Telenet kondigt ED 3.0 (FiberNet) en limietverhoging aan

Nieuws omtrent telecom
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Opus schreef:
Patje schreef:
Avenger 2.0 schreef:Vraag me echt wel af wat Telenet gaat doen. Belgacom verslaat hun nu namelijk met snelheid (hogere upload), limiet (fup) als kostprijs... :twisted:
Op download snelheid zal belgacom niet mee kunnen en zeg nu eens dit upload verschil is nihil, 1.25 tegenover 1.5 ....... mensen kijken veel meer naar de download snelheid.
Maandag 8 febr wederom een drukke dag :)
Wat intresseert mij dat nu dat een demo binnen is op 45 minuten of op 1 uur of op 30 minuten ???
Als je op iets zit te wachten, maakt dat het verschil. Wacht je daar niet op, dan maakt het uiteraard niks op. Da's volgens mij het belangrijkste verschil.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Misschien kan telenet nu nog enkele aanpassingen doorvoeren met het tegenoffensief van belgacom . :-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

fieldoxide schreef:Misschien kan telenet nu nog enkele aanpassingen doorvoeren met het tegenoffensief van belgacom . :-)
Dat is gewoon evident. Ze zullen niet nog eens hun gezicht willen verliezen als met hun druk op de knop van een paar jaar terug.
Laatst gewijzigd door TomG 05 feb 2010, 14:22, in totaal 1 gewijzigd.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

TomG schreef:Ze zullen niet nog eens hun gezicht willen verliezen als met hun druk op de knop ven aan paar jaar terug.
Haha die was ik inderdaad al vergeten. Telenet drukt op de knop!!! Sorry hoor maar een scheet klonk harder dan dat knalletje ;-).
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Verstand komt met de jaren.. 't heeft lang geduurd, maar eindelijk vindt de "breedbandrevolutie" plaats. :-) En nu maar hopen dat alle andere diensten zoals helpdesk en support niet (nog) slechter worden.

En moge de prijs een beetje in een deftige range liggen.
To download or not to download, that's the question.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rName=adsl

Voor de geinteresseerden hierboven een mooi overzicht wat er gaat veranderen bij belgacom .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wel grappig... BGC kost dankzij de lichte prijsverhoging nu 1 eurocent minder dan TN :lol:

En maar beweren dat ze niet naar elkaar kijken... al overklassen ze met Favorite nu wel stevig ExpressNet :lol:
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Weet niet wat het waard is, maar prijzen zouden rond de 100 komen, zijn dus gelijk gesteld aan de pro compact lijn van BGC. Voor wat we krijgen vind ik dat uiteindelijk nog acceptabel, al zou minder altijd mogen.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

fieldoxide schreef:http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/unstructuredTextFull.jsp?dcrName=adsl

Voor de geinteresseerden hierboven een mooi overzicht wat er gaat veranderen bij belgacom .
onderaan hun nieuwe tarieven staat wgel intressant stukje

onder uitzondering 2 : intense klanten die merkelijk meer downen dan de gemiddelde intens gebruiken, zullen ze vragen minder te downloaden, IS DAT LIMIETLOOS?

k heb dommel mij nog nooit weten mailen, daar voor :p, en belgacom trouwens ook niet voor hun limietloze pro compact.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

En zou het 'spoedoverleg ' bij telenet al afgelopen zijn ? :wink:
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

fieldoxide schreef:En zou het 'spoedoverleg ' bij telenet al afgelopen zijn ? :wink:
bij telenet had ik de indruk waren ze vooral ongerust of belgacom zijn vdsl2 netwerk zou volledig opengooien en gaan concurreren met hun superlijn, maar dat zal dus nog niet voor morgen zijn.

Kent er iemand het max dat je uit VDSL2 zou kunnen halen?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Dat gaat nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang duren denk ik :)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

pennywise schreef:
fieldoxide schreef:En zou het 'spoedoverleg ' bij telenet al afgelopen zijn ? :wink:
bij telenet had ik de indruk waren ze vooral ongerust of belgacom zijn vdsl2 netwerk zou volledig opengooien en gaan concurreren met hun superlijn, maar dat zal dus nog niet voor morgen zijn.

