EDIT: (Nieuwe vraag)
Onze ISDN wireless b/g router heeft 4 LAN ports en 1 WAN port. De enige port waar momenteel een kabel inzit is de WAN port.
Nu vroeg ik mij af of de kabel die van de Powerline adaptor naar de router loopt wel degelijk voor de LAN port is in men router.
Want als dat niet zo is kan ik men router (en dus wireless) niet meer gebruiken.
En kan ik mn powerline adaptor in een stopcontact steken net naast (zon 10cm) dat doosje van de ISDN (zon belgacom doos, geen idee hoe dat heet >_>) of maakt dat niets uit (kwa interference).
Dank bij voorbaat,
PS: Dit zijn misschien wel domme vragen maar als ik ze niet stel leer ik ook niets bij he
(oude vraag)
Hallo, ik ken eigenlijk zeer weinig over internet, telefoonlijnen etc maar ik zit al een tijdje met een vraag waar ik geen antwoord op vind ...
Mijn vader heeft altijd gezegd dat we internet via een ISDN hadden omwille van de fax.
Op internet las ik dat de maximum haalbare snelheid op ISDN 128Kbps. Ik doe dus een speedtest bij en ik kom op een (relatief) veel hoger getal...
Is er iets waar ik niet van op de hoogte ben ofzo?
Ik weet dat dit niet snel is maar ik woon hier in een boerengat maar anyway, is dit normaal niet veel te "snel" om ISDN te kunnen zijn?
Erm... ISDN?
Ow Tnx
En kan je met adsl op een isdn lijn dan (theorethisch) dezelfde snelheid halen als op pstn?
-------------------------
Edit: ik zou eens een IRC moeten vinden waar ik al mijn 'kleine' newbie vraagjes kwijtkan
En kan je met adsl op een isdn lijn dan (theorethisch) dezelfde snelheid halen als op pstn?
-------------------------
Edit: ik zou eens een IRC moeten vinden waar ik al mijn 'kleine' newbie vraagjes kwijtkan
Laatst gewijzigd door AoP 27 jan 2010, 21:59, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja, je gebruikt een speciale ISDN-modem. Maar het volk dat nog ISDN heeft, zou marginaal zijn (het aantal volk he, niet het volk zelf ).AoP schreef:En als je een ISDN lijn hebt, gebruik je dan automatisch een 'speciale router' voor isdn lijnen?
Thuis hebben wij zon soort isdn bakje van belgacom waar de wireless router aan vastgekoppeld zit.
Alle vragen zijn welkom op Userbase.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
ADSL over ISDN is commercieel niet meer verkrijgbaar. Indien mogelijk is het direct VDSL2 (met een bbox2) ofwel overschakelen naar een PSTN lijn met ADSL of VDSL2. Hetzelfde met storingen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Is een ISDN lijn geen noodzaak wanneer je fax+internet+telefonie wilt? Of bestaan er alternatieven (die goedkoper/zelfde prijs zijn)Lord Utopia schreef:Ja, je gebruikt een speciale ISDN-modem. Maar het volk dat nog ISDN heeft, zou marginaal zijn (het aantal volk he, niet het volk zelf ).AoP schreef:En als je een ISDN lijn hebt, gebruik je dan automatisch een 'speciale router' voor isdn lijnen?
Thuis hebben wij zon soort isdn bakje van belgacom waar de wireless router aan vastgekoppeld zit.
Alle vragen zijn welkom op Userbase.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
PSTN+italk+internet.
PSTN voor fax
Italk voor telefonie
En internet voor ... euhm ...
PSTN voor fax
Italk voor telefonie
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Bedankt voor je reacties Trojan.
Off-topic: Heeft iemand ervaring met Powerline?
Ik heb een pci wifi kaartje dat zowat op sterven na dood is...
We hebben een wireless b/g router, als ik een betere wifi kaart wil moet ik dus de router vervangen (een isdn router met wireless 'n': lekker duur denk ik...
