Hello,
Zojuist een sitecom access point 300n gekocht omdat we met de laptop draadloos op telenet zouden willen komen.
Ik heb nu de access point op de dlink switch aangesloten.
Op de laptop ip veranderd in 192.168.0.2 zodat ik naar het configuratiescherm van de access point kon....wep ingesteld,dhcp van de accespoint staat af.
terug ip op laptop op auto gezet.
Nu ben ik wel verbonden met de accesspoint maar het internet werkt niet.
ipconfig geeft me 169.254.137.144 en geen gateway....
please help....
btw windows 7 hier grr
sitecom access point 300n
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom koop je een access point en geen router ?efm schreef:Zojuist een sitecom access point 300n gekocht
WEP kan je niet echt een beveiliging noemen... gebruik best WPA2.efm schreef:wep ingesteld
Wat je beschrijft was nochtans correct... misschien omdat de WEP key ongeldig was (geeft soms wat verwarring rond de notatie, dus pas het meteen aan naar WPA2).efm schreef:ipconfig geeft me 169.254.137.144 en geen gateway....
De DHCP op een AP is voor het AP zelf, en niet voor de achterliggende clients... het is namelijk een AP (en geen router). De clients krijgen dus een IP-adres van Telenet (als je tenminste niet teveel apparaten hebt, daarom dat je beter met een router bent).Dima_2005 schreef:Je zet DHCP af, dan is het logisch dat het niet werkt, nu het nog niet goed ingesteld is!
idd waarom geen router..... in de winkel zeiden ze dat dit niet ging gaan en ze boden me een accesspoint aan.
dhcp heb ik op de ap idd afstaan...
Maar het probleem is zojuist verholpen door de stekker van de dlink en motorola modem ff uit te trekken.
thanks !!!
ik heb ook wel wep naar wpa2 veranderd dus het kan ook door dit komen dat het nu lukt..
dhcp heb ik op de ap idd afstaan...
Maar het probleem is zojuist verholpen door de stekker van de dlink en motorola modem ff uit te trekken.
thanks !!!
ik heb ook wel wep naar wpa2 veranderd dus het kan ook door dit komen dat het nu lukt..
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Meteen een reden om nooit nog iets in die winkel te kopen... en als ik jou was ging ik het zelfs ruilen.efm schreef:idd waarom geen router..... in de winkel zeiden ze dat dit niet ging gaan en ze boden me een accesspoint aan.
Vermoedelijk waren al je IP-adressen in gebruik... een reset van de modem geeft deze terug vrij.efm schreef:Maar het probleem is zojuist verholpen door de stekker van de dlink en motorola modem ff uit te trekken.