Telenet kondigt ED 3.0 (FiberNet) en limietverhoging aan

Nieuws omtrent telecom
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Lord Utopia schreef:all-in-one modem/router = docsis 2.0, niet voor fibernet.


Inderdaad, maar ik had het over hun pricing tout-court die steeds vermeld met hoeveel toestellen je (zogezegd) online mag. Is bij mijn weten nog de enige provider die hiermee afkomt, want bijna iedereen heeft thuis zijn eigen router om al zijn laptops, Wii's, PSP's en dergelijke wireless online te krijgen.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

IK heb toen ook een draadloze installatie kado gekregen maar heb dit draadloos basisstation toch ook vervangen door een draadloze DLINK DIR-615 router :wink:
Heb hier thuis een klein netwerkje met een Imac , laptop , ipod touch en xbox 360 .
Ben wel benieuwd moest ik die fiber formule nemen er gaat gebeuren met mijn draadloze router , volgens mij mag die blijven staan ? (is een draadloze N ) .
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Belachelijk, overal in Europa kan je dat krijgen...behalve in dit apenland!

En dan 250GB, belachelijk getal, bij 100mbit haal je dat op een paar dagen!

Gaan bovendien de poorten t.e.m. 1024 nu eindelijk vrij zijn?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

BasMSI schreef:En dan 250GB, belachelijk getal, bij 100mbit haal je dat op een paar dagen!


s/dagen/uren/ ...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:
Uzzi schreef:hoe concureer je tegen een hype ?



simpel, je doet het niet
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

devilkin schreef:
BasMSI schreef:En dan 250GB, belachelijk getal, bij 100mbit haal je dat op een paar dagen!


s/dagen/uren/ ...



Well sed!

Ben toch benieuwd wat ze nu voor TurboNet XL gaan doen,
want kans is groot dat ze geen aanpassingen door gaan voeren.

En ons zo treiteren en hun FiberNet (what's in a name :roll: ) nog meer willen pushen.
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

devilkin schreef:
BasMSI schreef:En dan 250GB, belachelijk getal, bij 100mbit haal je dat op een paar dagen!


s/dagen/uren/ ...


niet iedereen sluit er 10 PC's eraan :P
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

devilkin schreef:
BasMSI schreef:En dan 250GB, belachelijk getal, bij 100mbit haal je dat op een paar dagen!


s/dagen/uren/ ...


Vind het een domme vergelijking. Het is toch niet omdat je sneller kan/mag downloaden, dat je daarom ook ineens meer moet gaan downloaden. Persoonlijk verschiet ik me een bult dat telenet zo'n limiet aanbied. Ze hadden evengoed die 75Gb kunnen aanhouden.

Het is toch niet dat als je een snelle wagen hebt, je dan automatisch meer kilometers gaat afleggen ?

Langs de andere kant, dat de linieten hoger mogen/moeten is algemeen geweten. En persoonlijk denk ik dat 250Gb een mooi getal is dan. Waar het gros van de surfers nog toekomt met 30Gb/maand, kan je toch gerust stellen dat Telenet nu ook de rest wil tegemoetkomen met die 250Gb. 250Gb is toch al redelijk veel om te downloaden op 1 maand vind ik. Allez, het kan he (/me knows :p), maar dat is toch niet zomaar voor iedereen weggelegt.

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Wat mij opvalt, is dat Telenet nog steeds de koning van de marketing is: ze creëren handig "behoeftes" die je eigenlijk niet nodig hebt. Maar goed, nu gaan ze weer kunnen uitpakken met reclames waarin zij "de snelste" zijn. Hopelijk beginnen meer mensen in te zien, dat snelheid niet alles is, en dat er ook nog zoiets als "evenredig volume". Vraag mij trouwens af, op welke momenten je ten volle zal kunnen profiteren van deze nieuwe snelheden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:250Gb is toch al redelijk veel om te downloaden op 1 maand vind ik.


Inderdaad... da's een mooi getal... alléén zal de prijs niet zo mooi zijn.

