VDSL2 beschikbaarheid

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

VDSL2 is hier nog niet beschikbaar. Ik zou graag van provider willen overstappen naar een sneller VDSL2 abonnement, maar ik heb geen zin om te blijven wachten...

Dus hierbij mijn vraag: weet iemand wanneer en hoe snel er VDSL2 uitbreidingen komen of kan ik beter een nieuw jaarcontract aangaan bij een andere provider, en dan binnen een jaar pas omschakelen?
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

hollebollegijs schreef:
Roygenz schreef:Ze zouden beter wat werk maken van hun VDSL uitrol...
70% kan al aangesloten worden en tegen eind 2010 wil men gans belgie hiervan voorzien.
Laatst gewijzigd door dean3009 21 dec 2009, 21:23, in totaal 2 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Kan ik bevestigen. Momenteel is al 74% van de bevolking aansluitbaar. Hollebollegijs zei inderdaad voor 2011 dat iedereen aansluitbaar zou moeten zijn.

Belgacom zit namelijk ver voor op schema.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

ik nevele is er NERGENS vdsl beschikbaar :twisted:
vorige week zag ik wel dat ze fiber aan het uitrollen zijn in een stuk van nevele maar goed.....niet het deel waar ik woon :-(
dat ze zich maar een beetje haasten want telenet is te duur en bc (kan ik op dommel van vdsl geniete)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

dean3009 schreef:
hollebollegijs schreef:
Roygenz schreef:Ze zouden beter wat werk maken van hun VDSL uitrol...
70% kan al aangesloten worden en tegen eind 2010 wil men gans belgie hiervan voorzien.
Ja ok, maar dat is dus nog een volledig jaar. Vandaar ook de vraag of niemand een preciezer timeframe kan opgeven. Als het bijvoorbeeld in het voorjaar beschikbaar is dan blijf ik liever bij mijn huidige provider en stap ik dan om. Als het na de zomer pas is dan kan ik beter nu omschakelen.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

q-tec schreef:vorige week zag ik wel dat ze fiber aan het uitrollen zijn in een stuk van nevele maar goed.....niet het deel waar ik woon :-(
Dat kan ook wijzen op dat er ROP's gaan komen (wat dan weer op het uitrollen van VDSL2 wijst). In elke ROP zit glasvezel namelijk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

jorgo schreef: Ja ok, maar dat is dus nog een volledig jaar. Vandaar ook de vraag of niemand een preciezer timeframe kan opgeven. Als het bijvoorbeeld in het voorjaar beschikbaar is dan blijf ik liever bij mijn huidige provider en stap ik dan om. Als het na de zomer pas is dan kan ik beter nu omschakelen.
Dat weet niemand hier, of ze zullen het in elk geval niet aan onze neus hangen. Je kan nog een jaartje telenet gaan als je echt de snelheid wil.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Je kan het wel te weten komen hoor ;-). Ik heb naar de Belgacom klantendienst gebeld met de vraag wanneer ik HD Belgacom TV zou kunnen krijgen vermits ik volgens de site maar 1 stream en SD kan krijgen. "Da's onvoldoende om bij Telenet weg te gaan helaas". De man aan de andere kant begreep dat en heeft vriendelijk verteld dat men momenteel aan de centrale waar ik zit aan het werken is en dat ik HD TV in februari / maart zou kunnen krijgen. Maw VDSL2 is er dan ook. Maar laat vooral niet verstaan dat je te technisch bent, focus op het TV stuk en ze laten je wel weten wanneer je HD TV met multiple streams krijgt.

Een andere goeie insteek is zeggen dat je op zoek bent naar een oplossing om 3 decoders te hebben en zeg dat je ergens gelezen hebt dat dat binnenkort mogelijk wordt.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Zal dit ook voor degene beschikbaar komen die nu nog maar ADSL hebben, ik heb nu ADSL GO maar kan nog maar 2,2 Mbps Downstream halen. Zal ik dan ook tegen eind 2010 ook al VDSL2 kunnen krijgen, of toch ten minste belgacom TV.

edit: Wat zijn trouwens mijn maximum snelheid met volgende gegevens
Operation Data-----Upstream-------Downstream
Noise Margin--------21 dB ------------11 dB
Attenuation----------54 dB -----------54 dB

of zijn dit zeer slechte cijfers :?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Die cijfers, dat "telt niet meer mee" voor vdsl2 aangezien er nieuwe "minicentrales" gezet worden waardoor je sowieso betere waardes gaat krijgen.
simon1205
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:Die cijfers, dat "telt niet meer mee" voor vdsl2 aangezien er nieuwe "minicentrales" gezet worden waardoor je sowieso betere waardes gaat krijgen.
Moet je dan op een andere centrale aangesloten worden om vdsl2 te hebben? of word je automatisch overgezet op een vdsl 2 centrale?
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Je wordt aangesloten op een ROP. Die staan ongeveer in de meeste straten en ziet er zo uit:
Afbeelding

(Kon even geen betere foto vinden)

Omdat deze in de straten zelf staan, is de afstand dus veel kleiner, waardoor je betere waarden hebt.

