Zijn er hier personen die al een rechtzaak tegen dommel hebben begonnen en hoeveel kost dit?
Ik werd in het gelijk gesteld door de ombudsdienst telecom en nu wil ik kijken wat ik verder kan doen. Dommel was heel arrogant en heeft onterecht en eenzijdig het contract verbroken wat instrijd was met hun eigen overeenkomst. Daardoor heb ik extra kosten gehad en die wil ik nu recupereren. Dommel heeft nooit de moeite gedaan om te reageren naar mij of naar de ombudsdienst. Volgens de ombudsdienst is dit typisch aan Dommel. Veel verkopen maar nooit reageren. Ik heb nu over de hele lijn gelijk gekregen maar de ombudsdienst heeft niet de macht om dit af te dwingen daarvoor moet het voorkomen op de rechtbank.
Ik ben dus niet opzoek naar een discussie over al dan niet gelijk hebben maar enkele naar info van personen die hier meer ervaring mee hebben.
alvast bedankt,
rechtzaak tegen dommel
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik heb geen ervaring met rechtzaken tegen Dommel maar wel met andere rechtzaken in de "technologische" sector en mijn bevindingen gaan van uiterst negatief tot zeer positief. Als de rechtbank de materie beheerst dan is er kans op een degelijke uitspraak maar het gebeurt ook wel eens dat ze het niet allemaal zo goed begrijpen en dan wordt het moeilijk.
Ik zou voorstellen: zoek een gespecialiseerde advocaat en leg het probleem voor, een eerste advies is meestal gratis.
Je kan dan gelijk een idee krijgen van wat het gaat kosten en wat je eventueel kan verhalen op Dommel.
Ook niet onbelangrijk: een (inleidende) brief van een advocaat kan soms ook al wonderen doen.
Ik zou voorstellen: zoek een gespecialiseerde advocaat en leg het probleem voor, een eerste advies is meestal gratis.
Je kan dan gelijk een idee krijgen van wat het gaat kosten en wat je eventueel kan verhalen op Dommel.
Ook niet onbelangrijk: een (inleidende) brief van een advocaat kan soms ook al wonderen doen.
De vraag die je je bij elke juridische zet moet stellen is; is het mij dat waard?
Geen enkele rechtzaak is aangenaam, of je nu in je recht bent of niet.
Persoonlijk zou ik er niet mee verder gaan.
Ik heb trouwens mijn twijfels bij de objectiviteit van de gemiddelde advocaat bij de eerste raadpleging.
Dit heeft trouwens van rechtswege niets te maken met technologie. Dit is een zaak voor de handelsrechtbank en deze zal dit ook op die manier behandelen, ongeacht de technische achtergrond.
Geen enkele rechtzaak is aangenaam, of je nu in je recht bent of niet.
Persoonlijk zou ik er niet mee verder gaan.
Ik heb trouwens mijn twijfels bij de objectiviteit van de gemiddelde advocaat bij de eerste raadpleging.
Dit heeft trouwens van rechtswege niets te maken met technologie. Dit is een zaak voor de handelsrechtbank en deze zal dit ook op die manier behandelen, ongeacht de technische achtergrond.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Klopt, niet altijd evident.gr4vity schreef:De vraag die je je bij elke juridische zet moet stellen is; is het mij dat waard?
Geen enkele rechtzaak is aangenaam, of je nu in je recht bent of niet.
Er zijn uitzonderingen! Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik die mensen al aangesproken heb om bijvoorbeeld contracten op te stellen.gr4vity schreef: Ik heb trouwens mijn twijfels bij de objectiviteit van de gemiddelde advocaat bij de eerste raadpleging.