En vooral... waarom blijven de limieten op de standaard abonnementen zo droevig... ik hoef geen 250 GB, noch 100 Mbit... maar een 50 a 100 GB zou vandaag toch niet overdreven zijn op een ExpressNet abonnement.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

In één ding zijn ze alleszins geslaagd: terug over hen doen spreken... Ook dank aan Raf daarvoor ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:
devilkin schreef:
BasMSI schreef:En dan 250GB, belachelijk getal, bij 100mbit haal je dat op een paar dagen!


s/dagen/uren/ ...


Vind het een domme vergelijking. Het is toch niet omdat je sneller kan/mag downloaden, dat je daarom ook ineens meer moet gaan downloaden. Persoonlijk verschiet ik me een bult dat telenet zo'n limiet aanbied. Ze hadden evengoed die 75Gb kunnen aanhouden.

Het is toch niet dat als je een snelle wagen hebt, je dan automatisch meer kilometers gaat afleggen ?


Ik vrees dat de vergelijking niet perfect is... Bekijk het eerder zoals in WOII, het rantsoeneren van de benzine. Telenet gaf je 7.5 liter, waarmee je auto maximaal per maand mag verbruiken ( of je mag tegen volle pot betalen voor de extra 0.1 liter extra benzine ).

Om de zoveel tijd, geven ze je een sneller lease auto, maar je benzine dat je krijgt blijft dezelfde, of gaat maar weinig omhoog.

Het gevolg is, dat je jezelf beperkt voelt, en enkel maar het noodzakelijk doet iedere maand, om te verhinderen dat al je benzine op is, en je aangewezen bent om te voet te gaan. ;)

Maar over de jaren, komen er nieuwe diensten, en worden de huidige diensten groter & groter, met als gevolg dat je meer km's moet afleggen. Maar je rantsoeneren volgt niet wat er op de markt gebeurt.

Als je nu dubbel of driedubbel benzine krijgt, kan je nu eindelijk veel meer doen dan ervoor. Je kan meer afstand afleggen, dus je kan al die nieuwe diensten proberen, waar je van alles over gehoord hebt, maar niet aan kon.

Ik heb een Compact Pro van Belgacom ( geen limiet, en ja, dat is echt geen limiet! ). Kost ook pakken van geld ( maar is wel noodzakelijk voor de zaak ). Met Telenet hun grapje, zat ik na 15 dagen of zo al door men limiet, zonder iets te doen! Waarom? Offsite backups van de server, komen iedere nacht binnen. En dat is nu 3GB aan data ( en groeit ofcourse ).

En dan spreken we nog niet van de vrijheid om niet constant te moeten denken... "niet te veel doen, of ik zit op die rot smallband". Neem het aan van mij, het gevoel op het internet, is anders... Je zit echt niet meer in, als je een demo download van 2 a 3GB, en ontdekt dat hem corrupt is. Vroeger vloekte ik daarom... 2 a 3GB limiet verspilt! Nu is dat van ... Geen enkel probleem. Enz Enz...

250GB is een verbetering, dat valt niet te ontkennen. Maar, voor hoeveel jaren gaat TN daar weer vast aan zitten. Het internet evolueert ieder jaar, stap per stap ( en gaat vaker gepaard met multi media uitbreidingen ). Waarbij limieten hier nogal de slechte gewoonte hebben, om niet te evolueren.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

MacE501 schreef:Wat mij opvalt, is dat Telenet nog steeds de koning van de marketing is: ze creëren handig "behoeftes" die je eigenlijk niet nodig hebt. Maar goed, nu gaan ze weer kunnen uitpakken met reclames waarin zij "de snelste" zijn. Hopelijk beginnen meer mensen in te zien, dat snelheid niet alles is, en dat er ook nog zoiets als "evenredig volume". Vraag mij trouwens af, op welke momenten je ten volle zal kunnen profiteren van deze nieuwe snelheden...


