Google wil Internet Explorer 6 niet langer ondersteunen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vanaf 1 maart zullen veel functies in producten van Google, zoals Google Docs en Google websites, niet langer werken in oudere versies van bepaalde browsers. Google zal Internet Explorer 6 dus niet langer ondersteunen. De zoekgigant raadt meer up-to-date versies te gebruiken zoals Internet Explorer 7.0 en hoger, Firefox 3.0 en hoger en Chrome 4.0 en hoger.

Rajen Sheth, Google Apps Senior Product Manager, zegt het volgende: 'Veel andere bedrijven zijn al gestopt met de ondersteuning voor oudere browsers zoals IE 6.0 en browsers die niet worden ondersteund door hun eigen producenten, [...] dus gaan we starten met de geleidelijke afschaffing van onze ondersteuning aan deze oudere browsers.'

Internet Explorer 6.0 bestaat al sinds augustus 2001. Het was onderdeel van het toen gelanceerde Windows XP.

Userbase Frontpage
KK
Elite Poster
Elite Poster

Het verbaast mij dat nog steeds veel mensen IE6 gebruiken, terwijl die met vele websites toch compatibiliteitsproblemen geeft. Allemaal gebruikers met een illegale XP ofzo, dat ze daarom niet kunnen upgraden?
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

KK schreef:Het verbaast mij dat nog steeds veel mensen IE6 gebruiken, terwijl die met vele websites toch compatibiliteitsproblemen geeft. Allemaal gebruikers met een illegale XP ofzo, dat ze daarom niet kunnen upgraden?
Nee, eerder bedrijven die de distributie van hogere versies blokkeren om God weet welke reden, het zijn nu eenmaal bedrijven en die vinden dat ze dmv allerhande "policies" hun goesting moeten kunnen doen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

In 't bedrijf waar ik werk is het ook nog steeds IE6 dat de klok slaat... jammergenoeg.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk dat de computers op mijn school ook nog allemaal IE 6.0 draaien. Schandalig vind ik het.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

KK schreef:Het verbaast mij dat nog steeds veel mensen IE6 gebruiken, terwijl die met vele websites toch compatibiliteitsproblemen geeft. Allemaal gebruikers met een illegale XP ofzo, dat ze daarom niet kunnen upgraden?
zelfs illegale kopieen krijgen kritieke updates

Ben niet zeker van IE8, maar IE7 kon je zeker "gratis" krijgen
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”