Is inderdaad iets voor de handelsrechtbank en daar heb ik toch niet altijd de beste ervaringen mee: de compensatie zou wel eens heel sterk kunnen afhangen van het "inleefvermogen" van de betrokken rechters. Bijvoorbeeld 3 dagen geen internet betekent dan vaak iets als een compensatie van 3 dagen abonnementsgeld. Iemand die zich meer kan inleven in de materie die zal het bredere plaatje bekijken en dan om maar iets extreems te noemen zou je als bedrijf "misbruik van vertrouwen" kunnen aangesmeerd krijgen en dan krijg je een totaal ander verhaal.gr4vity schreef: Dit heeft trouwens van rechtswege niets te maken met technologie. Dit is een zaak voor de handelsrechtbank en deze zal dit ook op die manier behandelen, ongeacht de technische achtergrond.
Mijn ervaring is dat rechtbanken "rare" instellingen zijn.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Een rechtszaak heeft hier volgens mij ook niet veel nut tenzij het over veel geld gaat.
Ik heb onlangs een zaak die door de tegenpartij voor de rechtbank gebracht werd na 2 jaar minnelijk kunnen regelen.
Dit heeft me ongeveer 2.500 euro aan erelonen gekost.
Ik heb onlangs een zaak die door de tegenpartij voor de rechtbank gebracht werd na 2 jaar minnelijk kunnen regelen.
Dit heeft me ongeveer 2.500 euro aan erelonen gekost.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Inderdaad, moeilijk te beoordelen als je de details niet kent, en dan nog.seagull schreef:Een rechtszaak heeft hier volgens mij ook niet veel nut tenzij het over veel geld gaat.
OK, maar als ik het goed begrijp zat je in het "verliezende" kamp.seagull schreef: Ik heb onlangs een zaak die door de tegenpartij voor de rechtbank gebracht werd na 2 jaar minnelijk kunnen regelen.
Dit heeft me ongeveer 2.500 euro aan erelonen gekost.
Door "DE NIEUWE WET BETREFFENDE DE VERHAALBAARHEID VAN DE ERELONEN EN KOSTEN VERBONDEN AAN DE BIJSTAND VAN EEN ADVOCAAT" sta je als je in het winnende kamp zit toch wel iets sterker. Vroeger (en nu misschien soms nog) moest je soms veel geld ophoesten om gelijk te krijgen, zelfs als je de procedure niet zelf had gestart.
Daarom dat ik aanraadde om desnoods de advocaat een brief te laten schrijven.
Als Dommel of hun raaadsheer dan "voelt" dat de kans groot is dat ze en het proces gaan verliezen en gaan opdraaien voor de kosten dan is de kans op een schikking al veel groter.
Link:
http://www.interdio.be/Public/NL/Dienst ... ELONEN.pdf
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad afvragen of het het waard is maar Dommel reageert juist arrogant omdat ze ervan uitgaan dat 99% nooit iets zal doen. Dus ze reageren niet en de mensen schrikken terug voor een rechtzaak en alles blijft bij hetzelfde. Dat wringt bij mij. Ik wil dat ze verantwoordelijkheid nemen voor hun acties of het gebrek ervan. Het gaat inderdaad niet om grote bedragen.
Daarom is het jammer dat de ombudsdienst zo weinig macht heeft. Als ze het recht hadden om boetes te geven of uitspraken te doen dan zou de burger beter beschermd worden.
Daarom is het jammer dat de ombudsdienst zo weinig macht heeft. Als ze het recht hadden om boetes te geven of uitspraken te doen dan zou de burger beter beschermd worden.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Heb ik ook eens gehad met een hoster. Lazernet om maar de naam te noemen. Werd me ooit aangeraden door anderen. Er liep daar van alles mis en uiteindelijk verbraken ze de hosting van het éne op het andere moment. Gelukkig had ik nog maar net een back up gemaakt. Nooit meer. Weet niet of die firma zelfs nog bestaat. Herinner me nog dat ze met een proces dreigden. 'k Had zoiets van, doe dan maar ... jaja nooit meer iets van gehoord. Er lopen wat gangsters rond op het internet. Uit je doppen kijken is de boodschap.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Gezien de mensen achter dat bedrijf verbaast me bovenstaand verhaal niets...koekie schreef:Lazernet om maar de naam te noemen.