En in mijn ogen mensen die het moeten inzien doen dat ook niet, ik zit in een informaticarichting en neem nu 50% zei (nadat ik het zei van hogere snelheden van tn) owla kga mijn abbo moeten verhogenof shake nemen: ik wil sneller dan da dwaas 20mb lijntje:roll: maar al het er op neer komt omen ze wel zeuren bij mij download dat eens je hebt toch geen limiet :nono:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

q-tec schreef:En in mijn ogen mensen die het moeten inzien doen dat ook niet, ik zit in een informaticarichting en neem nu 50% zei (nadat ik het zei van hogere snelheden van tn) owla kga mijn abbo moeten verhogenof shake nemen: ik wil sneller dan da dwaas 20mb lijntje:roll: maar al het er op neer komt omen ze wel zeuren bij mij download dat eens je hebt toch geen limiet :nono:
Sorry, is dit Nederlands ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Als Telenet dit gaat aanprijzen aan +/- 100 € per maand aan deze zeer hoge snelheid maar met maar 250 Gig/maand, dan zie ik ze niet direct een grote veldslag winnen t.o.v. Belgacom en andere DSL ISPs (laat staan de oorlog) vermits bvb. een Pro-compact bij Belgacom ook rond de 100 € kost maar dan heb je wel onbeperkt downloaden. En dat dit een stuk langzamer gaat dan bij TN ? De meesten hebben het toch voor de quantiteit versus de snelheid :-D
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Bekijk het eens vanuit het standpunt van Telenet:

-2 weken gratis reclame / hype rondom dit nieuwe product en hun merk
-Overpriced abonnement dat vooral bij hun merkimago 'snelheid' past. Zullen daar zeker ook geen geld aan verliezen door het beperkte volume
-'Gratis' testgroep early adaptors die ze goed kunnen monitoren om de mogelijke problemen bandbreedte in kaart te brengen
-Critici / ontevreden klanten / publieke opinie de mond snoeren door aan te geven in te spelen op snelheid 'tot 5x sneller dan adsl' en volume 'maar liefst 250gb per maand downloaden'

Nog zo een slechte zet niet als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

jorgo schreef:Bekijk het eens vanuit het standpunt van Telenet:

-2 weken gratis reclame / hype rondom dit nieuwe product en hun merk
-Overpriced abonnement dat vooral bij hun merkimago 'snelheid' past. Zullen daar zeker ook geen geld aan verliezen door het beperkte volume
-'Gratis' testgroep early adaptors die ze goed kunnen monitoren om de mogelijke problemen bandbreedte in kaart te brengen
-Critici / ontevreden klanten / publieke opinie de mond snoeren door aan te geven in te spelen op snelheid 'tot 5x sneller dan adsl' en volume 'maar liefst 250gb per maand downloaden'

Nog zo een slechte zet niet als je het mij vraagt.
Inderdaad, dat is zeker geen slechte zet, wel in tegendeel. En ik ben het met al je argumenten behoorlijk eens. Zoals ik al zei: TN heeft deze veldslag gewonnen ... maar zeker niet de oorlog.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:Inderdaad, dat is zeker geen slechte zet, wel in tegendeel. En ik ben het met al je argumenten behoorlijk eens. Zoals ik al zei: TN heeft deze veldslag gewonnen ... maar zeker niet de oorlog.

Laten we niet groots doen, hé. Belgacom heeft geen antwoord op docsis 3.0. Had het 40/50 megabit geweest, ok. Maar 100 megabit? Met VDSL2? Toch zeker niet voor binnenkort. Komt daar nog bij dat een beperkte groep 100 Megabit kan krijgen, moest het al beschikbaar zijn.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

vdsl2 kan toch tot 200 aan
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik was zelf aan het kijken om over te schakelen van Turbonet XL naar Pro-compact van Belgacom.
Maar afhankelijk van de prijs zal voor mij waarschijnlijk de 5Mbit upload de doorslag geven en niet het volume.