Hier kun je terecht voor wat meer informatie:
http://arnoraps.tweakblogs.net/blog/2941/vdsl2.html
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:Je kan het wel te weten komen hoor ;-). Ik heb naar de Belgacom klantendienst gebeld met de vraag wanneer ik HD Belgacom TV zou kunnen krijgen vermits ik volgens de site maar 1 stream en SD kan krijgen. "Da's onvoldoende om bij Telenet weg te gaan helaas". De man aan de andere kant begreep dat en heeft vriendelijk verteld dat men momenteel aan de centrale waar ik zit aan het werken is en dat ik HD TV in februari / maart zou kunnen krijgen. Maw VDSL2 is er dan ook. Maar laat vooral niet verstaan dat je te technisch bent, focus op het TV stuk en ze laten je wel weten wanneer je HD TV met multiple streams krijgt.

Een andere goeie insteek is zeggen dat je op zoek bent naar een oplossing om 3 decoders te hebben en zeg dat je ergens gelezen hebt dat dat binnenkort mogelijk wordt.
Ik heb de eerste truc daarnet even geprobeerd maar helaas. 'We zijn volop uitbreidingen aan het doen maar we kunnen niet zeggen wanneer het bij u beschikbaar zal zijn'
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

jorgo schreef:
deej schreef:Je kan het wel te weten komen hoor ;-). Ik heb naar de Belgacom klantendienst gebeld met de vraag wanneer ik HD Belgacom TV zou kunnen krijgen vermits ik volgens de site maar 1 stream en SD kan krijgen. "Da's onvoldoende om bij Telenet weg te gaan helaas". De man aan de andere kant begreep dat en heeft vriendelijk verteld dat men momenteel aan de centrale waar ik zit aan het werken is en dat ik HD TV in februari / maart zou kunnen krijgen. Maw VDSL2 is er dan ook. Maar laat vooral niet verstaan dat je te technisch bent, focus op het TV stuk en ze laten je wel weten wanneer je HD TV met multiple streams krijgt.

Ik heb de eerste truc daarnet even geprobeerd maar helaas. 'We zijn volop uitbreidingen aan het doen maar we kunnen niet zeggen wanneer het bij u beschikbaar zal zijn'
Je kan ook altijd nog eens opnieuw proberen bij iemand anders, er zitten daar zoveel medewerkers en sommigen zeggen al meer dan de ander :)
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

dean3009 schreef:Je wordt aangesloten op een ROP. Die staan ongeveer in de meeste straten en ziet er zo uit:
Afbeelding

Omdat deze in de straten zelf staan, is de afstand dus veel kleiner, waardoor je betere waarden hebt.

Ik heb die waar ik op aangesloten ben eens open gezien toen er een technieker aan bezig was ..... het zijn meestal 2 kasten naast elkaar.
Eén met de fysieke aansluitingen in zoals op de foto .... en de andere met een 19" rack stampvol electronica voor de vdsl2.
Een derde ... meestal het kleinste kastje ... is van Telenet grapte hij toen ook nog :-)
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

dean3009 schreef:Je wordt aangesloten op een ROP. Die staan ongeveer in de meeste straten en ziet er zo uit:
Afbeelding

Voor alle duidelijkheid: Dit is geen rop, maar een KVD. De ROP kan je meestal in een omtrek van 5m rondom de KVD vinden. (niet noodzakelijk ernaast). Rops zijn meestal wel een stuk groter dan een eenvoudige kvd.