Ik denk dat je in dit geval sowieso aan het kortste eind trekt. Indien de rechter al geneigd is de zaak serieus te nemen (handelsrechtbank van Leuven gezien dit in de door jou goedgekeurde voorwaarde staat) bestaat de kans dat ze zullen blijven procederen. En dan ben je een stuk van jezelf aan het weggeven (bij wijze van financieel spreken).
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, ik heb zelf het geluk de juiste mensen te kennen. Maar voor de meeste mensen is een advocaat of jurist nog steeds iets vreemd en daardoor ben ik vrij zeker dat een goed aantal mensen opgelicht worden in dergelijke gevallen.Astralon schreef:Er zijn uitzonderingen! Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik die mensen al aangesproken heb om bijvoorbeeld contracten op te stellen.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Waarom denk je dat?Astralon schreef:OK, maar als ik het goed begrijp zat je in het "verliezende" kamp.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Dat snap ik ook niet goed. De wet aangaande de terugvordering van erelonen is trouwens zo Belgisch als het kan en gaat uit van "redelijke" bedragen en niet van effectieve bedragen. 2500 EUR erelonen is trouwens geen gigantisch bedrag, volgens mij is dit een vrij normaal bedrag wanneer de laagste rechtbanken zich onbevoegd verklaren. Ik ken persoonlijk iemand die een zaak ingespannen heeft bij de raad van staten (en ook gewonnen), dat heeft 70000 EUR aan erelonen gekost.seagull schreef:Waarom denk je dat?
Algemene tip: Altijd opletten met advocaten.
Er wordt de raad gegeven om te controleren of een rechtszaak doenbaar, door de vraag te stellen aan een advocaat. Menig advocaten zullen ja zeggen.
Een goede advocaat zal je eerst waarschuwen voor de kosten, en of het wel de moeite waard is. Als je een advocaat bezoekt, die dit niet vermeld en onmiddellijk ja zegt voor een rechtszaak. Dat weet je dat je niet veel beter af bent met die advocaat aan zijn been. Algemene tip: Stel dat de advocaat enkel betaald wordt bij een schikking of het winnen van de rechtszaak. *lol* Zullen maar weinig advocaten toehappen
Vergeet niet, winnen of verliezen, betalen van je advocaat zal altijd moeten gebeuren. Win je, ok, de tegenpartij moet betalen ( en zelf daar zijn nog een paar adders on het gras ). Verlies je, ben je nog meer geld kwijt.
En reken ook op de hoeveelheid tijd dat je erin zal stoppen. Wil je echt druk zetten op Dommel, begin eerst met een deurwaarder, welke de contractbreuk officieel vaststelt, en die een schadeclaim van u, aan hun bezorgd. Indien die gesprekken voor een schikking op niets uitdraaien, DAN pas denken aan een rechtszaak.
Een rechtszaak is het laatste van het laatste waar je moet aan denken, want in praktijk zijn vaak beide partijen de verliezers. En dan spreken we nog niet, voor wanneer de rechtszaak uitgesproken word ( kan je jaren kosten ).
In zo een zaken moeten beide partijen, zelf bij eenzijdige problemen, water bij de wijn doen, of de enige winnaars worden de advocaten van beide partijen ( Ik heb nog geen arme advocaat gezien, en u? ).
Er wordt de raad gegeven om te controleren of een rechtszaak doenbaar, door de vraag te stellen aan een advocaat. Menig advocaten zullen ja zeggen.