'k Heb hier een download folder en die is "maar" 107GB en daar zitten images in van bijna alle Windows versies, Linux distro's, MSDN documentatie, Visual Studio 2003 - 2005 - 2008, Office, Windows Server 2003 - 2008, SQL Server 2000 - 2005 - 2008, enz...

Daarnaast heb ik een map met HD trailers van 154GB.

Ik vraag me dus echt af wat sommige mensen allemaal downloaden?
En ik ben echt niet verwonderd dat Telenet zegt dat slechts 6% van hun klanten niet voldoende hebben aan hun limiet.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Ik vraag me dus echt af wat sommige mensen allemaal downloaden?
En ik ben echt niet verwonderd dat Telenet zegt dat slechts 6% van hun klanten niet voldoende hebben aan hun limiet.


Om een kat een kat te noemen, ik snap niet dat mensen zo naief zijn om zich dat af te vragen. Ik download zelf geregeld meer dan 250Gb / maand. Is het illegaal, geen idee, toch zeker niet alles. Maar dat is dan ook gewoon omdat ik geen echte limiet heb. Als ik morgen een limiet van 100Gb zou hebben, dan zou ik nog altijd toekomen, je download dan gewoon wat selectiever. En aangezien tegenwoordig een CBS episode in 720p kwaliteit toch rond de 1Gb ligt is het ook niet verwonderlijk (om maar een legaal voorbeeld te geven).

Dus ja voor mij is een limiet van 250Gb echt wel een goed initiatief, langs de andere kant, ik zou dan toch ook een VDSL Pro Compact nemen waarschijnlijk, gezien de prijs. Indien het TN abbo minder zou kosten dan een Pro Compact (of evenveel) dan primeert de upload weer. Dus in mijn ogen is dit een geslaagd abbo en is er nu meer diversiteit voor de klant, men kan zelf bepalen wat primeert ...

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Belgacom gaat misschien een FUP abonnement uitbrengen. Dan kunnen ze een mooie vergelijking tonen waarin de Telenet klant maar 6 uur in de maand kan downloaden aan topsnelheid (en de rest op traag smallband) en hun klanten de hele maand door. Dat zou het fiber abonnement van Telenet direct belachelijk maken :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:Om een kat een kat te noemen, ik snap niet dat mensen zo naief zijn om zich dat af te vragen.


Zijn mensen die niet bezig zijn met illegale downloads dan naieve mensen ? Ik begrijp ook niet hoe je aan 250 GB komt.

Sasuke schreef:En aangezien tegenwoordig een CBS episode in 720p kwaliteit toch rond de 1Gb ligt is het ook niet verwonderlijk (om maar een legaal voorbeeld te geven).


CBS episodes legaal downloaden ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:
Sasuke schreef:Om een kat een kat te noemen, ik snap niet dat mensen zo naief zijn om zich dat af te vragen.


Zijn mensen die niet bezig zijn met illegale downloads dan naieve mensen ? Ik begrijp ook niet hoe je aan 250 GB komt.


Ik denk dat Sasuke bedoelt dat mensen die steeds vragen hoe iemand aan 250GB of meer per maand komt, naief zijn ;-)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Astralon schreef:Ik vraag me dus echt af wat sommige mensen allemaal downloaden?


Wel de PS3 is bij mij een enorme slokop net als Youtube HD en een paar online radiostations. Justin.tv helpt ook niet echt. Eens je begint met al dat streaming spul loopt het er wel lekker door. Tel daar nog wat online gamen bij met de PC en je komt toch snel aan vele GBs per maand.

Maar ik ben vooral van die PS3 verschoten :eek:. Elke demo van een game die je een keer download is direct een paar gig.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504 schreef:CBS episodes legaal downloaden ?


Hieronder een uittreksel van een copyright infringement mail die je zou krijgen van "MediaSentry" indien je in Europa illegale content van CBS zou verspreiden ...

