Scarlet One: hoge ping 's avonds

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Sinds deze week ben ik overgeschakeld van Scarlet Unlimited naar Scarlet One (Internet, telefonie en Belgacom TV). Wat mij opvalt, is dat 's avonds (regio 016) de gemiddelde pings van +/- 40ms overdag, naar +130ms gaan, en dat de downloadsnelheid van +/- 12Mb naar +/- 5-6Mb gaat. Overdag: steeds het volle pond, maar eens 20:00 gepasseerd is het dus "koekenbak". Downloadsnelheid is niet zo erg, maar die hogere pings zijn echt nefast voor online gaming. Heb dit doorgegeven per mail aan de helpdesk en wacht nog op hun antwoord, maar is er nog iemand die hier last van heeft?
Jp
Member
Member

Jep, Hier hetzelfde probleem met ping rond de ~100 ( wel niet alle servers blijkbaar, vooral servers gehost in Nederland ).
Mijn downloadsnelheid blijft stabiel (12Mbit)

Ook regio 016
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Vanaf 23:00-23:30 treedt er verbetering op. Pings naar Nederlandse servers liggen inderdaad hoger dan bijv. naar UK servers. Scarlet regionaal toch een beetje last van "avonddrukte"?
Isoik
Member
Member

Ik heb gemerkt dat mijn download snelheid sinds gisteren vermindert naar 1Mbps en 's avonds (23:00/00:00u) terug naar 2 Mbps... Ik heb wel geen problemen aan mijn ping gemerkt.

Ik hoop dat dit niet zo blijft, anders zal ik eens moeten klagen
CounterZeus
Starter
Starter

Zelfste probleem hier (regio 050) met scarlet one (VDSL2); sommige pings liggen gigantisch hoog, terwijl andere normaal zijn. Mijn ping bereikt Rusland sneller dan een van mijn maten die een kilometer of 10 verder woont...de downloadsnelheid varieert ook sterk en zakt soms onder de 3 megabit/s (normaal haal ik een goeie 11).
Die downloadsnelheid valt al bij al nog mee, maar ik kan niet deftig online gamen met zo'n pings :(
Isoik
Member
Member

M'n snelheid staat nu precies constant op 1 Mbps... Zal eens moeten bellen..
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”