Belgacom heeft tegenwoordig ook al ROP en KVD's in één systeem.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dat zijn gewoon bakken met een verhoog op?
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

Inderdaad, deze foto is geen ROP maar een KVD. Hetgeen je op de foto ziet zijn vdsl-poorten.
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

heeft iemand een foto van de binnenkant van zo'n rop?
simon1205
Plus Member
Plus Member

Heb hier enkele fotos gevonden van een topic hier op userbase! Weet wel niet wat het precies is, mss de ondergrondse wachtbunker van de ROP ?

http://img247.imageshack.us/my.php?image=mofputzh8.jpg
http://img186.imageshack.us/my.php?image=dekseljb1.jpg

Weet iemand wat het precies is?
nolfie
Pro Member
Pro Member

simon1205 schreef:Heb hier enkele fotos gevonden van een topic hier op userbase! Weet wel niet wat het precies is, mss de ondergrondse wachtbunker van de ROP ?

http://img247.imageshack.us/my.php?image=mofputzh8.jpg
http://img186.imageshack.us/my.php?image=dekseljb1.jpg

Weet iemand wat het precies is?
wachtputten om fiber enzo door te blazen langs de straat. Om de zoveel m of km plaatsen ze een dergelijke put, zodat ze sneller en gemakkelijker kabels kunnen doortrekken.
Afbeelding
simon1205
Plus Member
Plus Member

Zit bij ons hier in de straat maar dit is al meer dan 4 of 5 jaar geplaast, maar toch heb ik nog geen vlug internet terbeschisckking heb maar 2.2Mbps connectie. mijn verzwakking is iets van 55dB
nolfie
Pro Member
Pro Member

simon1205 schreef:Zit bij ons hier in de straat maar dit is al meer dan 4 of 5 jaar geplaast, maar toch heb ik nog geen vlug internet terbeschisckking heb maar 2.2Mbps connectie. mijn verzwakking is iets van 55dB
mja, de putten kunnen al voorzien zijn voor de toekomst hé. Bovendien gaan niet alleen uw kabels daardoor, maar ook die voor rops die verder staan. Kabels moeten ergens tot bij de kasten geraken hé :wink:
Afbeelding
simon1205
Plus Member
Plus Member

nolfie schreef:
simon1205 schreef:Zit bij ons hier in de straat maar dit is al meer dan 4 of 5 jaar geplaast, maar toch heb ik nog geen vlug internet terbeschisckking heb maar 2.2Mbps connectie. mijn verzwakking is iets van 55dB
mja, de putten kunnen al voorzien zijn voor de toekomst hé. Bovendien gaan niet alleen uw kabels daardoor, maar ook die voor rops die verder staan. Kabels moeten ergens tot bij de kasten geraken hé :wink:
As er verder een rop zou staan, dan zou ik dan toch al vlugger internet hebben :? , of niet soms
nolfie
Pro Member
Pro Member

simon1205 schreef:
nolfie schreef:
As er verder een rop zou staan, dan zou ik dan toch al vlugger internet hebben :? , of niet soms
niet noodzakelijk. Als er aan de KVD waar jij op aangesloten bent geen ROP staat. Dan ben je niet aansluitbaar.
Dat wil niet zeggen dat er verderop geen rop kan staan voor een andere kvd.
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

nolfie schreef:De ROP kan je meestal in een omtrek van 5m rondom de KVD vinden.
Niet perse, deze kan evengoed achter aan de overkant van de straat staan, of achter de hoek.
tomw schreef:heeft iemand een foto van de binnenkant van zo'n rop?
Gewone techniekers krijgen de binnenkant normaal niet te zien.
simon1205 schreef:
nolfie schreef:
Zelfs al zou er een rop staan, de klant moet zelf het initiatief nemen om een overstap naar vdsl2 aan te vragen. Belgacom is van mening: "If it ain't broken, don't fix it."

55dB, dat zal iets van een 4 a 5 km zijn, ge moogt al blij zijn dat ge 2.2 Mbit haalt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
nolfie
Pro Member
Pro Member

Trojan schreef:
nolfie schreef:De ROP kan je meestal in een omtrek van 5m rondom de KVD vinden.
Niet perse, deze kan evengoed achter aan de overkant van de straat staan, of achter de hoek.

Wat ik dus ook nog beschouw als rondom de kvd. Het principe is; Waar een ROP staat, staat een kvd. :-D (omgekeerd is dit natuurlijk niet waar... :twisted: )
Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Update:

Vandaag telefoon gekregen van Scarlet. Ze vroegen wanneer ze zouden langskomen om de modem te vervangen. Toen ik vroeg waarom dit was zeiden ze dat er een nieuwe VDSL2 modem moest komen en dat de oude dit niet kon. (Klopt ook, die kan enkel adsl2+)

Mag ik hieruit veronderstellen dat VDSL2 hier beschikbaar is?

Als ik ga kijken op zowel de site van Scarlet, EDPnet als Dommel krijg ik de melding dat VDSL2 niet beschikbaar is...