Code: Selecteer alles

We also would request that you inform the individual who engaged in this conduct that legitimate copies of CBS content are widely available for viewing online, for example on www.cbs.com and many other sites that participate in the CBS Audience Network.


grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Astralon schreef:Ik was zelf aan het kijken om over te schakelen van Turbonet XL naar Pro-compact van Belgacom.

Sorry, was misschien niet helemaal duidelijk maar de reden waarom ik wou overschakelen is/was trouwens de "onbeperkte" limiet van Pro-compact.
Dus ik denk niet dat ik echt naief ben, in tegendeel: ik zat te vaak naar de Telemeter te kijken en heb mijn contacten bij Telenet dan aangesproken en dit probleem voorgelegd en op die manier te weten gekomen dat er upgrades in de pipe-line zaten :-D .

Alleen ben ik er wel van overtuigd dat je limieten moet hanteren al was het maar omdat de volledige structuur technische beperkingen heeft.
Nodes, fiber, exchange points, enz... hebben allemaal hun beperkingen, dus per definitie volgt daar uit dat je ook een volumebeperking moet koppelen aan je abonnement. Maar blijkbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat ze 30 dagen per maand, 24 uur op 24 uur aan 100Mbit kunnen downloaden en dat iedereen dat moet kunnen. Met de huidige technologie: no way, zelfs niet aan 20Mbit !

Moeten de limieten hoger: natuurlijk.
Een abonnement van 40-50 EUR mag imho een limiet hebben van 200-300GB.
Zou technisch haalbaar moeten zijn en zou toch voor de meeste gebruikers moeten volstaan.

M.a.w. ik probeer gewoon uit te zoeken wat een gezond compromis is tussen de huidige situatie en het Walhalla dat sommige voor ogen hebben.
Ik zou graag hebben dat mijn provider ten alle tijde over genoeg bandbreedte beschikt zodat hij alle services op dezelfde manier kan behandelen en niet aan traffic shaping van bijvoorbeeld P2P moet doen om nog een fatsoenlijke VoIP te kunnen realiseren (met VoIP bedoel ik de mensen die zelf VoIP geimplementeerd hebben en dus niet de dienst die mijn provider aanbiedt, daar wil ik per definitie niets mee te maken hebben).
Laatst gewijzigd door Astralon 04 feb 2010, 12:36, in totaal 1 gewijzigd.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

niet vergeten dat Microsoft, Colruyt ea een "video on demand" service aanbieden... die vallen onder de limieten van Telenet / Belgacom;
aangezien deze laatste ook "video on demand" diensten aanbieden...is dit dus concurrentie vervalsing of monopolistisch

Terwijl Telenet langs de ene kant voortrekker is van Digitale Televisie.... zitten ze terug te rekenen met "200gb... 200films van een gigabyte"... ik denk dat ze vergeten zijn dat "hdtv" films toch al vlug 15 gigabyte zijn...
En met al die snelheidsverhogingen... is die 15gigabyte niet in 15 dagen binnen te trekken zoals in het dialup tijdperk....
en fototjes trekken... tzijn toch 4gigabyte kaartjes die ik inderdaad voltrek.... en dus wil versturen naar het Kruidvat enzo...
chance dat de 2gigabyte upload/8gb download limiet indertijd opgegegaan is in een universele 10gigabyte/maand en later dan in 15/20/25gigabyte per maand.... ik zou amper nog foto's hebben kunnen trekken ... (of 2 x naar kruidvat moeten gaan :-)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ze moesten Telenet en Belgacom verplichten hun video-on-demand ook op hun volumemeter aan te rekenen. Dan is er namelijk geen concurrentievervalsing. Sinds 6% maar over de limiet gaat mag dit geen probleem zijn...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Geen slecht voorstel !
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

:lol:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik vraag me dus echt af wat sommige mensen allemaal downloaden?
En ik ben echt niet verwonderd dat Telenet zegt dat slechts 6% van hun klanten niet voldoende hebben aan hun limiet.