Dat is hier al zoveel keer voorbij gekomen...Leer eens te zoeken
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

jorgo schreef:
pennywise schreef:

Dat is hier al zoveel keer voorbij gekomen...Leer eens te zoeken
k heb geen tijd om nu te zoeken, anders had ik het al lang gedaan :p
samsung
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Het is verdomd een goede zet van belgacom dit aan te kondigen voor dat telenet eigenlijk officieel iets released. Wat positief is voor telenet is dat ze nu nog kunnen reageren en veranderen en ik denk door deze oorlog dat we als klant er toch beter gaan uitkomen dan reeds was verschenen hier en daar.

Telenet moet nu ook een fup geven aan één van hun abonnementen of ze gaan af als een gieter.

Ik blijf zeker bij telenet want de stabiliteit en de effectieve snelheid staat garant bij hen en al wat er nu bijkomt bij mijn huidig abonnement is mooi meegenomen, prijs kunnen ze niet verhogen voor bestaande klanten dus is het zeker een winst situatie. Overschakelen naar een hoger of lager abonnement is de keuze voor iedereen maar wat leuk dat er zo'n concurrentieslag wordt gevoerd. Belgacom was niet van plan iets door te voeren was het nog begin deze week haha. Hopelijk wordt iedereen zowel telenet als belgacomklanten er beter van want de prijs zijn we toch gewoon dus met snelheids en volume winst hebben we toch iets voor hetzelfde geld :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

samsung schreef:Het is verdomd een goede zet van belgacom dit aan te kondigen voor dat telenet eigenlijk officieel iets released. Wat positief is voor telenet is dat ze nu nog kunnen reageren en veranderen en ik denk door deze oorlog dat we als klant er toch beter gaan uitkomen dan reeds was verschenen hier en daar.

Telenet moet nu ook een fup geven aan één van hun abonnementen of ze gaan af als een gieter.

Ik blijf zeker bij telenet want de stabiliteit en de effectieve snelheid staat garant bij hen en al wat er nu bijkomt bij mijn huidig abonnement is mooi meegenomen, prijs kunnen ze niet verhogen voor bestaande klanten dus is het zeker een winst situatie. Overschakelen naar een hoger of lager abonnement is de keuze voor iedereen maar wat leuk dat er zo'n concurrentieslag wordt gevoerd. Belgacom was niet van plan iets door te voeren was het nog begin deze week haha. Hopelijk wordt iedereen zowel telenet als belgacomklanten er beter van want de prijs zijn we toch gewoon dus met snelheids en volume winst hebben we toch iets voor hetzelfde geld :-)
Ze zullen sterker afgaan als een gieter als ze plots op FN een FUP gaan leveren. Belgacom kan adverteren met ongelimiteerd, terwijl Telenet kan adverteren met 250 GB.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Lord Utopia schreef:Ze zullen sterker afgaan als een gieter als ze plots op FN een FUP gaan leveren. Belgacom kan adverteren met ongelimiteerd, terwijl Telenet kan adverteren met 250 GB.
Op een FN moet men geen FUP leveren... maar verder is men haast verplicht TN wel een FUP te geven (en dan is het nog te duur), en EN ook rond de 75 GB te plaatsen. Minder is gewoon afgaan :twisted:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Allemaal speculaties tot nu toe hé... Wat als Telenet maandag zijn prijzen van de huidige abbonnementen serieus laat zakken en fibernet voor 50€ gaat aanbieden...
Whisfull thinking mischien :banana:

Trouwens het grootste deel van de bevolking gaat niet een internet connectie kiezen die FUP is maar 'de snelste'.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De vraag is ook wat hun netwerk aan kan...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

VOiD schreef:Allemaal speculaties tot nu toe hé... Wat als Telenet maandag zijn prijzen van de huidige abbonnementen serieus laat zakken en fibernet voor 50€ gaat aanbieden...
Aan prijzen zal men niet zo snel raken... dat zijn inkomsten die je verliest.