Dan kan ik evengoed 200Mbps powerline adaptortjes kopen. Ons huis is trouwens nog vrij nieuw (8j oud) en de router is maar zon 8tal meter verwijderd van mn PC. Ik wil eigenlijk vooral stabiliteit want tijdens games had ik af en toe wel eens last van choke/loss of hoge pings wat nu niet echt plezierig is...
Dus heeft iemand hier ervaring mee?
*edit: Kabel is geen optie.
Off-topic: Heeft iemand ervaring met Powerline?
Ik heb een pci wifi kaartje dat zowat op sterven na dood is...
We hebben een wireless b/g router, als ik een betere wifi kaart wil moet ik dus de router vervangen (een isdn router met wireless 'n': lekker duur denk ik...
Dan kan ik evengoed 200Mbps powerline adaptortjes kopen. Ons huis is trouwens nog vrij nieuw (8j oud) en de router is maar zon 8tal meter verwijderd van mn PC. Ik wil eigenlijk vooral stabiliteit want tijdens games had ik af en toe wel eens last van choke/loss of hoge pings wat nu niet echt plezierig is...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
februari / april voor I-talk dan?Trojan schreef:PSTN+italk+internet.
PSTN voor fax
Italk voor telefonie
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik ben zo'n marginaal.Lord Utopia schreef:Maar het volk dat nog ISDN heeft, zou marginaal zijn (het aantal volk he, niet het volk zelf ).
Mijn asterisk centrale hangt op een ISDN lijn. ADSL is over raw copper.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik was - tot voor kort - ook zo'n marginaalLord Utopia schreef:Maar het volk dat nog ISDN heeft, zou marginaal zijn (het aantal volk he, niet het volk zelf ).
Maar ik heb mijn ISDN nummers (MSN) geporteerd naar VOIP (WeePee), en heb nu dus ook "VDLS2 zonder vaste lijn".
Mijn bestaande ISDN binnen-installatie kan ik gewoon verder gebruiken via de So aansluiting van de FritzBox.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bedankt voor al jullie reacties maar heeft er iemand nog ervaring met powerline?
AoP schreef: Ik heb een pci wifi kaartje dat zowat op sterven na dood is...
Die topic dateert van November dus bump ik hem liever niet terug up.Astralon schreef:Bij Powerline adapters is het gewoon noodzakelijk/wenselijk dat beide adapters op dezelfde fase zitten.
Lees en discussieer bij voorkeur in dit topic.
Maar zou u aub nog op een vraagje van me willen antwoorden zodat deze topic dicht kan?
EDIT: (Nieuwe vraag)
Onze ISDN wireless b/g router heeft 4 LAN ports en 1 WAN port. De enige port waar momenteel een kabel inzit is de WAN port.
Nu vroeg ik mij af of de kabel die van de Powerline adaptor naar de router loopt wel degelijk voor de LAN port is in men router.
Want als dat niet zo is kan ik men router (en dus wireless) niet meer gebruiken.
En kan ik mn powerline adaptor in een stopcontact steken net naast (zon 10cm) dat doosje van de ISDN (zon belgacom doos, geen idee hoe dat heet >_>) of maakt dat niets uit (kwa interference).
Dank bij voorbaat,
PS: Dit zijn misschien wel domme vragen maar als ik ze niet stel leer ik ook niets bij he
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Een extra computer aansluiten doe je inderdaad op de LAN poorten van je router.
Dus als je een verbinding wil maken met een Powerline adapter moet die ook in een LAN poort.
Dat stopcontact mag geen probleem m.b.t. interferentie maar zoals je in het topic waarnaar ik verwees kon lezen hangt de kans op succes vooral af van de fase waarop het andere stopcontact is aangesloten. Dus het stopcontact waar de tweede Powerline adapter inzit die op zijn beurt dan weer verbinding maakt met je computer.
Dus als je een verbinding wil maken met een Powerline adapter moet die ook in een LAN poort.
Dat stopcontact mag geen probleem m.b.t. interferentie maar zoals je in het topic waarnaar ik verwees kon lezen hangt de kans op succes vooral af van de fase waarop het andere stopcontact is aangesloten. Dus het stopcontact waar de tweede Powerline adapter inzit die op zijn beurt dan weer verbinding maakt met je computer.