Vreselijke ping in-game

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Geddons
Starter
Starter

Dames (misschien :???: ) en heren, goeiedag,

Daarom mijn nederlands niet goed is, zal ik in Engels mijn post schrijven. Ik ben werkelijk sorry voor die storing voor iemand.

I have been on A2F for 9 months, like many persons I encounter many problems during these 9 months. But on the end it seemed that the problem was fixed and everything was OK.

For some days, the transfer rate is really slow (I think many of you have already told it). I posted a Trouble ticket 4 days ago and they don't answer it yet. I'm almost sure that if I call them on phone, they will answer "We make our best with Scarlet to fix the problem, blablablablablablabla..." Always the same reply ...

I don't know if somebody has already observed that if you make a regular ping on a website or game-server with the normal ping command by the windows console, the ping is generally quite good.

But in game, I get an average of 1700 ms as ping !!! That's obviously impossible to play in this situation. But the strange thing is that if you ping the server with the regular command, that's alright but ingame, your ping is desastrous, maybe because this special port used specifically by the game is "weaker" and the transfer rate is slower than on the standards ports like 21,80, etc... (etc = enzovoort...). Personally, I often play America's Army, which is quite flexible with the ping, you can easily play this game with 200 ms of ping but 1700... that's incredible ! Even with a standard 56kps modem that should be better !

Is there somebody here who knows more details about this strange thing ? Moreover, If I do a regular download with my browser, the speed is quite good as well (150 kbytes/sec) but for example, on IRC and on excellent bot : 15 ko/sec...

I'm sorry for the language I used, I was afraid that If I tried to speak dutch you wouldn't understand. You can reply me in Dutch if you want, I understand it quite good if you don't use too complicated words.

Thank you in advance,

Geddons.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Geddons, I don't think your problem is really A2F related, so moderators, please move this to an appropriate section/thread.

About the problem: which game are you talking about? Maybe if you're more specific it could ring a bell for someone :)

Since your download is ok, but only the ingame pings are crap i can't think of a reason why this should be the fault of your internet connection ... most likely it's a setting/bug inside the game.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

U vraagt? Wij moven :)

Ik heb er inderdaad ook mijn twijfels bij of het wel aan A2F ligt. De ping die belangrijk is voor gamers is de UDP-ping. De ping die jij doet vanuit een dos-venster is een ICMP-ping en kan soms heel erg afwijken van de in-game ping. Maar ik zou je helaas geen oplossing kunnen geven.

BTW : uw Nederlands valt wel mee hoor.

Cheers
Afbeelding
kenrealap

wel ik heb net hetzelfde voor wanneer ik die demo van ut2004 speel schokken & hoge ping ,niet echt meer leuk eigenlijk nog niets dan problemen gehad met a2f tot nu toe, ze zouden hun abonnementen moeten aanpassen & de gebruikers de keuze geven tussen opzegging of blijven onder andere voorwaarden (limieten maar constante snelheid of iets dergelijk), maar dat gaan ze natuurlijk nooit doen, dus ik denk wel dat het probleem bij a2f ligt of het scarlet netwerk sinds ik dit ook sinds een aantal dagen heb, snelheid is "OK" rond de 150kbyte/sec maar klaag er niet over .
De tracert naar de server blijkt ook goed hoewel als ik constant ping soms een time-out krijg nu ... (ben geen expert in dit soort zaken maar ik weet wel dat dit allemaal niet kan & dat veel mensen het niet lang zullen blijven slikken als dit zo door gaat, & ja je kan beginnen zeveren over unlimited download etc... als je enkel kan surfen & downloaden heb je veel aan zo'n lijn als je nog niet eens deftig een toepassing kan draaien waar een stabiele connectie noodzakelijk is)

greetz
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Ik denk dat we hier naast mekaar aan het praten zijn hoor ... het probleem waarovr deze post gaat is dus zoals aangehaald en uitgelegd door SubZero zo goed als zeker niet gerelateerd aan A2F.

Ik heb ook een stabiele download van 150-200KByte/s en ik kan wel online gamen ... vrij goed zelfs want mijn stats zijn weer wat gestegen ;)

Dit is nu eens effectief zo'n probleem waarbij de problemen eerst en vooral gezocht moeten worden op de pc (firewall, netwerkconfig,...) en/of de modem/router/switch lokaal :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Fr3aK
Member
Member

Ik wil ni zagen maar dit is WEL een probleem van A2F, ik heb dit ook al sinds 2 dagen. Meer dan de helft van men traceroutes geeft een time-out vanaf hij buiten komt bij mij en naar de BAS moet, als ik een game wil spelen bvb. ET dan duurt het soms een tijdje (30sec) vooraleer awaiting connection... verdwijnt. UT2k3 geeft zelfs ping 250 op Telenet server en ik heb daarbovenop 's morgens rond 8u NOOIT internet. Het begint ferm op men zenuwen te werken, en dan maar blijven zeggen dat het probleem ook bij ons kan liggen ....