Een goede advocaat zal je eerst waarschuwen voor de kosten, en of het wel de moeite waard is. Als je een advocaat bezoekt, die dit niet vermeld en onmiddellijk ja zegt voor een rechtszaak. Dat weet je dat je niet veel beter af bent met die advocaat aan zijn been. Algemene tip: Stel dat de advocaat enkel betaald wordt bij een schikking of het winnen van de rechtszaak. *lol* Zullen maar weinig advocaten toehappen
Vergeet niet, winnen of verliezen, betalen van je advocaat zal altijd moeten gebeuren. Win je, ok, de tegenpartij moet betalen ( en zelf daar zijn nog een paar adders on het gras ). Verlies je, ben je nog meer geld kwijt.
En reken ook op de hoeveelheid tijd dat je erin zal stoppen. Wil je echt druk zetten op Dommel, begin eerst met een deurwaarder, welke de contractbreuk officieel vaststelt, en die een schadeclaim van u, aan hun bezorgd. Indien die gesprekken voor een schikking op niets uitdraaien, DAN pas denken aan een rechtszaak.
Een rechtszaak is het laatste van het laatste waar je moet aan denken, want in praktijk zijn vaak beide partijen de verliezers. En dan spreken we nog niet, voor wanneer de rechtszaak uitgesproken word ( kan je jaren kosten ).
In zo een zaken moeten beide partijen, zelf bij eenzijdige problemen, water bij de wijn doen, of de enige winnaars worden de advocaten van beide partijen ( Ik heb nog geen arme advocaat gezien, en u? ).
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Valt nog mee. Ga eens Europees .gr4vity schreef:Dat snap ik ook niet goed. De wet aangaande de terugvordering van erelonen is trouwens zo Belgisch als het kan en gaat uit van "redelijke" bedragen en niet van effectieve bedragen. 2500 EUR erelonen is trouwens geen gigantisch bedrag, volgens mij is dit een vrij normaal bedrag wanneer de laagste rechtbanken zich onbevoegd verklaren. Ik ken persoonlijk iemand die een zaak ingespannen heeft bij de raad van staten (en ook gewonnen), dat heeft 70000 EUR aan erelonen gekost.seagull schreef:Waarom denk je dat?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Droopy,
Mocht je voor een rechtzaak gaan dan zal ik zeker supporteren. Dommel staat voor mij voor een giftige cocktail van incompetentie en arrogantie.
Mag ik vragen waarom jij compensatie wil? Ik heb gezocht met de forum-zoekfunctie maar vond niets. Een link naar de topic zou ik erg op prijs stellen
Wij liggen ook in conflict met Dommel. In maart 2008 vroeg mijn vrouw (toen nog vriendin) een netconnect aan bij Dommel. Ze kregen echter maar geen logingegevens in de mail. Vijf maand gebeld en servicetickets gelogd, Dommel intussen vrolijk faktuurtjes domicilieren.
Uit wanhoop de betaling stopgezet. Plotseling geraakte ook de mail met onze logingegevens erdoor begin september. Mijn vrouw deed eind augustus 2008 het voorstel om de reeds betaalde fakturen op te schuiven naar het moment wanneer ze effectief die gegevens ontvangen had. Dommel ging dit onderzoeken.
Na een maand geen antwoord, wel rappels en de dreiging de lijn af te sluiten. Begin oktober een ingebrekestelling naar Dommel gestuurd en de Ombudsdienst telecom verwittigd. Begin november 2008 maant de ombudsdienst Dommel aan binnen de 5 werkdagen te antwoorden. Dommel sluit de lijn af...
Pas begin januari 2009 stuurt Dommel een kort antwoord volledig naast de kwestie en hoort ze 4 maand niets van Dommel. Op de verjaardag van de aanvraag stuurt Dommel een faktuur voor een 'Early cancellation fee', die wij niet betalen. Begin deze maand 2 dreigbrieven waarin een Dommel-advocaat dreigt om ons te dagvaarden.
Ikzelf ben realistisch genoeg om in te zien dat Astralon en Gravity er knal op zitten met hun advies. Maar soms is 't van trop is te veel en te veel is trop.