Maar je kan natuurlijk altijd van bv. 25 GB naar 75 GB gaan... als er effectief maar 6% problemen had met de limiet betekend dat dat je van die andere 94% geen verlies hebt... ze blijven namelijk toch evenveel betalen (ook al gebruikt men het extra gedeelte niet).

TN gaat dus ook op volume spelen... ik voorspel nog altijd Turbo... ook FUP, ExpressNet ook 75 GB.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dan hebben ze wel nog steeds geen antwoord op een generation
30€ 20/1.5 175GB
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Een mooie formule voor mij persoonlijk zou zijn : Diamond shake , inclusief expressnet xl met een volume van 75 gb de maand , 30 Mbps download en 1,5Mbps upload .
Zonder prijsverhoging , daar teken ik onmiddellijk voor . :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

proximusboyke schreef:dan hebben ze wel nog steeds geen antwoord op een generation
30€ 20/1.5 175GB
Dat lijkt mij trouwens raar... die is goedkoper dan hun favorite, en biedt meer :-o

Waarom zou iemand dan een favorite nemen ?
Trivial
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

En als ze dan al fup geven op turbonet, wat gaan ze dan doen met turbo xl? Ook fup maar iets sneller dan turbo? :-)
Ik sta voor een van de weinige keren echt te popelen dat het maandag wordt :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trivial schreef:En als ze dan al fup geven op turbonet, wat gaan ze dan doen met turbo xl? Ook fup maar iets sneller dan turbo? :-)
Turbonet en Turbonet XL is in essentie hetzelfde (ook al schillen ze vandaag nog 40 GB)... het is gewoon een kwestie van mensen richting packs te duwen. Packs worden in gans de oorlog om de klant trouwens belangrijker... één goed product in je aanbod hebben is niet meer genoeg... je moet dus klanten afsnoepen door over gans de lijn goed te zijn.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik denk niet dat TN gaat strijden met volume, simpelweg omdat ze dat voordien ook niet deden. TN was altijd beter in snelheid. Dus ze moeten niet per se antwoord bieden aan FUP en hadden trouwens ook niks tegen generation. Ik zeg niet dat ze limieten niet gaan optrekken, maar dat het geen primaire focus is bij telenet
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

liger schreef:Ik denk niet dat TN gaat strijden met volume, simpelweg omdat ze dat voordien ook niet deden. TN was altijd beter in snelheid. Dus ze moeten niet per se antwoord bieden aan FUP en hadden trouwens ook niks tegen generation. Ik zeg niet dat ze limieten niet gaan optrekken, maar dat het geen primaire focus is bij telenet
Ze hebben toch altijd minstens hetzelfde gehad van limieten...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Ze hebben toch altijd minstens hetzelfde gehad van limieten...
De laatste limietverhogingen was TN nochtans de eerste als ik me goed herinner... toen is BGC ook enkele dagen nadien met een aanpassing gekomen. Het gaat hem trouwens niet alléén over de limieten... TN kan gewoon geen abonnement van 61 euro plaatsen tov. één van 56 euro.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

telenet was als eerste om het te zeggen maar belgacom als eerste om uit te voeren
tn 01/08/2008 en bg 01/07/2008
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

proximusboyke schreef:telenet was als eerste om het te zeggen maar belgacom als eerste om uit te voeren
tn 01/08/2008 en bg 01/07/2008
Feit is dat ze de laatste jaren hand in hand hebben gelopen wat betreft prijs, volume en snelheid (voor zover BGC mee kon). De nieuwe oorlog gaat hem vandaag trouwens niet zozeer meer over internet denk ik, maar als je iemand kan overtuigen met één product, heb je als provider veel kans dat andere producten (telefoon en TV) ook volgen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

belgacom is wel de laatste jaren koploper geweest prijs hoeveelheid data
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik stel mij enkele vragen; snelheid is altijd leuk ..........maar je download een film; zal die hogere of zelfs veel hogere snelheid een of het verschil dan maken?
Want je download ook bv via een server en dikwijls gaat ook dat de ene moment heel traag en de andere moment zeer snel enz....