vroeger avi filmkes en nu HDmkv(4a24Gb).
En met die 6% bedoelen ze dan mensendie bijkopen of op smalband komen?
want die 6% zegt natuurlijk niets als iedereen de laatste dag in de 90% zit hé....
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dit abonnement is slechts goed voor 2 soorten mensen

diegene die de 5mbit upload nodig hebben (en er plaat voor willen betalen)
diegene die willen stoefen met hun 100 mbit downloadspeed (en er plaat voor willen betalen)

voor alle anderen zijn er tal van interessantere alternatieven te verkrijgen :angel:
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

duizend schreef:Dit abonnement is slechts goed voor 2 soorten mensen

diegene die de 5mbit upload nodig hebben (en er plaat voor willen betalen)
diegene die willen stoefen met hun 100 mbit downloadspeed (en er plaat voor willen betalen)

voor alle anderen zijn er tal van interessantere alternatieven te verkrijgen :angel:


Voila en voor die 5mbit upload wil ik dus gerust betalen en zo zullen er volgens mij nog vele zijn die dat gaan willen doen.

Er zijn er veel nu die zeggen dat ze het niet zullen doen maar eens het zover is gaan ze toch overstag en nemen ze het wel.
Was in de tijd met turbonet juist hetzelfde, iedereen vond het te duur en te weinig maar toch hebben er zeer veel mensen het genomen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heb vandaag nog contact gehad met de helpdesk van telenet voor een herstelling van digitale televisie . Heb wat meer info gevraagd over het fiber abonnement . Toen ik vroeg wat de prijs zou zijn heeft hij mij expliciet gezegd dat ze dit moeten geheim houden tot maandag . :wink:
Ik kon het maar proberen .
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Er waren genoeg mensen die veel extra voor Belgacom Go Plus bleven bijbetalen, toen de verschillen tussen Go en Plus absoluut minimaal waren (en Go heeft zelfs een tijdje betere voorwaarden gehad). Ze hamerden altijd al op snelheid in hun reclame, maar Telenet heeft hier wel een zeer slimme zet gedaan, vind ik. In tijden van crisis moet de rijkdom wat subtieler geëtaleerd worden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Astralon schreef:Ik vraag me dus echt af wat sommige mensen allemaal downloaden?
En ik ben echt niet verwonderd dat Telenet zegt dat slechts 6% van hun klanten niet voldoende hebben aan hun limiet.


Voor sommigen is het downloaden an sich al gewoon een hobby. Ik ken iemand die gewoon zowat alles wat hij kan vastkrijgen van HD series, games voor zijn Wii, games voor zijn DS, enz... gewoon allemaal downloadt. Dat hij de helft van die dingen dan nooit meer bekijkt is bijzaak...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Vraag me echt wel af wat Telenet gaat doen. Belgacom verslaat hun nu namelijk met snelheid (hogere upload), limiet (fup) als kostprijs... :twisted:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Avenger 2.0 schreef:Vraag me echt wel af wat Telenet gaat doen. Belgacom verslaat hun nu namelijk met snelheid (hogere upload), limiet (fup) als kostprijs... :twisted:

Op download snelheid zal belgacom nog achterblijven en zeg nu eens dit upload verschil is nihil, 1.25 tegenover 1.5 ....... mensen kijken veel meer naar de download snelheid.
Maandag 8 febr wederom een drukke dag bij telenet :) (en wss nu ook een spoedvergadering)
Laatst gewijzigd door Patje 05 feb 2010, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Patje schreef:
Avenger 2.0 schreef:Vraag me echt wel af wat Telenet gaat doen. Belgacom verslaat hun nu namelijk met snelheid (hogere upload), limiet (fup) als kostprijs... :twisted:

Op download snelheid zal belgacom niet mee kunnen en zeg nu eens dit upload verschil is nihil, 1.25 tegenover 1.5 ....... mensen kijken veel meer naar de download snelheid.
Maandag 8 febr wederom een drukke dag :)


Wat intresseert mij dat nu dat een demo binnen is op 45 minuten of op 1 uur of op 30 minuten ???
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”