Mocht je voor een rechtzaak gaan dan zal ik zeker supporteren. Dommel staat voor mij voor een giftige cocktail van incompetentie en arrogantie.
Mag ik vragen waarom jij compensatie wil? Ik heb gezocht met de forum-zoekfunctie maar vond niets. Een link naar de topic zou ik erg op prijs stellen
Wij liggen ook in conflict met Dommel. In maart 2008 vroeg mijn vrouw (toen nog vriendin) een netconnect aan bij Dommel. Ze kregen echter maar geen logingegevens in de mail. Vijf maand gebeld en servicetickets gelogd, Dommel intussen vrolijk faktuurtjes domicilieren.
Uit wanhoop de betaling stopgezet. Plotseling geraakte ook de mail met onze logingegevens erdoor begin september. Mijn vrouw deed eind augustus 2008 het voorstel om de reeds betaalde fakturen op te schuiven naar het moment wanneer ze effectief die gegevens ontvangen had. Dommel ging dit onderzoeken.
Na een maand geen antwoord, wel rappels en de dreiging de lijn af te sluiten. Begin oktober een ingebrekestelling naar Dommel gestuurd en de Ombudsdienst telecom verwittigd. Begin november 2008 maant de ombudsdienst Dommel aan binnen de 5 werkdagen te antwoorden. Dommel sluit de lijn af...
Pas begin januari 2009 stuurt Dommel een kort antwoord volledig naast de kwestie en hoort ze 4 maand niets van Dommel. Op de verjaardag van de aanvraag stuurt Dommel een faktuur voor een 'Early cancellation fee', die wij niet betalen. Begin deze maand 2 dreigbrieven waarin een Dommel-advocaat dreigt om ons te dagvaarden.
Ikzelf ben realistisch genoeg om in te zien dat Astralon en Gravity er knal op zitten met hun advies. Maar soms is 't van trop is te veel en te veel is trop.
Wat ik niet snap, heb je geen familiale rechtsbijstand-verzekering?
Als je die hebt kan je in veel gevallen gratis procederen, daar dient zo'n verzekering immers voor.
Gewoon voorleggen aan de verzekeraar en die zal je dan vertellen of je kan procederen op hun kosten of niet.
Ik heb dat ook al eens gedaan, helaas wel verloren tot 2x toe maar het heeft mij geen cent gekost.
Als je die hebt kan je in veel gevallen gratis procederen, daar dient zo'n verzekering immers voor.
Gewoon voorleggen aan de verzekeraar en die zal je dan vertellen of je kan procederen op hun kosten of niet.
Ik heb dat ook al eens gedaan, helaas wel verloren tot 2x toe maar het heeft mij geen cent gekost.
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
ik heb mezelf ook eens verdedigt met de rechtsbijstand van mijn autoverzekering, het heeft me geen euro gekost.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
'k Denk wel niet dat problemen met je internetverbinding vallen onder je familiale... Maar goed, een 'nee' heb je, een 'ja' kan je krijgen natuurlijk.BasMSI schreef:Wat ik niet snap, heb je geen familiale rechtsbijstand-verzekering?
Als je die hebt kan je in veel gevallen gratis procederen, daar dient zo'n verzekering immers voor.
Gewoon voorleggen aan de verzekeraar en die zal je dan vertellen of je kan procederen op hun kosten of niet.
Ik heb dat ook al eens gedaan, helaas wel verloren tot 2x toe maar het heeft mij geen cent gekost.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Volgens mij wel hoor, het is toch immers een bedrijf dat diensten aan je levert waar je voor betaald als prive-persoon?
Waarom zou het er dan niet onder vallen?
Als ze een dienst niet leveren maar je wel laten betalen dan valt het er volgens mij gewoon onder.
Niet geschoten is altijd mis
Waarom zou het er dan niet onder vallen?
Als ze een dienst niet leveren maar je wel laten betalen dan valt het er volgens mij gewoon onder.
Niet geschoten is altijd mis