Waarom komen ze de modem dan vervangen? Of kan deze zowel adsl2+ als vdsl2 aan waardoor later dit jaar automatisch overgeschakeld kan worden?
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

jorgo schreef:Update:

Vandaag telefoon gekregen van Scarlet. Ze vroegen wanneer ze zouden langskomen om de modem te vervangen. Toen ik vroeg waarom dit was zeiden ze dat er een nieuwe VDSL2 modem moest komen en dat de oude dit niet kon. (Klopt ook, die kan enkel adsl2+)

Mag ik hieruit veronderstellen dat VDSL2 hier beschikbaar is?

Als ik ga kijken op zowel de site van Scarlet, EDPnet als Dommel krijg ik de melding dat VDSL2 niet beschikbaar is...

Waarom komen ze de modem dan vervangen? Of kan deze zowel adsl2+ als vdsl2 aan waardoor later dit jaar automatisch overgeschakeld kan worden?
Probeer voor de volledigheid ook eens de site http://www.belgacomtv.be en klik op Beschikbaarheid Belgacom TV. Als je HD TV kunt krijgen is er VDSL2.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Vergeten te vermelden maar dat had ik ook al geprobeerd:
Het spijt ons, maar we kunnen uw configuratie niet checken op dit moment. Gelieve het later opnieuw te proberen.
En dat bericht krijg ik al ettelijke weken, ook op verschillende nummers :-(
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:Kan ik bevestigen. Momenteel is al 74% van de bevolking aansluitbaar. Hollebollegijs zei inderdaad voor 2011 dat iedereen aansluitbaar zou moeten zijn.

Ondertussen is het al 80 %.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Kan ik bevestigen. Momenteel is al 74% van de bevolking aansluitbaar. Hollebollegijs zei inderdaad voor 2011 dat iedereen aansluitbaar zou moeten zijn.

Ondertussen is het al 80 %.
volgens?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag dan maar eens gebeld naar de klantendienst.
Eerst zou het om een vergissing gaan en moest de afspraak geannuleerd worden. Nadat de medewerker aan zijn collega's had gevraagd zou het toch kunnen dat er vdsl2 beschikbaar is en dat daarom een sagem (die van Belgacom) geplaatst moet worden.

Hij was daar echter ook niet zeker van maar de afspraak blijft voorlopig zo staan en ze zouden mij terugbellen als ze meer wisten.

Wordt vervolgd...

Edit:

Kwartiertje geleden heeft scarlet opnieuw contact opgenomen. VDSL2 zou wel degelijk beschikbaar zijn en nodig om het bestaande profiel (15mbit) te kunnen hanteren. Gezien de korte afstand tot de centrale zou het waarschijnlijk zelfs een 16/1 of 20/1mbit profiel worden :bdaysmile:
DoubleD
Plus Member
Plus Member

Hmm, heb iets zeer raar...

Heb sinds enkele maanden dikwijls gecheckt of vdsl2 beschikbaar was bij ons, dit was altijd geval, nu probeer ik het net weer en het is plots niet meer beschikbaar ?! Heb gekeken via bestellen bij belgacom & scarlet, via beschikbaarheidstest bij dommel, en ook via de belgacomtv site gecheckt :?, geven allemaal niet beschikbaar aan

Hoe kan dat?
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:volgens?
Mij :wink:
Laatst gewijzigd door quistnix 09 feb 2010, 16:17, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

Belgacom TV is beschikbaar voor 87% van de bevolking. Zowat 80% van de Belgacom TV-klanten kunnen de HD-zenders
ontvangen en het video op aanvraag-aanbod bekijken in HD (op voorwaarde dat hun decoder HD-compatibel is).
Om naar Belgacom TV te kijken, heeft de klant een vaste Classic-lijn of een internetaansluiting van Belgacom nodig

dit staat in hun persbericht dushd is vdsl dus 80%
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Er is een verschil tussen 80% dekking en 80% van de klanten.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

euhm ik denk wel met hun miljoenen klanten dat er wel in elke straat in belgie 1 iemand zit die bij blegacom is.
Of het zal toch niet veel schelen , een gewonen telefoonlijn is ook belgacomklant
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:Er is een verschil tussen 80% dekking en 80% van de klanten.
Daar heb je inderdaad een punt. De dekking voor VDSL2 is 74 %.
DoubleD
Plus Member
Plus Member

DoubleD schreef:Hmm, heb iets zeer raar...

Heb sinds enkele maanden dikwijls gecheckt of vdsl2 beschikbaar was bij ons, dit was altijd geval, nu probeer ik het net weer en het is plots niet meer beschikbaar ?! Heb gekeken via bestellen bij belgacom & scarlet, via beschikbaarheidstest bij dommel, en ook via de belgacomtv site gecheckt :?, geven allemaal niet beschikbaar aan

Hoe kan dat?
nevermind, is blijkbaar al opgelost :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”