons-j ... 48&IDD=140