Greetz
kenrealap

C-Phest schreef:Dit is nu eens effectief zo'n probleem waarbij de problemen eerst en vooral gezocht moeten worden op de pc (firewall, netwerkconfig,...) en/of de modem/router/switch lokaal :)

Wel ik heb al wel kunnen online gamen met a2f & ik ben 100% zeker dat het niet aan mijn pc ligt, maar wel met de connectie dus kom aub niet af met het ligt aan de pc het ligt duidelijk aan a2f zelf ... de connectie is gewoon niet stabiel & dat merk je ook aan de sprongen die het maakt wanneer je een speedtest doet ...

greetz
Seal
Pro Member
Pro Member

Ik ook.
Heb het gisteren nog aangehaald op IRC.

Latency van +1700 met TFC via Steam. Dit sinds ongeveer een dag of vier.

Is inderdaad een A2F probleem zene.

Hoop dat er snel beterschap is.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Seal en Kenrealap: welke snelheden halen jullie bij gewone http downloads?
kenrealap

kenrealap schreef: snelheid is "OK" rond de 150kbyte/sec maar klaag er niet over .
greetz

:wink:
nck
Plus Member
Plus Member

same here. onspeelbaar geworden sommige servers.
icmp route seems fine
maar udp pingen is wat anders.
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Voila,dus ik ben niet de enige met dit probleem.Ik had wel gevraagd of er niemand anders was met dit probleem,maar 1 iemand reageerde maar.
Ik heb sinds een paar dage ook overal een hoge ping,waardoor het totaal niet meer te doen is om online te game,en nu ik zie dat er nog zijn met dit probleem,zal het dus echt wel met a2f te maken hebben en niet met onze fw of modem of wat dan ook.Ik kon er nog iet of wat mee leven dat men download te traag was,maar nu dit...zoals ik al zei,ik heb enkel internet om te game nodig,dwz: Im Screwed! :x
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Ik heb gisteren ET gespeeld en alles liep vlot ... ik zit op A2F in Leuven.

Wat mij gisteren wel opviel wat dater nog mensen klaagden over lag op onze server .... onze server staat in nederland ... misschien probleem ginder, of met uplink naar onze noorderburen?

Of hebben jullie dit al uitgesloten? 't is maar een voorstel he .. ik schuif de oorzaak niet weg van A2F :)
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Nee,ik heb hoge ping overal,bij nederland,bij engeland,enz...

Sommigen (van nederland) hebben dan een lagere ping,maar dat zijn er maar een paar,en dan nog is deze ping iet of wat te hoog.
Engelse servers hebbe, allemaal een ping van +200,zelfs tot +1500 :eek:

Kan iemand van a2f hier een antwoord op geven waarom dit is en wanneer dit zou opgelost worden?

Cheerz
Seal
Pro Member
Pro Member

Seal en Kenrealap: welke snelheden halen jullie bij gewone http downloads?

Derjuist nog eens tevergeefs geprobeerd en had latency van 2000.
De hoogste tot nog toe.

http = ~13 KB @ max

Alles behalve dus.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Probeer anders eens op onze ET server te connecteren en bekijk de gameplay daarop eens...
Hoge kans dat je wel een paar a2f-fers online kan vinden...

Styno (neen dit is geen sluikreclame)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

hoe kunt ge eigenlijk zo pingen? want www.speedtest.nl gaat niemeer bij mij voor te pingen. duurt een half uur en da slaagt da nog vast ook
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Start een shell (een commandoprompt, DOS zeg maar :) via start, uitvoeren en daar "cmd" en ok.

typ daar "ping <ip>" waarbij <ip> het ip-adres of de naam van de server is die je wilt pingen.
Dus bvb. "ping www.userbase.be". Hij zal dan 4x userbase pingen en een gemiddelde tijd in ms berekenen.
nck
Plus Member
Plus Member

Ik heb op 2 van de 3 telenet cs servers ping 40 en op de laatste ping 2000. go fish
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Ik heb nog altijd hoge ping overal.
Als er iemand van a2f dit leest,geef dan eens een antwoord waarom dit is en wanneer dit opgelost word,aangezien men op de troubletickets zegt dat ik voor meer informatie naar www.userbase.be moet gaan.*zucht* :|
no media loaded
Starter
Starter

k heb dsl 3.3mbps van skynet
heb ook de laatste tijd het probleem met cs ingame
ping ingame is 100-120 maar ms is 20-30
(spelen met zo een ping is gewoon niet speelbaar :? )

iemand al solution gevonden?
(heb zelfs mn config van het spel veranderd etc..nog steeds geen resultaat)
no media loaded is the name
r34ct
Starter
Starter
Contacteer:

Code: Selecteer alles

rate 15000

cl_updaterate 30
cl_cmdrate 30

en het moet opgelost zijn voor uw cs-probleem denk ik
no media loaded
Starter
Starter

r34ct schreef:

Code: Selecteer alles

rate 15000

cl_updaterate 30
cl_cmdrate 30

en het moet opgelost zijn voor uw cs-probleem denk ik

uhm thx, maar zelfs mn rates etc veranderen helpt dus niet
kheb zelfs met hltoolz e.d. mn rates zitten te veranderen :?

*edit*
tis al geregeld..format c:/
no media loaded is the name
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”