Ik heb nu 25mbps en dat zou maandag 40 worden maar heb uiteraard interesse in die 100mbps alleen dus stel ik mij de vraag op welke vlakken dat echt z'n nut heeft en of het een verschil zal geven tussen die 40mbps en die 100mbps?
Ge kunt ze kussen
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Marlboro schreef:Ik stel mij enkele vragen; snelheid is altijd leuk ..........maar je download een film; zal die hogere of zelfs veel hogere snelheid een of het verschil dan maken?
Want je download ook bv via een server en dikwijls gaat ook dat de ene moment heel traag en de andere moment zeer snel enz....

Ik heb nu 25mbps en dat zou maandag 40 worden maar heb uiteraard interesse in die 100mbps alleen dus stel ik mij de vraag op welke vlakken dat echt z'n nut heeft en of het een verschil zal geven tussen die 40mbps en die 100mbps?
wel in theorie komt dit neer op stel dat je 5gb download via http (rapidshare) via 40mb ga je die 5 gb binnen hebben op

4.5mbs *60sec = 270 mb per minuut dus in 19min heb je die 5gb binnen
11mbs * 60sec = 660 mb per minuut dus in 8min

ik ga er van uit dat je een downloadmanager gebruikt dan komt de snelheid iets hoger (denk ik)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

En mijn telenet is ondertussen niet meer beschikbaar . :wink:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

q-tec schreef:
Marlboro schreef:Ik stel mij enkele vragen; snelheid is altijd leuk ..........maar je download een film; zal die hogere of zelfs veel hogere snelheid een of het verschil dan maken?

wel in theorie komt dit neer op stel dat je 5gb download via http (rapidshare) via 40mb ga je die 5 gb binnen hebben op

4.5mbs *60sec = 270 mb per minuut dus in 19min heb je die 5gb binnen
11mbs * 60sec = 660 mb per minuut dus in 8min

ik ga er van uit dat je een downloadmanager gebruikt dan komt de snelheid iets hoger (denk ik)

*ja ik weet het die mb en mB etc zijn een verschil maar ik weet het nog steeds niet, en je weet wel wat ik bedoel :banana:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
jeanke36
Plus Member
Plus Member

ik ben echt benieuwd wat voor nieuws telenet zal brengen maandag.
ik kan al niet meer wachten :-D
jeanke36
Plus Member
Plus Member

fieldoxide schreef:En mijn telenet is ondertussen niet meer beschikbaar . :wink:
het is niet de eerste keer dat mijn telenet niet beschikbaar is :-D

gebeurt wel dikwijls :wink:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fieldoxide schreef:En mijn telenet is ondertussen niet meer beschikbaar . :wink:
Mijn telemeter moet straks nog gereset worden om 0.00 uur ...... hmz :idea:
jeanke36 schreef:ik ben echt benieuwd wat voor nieuws telenet zal brengen maandag.
ik kan al niet meer wachten :-D
Nja ik zal moeten wachten op het nieuws tot maandag avond als ik thuis kom vh werk ! :-o
jeanke36 schreef:
het is niet de eerste keer dat mijn telenet niet beschikbaar is :-D
gebeurt wel dikwijls :wink:
yeps vooral in het weekend
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef: Mijn telemeter moet straks nog gereset worden om 0.00 uur ...... hmz :idea:
Ik zou het er op wagen. Then again... als de volumelimieten omhoog gaan? Why bother.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef: Mijn telemeter moet straks nog gereset worden om 0.00 uur ...... hmz :idea:
Ik zou het er op wagen. Then again... als de volumelimieten omhoog gaan? Why bother.
Niet dat ik bijna aan mijn limiet zit hoor, ik heb nog maar een verbruik van 11 GB
maar zal het even in het oog houden of de limiet nog niet veranderd gaat zijn.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”